Auteur Topic: [Kandidaat NL] Hiukwan  (gelezen 285754 keer)

Offline pallas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #720 Gepost op: 3-12-2008, 14:40:32 »
Hans idem, al bekritiseer ik niet zozeer zijn spelwijze, maar des te meer dat hij over normen en waarden spreekt als er op dat moment leugens uit zijn mond komen.

Dat je welbespraakt bent wisten we al langer.
Je hebt hier volgens mij ook goed samengevat waarom we met zoveel zo fel tegen Hans (&Yin) tekeer gingen.

't Is maar goed dat er zoveel mensen zijn met een korrekt geweten  ::rofl::  ::rofl::
In the beginning there was nothing and even that exploded

Offline CubaLibre

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #721 Gepost op: 3-12-2008, 14:41:21 »
Heel mooi verwoord Hiu! :)

Offline Peanut

  • Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #722 Gepost op: 3-12-2008, 15:51:32 »
wie robinson wint, wint ook proeven  ....... niet één maar meerdere  ... ja had het voorbeeld in je hand van de puzzel, maar was niet sterk genoeg om jezelf onder controle te houden  .... zo'n paniek  ....


Even nog een reactie op dit:
Tot zover was ik het met je eens. Ik kan je alleen maar beamen met dit.
Totdat ik de volgende zin las:

een puzzel deed je de das om of was het het feit dat je amper een proef kon winnen ????

Bagatelliseer proeven niet. Dat ik misschien niet in jouw ogen een zware fysieke proef heb gewonnen betekent nog niet dat het geen prestatie is als je iets wint. Dat geldt voor alles overigens.

Net zoals jouw zeer zwakke argument dat ik de eetproef heb gewonnen omdat het al duidelijk was dat als er zo'n proef komt dat ik hem zou winnen. Alsof ik ranzige dingen vaker eet?
« Laatst bewerkt op: 3-12-2008, 15:53:27 door Peanut »

Offline pallas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #723 Gepost op: 3-12-2008, 16:51:34 »
Niet op je kop laten zitten is meer dan menselijk Peanut.
Maar ik zie alvast twee redenen om niet te veel te reageren op zo'n zaken  :-X
a) de discussie pro Hiu of pro Hans&Yin overstijgt op dit forum geregeld het niveau van wat argumenteerbaar is
b) voor mij en velen ben je absoluut de morele winnaar, je hebt hier dus meer te verliezen dan te winnen
In the beginning there was nothing and even that exploded

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #724 Gepost op: 3-12-2008, 17:42:01 »
Citaat
Dat hij erop afgerekend wordt heeft meerendeels te maken met dat hij door zijn uitingen niet sympathiek wordt gevonden.


Citaat
Maar ik denk wel dat hij ervan geleerd heeft, Hans is heus wel een sympathieke man, alleen hij had een beetje voor mijn gevoel zijn oog op de realiteit destijds op het eiland verloren..

Ik heb even met Hans gepraat zaterdagavond. Ik feliciteerde hem met zijn tweede plaats, en vroeg meteen wie ik was (hij zei zelfs U tegen mij...., grrrr: ik ben 3 jaar ouder  ::rofl::). Hij gaf aan het wel te kunnen waarderen hoe ik over hem en Yin schreef. Toen ik vroeg: mag ik met je op de foto, zei hij : weet wel wat je doet, weet je wel zeker dat je dat wil?

Op dat moment zag ik dus dat Hans inderdaad zijn sympathieke kanten heeft. Ik heb het hier en daar ook al eerder geschreven, maar nu je het zelf aangeeft: ik denk dat mensen het eerder geloven, als jij dat zegt.

Offline Buis

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #725 Gepost op: 3-12-2008, 17:51:28 »
Toen ik vroeg: mag ik met je op de foto, zei hij : weet wel wat je doet, weet je wel zeker dat je dat wil?

Zo'n reactie lijkt me nogal logisch, Hans is nou eenmaal niet een van de meest geliefde expeditieleden...

Op dat moment zag ik dus dat Hans inderdaad zijn sympathieke kanten heeft.

Duh, welk mens heeft geen enkele sympathieke kant? Vrijwel niemand.
Maar wat bedoel je eigenlijk?
Als je bedoelt dat we met respect over mensen moeten praten: mee eens!
Als je bedoelt te zeggen dat het eigenlijk een leuke betrouwbare vent is? Dacht 't niet!  ::ohno::


