Auteur Topic: Aflevering 14  (gelezen 59145 keer)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14
« Reactie #20 Gepost op: 11-12-2014, 21:39:37 »
Ja dat had ook met een simpele balkproef kunnen gebeuren...



Dan had je wel heel erg je best moeten doen.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 14
« Reactie #21 Gepost op: 11-12-2014, 21:41:58 »
Door uit balans te raken en toch willen blijven staan? Ik zie het zo gebeuren hoor..


Eindelijk is een spectaculaire proef op tv, werd eens tijd...

Deelnemers kunnen altijd nog zelf beslissen of ze het doen of niet...lijkt me

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14
« Reactie #22 Gepost op: 11-12-2014, 21:52:09 »
Uiteraard, maar ik mag aannemen dat de veiligheid van kandidaten voor de productie altijd voorop staan? Denk dat ze het een beetje onderschat hebben. WIDM leerde een lesje in Zuid-Afrika, ER vandaag.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14
« Reactie #23 Gepost op: 11-12-2014, 21:56:20 »
Joepie! weer een terugblik-aflevering als afsluiter!  :(
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 14
« Reactie #24 Gepost op: 11-12-2014, 22:01:14 »
Joepie! weer een terugblik-aflevering als afsluiter!  :(

Ja leuk  ::ohno::
Heb er nou al zin in.
Ik hoop enorm dat Kay wint, maar hij was niet echt goed met dat katapult gedoe dus ik vrees ervoor.
Zal wel Ferry worden vrees ik.

En wat een rotspel op het einde zeg, dat met die bal.
Daar zou ik dus echt geen geduld voor hebben en gillend gek van worden. Ik haat dat soort spelletjes.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14
« Reactie #25 Gepost op: 11-12-2014, 22:39:44 »
Leuke aflevering.. Spannende finaleproef Na de krachtsinspanning van het roeien weer het fijngevoelige puzzelen.
Wel sneu hoe Freddy eruit ging in de halve finale..
Wat die katapult-proef betreft kan het (letterlijk) alle kanten op. Lijkt me meer een kwestie van geluk dan van goed mikken.. ;)
« Laatst bewerkt op: 12-12-2014, 14:45:22 door willy »

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14
« Reactie #26 Gepost op: 11-12-2014, 22:47:46 »
Ik vond het ook een prima aflevering. Een mooie proef, en ik kan me die frustratie bij die balproef helemaal indenken haha

En dan komen ze weer met die terugblik-aflevering. Als nu op het einde van deze aflevering duidelijk werd wie de winnaar was dan heb je een prima ontlading nadat je een halve aflevering meeleeft in die proef, eerst de adrenaline en het meeleven en dan de ontlading...

Volgende week slaap ik alweer na de terugblikken en vraaggesprekken aan een tafeltje ergens in een studio en als ik dan nog net (of net niet) een oog kan openhouden (als ik niet al iets anders aan het doen ben, laten ze wrs een minuutje of vijf het einde van de proef met de winnaar zien. Een anticlimax. (hetzelfde vind ik overigens ook steeds bij wie is de mol). Ik vind dat wachten na de voorlaatste aflevering niet spannend maar eerder frustrerend (en dan lees ik op nu.nl of zo wel weer wie gewonnen heeft).
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14
« Reactie #27 Gepost op: 11-12-2014, 23:32:28 »
Die proef was echt onverantwoord. ::ohno:: Water is heel hard als je daar in een rare houdinh en dan ook nog van grote hoogte op valt. Er had wel iemand zn rug kunnen breken.

Ja, helemaal mee eens. Nu was het nog iets relatief 'onschuldigs' maar kandidaten hadden hierbij net zo gemakkelijk hun rug of nek kunnen breken. En de verliezers hadden zo kort erna een tweede keer moeten gaan? Dat is vragen om enorme ongelukken. Ik had gedacht dat de makers beter zouden weten. Iemand opperde dat de deelnemers zelf konden beslissen om wel of niet mee te doen. Ja misschien, maar 1 niemand zal zich vrijwillig terugtrekken en 2 je mag er toch vanuit gaan dat alle proeven meermalen zijn getest op veiligheid (en dus ook veilig zijn voor zo verzwakte kandidaten).

Weet iemand trouwens of Freddy's trommelvlies weer helemaal is hersteld en of hij er nog restklachten aan over heeft gehouden? Erg jammer dat hij de expeditie zo heeft moeten verlaten (al zou hij de finaleproef ook nooit hebben kunnen spelen met zijn trommelvlies)!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14
« Reactie #28 Gepost op: 12-12-2014, 02:20:01 »
"Schelden in de zon" Het nieuwe programma van RTL5!

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 14
« Reactie #29 Gepost op: 12-12-2014, 06:12:09 »
"Schelden in de zon" Het nieuwe programma van RTL5!

haha nou geef mij zo'n spel met zo'n balletje en je hoort mij ook alleen maar schelden hoor. Terwijl ik normaal helemaal niet zo heel veel scheld.
Kan me voorstellen dat je in zo'n finale proef dan helemaal gek word.
Al word er sowieso wel veel gescholden ja.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline robinsonmol98

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Het leven is een spel, hoe speel jij?
Re: Aflevering 14
« Reactie #30 Gepost op: 12-12-2014, 07:47:17 »
Je zou toch denken dat proeven worden getest om te kijken of ze echt veilig zijn? Ik vindt het erg voor Freddy, maar ik ben blij dat hij niks gebroken heeft.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14
« Reactie #31 Gepost op: 12-12-2014, 09:47:00 »
Krijgt Freddy nu de pechprijs? ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 14
« Reactie #32 Gepost op: 12-12-2014, 13:40:11 »
de Jannine Abring award
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Spiegelbeeld

  • Forumlid
Re: Aflevering 14
« Reactie #33 Gepost op: 12-12-2014, 14:54:46 »
Goed dat Freddy eruit ligt. Manier waarop is jammer, ik gun niemand een blessure.

