Auteur Topic: Dit jaar is de expeditie matig  (gelezen 48036 keer)

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Dit jaar is de expeditie matig
« Reactie #40 Gepost op: 2-12-2006, 13:40:49 »
Ik
Ik vind er ook niets aan, aan dit seizoen. ik vond de strijd der titanen wel helemaal geweldig en die daarvoor ook. Maar dit seizoen valt echt tegen!
Misschien ligt het aan de kandidaten?

Ik denk datligt aan : a. De saai personnages
maar ook              b. De slechte montage : bv.   Er was ook weinig actie.  Ik las bv dat Wietske jazz zangeres zou zijn en friese is... Waarom hebben ze haar nooit laten zingen ?
Saron doet aan toneel las ik, nooit iets van getoond...
Jammer, dit jaar ER heel slecht in beeld gebracht... Boring.... Saai....

Daarentegen het jaar van Frank was er al direct de kooi waar ze 48 uur in gebleven zijn. Het was hectisch... Ook was er toen veel afwisseling en inderdaad ik vond de personnages beter. Veel spraakmakender....Frank, Mick, Klaar ,de vrolijke Ernestine... Leuk !!!

Dit jaar zijn ze allemaal saai en behalve Olga die bewijst haar op haar tanden te hebben zijn het allemaal softies ook Lenny hoewel hij al de proeven wint...
Misschien ook niet meer een formule brengen mannen apart, vrouwen apart dit is nooit een goed scenario geweest. Hoe saai was het ook niet het jaar met Dereck ? toen zijn ze ook begonnen met een mannen en een vrouwenkamp...


Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dit jaar is de expeditie matig
« Reactie #41 Gepost op: 2-12-2006, 13:43:24 »
Of ER dit jaar matig of niet was,daar heeft iedereen zijn/haar mening over.Aan de proeven ligt het volgens mij zeker niet,maar aan de selectie van de kandidaten.Ik wil hierbij zeker niemand v/d kandidaten kwetsen of wat dan ook,maar sommige deelnemers waren enkel geselecteerd omwille van de kijkcijfers natuurlijk.
50.000 euro voor de winnaar;laat 16 mensen deelnemen die het geld goed kunnen gebruiken,die zullen er wel 200% voor gaan,terwijl er dit jaar enkele deelnemers bijzaten die er reeds "warmpjes inzitten" dus wat kan hen dat geld schelen?
(wie ben ik om te zeggen wat de makers van het programma moeten doen?)maar men zou enkele "reserve-kandidaten" moeten selecteren. Als er iemand gewond de expeditie moet verlaten,dan is dat natuurlijk pech,maar als er iemand om zijn mama of papa of kinderen zit te janken of omdat hij/zij honger heeft,en daardoor de expeditie verlaat? ik weet het niet meer hoor  ::ohno:: en EP op een bepaald moment ook niet "hoe voel je je nu tov die 9000 mensen die niet geselecteerd zijn"  ;) Als er zo iemand de expeditie verlaat,dan vind ik dat een van de reserve kandidaten zijn/haar plaats zou moeten kunnen innemen.
Dus gewoon strenger zijn tijdens de selectie,zou volgens mij een veel spannender ER op de buis brengen.
« Laatst bewerkt op: 2-12-2006, 13:48:12 door koekoe »

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Dit jaar is de expeditie matig
« Reactie #42 Gepost op: 2-12-2006, 14:02:52 »
50.000 euro voor de winnaar;laat 16 mensen deelnemen die het geld goed kunnen gebruiken,die zullen er wel 200% voor gaan,terwijl er dit jaar enkele deelnemers bijzaten die er reeds "warmpjes inzitten" dus wat kan hen dat geld schelen?

Volgens mij zitten er echt geen miljardairs in ER hoor.  ::ohno:: Sterker nog: de enige miljonair in het spel is (zover ik weet) Koen. Ik denk niet dat jij nou kan beoordelen dat de kandidaten er allemaal reeds warmpjes bijzitten en het geld dus niet kunnen gebruiken.
Voor alle deelnemers is 50.000 euro een hoog bedrag, maar bij ER is de geldprijs volgens mij nooit het hoogste doel geweest. Met allerlei tv-quizjes en belspelletjes kun je met minder moeite dat geld winnen.
Ik vind het dus nogal een vreemd idee dat er armere mensen geselecteerd moeten  worden.  ???
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Madine

  • Gast
Re: Dit jaar is de expeditie matig
« Reactie #43 Gepost op: 3-12-2006, 14:32:05 »
Volgens mij is de geldprijs toch niet het primaire doel als je meedoet aan ER, gaat bovenal om de ervaring.

