Auteur Topic: Aflevering 5 6 oktober  (gelezen 6953 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Aflevering 5 6 oktober
« Gepost op: 6-10-2016, 19:02:40 »


Beide teams moeten met blokken een puzzel maken. Er ontbreekt alleen 1 puzzelstuk. Dit is een kubus van 6 onderdelen. Deze onderdelen moeten 1 voor 1 op een bodyboard opgehaald worden op een vlot dat aan de overkant ligt...


Hoe gaat Lex het doen op afvallerseiland en er wordt een clash beloofd tussen Jayjay en Suzanne.  >:D

Ik zit er klaar voor ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 6 oktober
« Reactie #1 Gepost op: 6-10-2016, 19:08:05 »
Hopelijk wordt dit een leuke aflevering, de proef klinkt inventief! Verwachte clash met JayJay dan eindelijk en Lex wederziet Elle. Spannend!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 5 6 oktober
« Reactie #2 Gepost op: 6-10-2016, 19:33:56 »


::oink::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 6 oktober
« Reactie #3 Gepost op: 6-10-2016, 21:23:03 »
Alex en Jayjay houden een wedstrijdje arrogant doen. Ugh. Vooral Alex begint me steeds meer tegen te vallen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Aflevering 5 6 oktober
« Reactie #4 Gepost op: 6-10-2016, 21:38:42 »
Alleen maar reclame maken voor die woordenwisseling tussen Suzanne en JayJay, het gaat echt nergens meer over er is nog niets te zien geweest

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 5 6 oktober
« Reactie #5 Gepost op: 6-10-2016, 21:41:34 »
klopt, het is behoorlijk opgeklopt allemaal.
Maar het is wel leuk die onderlinge spanning.
Voor de rest gebeurt er namelijk helemaal niets
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 6 oktober
« Reactie #6 Gepost op: 6-10-2016, 21:44:20 »
Zzzzzz......  ::slaap::

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 6 oktober
« Reactie #7 Gepost op: 6-10-2016, 22:02:57 »
Oh ik kijk nu al uit naar volgende week. Volgens mij voor het eerst in de Robinson-geschiedenis dat een team opzettelijk gaat verliezen. ::rofl::
🜃

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 5 6 oktober
« Reactie #8 Gepost op: 6-10-2016, 22:06:10 »
ja die blonde valt wel heel per ongeluk in het water. Leuk leuk.

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 6 oktober
« Reactie #9 Gepost op: 6-10-2016, 22:06:35 »
Valt nog niet mee denk ik, met die 2 gasten verliezen :P
Keep calm and eat chocolates!

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Aflevering 5 6 oktober
« Reactie #10 Gepost op: 6-10-2016, 23:04:46 »
Dus volgende week gaat kamp Zuid aan kamp Noord vragen of ze willen verliezen (en ze lijken dit serieus te overwegen) om JayJay eruit te spelen? Als allebei de kampen voor de samensmelting vrijwel unaniem willen dat jij er uit gaat, is er toch echt iets mis met je gedrag  ::ohno::


Proef was leuk deze aflevering, Bartho is aardig maar deed geen moeite

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 6 oktober
« Reactie #11 Gepost op: 6-10-2016, 23:39:50 »
Oh ik kijk nu al uit naar volgende week. Volgens mij voor het eerst in de Robinson-geschiedenis dat een team opzettelijk gaat verliezen. ::rofl::

Is al eerder gebeurd: 2004 om Mick eruit te stemmen.
klaar voor de strijd

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Aflevering 5 6 oktober
« Reactie #12 Gepost op: 7-10-2016, 19:43:58 »
Ik vond de aflevering op den duur echt saai worden. Alex en Jayjay halen heel de sfeer naar beneden, zoals hun kampgenoten al zeggen. Ze geven alleen maar negativiteit, en die neemt de overhand van het kamp. De koppies waren allemaal zo bedrukt.
Dan Gaby die het spel zwaar vindt, Bartho die niet weg wil, Elle die naar huis verlangt... Het kabbelde maar een beetje voort allemaal.
Gelukkig was Dio er nog met zijn rap. :)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 6 oktober
« Reactie #13 Gepost op: 7-10-2016, 22:43:04 »
Ja het is wel een beetje langdradig aan het worden. Ook omdat het afvallerssysteem dit jaar geen proeven kent, dus is er eigenlijk niks boeiends uit te zenden vanuit dat eiland.

