Auteur Topic: Meedoen aan ER  (gelezen 31954 keer)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Meedoen aan ER
« Reactie #40 Gepost op: 19-06-2006, 20:57:40 »
Even iets anders, denken jullie dat iedereen slechts meedoet om te winnen?
Ik zou al content zijn moest ik mogen meedoen en niet als eerste afvallen, maar ja die prijs is wel mooi meegenomen!!!
Mijn visie op spellen is: Als je niet meedoet om te winnen kun je beter niet meedoen

Als je toch niet hoeft te winnen kun je beter je plek afstaan aan iemand die wel wil winnen

Madine

  • Gast
Re: Meedoen aan ER
« Reactie #41 Gepost op: 20-06-2006, 16:22:00 »
Even iets anders, denken jullie dat iedereen slechts meedoet om te winnen?
Ik zou al content zijn moest ik mogen meedoen en niet als eerste afvallen, maar ja die prijs is wel mooi meegenomen!!!
Natuurlijk spring ik een gat in de lucht als ze me eens op gesprek laten komen, maar als je dan toch tot daar bent gekomen, waarom dan niet voor het échte gaan? Dan doe ik er tijdens die selectiedag alles aan om ze te overtuigen me mee te nemen naar de volgende selectieronde. Ik hoor weleens dat ik een goede 'prater' ben, dus dat moet dan toch wel snor zitten? En tsja, als dan het wonder voltrekt dat je mee mag als kandidaat, vandaf dat moment telt dan nog maar één ding: zo lang mogelijk in de expeditie blijven, en wie blijft het langste in de expeditie? De finalisten. Dus daar ga je dan voor. Je mag best tevreden zijn met wat je bereikt hebt, maar er is altijd een overtreffende trap. Dan bejubelde ik het feit dat ik al twee dagen in de expeditie zat, maar stelde me daarna direct ten doel ook die derde dag te halen, enzovoorts. Als ik op het eiland zat dan probeerde ik zo van dag tot dag te leven, want volgens mij is het helemaal niet mogelijk om bij Expeditie Robinson ver vooruit te kijken, Ik zou mezelf gewoon iedere dag kleine nieuwe doelen stellen, doelen die uiteindelijk leiden tot dat ene einddoel: winnen. En alles is toegestaan om dat te bereiken en ik ben ook tot alles in staat om dat te bereiken. Niets is mooier als 'mooi' winnen, zoals Marnix deed in 2005: zonder enkele vijand, zonder complot, zonder tegenstem, zonder verloren proef. Als publiekslieveling en bewierookt op Realitynet, dat zie ik wel zitten. En dat stel ik mij in beginsel dan ook ten doel, maar mocht dat niet gaan, dan smijt ik al mijn principes overboord, acteer een ander persoon te zijn, steel ik, stook ik, smeed ik complotten, verbreek ze net zo makkelijk, konkel met mijn vijanden en verraad mijn vrienden. Want Expeditie Robinson is een spel en zolang je binnen de grenzen van dat spel blijft is alles geoorloofd. Dus het is duidelijk, als je meedoet, doe je mee om te winnen en moet je ook overtuigd zijn van het feit dat je kunt winnen. En reken maar dat ik dat ben. 

Those are my two cents..

Ik denk dat er zo van die mensen zijn die zich elke keer weer opgeven en toch nooit gekozen worden, vergeefse moeite  :-\\ Ik denk, als je de eerste keer niet doorgaat, de kans klein is dat je ooit eens zal kunnen meedoen hoor... :(
Volgende keer geef ik mij voor de eerste keer op en dan zal ikw eten hoe laat het is  ;D :-\\ ::rofl::

Hmmm.. ik denk dat ze bij het selecteren al in gedachte hebben wat ze zoeken, bepaalde types van bepaalde leeftijd en afkomst. Daar valt niet zoveel aan te veranderen, maar wie weet pas je de volgende keer juist wel in dat plaatje? En je aanmelding zelf kan natuurlijk altijd beter en/of anders. Betere motivatie, uitgebreidere beschrijving van jezelf? Nee, ik geloof niet dat je altijd kansloos blijft als je eenmaal bent afgewezen.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Meedoen aan ER
« Reactie #42 Gepost op: 20-06-2006, 16:54:12 »
Denken jullie dat, tot nu toe, iedere winnaar een terechte winnaar was?

