Auteur Topic: [Kandidaat BE] Veronique  (gelezen 88203 keer)

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #140 Gepost op: 6-06-2006, 14:32:30 »
toch heeft starry night gelijk met haar betoog. honger is honger. pijn is pijn. dat daar nog allerlei gradaties in zijn doet er niets aan af. daarbij komt nog dat de ene persoon een lagere drempel kan hebben dan de andere. ben er dus erg voor om zaken gewoon bij hun naam te noemen en niet te verdoezelen of af te zwakken.
(leuk voorbeeld uit de zorg: ik mag het niet over luiers hebben van mijn collega's want zo heet dat niet als volwassenen ze dragen; men vindt het belachelijk dat ik het niet 'gewoon' incontinentiemateriaal noem...tssssss)
maar nu raken we wel erg van het onderwerp af, sorry.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #141 Gepost op: 6-06-2006, 14:47:35 »
Tja en als je zo doorgaat kan je nix meer zeggen  ::zwaai::

Iedereen snapt het toch als Veronique zegt dat je hier nooit echte honger hebt.
Ok..er zijn uitzonderingen .. maar verder dan echte trek heb je gewoon niet.
Wij zeggen het wel als honger, maar dat is cker geen honger, maar eerder trek.

Neem gewoon niet alles zo letterlijk .. want dan kan je de hele dag wel bezig blijven!

Nee, wij zeggen het als honger omdat het honger is.

Neem gewoon niet alles zo letterlijk .. want dan kan je de hele dag wel bezig blijven!

Wie neemt nou wat letterlijk, als je al niet eens meer gewoon mag zeggen dat je honger hebt zonder moraalridderig toegesproken te worden!?!?

Iedereen snapt het als Véronique zegt dat ze daar uitgehongerd waren op een manier zoals wij hier gelukkig niet kennen. Maar honger -herhaal herhaal herhaal - is gewoon een heel natuurlijke menselijke (en dierlijke, en trouwens ook plantaardige) zoveel-dagelijkse behoefte. En trek is wat heel wat anders. In Angola en Zimbabwe komen ze helemaal niet aan trek toe, dát klopt. Een Angolees heeft nooit trek, maar wij hier wel gewoon honger. Zo kun je het zeggen.


Offline MeRy Art

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #142 Gepost op: 7-06-2006, 09:41:55 »


feestje!!! Finale avond 5 juni jl.  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

(edit: link verwijderd)
« Laatst bewerkt op: 7-06-2006, 10:31:53 door Stormpie »

Offline Scarabee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hiukwan mijn Robinson 2008
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #143 Gepost op: 7-06-2006, 13:43:47 »
Website Vero is bijgewerkt. Er staan weer leuke nieuwe dingen Ga even kijken zou ik zeggen.
Achter elk wolkje schijnt de zon :)

Offline Véro-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #144 Gepost op: 7-06-2006, 13:46:04 »
Honger
Trek
...

What's in a name.
Het was helemaal niet mijn bedoeling om moraalridderig te doen. Het ging hem om de nuance.
(Of misschien moet dat woord ook eerst even opgezocht worden in de Van Dale    ::rofl::)
Maar misschien kan ik beter mijn mond houden.
Niet ?
Als er al niet meer tussen de lijntjes kan gelezen worden.
Ieder zijn mening , dus ik ook de mijne, dacht ik zo.

Offline Véro-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #145 Gepost op: 7-06-2006, 13:50:23 »
Even een vraagje aan Stormpie of de andere webmasters hier.
Waarom  hebben jullie die post van Scarabee aangepast waarin ze de URL van de website die zij voor mij maakte, vermeld ???
Ik snap niet zo goed dat daar censuur op moest toegepast worden ??

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #146 Gepost op: 7-06-2006, 14:19:08 »
Ik heb je een pm gestuurd met uitleg :)

en de link naar de Veroniquesite staat inmiddels vermeld op de ERlinkpagina (te vinden onder hoofdmenu)
« Laatst bewerkt op: 7-06-2006, 15:58:24 door Stormpie »
er was eens......

Offline Ricknotyzed

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #147 Gepost op: 7-06-2006, 15:10:06 »
Honger
Trek
...

What's in a name.
Het was helemaal niet mijn bedoeling om moraalridderig te doen. Het ging hem om de nuance.
(Of misschien moet dat woord ook eerst even opgezocht worden in de Van Dale    ::rofl::)
Maar misschien kan ik beter mijn mond houden.
Niet ?
Als er al niet meer tussen de lijntjes kan gelezen worden.
Ieder zijn mening , dus ik ook de mijne, dacht ik zo.