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 6 oktober
« Reactie #14 Gepost op: 8-10-2016, 11:15:31 »
Is al eerder gebeurd: 2004 om Mick eruit te stemmen.

Moest ik ook aan denken. Zou wel een strak verhaal zijn als JayJay er inderdaad uitvliegt en dan weer terugkomt in de halve finale, nadat hij in een proef voor de halve finale na 2 uur op een balk gestaan te hebben van Bertie wint.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 5 6 oktober
« Reactie #15 Gepost op: 8-10-2016, 11:49:40 »
Volgens mij hebben ze wel eens vaker een proef verloren omdat het mooi uitkwam, alleen spraken ze dat dan niet hardop uit.
Aardige proef dit keer, zonde dat Bartho het toch een beetje verpestte voor de groep, maar achteraf maakte het niet uit want niemand zag hoe de puzzel in elkaar moest. Maar ik begreep de keuze om op hem te stemmen wel, hij benadeelde toch de groep omdat hij het niet echt bij kon benen. Vond het zo sneu voor hem dat hij eruit moest terwijl die andere groep liever had verloren. JayJay had nu weg moeten zijn als je het mij vraagt.

Wel heb ik het idee dat de ruzies in team Noord ( toch? ) niet alleen aan Jay en Alex liggen. Die anderen in het kamp reageren zo fel op alles wat ze doen en ik heb echt het idee dat die jongens zich van geen kwaad bewust zijn. Suzanne en Koos zeuren dat ze achter hun rug om over ze roddelen maar dat doen zij ook continue over Jay en Alex. Dus de pot verwijt de ketel een beetje.
Kijk dat niet iedereen Jay mag snap ik echt wel, maar wat heeft Alex verkeerd gedaan bij die groep? Behalve dat hij de vriend van Jay is. Ik vind Jalou ook niet echt leuk overkomen, die reageert ook op alles zo kribbig, zelfde geld voor Suzanne en Koos. Ik denk dat ik me ook niet op mijn gemak zou voelen bij dat soort mensen.

Ik vind hun juist erg achterbaks overkomen.
Niet Jay en Alex.

Ik vond het wel echt sneu voor Bartho dat hij weg moest, ik vind dat echt zo'n topper van een vent. Wat een geweldige, lieve man is dat.
Een van de mooiste eilandraden die ik ooit gezien heb, mooi die pure emotie van het team. Ze waren allemaal echt verdrietig dat hij weg moest.
Gelukkig blijft hij erin.  ::bravo::
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Quirino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 6 oktober
« Reactie #16 Gepost op: 8-10-2016, 14:13:42 »
Ik ben het half met Rogue eens, want de pot verwijt de ketel wel en behalve Suzanne is er niemand die zich openlijk tegen Jay en/of Alex uitsprak. Alles gebeurde ook achter hun ruggen om. Met name Jalou heeft zich (voor de camera in elk geval) nooit direct tegen Jay uitgesproken maar tegen alle andere personen wel.

Toch ook half niet, want ik vind wel degelijk dat Alex even irritant als Jay is. Die opmerkingen die hij maakte over zijn kampgenoten zijn zo disrespectvol. Ook dat hij Koos een halve vrouw noemt (evenals Jay): een echte man zit niet tussen de spieren, maar tussen de oren.

En dat ze kritiek hebben dat de dames en koos niets doen en dan vervolgens zie je Koos proberen vuur te maken en die twee mannen staan er bij commentaar te leveren. Ik heb sowieso die twee nog niet veel in actie gezien ::niet-ok::

En sneu voor Bartho inderdaad. Op het eiland leek hij wel actief met eten zoeken en dergelijke, maar voor de proeven was hij niet sterk genoeg en dit team heeft wel alle kracht nodig.

