Auteur Topic: Wat zou jij wel/niet willen zien in ER 2012  (gelezen 13011 keer)

Offline klimmer

  • Forumlid
Wat zou jij wel/niet willen zien in ER 2012
« Gepost op: 19-10-2011, 14:55:16 »
Stel er zou in 2012 weer een nieuw seizoen van ER komen, wat zou jij wel of niet willen zien?

Ik: Ik zou geen BN'ers/BV'ers willen zien. Ook zou ik het leuk vinden als er wordt gestart met 18 spelers, 10 bij de samensmeltig en 3 in de finale.
En misschien wat grootsere proeven zoals stormbanen,races en proeven in het water.
Tot slot zou ik een cast willen zien die openstaat voor complotten en niet bang zijn om risico's te nemen om hun eigen plaats veilig te stellen.

Offline New Flame

  • Forumlid
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien in ER 2012
« Reactie #1 Gepost op: 19-10-2011, 16:16:20 »
Op zich maakt het me niet zoveel uit of het bekende of onbekende mensen zijn. Er zou alleen een betere selectie moeten gebeuren, zodat enkel zéér gemotiveerde mensen meedoen. Het is altijd jammer en niet spannend, zeker in de grot had ik wat meer volharding verwacht.

De proeven vind ik nog steeds wel boeiend en goed gevonden. Ik zou die tussenstukjes van commentaar van de kandidaten tijdens de proeven wel wegknippen, zodat er volledig spanning opgewekt kan worden door de proeven op zich. De finaleproef moet zeer spannend en groots zijn.

Ik denk dat er dit jaar voldoende kandidaten zijn die bereid zijn tot complotten, maar het is inderdaad niet zo dat er een Marcel tussen zit zoals paar jaar geleden.

Wat ik goed vond aan vorig jaar: de eliminatieproef. Deze vond ik spannend en het geeft complotten niet zomaar vrij spel. Ik weet niet of ze dat dit jaar ook gaan doen.

Er zouden inderdaad wat meer kandidaten mogen aan meedoen, want er zijn toch altijd enkele die opgeven. =) De indeling van de kampen mag weer gebeuren op basis van een proef.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien in ER 2012
« Reactie #2 Gepost op: 19-10-2011, 21:15:33 »
1. Geen bekende Belgen of Nederlanders meer als kandidaten.

2. De financiele vergoeding die men nu naar verluidt ontvangt voor deelname zou in z'n geheel moeten komen te vervallen wanneer er wordt opgegeven om een andere reden dan ziekte of een ongeval.


Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien in ER 2012
« Reactie #3 Gepost op: 20-10-2011, 06:07:26 »
Het maakt me niet zoveel uit wat betreft BN of BB-ers, maar zou graag willen dat ER wat beter de kandidaten vantevoren zou screenen..
 (ik denk dan o.a. aan Freddy, Katerine, Do, Sylvia)

Offline BlauweBoon

  • Forumlid
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien in ER 2012
« Reactie #4 Gepost op: 20-10-2011, 14:30:37 »
Betere sreening zou ik ook wel waarderen. Zoals een Eddy die alleen goed is met in een boom hangen. Als ik iets in een boom wil zien hangen ga ik wel aapjes kijken in de dierentuin  ;)
Verder ben ik dat België vs. Nederland gedoe wel zat want het draait meestal uit op een complot van NL tegen Be of andersom.
Plotselinge spelers en eiland wisselingen gaan ook nergens over. Nu werd kamp Noord bevoordeeld t.o.v. hun keus om voor snelheid te gaan in de allereerste proef en dus weinig eten meenamen. Zuid koos bewust voor meer voedsel (dus sociaal gedacht) en dus een langzamere tijd. Door te wisselen van kamp kreeg Noord dus meer voedsel en Zuid minder.
Ik zou in 2012 ook graag zien dat de actieven, voedsel zoeken, hut bouwen, vissen e.d., beloond zouden worden want nu zijn de "losers" zoals Nico en Kobe al vanaf dag 1 bezig met complotten en sneuvelen de echte Robinsons vaak. Het kan misschien leuk zijn voor de kijkers maar ik persoonlijk vind het helemaal voorbij schieten aan het doel om te bepalen wie nu de echte Robinson is. Ik moet er toch niet aan denken dat "diva" Patrick straks overblijft, zonder ook maar iets toegevoegd te hebben, in de finale staat en bijv. Nicola niet.
   
Die eiland-raden met die 3 balletjes vind ik tot nu toe de beste oplossing en mag van mij blijven.
Eliminatie proef was vorig jaar idd ook wel top.

Offline essie75

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien in ER 2012
« Reactie #5 Gepost op: 21-10-2011, 08:19:22 »
Zorg in ieder geval ervoor dat de kandidaten beter gescreend worden.
Dus niet per se BN of BV ers, en dan liefst zo bekend mogelijk.
Het zijn overwegend dezelfde mensen die zich voor dit soort dingen lenen.
Patrick, Regina, Sebastiaan en volgens mij nog een aantal hebben zowel aan WIDM en aan ER meegedaan,
 het gekke is dat het me bij ER wel stoort dat er geen onbekenden meer meedoen.
nou ja bij WIDM stoort het wel, maar net iets minder, omdat de spelelementen in WIDM vanzelf al iets interessanter zijn, bij ER is de setting anders, daar ligt nog meer de nadruk op de karakters.
Dit jaar zijn er echt zoveel bij die opgeven, of zulke zuurpruimen zijn.
Katerine, Freddy, Sylvia, Do, Deborah hebben het allemaal opgegeven, alleen Sipke Jan moest opgeven terwijl hij nog verder wilde.
En dan dat gezeur van Patrick heel de tijd, eerst met Do en nu met Lauretta.
Alleen maar "zeur zeur zeur". Zouden die zelf nu inzien hoe het in beeld gebracht wordt?

Daarom zou het fijn zijn als er weer een seizoen komt met onbekende Vlamingen en Nederlanders. Of een soort mixvorm? Ik kan me nog de expeditie herinneren met Fatima die zwanger van het eiland moest, maar daar echt stuk om zat, of jennifer die met spoed naar het ziekenhuis moest.
Echt Robinsonwaardige kandidaten, zoals er zoveel waren in de afgelopen jaren, in de edities met bekende koppen vind ik dat een stuk moeilijker te bepalen, want wat is echt en wat is gescript/bedacht voor de camera. Bij onbekenden ben ik me daar altijd minder bewust van.
Expeditie Robinson heeft door de jaren heen zo'n schare trouwe fans, daar zijn er echt een heleboel van die het in dit geval een stuk beter zouden doen op een eiland t.o.v. bekende Nederlanders of Vlamingen

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien in ER 2012
« Reactie #6 Gepost op: 21-11-2011, 16:51:33 »
- Geen bekende koppen of misschien een uitzondering van 2 per nationaliteit

- Een editie waar men alles zelf moet bouwen en niet een heel dorp ter beschikking krijgt of een hutje in de vorm van een zelfbouw-pakket.

- Terug back to basics zonder al te veel gedoe: beloningen bij proeven is goed maar 2 overnachtingen op een winnaarseiland zonder terug naar de volledige groep te keren is een beperking op het tactische element van het spel.

- Terug proeven die deftig uitgewerkt zijn, met duidelijke regels voor aanvang van de proef, ook de proef in 1 geheel laten zien dus ook niet met tussen commentaar van de kandidaten want dit breekt de spanning dusdanig.

- Indien men kansen geeft om terug in de expeditie te komen en ze werken met munten, moeten diegenen die weggestemd zijn hun munten inleveren.

- Geen omeletten meer als beloning  ::rofl::

- ...
« Laatst bewerkt op: 21-11-2011, 19:41:25 door reaver »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien in ER 2012
« Reactie #7 Gepost op: 23-11-2011, 11:15:20 »
- Geen omeletten meer als beloning  ::rofl::

- ...
- überhaupt moet het winnaarseiland tegen het licht worden gehouden, want dat ging dit jaar wel heel erg ver, qua te winnen prijzen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien in ER 2012
« Reactie #8 Gepost op: 23-11-2011, 11:43:02 »
Geen overbodige luxe
Geen "Vips"
Geen onnozele plotwendingen bij de samensmelting ("Oh welkom... maar nu moet er iemand naar huis voor we werkelijk samensmelten O_O"
Geen andere twists die het spel ondermijnen.

Wat ik WEL wil:

Robinson proeven!

Immuniteitsmunten of één munt per kamp die alle stemmen ongedaan maakt.

Switch-ups

Een samensmelting waarbij NIEMAND vertrekt tot na de eerste individuele immuniteits proef.

18 personen

Gewone mensen, lieft gecast op hoeverre ze bereid zijn om voor de winst te gaan (geen mislukte avonturiers of dromers aub)

De Afvallersgrot, De Mangrove of een Afvallerseiland vóór de samensmelting, opdat een vroege exit een tweede kans kan krijgen. Een proef bij de samensmelting bepaald wie er terugkeert (liefst een proef die zo wat vanalles vergt: Inzicht, behendigheid, uithoudingsvermogen, strategie, vuurmaken, enz.)

Samensmelting met elf personen (10 overlevers van het éérste gedeelte +1 de winnaar van de grot). Jury van negen, twee finalisten.

De jury krijgt de kans om de finalisten vragen te stellen en stemt OP HET EILAND ZELF. Het lezen van de stemmen gebeurt live tijdens de reunie.

Eilandraden en Immuniteitsproeven gaan door tot de laatste twee! (dus: geen mensen die eruit vliegen door slecht te presteren tijdens een proef). Proeven worden gevariëerder, zodat iedereen de kans krijgt om er een te winnen.

Zwarte stemmen worden gegeven door de laatste weggestemde persoon, ipv door verloren proeven of erger, door hun eigen medekandidaten.
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien in ER 2012
« Reactie #9 Gepost op: 23-11-2011, 13:25:08 »
luxe
You'll never walk alone

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien in ER 2012
« Reactie #10 Gepost op: 24-11-2011, 18:05:51 »
Inderdaad Lexxan, meer een beetje de kant van Survivor op!  ;)

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien in ER 2012
« Reactie #11 Gepost op: 24-11-2011, 20:42:41 »
Geen bekende mensen en geen kopie van Survivor. Gewoon de ouderwetse Robinson.
Nog even niks.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien in ER 2012
« Reactie #12 Gepost op: 24-11-2011, 20:49:04 »
Survivor is in mijn ogen vele malen beter  ;) Al heeft het ondertussen ook wel minpunten gekregen. Maar de oldschool Survivor above all!  ::ok::

Wat ik niet wil zien in 2012: Winnaar laten bepalen door een proef.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien in ER 2012
« Reactie #13 Gepost op: 24-11-2011, 23:50:47 »
minder luxe
geen BN'ers want ik wil zelf meedoen ::)
Niet de winnaar bepalen dmv een proef, finale-eilandraad moet terug komen!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien in ER 2012
« Reactie #14 Gepost op: 25-11-2011, 15:02:46 »
Geen munten weer, of een heel beperkt aantal, want dit jaar werd min of meer verpest door de vele munten...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien in ER 2012
« Reactie #15 Gepost op: 25-11-2011, 16:25:22 »
weer winnaar bepalen door middel van een proef! Eindelijk een echte robinson bovenaan....

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien in ER 2012
« Reactie #16 Gepost op: 25-11-2011, 18:26:12 »
Eens met Emiel. Liefst ook weer 2 proeven, zeker voor de samensmelting. Een winnaarseiland vind ik wel leuk, ook omdat daarmee dit jaar het stemmen bemoeilijkt werd. Maar alleen extra eten op winnaarseiland of de koffer of een goed bed is wel genoeg als prijs, niet alledrie die zaken.

Ik heb een proef met de veiling gemist (bied ik op munten of op eten?), en een echte eetproef was er ook niet dit jaar.
Keep calm and eat chocolates!

Offline sylvana81

  • Forumlid
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien in ER 2012
« Reactie #17 Gepost op: 25-11-2011, 19:02:58 »
proef voor immuniteit
proef voor eten etc.
meer spanning tijdens de proeven,
meer opdrachten
geen munten

Offline Da Wizz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien in ER 2012
« Reactie #18 Gepost op: 25-11-2011, 20:26:35 »
Wel:
- Immuniteitsmunten mogen blijven, maar misschien in iets mindere mate.
- Winnaar laten bepalen door een jury die bestaat uit kandidaten die tijdens de samensmelting zijn afgevallen (zoals vroeger in ER en in Survivor).
- Twee proeven per aflevering, één voor immuniteit en één voor eten/luxe/aangename dingen.
- Vanaf het begin af aan moet duidelijk zijn hoe je het spel kan winnen (dus door een proef of door een jury die bepaalt wie wint. Bij WIDM weet je ook dat je wint als je de laatste test het beste maakt, bij PE weet je ook dat je wint als je als eerste aankomt bij de eindbestemming ::))
- Een andere lokatie, we hebben tot nu toe alleen nog maar Maleisië, Panama en de Filipijnen gezien.
- Onbekende mensen en als het bekende mensen moeten zijn dan liever zo onbekend mogelijk. (nooit, maar dan ook nooit de Linda de Mol, Paul de Leeuw, Marco Borsato-klasse van bekendheid)
- Gevarieerde groep mensen: verschillende leeftijden, afkomsten, banen, sociale klassen.
- In geval van een gelijke aantal stemmen weer kijken naar vorige eilandraden zoals vanouds, mocht dat het gelijkspel niet oplossen dan een proef.
- Eddy en vooral Evi mogen nog altijd blijven!  ::ok::
- De grot/mangrove voor afvallers voor de samensmelting is ook wel leuke televisie.

Niet:
- De previews vlak voor een reclameblok die aantonen wat er na een reclameblok gaat gebeuren. Dit jaar deden ze dat goed, hopelijk blijft dat zo!  ::ok::
- Niet meer dan 20 kandidaten. 100 kandidaten was iets te veel van het goede  :P

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien in ER 2012
« Reactie #19 Gepost op: 29-11-2011, 16:19:20 »
NIET: BN-ers!
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"