Poll

Welke 3 items genieten je voorkeur

Bijl
Boog en pijlen (indien toegelaten)
Duikharpoen (indien toegelaten)
Duik/snorkelspullen(bril en vinnen)
Foto van gezin/vrienden  
Hangmat
Katapult (indien toegelaten)
Machete
Magnesiumstick
Papier en potlood/pen
Survivalmes/ multi -zakmes
Touw
Visgerei
Wc-bril  
Wok/pan
Zaagketting
Zeil (plastic)
Kruiden
Opblaasbootje
Matje/matras
Tentje
Tyrips
Ijzerdraad
Rolletje plakband
Ik neem niets mee
iets anders(laat gerust weten wat)
ik maak zelf iets om mee te nemen

Auteur Topic: Welke persoonlijke items zou je meenemen?  (gelezen 41105 keer)

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Welke persoonlijke items zou je meenemen?
« Reactie #20 Gepost op: 29-08-2008, 14:45:41 »
Het verbaasd me een beetje dat je je tandenborstel niet mee mag nemen eigenlijk.

Hoe zit dat met medicatie dan? Mocht ik mee willen moet ik mijn medicatie kunnen gebruiken.

of mochten alleen electrische tandenborstels niet?
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Welke persoonlijke items zou je meenemen?
« Reactie #21 Gepost op: 29-08-2008, 19:05:17 »
Het verbaasd me een beetje dat je je tandenborstel niet mee mag nemen eigenlijk.

ik denk om de kandidaten te behoeden voor vreemdgaan ;)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Welke persoonlijke items zou je meenemen?
« Reactie #22 Gepost op: 29-08-2008, 19:21:12 »
Het verbaasd me een beetje dat je je tandenborstel niet mee mag nemen eigenlijk.

Hoe zit dat met medicatie dan? Mocht ik mee willen moet ik mijn medicatie kunnen gebruiken.

of mochten alleen electrische tandenborstels niet?

Geen enkel toiletartikel was toegestaan, op het gebied van hygiene was er voor de dames een uitzondering v.w.b. maandverband/tampons en voor hen die contactlenzen hadden was lenzenvloeistof toegestaan, maar ik kan je zeggen dat het meenemen van lenzen niet echt gemakkelijk is. Dus geen zeep/shampoo/lotion/tandenborstel-pasta/deo/scheergerei kortom niks.
Wij hadden op het afvallerseiland na ongeveer 10 dagen geluk dat ik op het strand een driekwartvolle fles afwasmiddel (Maleise Dubro)vond, en als dan eindelijk de cameraploeg weg was konden wij ons en onze spullen daarmee wassen. Het kampje stonk dan ook weer volop naar de citroen en volgens mij moet de productie dat ook geroken hebben, maar men heeft nooit ingegrepen. En dus tot de laatste dag was er zeep. Leuk detail daarbij is dat zeep e.d. niet schuimen in combi met zout water, maar de geur blijft wel en de werking wordt wel ietsje minder maar neem maar van mij aan dat we dat voor lief namen.
Verder zijn medicijnen op dokters voorschrift gewoon toegestaan. Er was rondom ons ook (zeker het eerste deel) constant een dokter/medische staf, in onze kampen was er een EHBO kist (verscholen) aanwezig met nood zender voor het geval dat dit nodig is, en ik kan alleen maar zeggen dat wij op medisch geied goed begeleid werden. Snachts was er altijd minimaal een persoon bewaking/begeleiding aanwezig die direct verbinding had met de productie in geval van nood.

Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Richard™²

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Welke persoonlijke items zou je meenemen?
« Reactie #23 Gepost op: 31-08-2008, 21:40:46 »
Haha, zo blij als een kind met een fles afwasmiddel zeker?  :P Ik ziet het helemaal voor me.

