Auteur Topic: Wat de Belgen van ons kunnen leren.  (gelezen 21958 keer)

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Wat de Belgen van ons kunnen leren.
« Gepost op: 27-10-2005, 12:25:23 »
Nou nu maar eens andersom!
Wat kunnen de Belgen (in het spel) van ons leren?

- Wees niet zo schijnheilig!
- Doe niet moeilijk als 1 iemand je een sukkel vind!
- Zeg gewoon waar het op staat en ga er geen doekjes omwinden!

 :) Zo dat moest even! ;)
🜃

Madine

  • Gast
Re: Wat de Belgen van ons kunnen leren.
« Reactie #1 Gepost op: 27-10-2005, 14:31:25 »
Ze mogen leren voetballen van ons..  :P verder zijn ze prima. Een Belg is een Belg en een Nederlander een Nederlander, en dat vind ik prima zo.

Offline jaco

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat de Belgen van ons kunnen leren.
« Reactie #2 Gepost op: 27-10-2005, 14:38:00 »
Ze mogen leren voetballen van ons..  :P verder zijn ze prima. Een Belg is een Belg en een Nederlander een Nederlander, en dat vind ik prima zo.

Dat is zo!!! wij zijn duidelijk en direct en zij zijn vaag en indirect. Dat zijn nu Cultuur verschillen ::tandpastasmiley::

Offline Sander2602

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat de Belgen van ons kunnen leren.
« Reactie #3 Gepost op: 27-10-2005, 15:03:23 »
Dat is zo!!! wij zijn duidelijk en direct en zij zijn vaag en indirect. Dat zijn nu Cultuur verschillen ::tandpastasmiley::

Precies maar je kunt er weinig aan veranderen ergens leuk dat er verschillen zijn.  ;D

Offline Tycho

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat de Belgen van ons kunnen leren.
« Reactie #4 Gepost op: 27-10-2005, 15:33:59 »
Godzijdank zijn er uberhaupt verschillen zodat we elkaar wat konden leren, moet je voorstellen dat er maar 1 cultuur was... Saaaaaaiiii...

Laat de belgen in hun waarde en laat de nederlanders in hun waarde, die verschillen zijn er nou eenmaal en wees er blij om :)

~Tycho

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Wat de Belgen van ons kunnen leren.
« Reactie #5 Gepost op: 27-10-2005, 16:02:35 »
Nou nu maar eens andersom!
Wat kunnen de Belgen (in het spel) van ons leren?

- Wees niet zo schijnheilig!
- Doe niet moeilijk als 1 iemand je een sukkel vind!
- Zeg gewoon waar het op staat en ga er geen doekjes omwinden!

 :) Zo dat moest even! ;)
Ik snap dit topic niet?? Waarom nog een topic om elkaar zwart te maken.. Van mij mag die op slot!  ::jaja::

Offline jaco

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat de Belgen van ons kunnen leren.
« Reactie #6 Gepost op: 27-10-2005, 16:07:36 »
Ik snap dit topic niet?? Waarom nog een topic om elkaar zwart te maken.. Van mij mag die op slot!  ::jaja::

dat is juist niet leuk... we zeggen alleen dat we het zeer waarderen dat er cultuur verschillen zijn, en we benadrukken deze alleen, dat is weer die duidelijke directheid waar we het de hele tijd over hebben ::trots:: ;D

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Wat de Belgen van ons kunnen leren.
« Reactie #7 Gepost op: 27-10-2005, 16:12:53 »
dat is juist niet leuk... we zeggen alleen dat we het zeer waarderen dat er cultuur verschillen zijn, en we benadrukken deze alleen, dat is weer die duidelijke directheid waar we het de hele tijd over hebben ::trots:: ;D
Ja, ik snap je wel, maar dan kunnen we meer van dit soort topics openen!! Wat kunnen we leren van de Fransen?? van kunnen de duitsers van ons leren.. dat gaat nergens over  ::ohno::

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wat de Belgen van ons kunnen leren.
« Reactie #8 Gepost op: 27-10-2005, 16:14:54 »
Ja, ik snap je wel, maar dan kunnen we meer van dit soort topics openen!! Wat kunnen we leren van de Fransen?? van kunnen de duitsers van ons leren.. dat gaat nergens over  ::ohno::
dit is een spel met Nederlanders en Belgen, en niet met Duitsers, Fransen of andere nationali's

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Wat de Belgen van ons kunnen leren.
« Reactie #9 Gepost op: 27-10-2005, 16:23:00 »
het is vooral een spel met mensen: mannen-vrouwen, blonde en donkerharigen, dikke en dunne, met humor-zonder humor, die meedoen om te winnen-die meedoen om de ervaring, met vullingen in de kiezen-zonder vullingen in de kiezen, getrouwde-ongetrouwde, met kinderen-zonder kinderen, baan aan de wal-baan op het water, die vroeger brutaal waren tegen de leraar-die braaf waren op school, mensen die gewend zijn 's morgens te douchen-die gewend zijn 's avonds te douchen (of een keer per week ::tandpastasmiley::), die strings in het weekend dragen-die elke dag strings dragen, die een boterham met kaas eten als ontbijt-die drinkyoghurt eten, en vul maar aan...
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Wat de Belgen van ons kunnen leren.
« Reactie #10 Gepost op: 27-10-2005, 16:51:13 »
dit is een spel met Nederlanders en Belgen, en niet met Duitsers, Fransen of andere nationali's
Heeft het leren van een belg of een nederlander dan iets te maken met dit spel?? ik zie het verband niet helemaal  ::ohno::

