Auteur Topic: Stel hier je vragen aan Patrick!  (gelezen 39342 keer)

Offline Renaatetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stel hier je vragen aan Patrick!
« Reactie #20 Gepost op: 10-09-2004, 21:11:55 »
Hallo aan allen, dag aan Patrick in 't byzonder. ::zwaai::

'k Zal me even aansluiten by de voorgangers die hun lof uitspreken over 't feit dat je hier de site bezoekt en actief mee-forumt! Tof hoor, omdat 't natuurlijk niet allemaal lieve dingen zijn/zullen zijn die je te lezen krijgt...
Wat ik tijdens de uitzendingen van de vorige seizoenen jammer vind is dat bepaalde situaties zo uit elkaar getrokken worden. Soms zie je iemand in een bepaalde setting wel vier keer in 1 uitzending naar voren komen. Voorbeeld van Klaar, aflevering 1. Zo lijkt 't alsof iemand alléén maar loopt te zaniken over 1 bepaald onderwerp.
We hebben nog maar 1 uitzending gezien en volgens mij jij ook, ik neem aan dat ze niet de montages vooraf aan de deelnemers laten zien. Ben benieuwd hoe jij dit ervaart/gaat ervaren de komende uitzendingen en of je er niet van baalt dat de dingen op deze manier zo uit z'n verband gerukt worden.

Offline Patrick ER-2004

  • Kandidaat ER 2004
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Stel hier je vragen aan Patrick!
« Reactie #21 Gepost op: 10-09-2004, 21:22:48 »
er is ongetwijfeld weer meer(chaotischer, erger, zwaarder, en ook soms leuker)
dan er gefilmd is, maar het lijkt mij leuk voor je dat je daar nu ook op terug kunt kijken en kijk je misschien ook anders naar de dingen dan dat je er midden in zit..
nog een klein vraagje: wat vond je het allerlekkerste eten, toen je weer thuis was?Of wat was het eerste wat je weer wou eten?
Hallo,
Als eerste gegeten "Bordje rijst met maar liefst 5 blikjes cola".
Toen ik thuis was IJS IJS en nog eens IJS.....

Groetjes,
Patrick
Honger hebben is nooit leuk . . .

Offline Patrick ER-2004

  • Kandidaat ER 2004
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Stel hier je vragen aan Patrick!
« Reactie #22 Gepost op: 10-09-2004, 21:31:18 »
Ben benieuwd hoe jij dit ervaart/gaat ervaren de komende uitzendingen en of je er niet van baalt dat de dingen op deze manier zo uit z'n verband gerukt worden.

Hallo,
Ik baal er niet van , zo werkt het fenomeen "Televisie". Sommige stukken worden sterk uitvergroot, andere dingen worden weer weggelaten of uit zijn verband gerukt. Soms ervaar ik het als grappig en soms als minder leuk. That's Life  ;D

Groetjes,
Patrick
Honger hebben is nooit leuk . . .

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Stel hier je vragen aan Patrick!
« Reactie #23 Gepost op: 10-09-2004, 22:48:52 »
That's Life  ;D

 ;D Als je geleefd wil worden, it's your life.  ;D


Ook groetjes, Castor_en_pollux

Offline Daino58

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Krieke en Nathalie
Re: Stel hier je vragen aan Patrick!
« Reactie #24 Gepost op: 11-09-2004, 18:11:16 »
Hallo Patrick,
Ik veronderstel dat jij al vele vorige edities hebt gezien van Expeditie Robinson.
1. Hoe heb je je voorbereid door de ervaringen die je zag op TV.
Ik denk dat je geoefend hebt op vuurmaken want dat kon je fantastisch, maar heb je nog andere dingen gedaan: boeken gelezen, extra gaan zwemmen, uren op een balk gestaan ???

2. Ik las in je kandidaten CV dat Jutta je favoriete ER persoonlijkheid was vorig jaar,
waarom ??? Wat vond je zo tof aan haar. En wat heeft zij je bijgebracht dat je dacht ook toe te passen mocht je verkozen worden ?
Kieke en Nathalie go for it !!