Inderdaad! Ik ga er verder ook niet meer op in .. ieder zijn eigen gedachte erover toch!
Laten we het allemaal leuk houden hier .. zodat Veronique weer wat meer kan vertellen over de expeditie   ::trots::!

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #148 Gepost op: 7-06-2006, 22:56:25 »
Honger
Trek
...

What's in a name.
Het was helemaal niet mijn bedoeling om moraalridderig te doen. Het ging hem om de nuance.
(Of misschien moet dat woord ook eerst even opgezocht worden in de Van Dale    ::rofl::)
Maar misschien kan ik beter mijn mond houden.
Niet ?
Als er al niet meer tussen de lijntjes kan gelezen worden.
Ieder zijn mening , dus ik ook de mijne, dacht ik zo.

Okay. Alle bomen zijn trouwens blauw. En als ik mijn hoofd stoot dan heb ik "auwtjes". ::)

Overigens is het wel grappig hoe je de zaken omdraait. Eerst zeg je dat wij hier geen honger hebben maar 'trek', en vervolgens zeg je dat woorden er niet toe doen. Had dat meteen besloten, dat had mij een hoop getyp gescheeld ::tandpastasmiley::!!
« Laatst bewerkt op: 7-06-2006, 23:05:20 door Starry Night »

Offline Véro-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #149 Gepost op: 9-06-2006, 08:20:29 »
Okay. Alle bomen zijn trouwens blauw. En als ik mijn hoofd stoot dan heb ik "auwtjes". ::)

Overigens is het wel grappig hoe je de zaken omdraait. Eerst zeg je dat wij hier geen honger hebben maar 'trek', en vervolgens zeg je dat woorden er niet toe doen. Had dat meteen besloten, dat had mij een hoop getyp gescheeld ::tandpastasmiley::!!

Voor mij doen woorden er absoluut toe, Starry Night, en ik draai de zaken helemaal niet om, maar als jullie hier gaan liggen zeuren over het feit dat jullie absoluut wel honger kennen, en dat de honger die je op een eiland kent niets is in vergelijking met wat ze in Afrika meemaken, nou goed, dan geef ik het op.

Iemand afzeiken of altijd nog wel een straffere vergelijking zoeken is wel zo makkelijk.
Ik had gewoon een mening en als niemand van jullie ooit al op zo'n eiland gezeten heeft dan kennen jullie het hele fenomeen gewoon niet, einde verhaal.
« Laatst bewerkt op: 9-06-2006, 08:22:52 door Véro-2006 »

Offline Ricknotyzed

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #150 Gepost op: 9-06-2006, 10:33:29 »
Go Veronique  ::tandpastasmiley::
Jij kan het natuurlijk als beste weten .. want niemand van ons heeft ooit een expeditie meegemaakt.
Dus wij kunnen het ook niet gaan vergelijken.
Laten we het nu maar weer over de expeditie gaan hebben .. want die discussie wordt er ook niet leuker op. We mogen al blij zijn dat je hier post  ::ok::!

Offline Scarabee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hiukwan mijn Robinson 2008
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #151 Gepost op: 9-06-2006, 10:46:53 »
Toch maar even mee bemoeien  ::trots::. Ik heb Ergens hier gelezen dat het kwa eten heel zwaar was. Ik kan me goed indenken dat ze honger hadden. Zoveel was er niet zelfs niet buiten de camera's. En Vero heeft mij zelf ook verteld dat er niks was en dat je moest het moest doen met wat je had.

Véro laat je niet gek maken hoor. Iets op internet zeggen is makkelijk zonder er zelf tegenover hebben te gestaan

Liefs Scarabee
Achter elk wolkje schijnt de zon :)

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #152 Gepost op: 10-06-2006, 10:50:01 »
Voor mij doen woorden er absoluut toe, Starry Night, en ik draai de zaken helemaal niet om, maar als jullie hier gaan liggen zeuren over het feit dat jullie absoluut wel honger kennen, en dat de honger die je op een eiland kent niets is in vergelijking met wat ze in Afrika meemaken, nou goed, dan geef ik het op.

Iemand afzeiken of altijd nog wel een straffere vergelijking zoeken is wel zo makkelijk.
Ik had gewoon een mening en als niemand van jullie ooit al op zo'n eiland gezeten heeft dan kennen jullie het hele fenomeen gewoon niet, einde verhaal.

Even een paar vragen:

- Wie bedoel je precies met 'jullie'? Je voelt je toch alleen door mijn postings aangevallen?

- Waaruit concludeer je dat ik de honger die wij hier voelen gelijkstel met de honger die jullie daar hadden? Schrijf ik dat ergens?

- Welke zinsneden ervaar jij als 'afzeiken'?

als niemand van jullie ooit al op zo'n eiland gezeten heeft dan kennen jullie het hele fenomeen gewoon niet
Je bedoelt hier het fenomeen uitgehongerd. Nee, dat kennen wij forummers niet (op de andere deelnemers na). Maar het fenomeen honger kennen we dus wel. Een westerling met een lege maag heeft geen trek, dat was werkelijk mijn enige punt.

Ik vind dat je dit nogal opblaast, dat was zeker mijn bedoeling niet. Vond je een goede deelnemer en heb indertijd met kromme tenen zitten toekijken hoe je emotioneel inderdaad mishandeld werd tijdens de eerste expeditie. Jammer dat je mijn mening hier zo uit zijn verband rukt. Misschien twijfel je er aan, maar ik heb echt groot respect voor jullie, hoor. Zie het me zelf nog niet doen (zowel in fysiek als in emotioneel opzicht).
« Laatst bewerkt op: 10-06-2006, 10:51:46 door Starry Night »

Offline Ricknotyzed

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #153 Gepost op: 10-06-2006, 15:39:48 »
Sorry hoor Starry Night .. maar ik vind je nogal zielig bezig eerlijk gezegt.
Hoe erg kan je je ergens druk over gaan maken zeg .. sneu gewoon  ::rofl::

Offline Véro-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #154 Gepost op: 14-06-2006, 18:34:15 »
Even een paar vragen:

- Wie bedoel je precies met 'jullie'? Je voelt je toch alleen door mijn postings aangevallen?

- Waaruit concludeer je dat ik de honger die wij hier voelen gelijkstel met de honger die jullie daar hadden? Schrijf ik dat ergens?

- Welke zinsneden ervaar jij als 'afzeiken'?

als niemand van jullie ooit al op zo'n eiland gezeten heeft dan kennen jullie het hele fenomeen gewoon niet
Je bedoelt hier het fenomeen uitgehongerd. Nee, dat kennen wij forummers niet (op de andere deelnemers na). Maar het fenomeen honger kennen we dus wel. Een westerling met een lege maag heeft geen trek, dat was werkelijk mijn enige punt.

Ik vind dat je dit nogal opblaast, dat was zeker mijn bedoeling niet. Vond je een goede deelnemer en heb indertijd met kromme tenen zitten toekijken hoe je emotioneel inderdaad mishandeld werd tijdens de eerste expeditie. Jammer dat je mijn mening hier zo uit zijn verband rukt. Misschien twijfel je er aan, maar ik heb echt groot respect voor jullie, hoor. Zie het me zelf nog niet doen (zowel in fysiek als in emotioneel opzicht).

Starry Night, kunnen we dit onderwerp misschien gewoon laten rusten nu ? Het lijkt erop dat we er met geschreven woorden gewoon niet uitkomen omdat ik sterk de indruk heb dat ieder van ons een andere interpretatie geeft aan bepaalde woorden en dan blijf je gewoon langs elkaar heen praten. Via E-mail of via dit fenomeen hier is het soms gewoon ontzettend moeilijk om een bepaald gevoel of een bepaalde gedachte precies in detail of volgens een bepaald nuance zwart op 'wit' neer te pennen en het kost ook allemaal zoveel onnodige moeite als de boodschap niet overkomt aan de andere kant (terwijl ik m.i. toch duidelijk genoeg was) en er maar steeds op hetzelfde onderwerp wordt teruggekomen. Het is niet dat ik het onderwerp uit de weg wil gaan, het is gewoon dat ik er voor mijn part over uitgepraat heb, en ik zie dat velen hier wel precies begrijpen wat ik bedoel en andere misschien wat minder, maar het sop is gewoon de kool niet waard.

Voor mij blijft een hongergevoeletje hier eerder op 'trek' lijken en absoluut niet op een uitgehongerde honger, ook al noemen we het wel zo en zeggen we allemaal wel eens : "oh jee, wat heb ik toch een honger, zeg"  en volgens de Van Dale is dat idd ook honger, maar binnen het gevoel honger zijn er verschillende gradaties en DAT wilde ik alleen maar duidelijk maken.  'honger' in het Westen is eerder te vergelijken met 'trek', maar 'honger' op het eiland is al eerder 'echte honger' en laten we er Afrika e.a. ook maar bij betrekken en die kennen dan echte 'uitgehongerde honger'  en laten we dus totale abstractie maken van mensen met een eetstoornis, want dat heb ik zelf niet en dus wil ik mij er ook niet aan wagen om op hun gevoel een bepaalde nuance te plakken.
Voilà , nu heb je me toch nog in de verleiding gebracht om er op terug te komen => deze nuances van het woord 'honger' borrelden nu spontaan in mij op, maar het was eigenlijk al altijd wat ik bedoelde.