Maar wel gerechtigheid, zijn gedrag en dan met name gebrek aan fatsoen en respect wordt op deze manier bestraft.

Zitten we dus met 3 finalisten, een sneu zangeresje die nauwelijks begrijpt wat ze doet, een giechelend schoolmeisjejongen die er op een of andere vage manier doorheen geglipt is en Kay.

Die laatste is mijn inziens de persoon die de meeste aanspraak op de winst mag maken.

Wat had een finale met bijvoorbeeld Lobke, Kay, Remi en Rik toch veel mooier, leuker en spannender geweest! 

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14
« Reactie #34 Gepost op: 12-12-2014, 15:54:59 »
Goed dat Freddy eruit ligt. Manier waarop is jammer, ik gun niemand een blessure.

Maar wel gerechtigheid, zijn gedrag en dan met name gebrek aan fatsoen en respect wordt op deze manier bestraft.

Zitten we dus met 3 finalisten, een sneu zangeresje die nauwelijks begrijpt wat ze doet, een giechelend schoolmeisjejongen die er op een of andere vage manier doorheen geglipt is en Kay.

Die laatste is mijn inziens de persoon die de meeste aanspraak op de winst mag maken.

Wat had een finale met bijvoorbeeld Lobke, Kay, Remi en Rik toch veel mooier, leuker en spannender geweest! 

Gerechtigheid   ::)

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Aflevering 14
« Reactie #35 Gepost op: 12-12-2014, 18:06:51 »
Oké, ze hingen dus 5 á 6 meter boven het water aan het begin? En als je even niet goed vasthield aan het begin zou je dus zo vanaf 5/6 meter heel raar kunnen vallen. Of op mekaar. Op z'n kop (op je nek). Echt heel gevaarlijk zeg  :o
Maar wel een leuke aflevering. Stomme Ferry met z'n gescheld is superirritant. Labyrinth bijna onmogelijk..  :-X
Maar geen teleurstellende finaleproef  ::bravo::

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 14
« Reactie #36 Gepost op: 12-12-2014, 19:52:45 »
Wow, hoezo slechtste proef ooit. Eén loopt gehoorschade op en de ander breekt haast z'n heupgewricht en verpletterd z'n ballen als die al ingedaald waren. Ongelooflijk  ::ohno::

Finaleproef is wel grappig, maar weer volledig afhankelijk van geluk. Zonde hoor, dan vele malen liever de balkproef want daar hangt iig nog wat sentiment aan vast.

Wel fijn dat Krystl het bij een "nee!" kan houden als die bal verkeerd vliegt. Goed hoogtepunt voor een halve finale aflevering.

Offline Quirino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14
« Reactie #37 Gepost op: 12-12-2014, 22:41:53 »
Erg onverantwoorde en gevaarlijke halve finale proef. Het is niet zo raar dat er een blessure was, als je keihard op het water belandt in (mogelijk) een heel vreemde houding. Erg jammer dat Freddy er uit is gegaan door zo'n productiefout ::ohno:: Oordopjes of niet, zo'n proef zou nooit mogen.

De finaleproef is weer erg leuk, ik hou altijd wel van een groot parcours als finale proef. Toch jammer dat het einde van het spel weer afhankelijk van geluk is... Het maakt daardoor niet uit wat je tot de katapult hebt gedaan: als je geluk hebt win je, en anders wint iemand anders.

@Spiegelbeeld: Hoezo een gebrek aan fatsoen bij Freddy? Is dat vanwege die 'klootzakken'? Ben wel benieuwd waar je dat op baseert.

Verder hoop ik dat Kay wint. Meest terechte finalist naar mijn mening en lijkt me op alle fronten het sterkst :)

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 14
« Reactie #38 Gepost op: 13-12-2014, 00:12:04 »
Freddy eruit. Er bestaat dus nog gerechtigheid!!!

Mijnheer denkt door af te dwingen, dat hij met hulp van maat naar de finale moet. De schikgodinnen hebben hem tot het laatst die wortel voor gehangen,...om hem op het allerlaatste moment er keihard uit te gooien.

Eigen schuld, dik verdiend!!! Opruimen, dit soort valsspelers.
Die stommiteit met zijn voet had voor hem al een waarschuwing moeten zijn.

En dus nu een geweldige (! ::jaja::) finale tussen iemand, die vindt, dat zij "7 chicks heeft verslagen" (wanneer, hebben we uitzendingen gemist?) en een schreeuwende puber, die er de hele tijd door heen gezwijnd is, en een minst zwakke, die door zijn maat bij de hand is genomen en begeleid naar de finale is gebracht.

And the winner will be decided by a lucky coconut.  ::niet-ok::

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 14
« Reactie #39 Gepost op: 13-12-2014, 00:16:42 »
Nog even terugkomend op de draaiende balk-proef.

Het was zo eenvoudig geweest om een net onder de balk vast te maken en met de katrollen mee te laten bewegen. Dan waren er ook geen ongelukken gebeurd.