Poll

Wat is jouw mening over deze game?

Ik heb de game al gekocht en ik vind hem de max !
Ik heb de game gekocht en ik vind hem maar niets.. :-(
Heb de game gekocht.. Bwa.. Het kon beter, maar ook slechter.
Niet gekocht, maar ben 't wél van plan.
Niet gekocht, en ik geef mijn geld liever uit aan andere dingen.

Auteur Topic: Expeditie Robinson op Nintendo DS en Wii  (gelezen 33837 keer)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson op Nintendo DS en Wii
« Reactie #20 Gepost op: 5-12-2008, 00:42:46 »
Staat jouw portret dan op de hoes van de WII of Nintendo Fraba ???  ::rofl::



-->


Cengiz die op Bart mept, Bart blijft onberoerd staan en Cengiz valt er zelf af  ::rofl::




Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson op Nintendo DS en Wii
« Reactie #21 Gepost op: 7-12-2008, 16:10:17 »
Ik heb het niet gekocht maar omdat ik zo'n brave jongen ben geweest dit jaar  ;D heb ik het gekregen van van de lieve goede Sint  ::ok::

Een klein verslag en mening over het Spel op de Nintendo DS:


Bij het opstarten krijg je heel korte fragmenten van verschillende seizoenen te zien  (best wel een mooie compilatie  ;) )  Dan volgt er een logo van ER 2008.  Bij het beginnen van een nieuw avontuur kan je een willekeurig personage nemen maar ook zelf één creëren;  Geslacht,  lichaamsbouw, gezichtsconstructie,  haar, kledij en schoeisel… vervolgens geef je een naam en beroep op.

Het avontuur kan beginnen:  je kiest uit 2 kampen  bestaande uit elk 8 personages en elk team heeft een eigen eiland. Je eerste keuze is al van belang want 1 team heeft een klein eiland en het andere een groot…   Je eerste taken bestaan uit onderdak bouwen en water zoeken,  vanaf dan moet je dagelijks je watervoorraad aanvullen, eten zoeken en hout verzamelen.   Tussendoor komen berichten over personages die conflicten hebben, je voorstellen doen om samen een alliantie te vormen of dat personages heimwee hebben,  ziek zijn of je om een gunst vragen.   Je wordt bijna dagelijks opgeroepen voor de proeven,  de eilandraad is meestal de dag na de immuniteitsproef.  Wanneer de zon ondergaat moet je gaan slapen en kan je telkens je dag opslaan.  Buiten het feit dat je zo lang mogelijk uit het vizier blijft van je medekandidaten moet je zorgen dat je status optimaal blijft;  dorst, fitheid, honger, reputatie en  het moreel van het team.   Ook het weer is een meespelende factor;  als je  een hevige regenvlaag over je heen krijgt is je vuur gedoofd en moet je het onderdak terug herstellen.

Het spel wordt gespeeld met de richtingstoetsen en de styluspen.  De L en R toetsen dienen om te wisselen tussen  een plattegrond van het eiland en je status  (Dorst, fitheid, honger, …).   Het personage verplaatsen om te zoeken  naar voedsel , water en hout gebeurt met de richtingstoetsen.  Via minigames kan je bepaald voedsel en hout  verkrijgen (krabben /kreeften vangen, speervissen, schelpen zoeken en bamboe hakken).  Andere items kan je gewoon oprapen door er met je styluspen op te tikken of in kort bijzijn van je personage op A drukken.  Bij de proeven gebruik je uitsluitend je styluspen;  je volgt de bewegingen die zichtbaar zijn op je touch screen.  Bij sommige proeven en  het aanmaken van het vuur  moet je blazen in de micro,  wat niet altijd even handig is.   Als je een proef hebt gespeeld kan je deze via een ander menu ook oefenen (voor sommige proeven is dit wel aangewezen omdat ze toch best moeilijk zijn)  of je kan de proeven delen via de wireless functie.
   
Het spel op zich is op de DS wel enigszins beperkt, zo loop je na de samensmelting nog steeds rond op het zelfde eiland als ervoor.  Maar eens je denkt een vast stramien te hebben gevonden zorgen de andere kandidaten er wel voor dat je dat stramien niet altijd kan blijven hanteren.  De coverafbeelding is ook een beetje misleidend aangezien er geen balkproef in het spel voorkomt  (wel  4 evenwichtsproeven),  gewoon het logo had voldoende geweest.   Het is eigenlijk meer een Nederlandse versie van Survivor, de presentator lijkt op Jeff Probst en op de eilandraad wordt symbolisch de fakkel gedoofd telkens  een kandidaat de Expeditie moet verlaten.    Je personage loopt een beetje op een aapachtige manier en je ziet dag na dag het volume van je personage afslanken.