En ik wil toch ook Dave nog even noemen, want voor de Expeditie had ik wel vooroordelen over hem maar ik vind hem echt top deze expeditie. Hij heeft me nog geen moment geïrriteerd en ik vind hem juist heel oprecht en fijn overkomen. ::ok::

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 5 6 oktober
« Reactie #17 Gepost op: 8-10-2016, 15:37:12 »
Dat hij Koos een halve vrouw noemt vind ik helemaal niet beledigend. Hij zei toch ook : met alle respect. Een homo is vaak qua denkvermogen toch best wel vrouwelijk? Tenminste, de meeste dan ( in mijn ervaring ). Wat is daar zo gek aan?
Mijn neef is gay en zegt dat soort dingen zelf ook over zichzelf.

Ben het niet helemaal eens over Alex, in zijn oude kamp was hij wel erg actief, vond hij ook voedsel en bouwde hij van alles. Ook is hij sterk in de proeven.

Jalou vind ik echt zo zuur kijken continue. Komt over als een heel vervelend, betweterig figuur waar ik echt absoluut niet mee om zou kunnen gaan. Grappig dat er zo'n verschil is tussen de twee kampen. Bij het ene zitten alle leuke mensen en is alles pais en vree, bij de andere is alleen maar gezeik.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 5 6 oktober
« Reactie #18 Gepost op: 8-10-2016, 16:30:52 »
De proef was leuk uitgedacht, maar verder was het een behoorlijk saaie aflevering.

Jammer dat Bartho werd weggestemd, maar het zat er dik in natuurlijk dat dat zou gaan gebeuren als zijn kamp zou verliezen.

Alex en JayJay zijn sinds ze samen zijn redelijk irritant aan het overkomen. Ik kan me ook niet anders indenken dat het daadwerkelijk zo is als nagenoeg alle anderen dat zeggen. Ze zijn sterk in de proeven, dat zeker (hun kamp zou een stuk verzwakken als ze een van beiden gaan wegstemmen), maar qua 'persoonlijke' inbreng komen ze zwak op me over. Ik krijg steeds meer het gevoel dat zij zich gewoon de besten vinden, en de rest alleen maar als irritante opvulling zien. Ze leveren daarnaast gewoon overal negatieve commentaar op; niks opbouwends hoe het beter zou kunnen, alleen maar negatief, terwijl ze buiten de proeven niks of nauwelijks iets doen. (okay, Alex deed in zijn oude kamp wel genoeg, maar sinds hij bij JayJay zit doet hij ook weinig) Volgens mij hebben ze alleen maar respect voor de ander en voor zichzelf. Als ik eerlijk ben, ben ik blij dat ik niet met hun 2 op een eiland hoef te zitten... Althans, zoals ze op tv over komen.

Wat Jalou aangaat kan ik me wel wat in Rogue vinden, want de laatste afleveringen kijkt ze inderdaad constant zuur... Al ben ik benieuwd hoe ze is als ze 'verlost' is van minimaal eentje van het duo...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Quirino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 6 oktober
« Reactie #19 Gepost op: 8-10-2016, 19:37:53 »
Dat hij Koos een halve vrouw noemt vind ik helemaal niet beledigend. Hij zei toch ook : met alle respect. Een homo is vaak qua denkvermogen toch best wel vrouwelijk? Tenminste, de meeste dan ( in mijn ervaring ). Wat is daar zo gek aan?
Mijn neef is gay en zegt dat soort dingen zelf ook over zichzelf.
Als iemand 'met alle respect' zegt betekent dat niet automatisch dat de daaropvolgende uitspraak niet respectloos kan zijn ;)

En voor mij kwam het over alsof hij bedoelde dat omdat Koos niet een stereotypisch alfamannetje is (zoals JayJay en Alex dat wel zijn) hij gelijk een halve vrou is en dat vond ik gewoon disrespectvol. Ik vind bovendien dat vrouwelijk zijn en een halve vrouw zijn hetzelfde ding zijn. Misschien is het een verschil in uitspraak maar ik vind 'hij is een halve vrouw' erg denigrerend overkomen.