Ik vind Ricknotyzed's gedachte  en ik citeer "zodat Véronique weer wat meer kan vertellen over de expeditie " veel leuker. Dus als er iemand nog iets wil weten, fire away.

groetjes,

Véronique

Offline Remy Bouwman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #155 Gepost op: 14-06-2006, 20:47:30 »
Hey Véronique, misschien was het al gevraagd maar had ik het gemist. Vond je het niet oneerlijk dat jullie niet mochten stemmen op de finale-eilandraad? Ik bedoel, jij was nog altijd langer te zien dan Melvin en Pieter.
Groetjes Remy

Offline Ricknotyzed

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #156 Gepost op: 14-06-2006, 22:25:58 »
Dat vond ik dus ook!
Niet dat het qua uitslag had uitgemaakt denk ik .. want niemand zou op Jennifer stemmen van hun denk ik?

Ik had ook nog ff een vraagje: Hoe gaat het als je uit de expeditie bent?
Ga je meteen naar het vaste land en ga je meteen bellen naar Belgie?
Of is er al familie over uit Belgie? Ben ik wel benieuwd naar  ::trots::

Offline gon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #157 Gepost op: 15-06-2006, 08:40:11 »
Ik heb ook nog een vraagje,

Wat heb je het aller eerste gegeten toen je van het eiland af was en voedsel binnen handbereik had?
(ik denk dat ik meteen naar de Mac gerent was ofzo ;D ;) ;D)

Offline Véro-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #158 Gepost op: 15-06-2006, 13:53:09 »
Hey Véronique, misschien was het al gevraagd maar had ik het gemist. Vond je het niet oneerlijk dat jullie niet mochten stemmen op de finale-eilandraad? Ik bedoel, jij was nog altijd langer te zien dan Melvin en Pieter.
Groetjes Remy

Hallo Remy,

Het niet mee mogen stemmen vond ik niet zo'n groot punt, het zou wat mij betreft geen andere uitslag geweest zijn. Maar ik vond het wel heel erg dat ik nadat ik van het eiland afviel reeds de volgende dag op een vliegtuig gezet werd naar Manilla en vervolgens een dag later naar Schiphol. In mijn eerste expeditie mocht iedereen die vóór de samensmelting afviel op zijn minst 4 dagen ter plaatse in een resort recupereren, en diegenen na de samensmelting die moesten tot het einde blijven omdat er net als dit jaar al een finale plaatsvond op de eilanden zelf.
Dit jaar kon dit blijkbaar wegens een te beperkte capaciteit van het hotel niet, al wou ik het uit eigen zak betalen. Achteraf gezien had ik misschien wel nog een oplossing kunnen bedenken, maar op dat moment krijgen je lichaam en je hersenen zoveel te verwerken dat die hersenen dus niet meer logisch werken.
Ikzelf heb enorme aanpassingsproblemen gehad doordat ik zo vlug teruggestuurd werd naar huis in plaats van me eerste ter plekke terug aan de gewone wereld te laten wennen.
Alles wat maar kon misgaan op mijn terugvlucht, ging mis en ik had bovendien vervelende lichamelijke klachten, met als resultaat dat ik als een hoopje ellende in Schiphol arriveerde. Mijn ene hersehelft lag volledig in puin en had een soort van postnatale depressie en mijn andere hersenhelft die probeerde nuchter te blijven en vertelde mij dat ik een volwassen vrouw was die haar mannetje maar moest staan, maar op een gegeven moment was ik - doordat ik naar de medische post had moeten gaan - de weg naar de bagage kwijt en stond ik daar bijna als een klein kind te grienen : ik was totaal verloren.
Ik heb zelfs geen tijd gehad om souvenirs mee te nemen van de Filippijnen : ik had nl graag van die voorraadpotten zoals we op het eiland gehad hadden meegenomen. Dat zijn allemaal zo van die details die ik de rest van mijn leven enigzins zal blijven betreuren. Dus dat was de mindere zijde van de medaille van het gevolg dat ik dus niet tot het einde mocht blijven voor de stemming.

Offline Véro-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #159 Gepost op: 15-06-2006, 14:15:00 »
Dat vond ik dus ook!
Niet dat het qua uitslag had uitgemaakt denk ik .. want niemand zou op Jennifer stemmen van hun denk ik?