Maar het lijkt me echt lastig om met lenzen te rotzooien op zo'n expeditie. Ik ga dus echt niet met ongewassen handen een lens in m'n oog zetten. En ik kan niet zonder m'n lenzen want 'n bril is toch een onding (als je actief bezig bent).
† Rust zacht Eepee †

Offline Avalon

  • Forumlid
Re: Welke persoonlijke items zou je meenemen?
« Reactie #24 Gepost op: 31-08-2008, 23:51:04 »
haaaaaa Frans is erbij!! lolol,

hoi Frans ::tandpastasmiley::

Maar, om antwoord te geven op de vraag van dit item.
Ik zou dus ook niet meegaan.
Alles boven de 20 graden vind ik al te warm, zou me hooguit opgeven voor een ER richting Noorwegen, enz.
Maar echt niet naar een eiland van 30 graden of nog warmer.

Ok, wat zou ik meenemen dan richting koudere oorden,
1. potlood met dagboek (schrijven is een must for me),
2. visnet
3. gietijzeren wok

en dan overleef ik alles wel.

Offline Peanut

  • Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke persoonlijke items zou je meenemen?
« Reactie #25 Gepost op: 1-09-2008, 10:30:16 »
Dit jaar mochten we nix extras meenemen.. en WAT we mee mochten nemen was echt schrikbaren minimaal..

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Welke persoonlijke items zou je meenemen?
« Reactie #26 Gepost op: 1-09-2008, 10:52:14 »
Dit jaar mochten we nix extras meenemen.. en WAT we mee mochten nemen was echt schrikbaren minimaal..

Het heet ook niet voor niks Back to Basic.  ::rofl::

Welkom op de site Peanut.  ::zwaai::
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Jolene

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ER oud-deelneemster
Re: Welke persoonlijke items zou je meenemen?
« Reactie #27 Gepost op: 1-09-2008, 17:47:35 »
mijn hond, die graaft nl. en vindt dan van alles. zou ook goed vissen kunnen vangen en mocht het hem niet lukken iets te pakken te krijgen dan is hij altijd zelf nog een lekker kluifje.

Wat een lugubere uitspraak. Moet dat grappig zijn? Ik mag aannemen dat je om die hond geeft?
zwartenwitisgrijs

Offline Jolene

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ER oud-deelneemster
Re: Welke persoonlijke items zou je meenemen?
« Reactie #28 Gepost op: 1-09-2008, 17:53:24 »
Dit jaar mochten we nix extras meenemen.. en WAT we mee mochten nemen was echt schrikbaren minimaal..

Ik zag toch een drietal kleurige blauwe lappen die 'gewassen' waren?
zwartenwitisgrijs

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Welke persoonlijke items zou je meenemen?
« Reactie #29 Gepost op: 2-09-2008, 02:34:49 »
Citaat
Wat een lugubere uitspraak

 ::jaja::

Citaat
Moet dat grappig zijn?

 ::ohno::

ik denk dat als ik ergens op een onbewoond eiland zit en de mogelijkheden om voedsel te krijgen uitgeput zijn ik niet zou schromen hond te eten als dat mijn redding zou kunnen zijn.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Jolene

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ER oud-deelneemster
Re: Welke persoonlijke items zou je meenemen?
« Reactie #30 Gepost op: 2-09-2008, 08:33:22 »
::jaja::

 ::ohno::

ik denk dat als ik ergens op een onbewoond eiland zit en de mogelijkheden om voedsel te krijgen uitgeput zijn ik niet zou schromen hond te eten als dat mijn redding zou kunnen zijn.

zelfs je eigen hond?? Voor mij staat dat bijna gelijk aan een menselijke gezel opeten. Ik geloof dat ik liever doodga.
Maar op Robinson Eiland is de kans dat het zover komt nihil; Het is in feite een super veilige manier om dat soort dingen te beleven.
zwartenwitisgrijs

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Welke persoonlijke items zou je meenemen?
« Reactie #31 Gepost op: 2-09-2008, 15:39:58 »

Citaat
bijna gelijk aan een menselijke gezel opeten

zelfs dat gebeurt wel eens in extreme omstandigheden. te bizar om over na te denken, maar ik denk dat bij veel mensen de overlevingsdrang zeer groot is.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Welke persoonlijke items zou je meenemen?
« Reactie #32 Gepost op: 2-09-2008, 16:16:06 »
Bij Items bedoelde ik wel gebruiksvoorwerpen en geen levende wezens.