Offline Cout

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #726 Gepost op: 3-12-2008, 17:54:27 »
Iemand 'verraden' om zichzelf te redden is nu niet meteen hetzelfde als liegen en bedriegen (dat wat Hans wél heeft gedaan). Ik denk dat met die uitspraak eerder bedoeld werd dat als het gaat over de overwinning, iedereen wel vatbaar is voor complotten (en nogmaals, wat Hans heeft gedaan vond ik veel verder gaan dan een 'gewoon' complot). Ik ben er van overtuigd dat élk expeditielid dezelfde zet zou gedaan hebben (als ze zo slim zouden geweest zijn om er op te komen) als de zet die Hui deed toen ze Geert uit de expeditie stemde. Hui kon geen kant meer op en wist dat ze naar huis gestemd zou worden. Dus ze zocht een uitweg. Dàn kwam haar meesterlijk plan en ging ze naar sharon toe. Wat Hans en Yin hebben gedaan is de andere kampleden systematisch wegstemmen opdat ze in de finale zouden geraken zonder dat er 'zekerheid' bestond dat ze weg zouden moeten gaan (wat bij Hui die bewuste eilandraad wel het geval was).
Geert noemde de stem van Hui verraad, maar ik ben er zeker van dat als Geert in de positie van Hui op dat moment had gezeten, dat hij nét dezelfde keuze (als die van Hui) had gemaakt (en dat was overigens geen echt verraad aangezien de afspraak daar was om de eerste 3 eilandraden niet op ex-kampgenoten te stemmen, en daarbij ging het om de 4e eilandraad, maar dit geheel terzijde).

Daarbij moet je er nog rekening mee houden dat Hans en Yin zich niet aan de afspraak v/d 4 eters hielden, en Geert dit wist en niets
heeft ondernomen om hun gedachte te doen veranderen.  Vergeet niet dat er nog altijd een Sharon was om op te stemmen.
Die afspraak van 4 was er een met het mes  in de rug van Hiukwan, want er was al lang beslist dat Hans, Yin en Geert de laatste 3 zouden zijn,
iets wat Hiukwan ook wel door had hoor.
En dat ze dan in volle eindstrijd ook alle remmen losgooid vind ik vrij logisch en normaal.
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #727 Gepost op: 3-12-2008, 19:05:38 »
Zo'n reactie lijkt me nogal logisch, Hans is nou eenmaal niet een van de meest geliefde expeditieleden...

Duh, welk mens heeft geen enkele sympathieke kant? Vrijwel niemand.
Maar wat bedoel je eigenlijk?

Ik bedoel te zeggen, dat op dat moment een heel andere Hans naar voren kwam als degene zoals de kijkers hem hebben meegemaakt in ER.

Offline pallas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #728 Gepost op: 3-12-2008, 19:10:29 »
Ik bedoel te zeggen, dat op dat moment een heel andere Hans naar voren kwam als degene zoals de kijkers hem hebben meegemaakt in ER.
Hij vond waarschijnlijk niet onmiddellijk iets om over te gaan liegen  ::rofl::  ::rofl::
(grapje)
In the beginning there was nothing and even that exploded

Offline Buis

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #729 Gepost op: 3-12-2008, 19:19:12 »
Ik bedoel te zeggen, dat op dat moment een heel andere Hans naar voren kwam als degene zoals de kijkers hem hebben meegemaakt in ER.
De vraag is dan hoe 'echt' die persoon dan is. Ik wil best aannemen dat er een verschil is tussen ER en IRL, maar een (in mijn ogen) sympathiek en oprecht mens zou nooit bepaalde gedragingen vertoond hebben c.q. uitlatingen hebben gedaan die Hans in ER heeft vertoond/gedaan.
En voor de duidelijkheid: ik heb het niet over complotten, maar over liegen, bedriegen, mede kandidaten afmaken met woorden, schermen met termen als 'normen en waarden', etc.
Want hoever wil je gaan om iets te winnen?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #730 Gepost op: 3-12-2008, 21:18:26 »
Ik ga af op iemand die het uit eigen ervaring kan weten: als Hiu er min of meer vrede mee heeft, wie zijn wij dan om daar tegen in te gaan.



Offline Cout

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #731 Gepost op: 3-12-2008, 23:21:57 »
Ik ga af op iemand die het uit eigen ervaring kan weten: als Hiu er min of meer vrede mee heeft, wie zijn wij dan om daar tegen in te gaan.




Ik heb haar persoonlijk gesproken.  Ze beseft dat die puzzel haar 50000€ heeft gekost.
't is uiteraard jammer voor haar,begrijpelijk, voor een studente kan toch wel een verschil opleveren.
Ze zou het net allemaal iets rustiger kunnen doen en meer tijd overhouden voor haar studies.
Maar weet wel dat ze sterk genoeg is en er wel overheen komt hoor, zeker weten.
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #732 Gepost op: 3-12-2008, 23:35:32 »
Ze beseft dat die puzzel haar 50000€ heeft gekost.
't is uiteraard jammer voor haar,begrijpelijk, voor een studente kan toch wel een verschil opleveren.