Ik had ook nog ff een vraagje: Hoe gaat het als je uit de expeditie bent?
Ga je meteen naar het vaste land en ga je meteen bellen naar Belgie?
Of is er al familie over uit Belgie? Ben ik wel benieuwd naar  ::trots::

Hallo Ricknotyzed,

Toen ik met die proef afviel, werd ik quasi meteen op een bootje richting 1 van de 2 produktie-eilanden gezet en daar werd ik door Marleen opgewacht en zag ik Pieter en Melvin zitten, die zaten al aan de borrel en daar heb ik dan één van mijn lievelingsdrankjes gedronken : Baileys on the rocks, in een longdrinkglas met een rietje.  ::rofl:: en hebben we wat nieuwtjes uitgewisseld.
Ondertussen was Marleen de kamersleutel en mijn koffer gaan halen en kreeg ik mijn kamer toegewezen. Het was net als de eerste keer heel gek om dan zo'n volle koffer met spullen te vinden, maar het effect was niet zo erg als tijdens mijn eerste expeditie. Ik had uiteraard alweer een veel te grote koffer gepakt, maar dat was omdat ik in de veronderstelling was dat ik tot het einde op één of andere resort zou blijven. Naderhand kun je je wel voor je hoofd stoten dat je alweer zo zwaar gepakt bent en in je eentje met zo'n zware koffer nog eens een terugvlucht moet overleven. Ik heb me toen vlug opgefrist, want ik hunkerde naar het buffet en ik hunkerde er ook naar om weer mensen om mij heen te hebben. Om naar huis te bellen, had ik toen nog niet genoeg rust in mijn lijf, dus dat wilde ik liever uitstellen tot na het buffet, dan zou het in Europa nog altijd pas namiddag zijn ook al zou het op het eiland midden in de nacht zijn. Die eerste douche was heerlijk maar ik zag mezelf pas weer voor het eerst helemaal naakt in de spiegel en ik keek eerder tegen een skelet aan dan tegen een naakt lichaam en dat was een serieuze schok voor mij. Mijn haar mocht ik toen nog niet wassen, want mijn na-interview konden ze om productionele redenen pas de volgende dag opnemen, dat was wel even balen, maar goed, als je al meer dan 3 weken met ongewassen haar rondloopt kan die ene avond er nog wel bij ook al zit je op een luxe-resort. Ik heb me die eerste avond helemaal uitgesdost met een mooie jurk, juwelen en make-up en eindelijk weer een normaal paar schoenen aan mijn voeten : het was een echte verademing om met schoenen op een normale vloer te lopen ipv steeds schuin op een stuk strand te strompelen, hoe idyllisch dit laatste ook klinkt.  Bon, ik wilde me weer helemaal vrouw voelen en dat kon je zien ook.  Op ons resort zaten tevens de Zweedse timmermannen die alles voor de proeven e.d. vakkundig bouwen en geloof me of niet, maar die mannen kenden mij dus allemaal, en ik hen niet natuurlijk : het waren allemaal nogal robuuste kerels die stuk voor stuk een vriendelijk praatje maakten. Ik ben dan na mijn opsmuk zo vlug mogelijk naar de bar gelopen waar ik met Marleen en de anderen afgesproken had. Maar zoals gewoonlijk liet Melvin weer op zich wachten (ik ken hem al langer zodoende) Ik zat toen echt te popelen om aan tafel te kunnen gaan : het was een buffet van tafels die in een rechthoek waren geplaatst en ongeveer de oppervalkte van 11m bij 5m innamen : ik heb daar dus 5 volle borden opgeschept en toen stond mijn buikje zo rond als een tonnetje ; ik leek wel 3 maand zwanger en het voelde alsof mijn buik ging ontploffen : niet echt aangenaam natuurlijk.
We hadden nog het idee om na te praten bij Marleen op de kamer, want die had chips en chocolade gehaald, maarre... dat kon er echt niet meer bij en zowel Pieter als ik waren doodop.
Van mijn bed heb ik echt geniet gehad in die zin dat ik geen seconde de slaap kon vatten : het bed voelde heel raar aan (een fenomeen dat nog meer dan een week zou duren en pas nu begint mijn bed thuis weer écht heerlijk aan te voelen)
Pas toen ik uitgeteld op bed lag, vond ik de innerlijke rust om naar mijn beste vriend in Ndl te bellen en naar mijn ouders in Spanje.
« Laatst bewerkt op: 15-06-2006, 14:19:36 door Véro-2006 »