Ik zou persoonlijk Items meenemen waar je jezelf beter in kan behelpen om de 3 noodzakelijke regels van het overleven makkelijker kan bekomen.




Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Welke persoonlijke items zou je meenemen?
« Reactie #33 Gepost op: 2-09-2008, 16:27:42 »
Bij Items bedoelde ik wel gebruiksvoorwerpen en geen levende wezens.

Ik zou persoonlijk Items meenemen waar je jezelf beter in kan behelpen om de 3 noodzakelijke regels van het overleven makkelijker kan bekomen.

Wat zijn die drie regels dan?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Welke persoonlijke items zou je meenemen?
« Reactie #34 Gepost op: 2-09-2008, 16:39:52 »
Wat zijn die drie regels dan?

vuur, onderdak en voedsel

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Welke persoonlijke items zou je meenemen?
« Reactie #35 Gepost op: 2-09-2008, 16:43:08 »
vuur, onderdak en voedsel

Water is anders ook niet onbelangrijk. Al heb je natuurlijk weer wel vuur nodig om de boel te koken. Ik denk echter dat uitdroging een groter gevaar is dan voedselgebrek.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Welke persoonlijke items zou je meenemen?
« Reactie #36 Gepost op: 2-09-2008, 16:48:28 »
Je kan inderdaad langer zonder voedsel dan zonder water. Het zou wel interessant (maar onverantwoord  ;)) zijn als de kandidaten in Expeditie Robinson daar ook zelf voor zouden moeten zorgen. (Hoe zouden ze dat aanpakken?)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Welke persoonlijke items zou je meenemen?
« Reactie #37 Gepost op: 2-09-2008, 16:55:32 »
Water is anders ook niet onbelangrijk. Al heb je natuurlijk weer wel vuur nodig om de boel te koken. Ik denk echter dat uitdroging een groter gevaar is dan voedselgebrek.

Voedsel en water worden samen genoemd, het meeste voedsel bestaat dan ook hoofdzakelijk uit water.  

Ik las ook dat de kandidaten drinkbaar water kregen. Ik weet niet of het dit jaar ook zo was,  gaan ze alles in zanderig zeewater koken met de kans daar een 40 cm drijvend voorwerp in de pot te laten zwemmen.  ::rofl::?

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Welke persoonlijke items zou je meenemen?
« Reactie #38 Gepost op: 2-09-2008, 17:01:21 »
Voedsel (vooral planten)uit de zee heeft een bepaald zoutgehalte, en zout zorgt voor het beter bijhouden van vocht, natuurlijk niet overdadig consumeren want dat is  dan weer niet goed voor de nieren...

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Welke persoonlijke items zou je meenemen?
« Reactie #39 Gepost op: 2-09-2008, 17:36:51 »
Water is anders ook niet onbelangrijk. Al heb je natuurlijk weer wel vuur nodig om de boel te koken. Ik denk echter dat uitdroging een groter gevaar is dan voedselgebrek.

Voor zover ik weet is er altijd voldoende drinkwater aanwezig, maar zout zul je zelf moeten maken uit zeewater. Wij kookten destijds soms een hele dag een pan zeewater om dan eigenlijk maar voor een maaltijd zout te hebben. Ook het mixen van zoet en zout water gaf als resultaat dat er toch wat smaak aan je rijst, vis of pannekoekjes kwam, en last but not least kreeg je weer wat zout binnen want dat verlies je daar erg snel en veel.
Uitdroging is dus gewoon je eigen schuld omdat je gewoon niet genoeg drinkt, ik slobberde per dag zo'n 8 a 10 veldflesen (750 ml) leeg, en dat deed eigenlijk iedereen bj ons.
Voor zover ik weet was er vorig jaar maar een persoon die last had van uitdroging.
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle