Auteur Topic: Wat zou jij wel/niet willen zien als er een nieuwe ER komt?  (gelezen 27690 keer)

Offline klimmer

  • Forumlid
Expeditie Robinson 2012 komt aan z'n eind, nu rust de vraag:
Stel er komt een nieuwe seizoen ER, wat zou jij wel/niet willen zien?

alles wat ik op dit moment kon bedenken:

-opnieuw 48 dagen
-geen samensmeltingstwist, zoals dit jaar
-een grot/mangrove/afvallerseiland, iets om jezelf weer in expeditie te vechten nadat je eruit bent gestemd
-misschien geen winnaarseiland
-proeven zoals dit jaar ::ok::
-naast de immunteitspreof, ook een proef voor een prijs. ik denk dat je anders én immunteit hebt én een prijs, word diegene te sterk
-elke keer die NL vs BE strijd,misschien een keer een seizoen met alleen maar NL kandidaten?

En wat zouden jullie wel/niet willen zien?

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien als er een nieuwe ER komt?
« Reactie #1 Gepost op: 7-12-2012, 14:12:27 »
De immuniteitsmunten moeten weer terug.
Die waren dit jaar echt een succes.
Geen winnasrseiland.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien als er een nieuwe ER komt?
« Reactie #2 Gepost op: 7-12-2012, 14:21:30 »
Terug ER zoals vroeger met "gewone" mensen en geen VIPS meer. Sommigen zoals het pokertrio kennen mekaar al uit het dagelijkse leven en dat levert maar voordelen op !
Terug de spanning inbrengen zoals in de beginjaren met Richard of met Frank , toen was het nog meer een spel, kunnen overleven maar geen complotten.
Eilandraad mag maar meer onverwachtser zodat er geen afspraken kunnen gemaakt worden
Geen 48 dagen, dit aantal is genoeg
Geen complotten meer !!!!
Mangrove mag
Geen prijzen voor de winnaars want dat heeft dit jaar parten gespeeld voor Min Hee, en zeker geen winnaarseiland meer !!!!!



Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien als er een nieuwe ER komt?
« Reactie #3 Gepost op: 7-12-2012, 14:31:29 »
Complotten moeten blijven!
En die gaan sowieso niet weg.
De complotten mogen wel wat meer onverwachtser.
Niet dat je tijdens die uitzending al precies ziet wie op wie gaan stemmen.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien als er een nieuwe ER komt?
« Reactie #4 Gepost op: 7-12-2012, 15:16:25 »
langer op het eiland...
Afvallerseiland/grot/mangrove ...
Imuniteitsmunten
Zwarte stem voor de laatste bij elke individuele proef
BV's/BN ers tegen onbekende mensen
#teamamaimiljaarde

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien als er een nieuwe ER komt?
« Reactie #5 Gepost op: 7-12-2012, 16:07:12 »
Immuniteitsmunten moeten inderdaad blijven maar ik hoop dat ze volgende keer die niet allemaal in één proef stoppen. Ik zou het leuker vinden als ze die verdelen over proeven.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien als er een nieuwe ER komt?
« Reactie #6 Gepost op: 7-12-2012, 16:32:12 »
Immuniteitsmunten moeten inderdaad blijven maar ik hoop dat ze volgende keer die niet allemaal in één proef stoppen. Ik zou het leuker vinden als ze die verdelen over proeven.

+1

Bijvoorbeeld bij de teamopdrachten kun je gaan voor een munt, maar dit kost je team wel tijd.
Dit natuurlijk maar bij sommige proeven, niet bij allemaal.
In het begin moeten er ook enkele munten te verdienen zijn, maar wel minder per persoon.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Kevvin18

  • Forumlid
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien als er een nieuwe ER komt?
« Reactie #7 Gepost op: 7-12-2012, 16:56:55 »
Dat de vips (bn'rs en bv'rs) er in zitten maakt het wel een stuk interessanter vind ik.

Verder lijkt het me wel leuk om er een keer een heel ander scenario van te maken zoals :

- ander land
- ander klimaat
- grotere aantallen
- langer dagen

Etc etc

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien als er een nieuwe ER komt?
« Reactie #8 Gepost op: 7-12-2012, 17:19:22 »
- nog steeds munten en ook de gouden munt
Immuniteitsmunten moeten inderdaad blijven maar ik hoop dat ze volgende keer die niet allemaal in één proef stoppen. Ik zou het leuker vinden als ze die verdelen over proeven.
Ik vond het voordeel daarvan dat niet voor iedereen duidelijk was hoeveel munten de ander heeft. En dat zorgt dan weer voor onzekerheid en onverwachte twists tijdens de stemming.
- geen winnaarseiland
- maar juist wel proeven waarbij je een prijs kunt winnen, naast de immuniteitsproef (zowel voor als na de samensmelting)
- complotten kan je als regie niets aan doen, ligt aan de kandidaten. En er is elk seizoen wel een complot geweest. Ik hou ook wel van die twist, ook al vond ik er dit seizoen te veel de nadruk op liggen.
- weer eens een keer onbekenden nederlanders en belgen (ook al kende ik meer dan de helft van deze kandidaten niet)
- op zich vind ik het terug kunnen komen van een weggestemde wel ok. Maar dan onverwachts, dus niet net als Fajah bij een team zitten, maar alleen op een ander (moeilijk) eiland. En dat er als er dan weer iemand weggestemd wordt, die moeten strijden en de winnaar dan weer alleen op dat eiland zit. Dit tot de samensmelting.
- een eiland met wat meer voedsel dat daar groeit, zodat je als regie wat minder voedsel kan geven en de nadruk dan meer gelegd wordt op het zelf zorgen voor voedsel.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien als er een nieuwe ER komt?
« Reactie #9 Gepost op: 7-12-2012, 17:33:29 »
De evenwichtsbalk is een vast onderdeel van de expeditie. Misschien kan er eens een beter oplossing komen voor het verwijderen van de tweede balk.
Nu is inderdaad degene die aan de kant staat waar het touw het eerst gekapt wordt vaak in het nadeel.
De timmerlui van de crew hebben al zulke vernuftige constructies gemaakt, ze kunnen er vast iets op verzinnen.. :)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien als er een nieuwe ER komt?
« Reactie #10 Gepost op: 7-12-2012, 17:50:53 »
Bekende koppen zijn na 3 keer wel genoeg geweest, tijd om terug de die hard aspiranten een kans te geven.

Ivm de munten:
Wat me ook wel interessant lijkt is dat de in het begin keuzes moeten maken:

bv ieder heeft recht op 5 pakjes rijst of bloem van 100 gram en je kan per pakje een munt inwisselen met een maximum van 3.  Bij de kampindeling komt alles samen in een pot maar niemand weet de verhoudingen van bijdrage van rijst.

2de kanseiland voor samensmelting is wel ok maar dan in afzondering met telkens een andere proef voor de duels. 



Offline Forsythia

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien als er een nieuwe ER komt?
« Reactie #11 Gepost op: 7-12-2012, 19:01:11 »
- Geen bekende Nederlanders/Vlamingen meer: volgens mij hebben ze de huidige kandidaten al uit de C-sterren put moeten schrapen
- Opzouten met het verliezerseiland: dat is alleen leuk als niemand het verwacht
- Weg met het winnaarseiland: ze hebben het daar véél te gemakkelijk
- Meer de nadruk op survival en minder op complotten: dit jaar was het gewoon te erg, met 2 broers in 1 team en dan ook nog eens een vriendinnetje erbij. Het was op voorhand al bekend hoe dat zou lopen.

+ Wat ik dit jaar wél erg goed vond, waren de proeven. Die waren een stuk interessanter dan de afgelopen jaren

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien als er een nieuwe ER komt?
« Reactie #12 Gepost op: 7-12-2012, 19:02:46 »
- Geen bekende Nederlanders/Vlamingen meer: volgens mij hebben ze de huidige kandidaten al uit de C-sterren put moeten schrapen
- Opzouten met het verliezerseiland: dat is alleen leuk als niemand het verwacht
- Weg met het winnaarseiland: ze hebben het daar véél te gemakkelijk
- Meer de nadruk op survival en minder op complotten: dit jaar was het gewoon te erg, met 2 broers in 1 team en dan ook nog eens een vriendinnetje erbij. Het was op voorhand al bekend hoe dat zou lopen.