Offline ernstpaul

  • Presentator ER/PE
  • Erkend Insider
Re: Stel hier je vragen aan Patrick!
« Reactie #25 Gepost op: 11-09-2004, 21:54:42 »
Dag Patrick,

Jammer dat ik er vanavond niet bij kan zijn. Er zullen wel wat bijeenkomsten volgen, hopelijk kan dan wel komen.
Leuk om je relativerende opmerkingen te horen over werkelijkheid vs tv-werkelijkheid in Robinson.

In Expeditie Robinson proberen we vooral verhalen te vertellen. Er zijn er natuurlijk evenveel als dat er expeditieleden zijn, maar wij selecteren die verhaallijnen die van belang zijn voor de hele groep en het uiteindelijk verloop van ER. Als Patrick een grote rol speelt tijdens de landing, dan komt hij automatisch naar voren. Als Frouke zich op de achtergrond houdt zal je haar een of twee keer horen en dan eerder ter ondersteuning van een verhaallijn dan haar belevenis. Alle verhaallijnen staan in verhouding tot het gehele verloop van de expeditie. Zo werken we dus eigenlijk achterstevoren.
Als je bijvoorbeeld de ruzie tussen Gio en Ryan in ER4 neemt, ergens in afl. 8 of 9. Die komt niet uit de lucht vallen. Wil je beide kanten van het verhaal belichten moet je dat in eerdere afleveringen al signaleren en verklaren aan de kijker.
Daarnaast is een stelregel van ER dat alle deelnemers Helden zijn - ook door forumleden verguisde figuren als een Nolleke of Bjorn  :). Niemand gaat eruit als een loser; mede door bv de redenen voor een opgave menselijk en begrijpelijk te maken. 2 maanden x 18 individuele expedities distilleren tot 13 uur televisie is moeilijk. Als je alleen de hoofdlijnen pakt doe je de ervaringen van sommige expeditieleden automatisch tekort. Ondanks deze tekortkoming denk ik dat het succes van ER mede te danken is aan de manier waarop we de deelnemers aan de kijker tonen. Uitvergroot, weliswaar, maar de kern klopt.

Het is in ieder geval onmogelijk om te tonen hoe de deelnemers het echt hebben beleefd, dag in dag uit 24/7. Vandaar dat ik het best wel toejuich dat deelnemers posten op fora - mits ze de relativering tonen die Patrick in dit onderwerp demonstreert. En natuurlijk niet al teveel verklappen ;).
Anything that doesn't kill you, makes you stronger

Offline Ilaya

  • Forumlid
Re: Stel hier je vragen aan Patrick!
« Reactie #26 Gepost op: 12-09-2004, 11:08:24 »
Hoi Patrick,

Sinds ik ER kijk, heb ik altijd één brandende vraag. Oké, het is misschien een beetje een rare vraag maar ik denk dat meerdere mensen die vraag wel in hun hoofd hebben zitten. Hoe wordt op het eiland de toiletgang geregeld?

Groetjes Ilaya

Offline Renaatetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stel hier je vragen aan Patrick!
« Reactie #27 Gepost op: 12-09-2004, 13:50:55 »
Als je bijvoorbeeld de ruzie tussen Gio en Ryan in ER4 neemt, ergens in afl. 8 of 9. Die komt niet uit de lucht vallen. Wil je beide kanten van het verhaal belichten moet je dat in eerdere afleveringen al signaleren en verklaren aan de kijker.


Nou snij je hier een voorbeeld aan waar ik tóch wel even op zou willen reageren Ernst Paul! "Toevallig" weet ik dat de directe aanleiding van die grote ruzie tussen Ryan en Giovanni níet direct die bananenkwestie is geweest, maar iets totaal anders. Tóch werd het in beeld gebracht alsof het wéér om die bananen ging. Dus ik kan me niet helemaal vinden in het stukje wat je schreef.
Dit zal dan ook 't enige 'puntje van kritiek' zijn, want vooralsnog alleen maar dikke vette tienen voor iedereen die zijn/haar bijdrage heeft geleverd aan ER!!!!!  ::bravo::

Enne....is je vriendin nou nog bevallen vóór je weg was naar Maleisie?!


Offline Enola

  • Forumlid
Re: Stel hier je vragen aan Patrick!
« Reactie #28 Gepost op: 12-09-2004, 14:58:35 »
toch snap ik het nu beter en waarom men iets naar voren brengt en waarom niet, vanwege de verhaallijnen dus..het is logisch en ik ben benieuwd welke we deze keer te zien krijgen..
petje af

Offline Nelisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Guaranteed to blow your mind
Re: Stel hier je vragen aan Patrick!
« Reactie #29 Gepost op: 12-09-2004, 15:38:38 »
Hoi Ernst Paul

Bedankt voor deze toelichting. Het klinkt heel logisch allemaal! Het lijkt me eerlijk waar ontzettend leuk om mee te werken aan het programma op die manier, en een uitdaging om alles zo goed mogelijk op het scherm te krijgen. Ik kijk elk jaar (elke week) weer enorm uit naar het programma! (vanavond mogen we weer, oleee!) Oh ja en leuk dat je ook op t forum komt!
Angel of the first degree

Offline zjak

  • Forumlid
Re: Stel hier je vragen aan Patrick!
« Reactie #30 Gepost op: 13-09-2004, 01:12:43 »
Hallo Patrick, ik vroeg me bij het zien van de aflevering van vanavond af hoe het kan dat jullie op de eilandraad zo verbaasd waren over het feit dat jullie alsnog een stem moesten uitbrengen nadat Henk was vertrokken. In de voorgaande edities van Expeditie Robinson ging het ook altijd zo. Ik kan me wel voorstellen dat jullie daar vantevoren niet meer aan gedacht hadden, maar zelfs toen Ernst-Paul de gang van zaken uitlegde leken jullie nog steeds zo verbaasd. Hoe kan dat nou, hebben jullie voorgaande jaren niet gekeken dan? Hebben jullie het er achteraf nog over gehad met elkaar, herinnerden de anderen zich dit ook niet meer? En ik ben benieuwd of jullie toen ook met elkaar afgesproken hebben om bij een eventueel volgend vrijwillig vertrek dit anders aan te gaan pakken, door er niet zo openlijk over te praten waar de camera's bij waren misschien?

Offline essie75

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stel hier je vragen aan Patrick!
« Reactie #31 Gepost op: 13-09-2004, 09:56:37 »
De vraag van Zjak vind ik erg interessant, ben ook benieuwd naar je antwoord. Voor de tv kijker kwam jullie verbazing erg raar over, omdat dit per slot al de vijfde ER is en jullie allemaal al moeten hebben gekeken de afgelopen jaren, anders geef je jezelf niet op.
Ook idd petje af voor het feit dat je meedoet en ook dat je hier komt posten.

Offline essie75

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stel hier je vragen aan Patrick!
« Reactie #32 Gepost op: 13-09-2004, 13:06:12 »
O ja een aanvullende vraag
Wat was je persoonlijke item?

Offline tineke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • gio still tha best!JEEJ HIJ IS DOOR NAAR ALL-STAR!
Re: Stel hier je vragen aan Patrick!
« Reactie #33 Gepost op: 14-09-2004, 16:09:40 »
hoi patrick!

ik heb 2 vraagjes voor jouw;

*1: op wie van de expeditie leden van 2003 vind jij je het meest lijken of wie bewonder(de) jij het meest toen???

en
*2: wat vond jij van al dat vergader en overleg van kamp nederland?

groetjes tineke!! ::tandpastasmiley::

Offline Zarathustra

  • Forumlid
  • Also.......
Re: Stel hier je vragen aan Patrick!
« Reactie #34 Gepost op: 16-09-2004, 21:07:52 »
Hoi Patrick,

Al een paar keer komt de opmerking voorbij dat we maar kleine stukjs te zien krijgen. Hoe ziet de "echte" dag er dan uit? 10% wassen, 20% jagen, 50% slapen... etc. Zijn er ook niet momenten dat je je ontzettend verveeld? Er is waarschijnlijk niet heel veel te doen op zo'n eiland....
Iemand is altijd de wijste... Waarom ben ik dat dan nooit?

Offline NickyNokia

  • Forumlid
Re: Stel hier je vragen aan Patrick!
« Reactie #35 Gepost op: 18-09-2004, 20:08:34 »
Patrick ik zou je graag wat willen vragen hopelijk geef je me antwoord erop :) Ik zou graag willen weten met wie jij geen goed contact had? Ik hoop wel met Marjolein en Shandinella die waren gewoon Super tof!!!! ps: ik hoop dat Nederland zondag wint haha ;) ik denk van wel Groetjesss Nicky je mag ook NickyNokia zeggen haha

Offline E-R-P

  • Forumlid
Re: Stel hier je vragen aan Patrick!
« Reactie #36 Gepost op: 19-09-2004, 22:11:43 »
heey Patrick,
Ik vind het echt super tof van je dat je zowieso hebt meegedaan aan ER, daar m'n petje voor af. En heb net de aflevering gezien dat jullie de eerste proef hadden gewonnen. Maar ik vond het echt zo ASOCIAAL dat die Mick jou zo lomp om je nek pakte!!!  ::niet-ok::hoe onsportief? pff wat een loser  ::ohno::  Maar, ik hoop zeker dat ik je nog ver zie komen de komende afleveringen, hopelijk minimaal tot en met de finale...We zullen zien!  ::bravo:: :-*

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Stel hier je vragen aan Patrick!
« Reactie #37 Gepost op: 19-09-2004, 22:55:30 »
heey Patrick,
Ik vind het echt super tof van je dat je zowieso hebt meegedaan aan ER, daar m'n petje voor af. En heb net de aflevering gezien dat jullie de eerste proef hadden gewonnen. Maar ik vond het echt zo ASOCIAAL dat die Mick jou zo lomp om je nek pakte!!!  ::niet-ok::hoe onsportief? pff wat een loser  ::ohno::  Maar, ik hoop zeker dat ik je nog ver zie komen de komende afleveringen, hopelijk minimaal tot en met de finale...We zullen zien!  ::bravo:: :-*

En wat is je vraag???
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline E-R-P

  • Forumlid
Re: Stel hier je vragen aan Patrick!
« Reactie #38 Gepost op: 20-09-2004, 16:42:11 »
m0ete het dan vragen zijn? mag ik geen complimenten meer geven of zo? wow...sorry hoor :-\\

Offline Lidy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stel hier je vragen aan Patrick!
« Reactie #39 Gepost op: 20-09-2004, 18:12:04 »
Hoi Patrick, Allereerst vind ik je deelname aan ER geweldig, je komt op mij over als een sympathiek mens, maar ook als iemand die niet snel zwakte of emoties wil tonen. Hoe is het dan om breed op de tv uitgemeten te zien dat je er even echt door zit na de verloren proef. Vervolgens werden jullie ook nog eens gefilmd tijdens het serveren, waar ook de nodige emoties om de hoek kwamen kijken. En,zoals in het voorproefje van de volgende week te zien is, dat je het echt (ik hoop voor even) moeilijk hebt?? Als je het laatste gedeelte van de vraag nog niet kunt beantwoorden snap ik dat wel, hoor! ::) Is er dit jaar expliciet toestemming gegeven aan de deelnemers om op een forum te posten?? Ik weet van vorige jaren dat er wel degelijk door deelnemers meegelezen werd, maar niet(onder eigen naam )gepost :D Ik vind dit wel een verbetering!!! ::ok::
Laat koe nooit vergeten dat ze kalf is geweest