Dat ging er ook door mijn hoofd toen we aflevering 13 zagen en er het spel was tussen Hans en HiuKwan: Hans moet toch wel al over een zeker budget beschikken en Yin ook gezien ze beiden in de business werken en HiuKwan had dat geld zo goed kunnen gebruiken... Ik vind dat echt doodjammer voor haar...



Maar weet wel dat ze sterk genoeg is en er wel overheen komt hoor, zeker weten.


Ja ze is een sterke persoonlijkheid en zelfs de zondag schreef ze hier op het forum dat ze heel de avond (tijdens de finale op vorige zaterdag) met een glimlach had rondgelopen, dus ze zal wel gelukkig en tevreden zijn...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #733 Gepost op: 3-12-2008, 23:50:26 »



Net zoals jouw zeer zwakke argument dat ik de eetproef heb gewonnen omdat het al duidelijk was dat als er zo'n proef komt dat ik hem zou winnen. Alsof ik ranzige dingen vaker eet?
ik denk dat dat gebaseerd is op het aloude vooroordeel dat mensen van Aziatische afkomst (ik bedoel het echt respectvol) in de ogen van Europeanen enge dingen eten (moet daarbij onwillekeurig denken aan de torren uit Wie is de Mol-7, ik weet niet of je dat gezien hebt?)

Een bekende van mij kwam eens terug uit China, en vertelde: daar eten ze alles wat poten heeft, behalve tafels en stoelen, ze eten alles wat vliegt, behalve vliegtuigen, en alles wat zich in het water bevindt, behalve schepen.

Het is gewoon een onzinargument.





Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #734 Gepost op: 4-12-2008, 00:51:40 »
Hiukwan, als je over een tijdje gaat solliciteren moet je een dvd'tje van de serie bij je CV stoppen. Gegarandeerd dat ze je dan graag willen hebben!  ::trots::

(edit, spelfoutje)
« Laatst bewerkt op: 5-12-2008, 11:32:42 door eilandgek »

Offline Blaster65

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #735 Gepost op: 5-12-2008, 03:13:28 »
Hiukwan, mien Grunnings wichtje. Doe hest Robinson wonn'n. Door ken gain Hans Diknek of Yin mangek teeg'nop. Tis heul aarg jammer das toe dei puzzel nait kloor kreegst en dei stomme Hans Diknek op het lest weer dei mazzel had. Zoas zo voak met dat soort mensken. Wat ok ien dien naodeel sprekt is dat stoe te loat bist wakker word'n. Doe hast veul eerder met aandere vrouw'n dat complot mott'n deurbreek'n. Bist te lang metgoan met dei diknek en juf sliem mie gek. Messchain hem wie deur dai leert dat toukumstige ER Kandidot'n veul sneller komof mott'n moak'n met zulke valse complot'n. Messchain word deur dei ER 2009 weer kiekplezair.

Ik ben dus Groninger Belg: de vertaling: Hiukwan, mijn Gronings meiske, jij hebt Robinson gewonnen. Daar kan geen Hans Diknek en Yin Mangek tegenop. Het is erg jammer dat jij die puzzel niet klaar kreeg en die stomme Hans Diknek op het laatst weer die mazzel had, zoals zovaak met dat soort mensen. Wat ook in je nadeel spreekt is dat je te laat bent wakker geworden. Je had veel eerder met andere vrouwen dat complot moeten doorbreken. Je bent te lang meegegaan met die Diknek en juf slijmgek. Misschien hebben wij door jouw geleerd dat toekomstige ER kandidaten veel sneller komaf moeten maken met zulke valse complotten. Misschien wordt door jou ER 2009 weer kijkplezier.
« Laatst bewerkt op: 5-12-2008, 03:20:57 door Blaster65 »

Offline mies-l

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #736 Gepost op: 5-12-2008, 14:33:59 »
HEEE! Hiukwan

Ga je toevallig ook in groningen naar school ?
volgens mij zag ik je in lijn 15 vanochtend zitten .

nou ehm ik vind het jammer dat je niet hebt gewonnen!
Maaaar voor mij ben jy een winnaar, en je kook kunsten!
heerlijk !

Liefs Michelle

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #737 Gepost op: 5-12-2008, 18:34:42 »
Kreeg vandaag mijn sinterklaaspakket van mijn werk. Het eerste wat ik eruit haalde, lag bovenop:


een zakje Peanuts......... ::rofl::

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #738 Gepost op: 5-12-2008, 18:42:41 »
Kreeg vandaag mijn sinterklaaspakket van mijn werk. Het eerste wat ik eruit haalde, lag bovenop:


een zakje Peanuts......... ::rofl::
haha die ga je natuurlijk niet soldaat maken he

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #739 Gepost op: 5-12-2008, 18:52:45 »
haha die ga je natuurlijk niet soldaat maken he
Uiteraard niet........ ::rofl::

Tenzij ik zelf op een onbewoond eiland kom te zitten.