Ryan iig wel ::jaja::
The sun came up and reality set in.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Meedoen aan ER
« Reactie #43 Gepost op: 20-06-2006, 22:08:53 »
Mmm, ik kan alleen maar redenen bedenken om NIET mee te doen aan ER:

  • Half verhongeren
  • Wekenlang in een groep vertoeven
  • En dan ook nog met mensen die je niet zelf hebt uitgekozen
  • Wekenlang gescheiden zijn van man en kinderen
  • Onderdeel zijn van allerlei misselijke sociale intriges
  • Verleid worden tot complotten die tegen al je principes in gaan
  • Onderwerp zijn van topics op Internetforums en daar moeten lezen wat een verschrikkelijk mens je wel/niet bent

Nee, mijn respect voor de daadwerkelijke deelnemers is er des te groter door, maar ik bezie het liever door het veilige glas van mijn tv.

Madine

  • Gast
Re: Meedoen aan ER
« Reactie #44 Gepost op: 20-06-2006, 23:17:48 »
  • Half verhongeren
  • Wekenlang in een groep vertoeven
  • En dan ook nog met mensen die je niet zelf hebt uitgekozen
  • Wekenlang gescheiden zijn van man en kinderen
  • Onderdeel zijn van allerlei misselijke sociale intriges
  • Verleid worden tot complotten die tegen al je principes in gaan
  • Onderwerp zijn van topics op Internetforums en daar moeten lezen wat een verschrikkelijk mens je wel/niet bent
Dat zijn voor mij geen redenen om niet mee te doen, maar juist uitdagingen die overwonnen moeten worden. En dat laatste, tjsa... hopelijk geef ik die mensen geen voedingsbodem voor hun kritiek en als dat wel zo is: them...

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Meedoen aan ER
« Reactie #45 Gepost op: 20-06-2006, 23:22:54 »
Denken jullie dat, tot nu toe, iedere winnaar een terechte winnaar was?


ER 1 :Karin (zeker niet)
ER 2 : Richard : Zeker en vast
ER 3 : Derek : niet slecht maar niet mijn favoriet
ER 4 : Jutta : zeker niet (had toen al Ryan moeten zijn)
ER 5 : Frank ; Zeker en vast
ER 6 : Marnix : zeker en vast
ER titanen : Ryan : zeker en vast

Dus van de 7 uitzendingen zijn er in mijn ogen zeker 4 terechte winnaars, 2 niet goed en 1 niet slecht kon beter....

Madine

  • Gast
Re: Meedoen aan ER
« Reactie #46 Gepost op: 20-06-2006, 23:38:58 »
Allemaal terechte winnaars in mijn ogen, want als je wint, heb je kennelijk iets goed gedaan. Dat ik sommige jaargangen liever een andere winnaar had gezien is iets anders, 't is maar wie je favoriet is en wat je onder een Robinson verstaat. Ik heb wel al eens eerder gepost dat ik ER in grofweg 3 onderdelen verdeel:

- het sociale aspect, je staande houden binnen de groep en goodwill kweken bij je medekandiaten;

- de challenges, de spellen waarmee je als groep of individueel iets kunt winnen;

- het overleven zelf, het survivalaspect: voorzien in je eigen fysiologische basisbehoeften


De meest opvallende kandidaten zijn diegene die uitblinken in één van die aspecten. Mensen die een goede 'babbel' hebben en daardoor veelvuldig in beeld komen, proevenmonsters die daar indruk mee maken en de mensen die anderen verbazen door voor proviand te zorgen. Afhankelijk van waar je als kijker een zwak voor hebt, kies je een favoriet.

Offline wesley87

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Robinson 2006
Re: Meedoen aan ER
« Reactie #47 Gepost op: 26-06-2006, 23:20:01 »
Het enigste wat ik nu kan doen is wachten tot na ER 2007, dan gaan de inschrijvingen hopelijk weer open en kan het weer een keer proberen en hopelijk is dat dan ook de laatste keer dat ik dat moet doen ::tandpastasmiley::
II 1mPit3ou5 II

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Meedoen aan ER
« Reactie #48 Gepost op: 29-06-2006, 13:01:46 »
Het onderwerp is Meedoen aan ER. Er zijn al genoeg andere onderwerpen waarin de diverse kandidaten/winnaars besproken kunnen worden, dus misschien is het slim om dit topic te 'reserveren' voor mensen die zelf interesse hebben om zich in te schrijven voor ER.

Een beetje vriendelijker tegen elkaar kost niets en het houdt het forum zoveel gezelliger.
er was eens......

Offline Angel007

  • Forumlid
  • itsybitsyspider
Re: Meedoen aan ER
« Reactie #49 Gepost op: 25-07-2006, 11:17:57 »
Vraag me af wanneer je je kan inschrijven voor de volgende? (misschien zijn ze er weer vroeg bij!) Misschien in september of na de uitzendingen pas?

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Meedoen aan ER
« Reactie #50 Gepost op: 25-07-2006, 11:21:35 »
Vraag me af wanneer je je kan inschrijven voor de volgende? (misschien zijn ze er weer vroeg bij!) Misschien in september of na de uitzendingen pas?

Ik denk na de uitzendingen, maar ik weet het niet zeker.

Madine

  • Gast
Re: Meedoen aan ER
« Reactie #51 Gepost op: 26-07-2006, 00:25:39 »
Vraag me af wanneer je je kan inschrijven voor de volgende? (misschien zijn ze er weer vroeg bij!) Misschien in september of na de uitzendingen pas?

De vorige keer kon je al erg vroegtijdig inschrijven op kanaaltwee.be, de nieuwe serie liep toen pas net. Op talpa.tv verschijn het inschrijvingsformulier pas na de finale.

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Meedoen aan ER
« Reactie #52 Gepost op: 27-07-2006, 18:36:08 »
Ik zou zeker graag mee doen.
Wordt in november 18, dus leeftijd is geen belemmering.

Verder denk ik dat alles goed zit bij mij.
Ben vrij atletisch, proeven zullen geen probleem zijn.
Ben ook sociaal goed, kan makkelijk met mensen overweg,
maar kga zeker discussies niet uit de weg. Die ga ik altijd aan,
en ik ga ook door tot ik gelijk krijg.
Dit maakt me tenminste niet tot een saai persoon.
En mijn motivatie is ook goed. Die is eigenlijk hetzelfde als die bij Marnix, ik heb een ziekte overwonnen,
en wil mezelf nu bewijzend dat ik daar sterker uit ben gekomen.
En met honger kan ik goed omgaan, dus ook daar zal het niet aan liggen.
Dus komt er na deze reeks nog een expeditie,
dan ben ik van de partij  ;)
There's no show like a reality show ;)

Offline wesley87

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Robinson 2006
Re: Meedoen aan ER
« Reactie #53 Gepost op: 27-07-2006, 21:44:14 »
Zo dacht ik vorig jaar ook maar als ze dan alleen maar nederlandse vrouwen nodig hebben heb je er nie veel aan. Dus ik hoop maar dat het volgende seizoen nederlandse mannen tegen belgische vrouwen is ofso ::tandpastasmiley::
II 1mPit3ou5 II

Madine

  • Gast
Re: Meedoen aan ER
« Reactie #54 Gepost op: 28-07-2006, 00:16:06 »
Jup. Hopen dat we na het komende seizoen weer allemaal kunnen inschrijven. En welke variant ze ook kiezen, ik sta te springen om eens op de selectiedag te mogen komen  ;D

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Meedoen aan ER
« Reactie #55 Gepost op: 28-07-2006, 22:52:36 »
Jup. Hopen dat we na het komende seizoen weer allemaal kunnen inschrijven. En welke variant ze ook kiezen, ik sta te springen om eens op de selectiedag te mogen komen  ;D
Dan hoop ik je daar volgend jaar tegen te komen !  ;)
There's no show like a reality show ;)

Madine

  • Gast
Re: Meedoen aan ER
« Reactie #56 Gepost op: 29-07-2006, 00:17:28 »
Dan duimen we maar voor elkaar, al kunnen we maar eerst duimen dat 'r nog een nieuw seizoen komt.

Offline Angel007

  • Forumlid
  • itsybitsyspider
Re: Meedoen aan ER
« Reactie #57 Gepost op: 29-07-2006, 12:50:37 »
Dan duimen we maar voor elkaar, al kunnen we maar eerst duimen dat 'r nog een nieuw seizoen komt.

Een nieuw seizoen komt er zeker en vast!!!! expeditie robinson komt pas op dreef  :P Er zullen weer veel inschrijvingen zijn voor de volgende reeks,wat onze kansen alleen maar kleiner maakt  :-\\ TOCH INSCHRIJVEN! DOEN! en wie weet...

Madine

  • Gast
Re: Meedoen aan ER
« Reactie #58 Gepost op: 29-07-2006, 20:31:27 »
Even brainstormen. Wat denken jullie dat je zou kunnen doen om je inschrijving op te laten vallen?

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Meedoen aan ER
« Reactie #59 Gepost op: 29-07-2006, 20:48:42 »
Je moet denk ik niet te doorsnee zijn.
Dat maakt je snel onintressant voor de kijkers.
Hoewel ik bijvoorbeeld Emma en Meredith ook niet echt heel
 boeiend vond om naar te kijken vond.

Ze zoeken vaak ook naar exentrieke personen,
kijk maar naar bijvoorbeeld Bjorn, Robin, Klaar en Nolleke.

Maar er moeten ook elk jaar een paar figuren inzitten waarvan
iedereen van te voren al denkt dat ze gaan winnen, maar die
er uiteindelijk uitgestemd worden door een complot, of door
uitputting op moeten geven.

Ik denk dat je echt geluk moet hebben willen ze jou selecteren...
There's no show like a reality show ;)