+ Wat ik dit jaar wél erg goed vond, waren de proeven. Die waren een stuk interessanter dan de afgelopen jaren
maar als er geen winnaarseiland en geen verliezerseiland meer is dan hebben ze geen eiland ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien als er een nieuwe ER komt?
« Reactie #13 Gepost op: 7-12-2012, 19:27:47 »
maar als er geen winnaarseiland en geen verliezerseiland meer is dan hebben ze geen eiland ::)

Je snapt het wel  :P
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien als er een nieuwe ER komt?
« Reactie #14 Gepost op: 7-12-2012, 19:32:27 »
Je snapt het wel  :P
Nee niet echt ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien als er een nieuwe ER komt?
« Reactie #15 Gepost op: 7-12-2012, 19:33:10 »
 ::jaja::
Je ogen rollen.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

I-love-paars

  • Gast
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien als er een nieuwe ER komt?
« Reactie #16 Gepost op: 7-12-2012, 20:20:31 »
Winnaarseiland moet echt verdwijnen. Het is zoals Chris zei heel oneerlijk nu. Die 2 halen finale en krijgen zo een luxe waardoor ze echt goed voorbereid zijn voor de finale.
Al die tussentijdse bezoekjes aan winnaarseiland zijn ook overbodig. Het genieten is pas voor het einde van de expeditie vind ik.

Ik wil ook terug onbekenden. Zo heb je geen expeditie zoals dit jaar. (Pokertrio)
En liefst met Belgen en Nederlanders.

Het systeem van terugkeren in de expeditie vind ik wel goed. Maar het moet toch anders bedacht worden.
Fajah kreeg dit jaar telkens dezelfde proef waardoor het eenvoudig werd voor haar.
En Tanja vorig jaar was wel een bikkel, heeft trouwens verdiend gewonnen, maar heeft het langs een kant ook  gemakkelijk gehad doordat er zoveel opgevers waren in de grot. Anderzijds was dat uiteraard wel sterk van haar.Zij gaf niet op!
I

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien als er een nieuwe ER komt?
« Reactie #17 Gepost op: 8-12-2012, 07:04:44 »
Expeditie Robinson Internationaal: mensen (liefst onbekend) uit allemaal verschillende landen met verschillende talen zou ik wel eens willen zien.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien als er een nieuwe ER komt?
« Reactie #18 Gepost op: 8-12-2012, 08:33:49 »
Expeditie Robinson Internationaal: mensen (liefst onbekend) uit allemaal verschillende landen met verschillende talen zou ik wel eens willen zien.

internationale chaos  >:D

als er al verschil is qua interpretatie in het nederlands (moedertaal van de meeste) wat gaat dat dan zijn in gebrekkig engels of frans.

Ik denk dat mensen dan gewoon hun zin doen en er niet eens overleg bij is.

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Wat zou jij wel/niet willen zien als er een nieuwe ER komt?
« Reactie #19 Gepost op: 8-12-2012, 14:49:20 »
Wat mij wel grappig lijkt ( maar wat ze nooit uit gaan voeren) Is dat je 4x kampen hebt. Dus 2x Zuid en 2 Noord. En dat men dan uiteindelijk denkt de samensmelting gehaald te hebben. Maar dat dan ineens blijkt er nog een andere samensmelting is en dat ze dus nog veel verder verwijderd zijn van het einde ::oink::

Maar goed dan nu even wat meer realistische punten:

- Onbekende deelnemers ( al denk ik dat dit niet meer terugkomt helaas) Het liefst 16 á 18.
- Belgen en Nederlanders, verschillende leeftijden, achtergronden
- 2 proeven per aflevering. 1 voor een prijs. 1 voor immuniteit.
- Veel minder luxe geven dan dit jaar en dus ook geen winnaarseiland.
- Gouden munt, mag er wel in blijven.
- Andere munten ook wel, maar op een manier dat niemand weet hoeveel de anderen hebben.
- Langere expeditie bijv 45 dagen
- Dennis vervangen please
- Verliezerseiland graag na de samensmelting zoals toen met Ryan, Bjorn etc.