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wat de Belgen van ons kunnen leren.
« Reactie #11 Gepost op: 27-10-2005, 16:55:31 »
Heeft het leren van een belg of een nederlander dan iets te maken met dit spel?? ik zie het verband niet helemaal  ::ohno::
niet zoveel, maar meer dan het leren van een Fransman of een Deutscher

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Wat de Belgen van ons kunnen leren.
« Reactie #12 Gepost op: 27-10-2005, 17:11:38 »
niet zoveel, maar meer dan het leren van een Fransman of een Deutscher
je zegt het zelf al... niks dus  ::ok:: ;D

Offline Sunnie

  • Forumlid
Re: Wat de Belgen van ons kunnen leren.
« Reactie #13 Gepost op: 27-10-2005, 17:36:39 »
De discussie over een mogelijk verschil tussen Belgen en Nederlanders stoort mij een beetje. Voor sommige mensen is onze taal het enige gemeenschappelijke wat we hebben. Voor mij is het net andersom: de taal is het enige verschil tussen ons! Of beter het 'taalgebruik'. Voor de rest is er volgens mij nauwelijks een verschil. Mij moet geen mens wijsmaken dat je anders geaard bent omdat je aan de ene of andere kant van die (kunstmatig ontstane) staatsgrens leeft. Dat Nederlanders directer zijn is ook flauwekul. In mijn omgeving in West-Vlaanderen (werk, vrienden, familie) is iedereen normaal rechtstreeks en zegt men rechtstreeks wat men te zeggen heeft.

Nog dit voor de Nederlanders: de Belgen waar jullie het over hebben zijn steeds Vlamingen. Jullie moeten weten dat ze in Franstalig België niet eens het bestaan kennen van Expeditie Robinson. Ook al die andere reality-programma's komen op onze commerciële stations, en die kunnen zij niet eens ontvangen - het komt er niet op de kabel!
Het is dus een ding tussen Vlamingen en Nederlanders. Houden zo! Jullie kunnen misschien eens leren Vlaams praten ;-)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wat de Belgen van ons kunnen leren.
« Reactie #14 Gepost op: 27-10-2005, 17:38:41 »
Citaat
Jullie kunnen misschien eens leren Vlaams praten ;-)
Dat zou best vet zijn, want Belgen praten veel gaver dan Nederlanders ::jaja::, Wim en Meredith praten echt maaster 8)

Offline Pilgrim

  • Forumlid
  • Ut Fryslân!
Re: Wat de Belgen van ons kunnen leren.
« Reactie #15 Gepost op: 27-10-2005, 17:49:51 »
Wim en Meredith praten echt maaster 8)

Daarom verstond ik het niet....  ::)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wat de Belgen van ons kunnen leren.
« Reactie #16 Gepost op: 27-10-2005, 19:00:12 »
Daarom verstond ik het niet....  ::)
moet je de ondertiteling lezen...

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Wat de Belgen van ons kunnen leren.
« Reactie #17 Gepost op: 27-10-2005, 19:40:25 »
ja natuurlijk, belgen bestaan niet. daar is nog een flink boek over geschreven.
en dat taaltje? nee hoor, laat mij maar gewoon nederlands praten. ik vind het namelijk helemaal niet zo leuk en grappig en schattig klinken. als ik vlaming zou zijn dan zou ik trouwens ook mijn buik vol hebben van die opmerkingen over dat leuke taaltje. alsof het een curiositeit is.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Vlauvla

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • g0o Marnix! : )
Re: Wat de Belgen van ons kunnen leren.
« Reactie #18 Gepost op: 27-10-2005, 19:46:38 »
Ik vind hun taaltje heel lief, hoe erg ze ook tekeer gaan, het klinkt alsnog z8. Verder vind ik dat er nauwlijks verschil tussen zit, je hebt rotNL's en rotBelgen (maar ook hele lieve/knappe/slimme en échte Robinsons

Ze hoeven dus niets van ons te leren want dat zou onzin zijn

XxX

Vlaus
Marbs is mijn konijntje

Offline marbs

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat de Belgen van ons kunnen leren.
« Reactie #19 Gepost op: 27-10-2005, 20:00:05 »
halloooo  ::oink:: dze topic vind ik echt NERGENS op slaan! ???
wat kunnen belgen van ons leren?! ik ben geen belg maar je doet net alsof ze een een of ander onontwikkeld volkje zijn dat nog heel primitief leeft en dat water uit een put haalt ofzo.  :-\\
wat voor reacties verwacht je hier?! 'dat je water uit de kraan kunt halen' ofzo?! sorry maar ik vind het echt nergens op slaan en daar bind ik geen doekejs om.

hoe ze praten is idd wel leuk.
vlauvla is MIJN konijntje... :)