Maar ze moeten gewoon meer spraakmakende mensen selecteren, lui die botsen. Dit jaar doen er wel allemaal aardige mensen mee, maar da's juist het probleem, ze zijn allemaal aardig. Wie heeft zich niet gruwelijk zitten ergeren aan Carl/John vs Esther? Dat was wel pas reality-tv zeg. Daarnaast mag er ook wel een aanpassing in het spel komen. Het mag zwaarder en meer actie.

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Dit jaar is de expeditie matig
« Reactie #44 Gepost op: 3-12-2006, 14:58:20 »
Volgens mij is de geldprijs toch niet het primaire doel als je meedoet aan ER, gaat bovenal om de ervaring.
Daarom vond ik het zo jammer dat Lenny de vriendschap met Iganzio opblaast. Hij gaat duidelijk voor het geld , liever dan eervol te winnen... En wie zegt niet dat had Ignazio met Lenny tegen X had gestreden Lenny niet in de finale had gekomen.. Dit is echt een minpunt, vind ik...

Maar ze moeten gewoon meer spraakmakende mensen selecteren, lui die botsen. Dit jaar doen er wel allemaal aardige mensen mee, maar da's juist het probleem, ze zijn allemaal aardig. Wie heeft zich niet gruwelijk zitten ergeren aan Carl/John vs Esther? Dat was wel pas reality-tv zeg. Daarnaast mag er ook wel een aanpassing in het spel komen. Het mag zwaarder en meer actie.

Dat is het : bij ER 2003 was er de grote ruzie tussen Ryan en Gio, bij ER 2004 was er Mick,Klaar,Roland en Mitchell die spraakmakend waren en vorig jaar inderdaad de grote ruzie Carl-John/Esther.. Dit jaar hebben we dat allemaal moeten missen, jammer !
Dus volgend jaar : meer spraakmakende personnages, en hardere games...

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dit jaar is de expeditie matig
« Reactie #45 Gepost op: 3-12-2006, 15:46:29 »
Daarom vond ik het zo jammer dat Lenny de vriendschap met Iganzio opblaast. Hij gaat duidelijk voor het geld , liever dan eervol te winnen...

Dit is echt de grootste onzin die je maar blijft volhouden. ::niet-ok:: Lenny heeft helemaal geen vriendschap opgeblazen. (zo ie er al was) Hij speelt het spel en vriendschap heeft daar niks mee te maken. Dat staat daar helemaal buiten. Persoonlijke dingen (de vriendschap) en niet persoonlijke dingen (het spel spelen) moet je kunnen scheiden van elkaar.

Misschien moet je de laatste aflevering nog eens terugkijken. Je zal dan zien op de laatste eilandraad tijdens het voorlezen van de stemmen dat Ignaz zowel Lenny als Bernadette bij de knie vastheeft. (als een soort van steun) Dat doe je niet als je het gevoel hebt dat dat iemand een vriendschap heeft opgeblazen.
Geniet nooit met mate...

Offline Lenny ER Panama

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
Re: Dit jaar is de expeditie matig
« Reactie #46 Gepost op: 3-12-2006, 18:06:33 »
Test,

Dat jij je nog moe maakt om erop te reageren , dat is karakter hebben  ;-)!

groetjes , en tot morgen allemaal...


Lenny

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Dit jaar is de expeditie matig
« Reactie #47 Gepost op: 5-12-2006, 02:23:59 »
Dit jaar is de expeditie matig... maar het einde is TOPPIEIEIEIE!!!!
;D
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dit jaar is de expeditie matig
« Reactie #48 Gepost op: 5-12-2006, 07:21:45 »
misschien kunnen ze het volgend jaar boeiend maken door 16 mensen 3 maanden op een eiland te zetten en op het einde lukraak iemand als winnaar aanduiden door te zeggen "gefeliciteerd U bent de winnaar omdat je de meeste smsjes hebt gekregen"  :-\\......... of toch niet,want zo is het dit jaar reeds gebeurt.De kandidaten proeven laten spelen? totaal overbodig.Zoals is gebleken maakt het helemaal niet uit of je bijna alle proeven wint,of je zit 3 maand op je luie krent(waarmee ik helemaal niet wil zeggen dat Olga dat gedaan heeft),zolang je maar de meeste fans hebt!!

Offline Leni

  • Forumlid
Re: Dit jaar is de expeditie matig
« Reactie #49 Gepost op: 5-12-2006, 08:44:58 »
Vlaanderen: 6 miljoen inwoners
Nederland:  18 miljoen inwoners ?

Dat is toch zowiezo geen eerlijke strijd he.

Offline Nienna

  • Forumlid
Re: Dit jaar is de expeditie matig
« Reactie #50 Gepost op: 5-12-2006, 09:16:02 »
Dit jaar is de expeditie matig... maar het einde is TOPPIEIEIEIE!!!!
;D

Dit jaar was de expeditie best leuk, maar het einde is de grootste anti-climax ooit!

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dit jaar is de expeditie matig
« Reactie #51 Gepost op: 5-12-2006, 14:39:38 »
Vlaanderen: 6 miljoen inwoners
Nederland:  18 miljoen inwoners ?

Dat is toch zowiezo geen eerlijke strijd he.

Dat speelde ook geen rol toen de televoting tussen Judge en Jutta ging.
Nog even niks.

Offline Wolkje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dit jaar is de expeditie matig
« Reactie #52 Gepost op: 5-12-2006, 17:53:16 »
Dat speelde ook geen rol toen de televoting tussen Judge en Jutta ging.

Daar noem je ook wel iets:P

Ik vond de expeditie achteraf gezien helemaal niet stom, alleen iets minder spectaculair, er zaten wel wat leuke dingetjes in..

Het einde vond ik jammer, echt.
Do you want to go to the Seaside?

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Dit jaar is de expeditie matig
« Reactie #53 Gepost op: 5-12-2006, 19:28:27 »
Vlaanderen: 6 miljoen inwoners
Nederland:  18 miljoen inwoners ?

Dat is toch zowiezo geen eerlijke strijd he.

Als je dan toch zo graag DAT argument wilt gebruiken doe het dan goed: het gaat natuurlijk niet om het aantal inwoners van een land maar hoe zo'n groot deel van die inwoners naar het betreffende programma kijkt en SMS'jes stuurt.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dit jaar is de expeditie matig
« Reactie #54 Gepost op: 5-12-2006, 20:49:47 »
Daar noem je ook wel iets:P

Ja, maar daarna hebben alleen Belgen in de finale gestaan. ::rofl::
Nog even niks.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dit jaar is de expeditie matig
« Reactie #55 Gepost op: 6-12-2006, 14:02:37 »
Ik vond de laatste twee expedities steeds matiger worden...er zijn teveel deelnemers die meeliften op het succes van hun populariteit en daardoor een kans krijgen, terwijl de sterkeren er uitgestemd worden omdat dat nu eenmaal bij de strategie hoort.

Als je echt wilt weten wie de robinson is moet je elke deelnemer een eigen eiland geven met dezelfde leefomstandigheden. Dan zie je volgens mij pas wie de echte robinson is van alle kandidaten.
maar ja daar zit natuurlijk een prijskaartje aan en daar zullen vast niet aan beginnen ;)
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Dit jaar is de expeditie matig
« Reactie #56 Gepost op: 6-12-2006, 14:38:29 »
Vlaanderen: 6 miljoen inwoners
Nederland:  18 miljoen inwoners ?

Dat is toch zowiezo geen eerlijke strijd he.

Ja joh, dik het nog even lekker aan. Nederland 18 miljoen inwoners.  ::pinokkio::

Als je kijkt naar de kijkcijfers, dan zie je dat de verschillen tussen België en Nederland nog best meevallen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dit jaar is de expeditie matig
« Reactie #57 Gepost op: 6-12-2006, 14:47:31 »
Ja joh, dik het nog even lekker aan. Nederland 18 miljoen inwoners.  ::pinokkio::

Als je kijkt naar de kijkcijfers, dan zie je dat de verschillen tussen België en Nederland nog best meevallen.

KD heeft gelijk. Die kijkcijfers waren echt niet zo hoog dat je inwonerstallen kan aandragen als argument. Daarnaast was het man tegen vrouw, dat heeft dan ook invloed. Of zie ik t verkeerd?  ???
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Dit jaar is de expeditie matig
« Reactie #58 Gepost op: 6-12-2006, 15:58:41 »
Zeker wel, maar het ligt allemaal zo ingewikkeld dat je geen conclusies kan verbinden aan één factor.

Mensen vormen zich een beeld aan de hand van de tv-uitzendingen en wat voor beeld dat is, verschilt per persoon.
Als je alleen maar zegt dat Lenny verloren heeft omdat hij een Belg is, of dat Olga gewonnen heeft omdat ze een vrouw (/playmate) is, dan doe je wel wat onrecht aan de stemmen van de kiezers kijkers. Dan zouden Belgen alleen maar op Lenny stemmen omdat hij een Belg is, of alle mannen alleen maar op Olga stemmen omdat ze haar een lekker ding vinden.
De werkelijkheid is anders; iedereen neemt andere zaken mee in zijn/haar overweging, waardoor er allerlei heel diverse meningen ontstaan. En maar goed ook, anders zouden alle Belgen/vrouwen/leeftijdsgenoten etcetera automatisch dezelfde mening hebben.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

WorldExpress

  • Gast
Re: Dit jaar is de expeditie matig
« Reactie #59 Gepost op: 6-12-2006, 17:34:08 »
Ik denk ook dat het aan de deelnemers ligt, met alle respect. Ook hadden ze misschien meer dillemma's en spectaculairdere/zwaardere opdrachten moeten houden. En geen familieleden meer, dat vind ik altijd zo saai :P