Maar in het geheel  vind ik het best wel een geslaagde game om het karakter van ER over te brengen op de kleine handheld als persoonlijk tijdverdrijf of in sociale kringen door de proeven tegen elkaar te spelen via de wireless functie.  Een minpuntje voor de echte Expeditie Robinson-fans is misschien wel de afwezigheid van Ernst Paul in dit spel.

Ik heb ongeveer een 10-tal uurtjes gespeeld (inclusief een beetje proeven oefenen) om het einde te zien.
« Laatst bewerkt op: 7-12-2008, 18:21:24 door reaver »

Offline MaRLieS1976

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • MoLJaGeR
Re: Expeditie Robinson op Nintendo DS en Wii
« Reactie #22 Gepost op: 28-12-2008, 18:31:10 »
De rom is er, wie interesse heeft kan me pm'en. groetjes
WSDM (wie stuurde die mol?)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Expeditie Robinson op Nintendo DS en Wii
« Reactie #23 Gepost op: 29-12-2008, 20:53:22 »
De rom is er, wie interesse heeft kan me pm'en. groetjes

Ik wis niet dat het warez hier legaal waren?

Offline MaRLieS1976

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • MoLJaGeR
Re: Expeditie Robinson op Nintendo DS en Wii
« Reactie #24 Gepost op: 29-12-2008, 21:14:18 »
Ik wis niet dat het warez hier legaal waren?
dat weet ik niet, maar we hadden het er eerder in dit topic over dat we hem eerst wilden proberen voordat we hem zouden kopen, vandaar.
WSDM (wie stuurde die mol?)

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson op Nintendo DS en Wii
« Reactie #25 Gepost op: 4-03-2009, 10:57:23 »
Ik heb ht gespeelt maar na een uurtje gestopt. Ik vond er niks aan.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson op Nintendo DS en Wii
« Reactie #26 Gepost op: 4-03-2009, 12:09:48 »
Ik heb ht gespeelt maar na een uurtje gestopt. Ik vond er niks aan.

Op welk platform? 

Ik vind de proeven anders wel leuk om te doen tegen anderen, zowel op DS als op de Wii, maar dan moet je het eerst wel uitgespeeld hebben zodat je alle proeven vrij kan oefenen en na een uurtje gaat dat niet het geval zijn.  ;)

 

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: Expeditie Robinson op Nintendo DS en Wii
« Reactie #27 Gepost op: 4-03-2009, 12:25:44 »
"'t is een geinig spel, maar boeit niet lang" volgens de kinderen. (DS)

Gisteravond van zoon de tip gekregen dat er op frozen-roms.in ook een franstalig spel "Peking Express" staat.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson op Nintendo DS en Wii
« Reactie #28 Gepost op: 4-03-2009, 12:38:28 »
"'t is een geinig spel, maar boeit niet lang" volgens de kinderen. (DS)

Het is dan wel kindvriendelijk maar denk dat het voorbestemde doelgroep ook wat ouder is, De routine kan wel beetje saai zijn zoals het voedsel, water en bouwmaterialen zoeken.  Maar deze routine is ook heel belangrijk bij survival.

De aspecten zoals gevaarlijke dieren, klemgevaar tussen de rotsen, uitkijken voor vallende kokosnoten,... zijn niet aanwezig in dit spel en hadden eventueel wel een meerwaarde kunnen zijn.

Offline pectoradin

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson op Nintendo DS en Wii
« Reactie #29 Gepost op: 12-06-2009, 09:27:19 »
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb meteen een vraag:

Ik heb sinds gister dat spelletje op de DS gekocht maar snap niet zo goed hoe ik moet eten. Ik kan het eten wel zoeken en vinden. Maar hoe moet ik nou precies eten?

Gr

Jeroen

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson op Nintendo DS en Wii
« Reactie #30 Gepost op: 14-06-2009, 21:51:52 »
je moet eerst vuur maken en dan kan je je eten koken