Auteur Topic: Aflevering 9 - 3 november  (gelezen 27648 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #20 Gepost op: 3-11-2016, 21:52:45 »
SH*T

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #21 Gepost op: 3-11-2016, 21:54:46 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #22 Gepost op: 3-11-2016, 21:56:03 »
Topaflevering. ;D

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #23 Gepost op: 3-11-2016, 21:56:10 »
Heerlijke eilandraad weer! ::bravo::
🜃

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #24 Gepost op: 3-11-2016, 21:57:09 »
Prachtig ::bravo::

En volgende week wordt het dus ruzie :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Quirino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #25 Gepost op: 3-11-2016, 22:01:46 »
Hoewel ik het jammer vind dat Dave is weggestemd, begrijp ik het wel van Koos, Jalou en Suzanne. Ze moesten iets doen om niet één voor één te worden afgeserveerd en zo konden ze hun stemmen zo veel mogelijk sparen en er toch een sterke speler uitwippen.

Edit: En Thomas heeft eindelijk eens laten zien dat hij een sportman is in een proef. En daarna was hij weer onzichtbaar ::vergroot::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #26 Gepost op: 3-11-2016, 22:04:59 »
Eens. Jammer voor Dave, maar een goede move, goed voor het spel.

Nu is het oorlog.
En JayJay vs Dave kan idd leuk worden.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #27 Gepost op: 3-11-2016, 22:28:16 »
er was eens......

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #28 Gepost op: 3-11-2016, 22:29:26 »
daar is Dave wel wat naïef.
Afspraak is afspraak....  je bent niet op het schoolplein vriend. Je zit in een spel :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #29 Gepost op: 3-11-2016, 22:31:37 »
Leuke aflevering! Eindelijk weereens echte complotjes.
Ook fijn om te zien hoe Jayjay verandert op afvallerseiland.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #30 Gepost op: 3-11-2016, 23:06:59 »
Geweldig hoe Gaby keek op de Eilandraad!
En wat is het genieten van Bertie en JayJay op afvallerseiland. Net als D*N zei ik hier ook al dat het goed teamwork is, Bertie bouwt het kamp en JayJay zorgt dat er geen ander komt :P
Keep calm and eat chocolates!

Offline Rikkeltje

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #31 Gepost op: 4-11-2016, 01:49:28 »
Zijn er statistici op he forum ? Hoe groot is de kans dat eerst alle stemmen voor Gaby worden getrokken (alles lijkt volgens plan te gaan) en dan pas 6 stemmen voor Dave. Volgens mij is er weer driftig geknipt en geplakt in de montage. Is dat erg ? Neuh, maakt eigenlijk wel goede televisie !

Wel heel goed dat er niet naar de pijpen van Gaby wordt gedanst. Als je naar huis wil, geef dan gewoon op en beïnvloed niet verder het spel.

Offline Rikkeltje

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #32 Gepost op: 4-11-2016, 01:58:01 »
Wel toevallig dat ik vanmorgen die aflevering keek waarin Pauline wilde dat op haar gestemd werd, en dat Jan uiteindelijk naar huis ging. Lijkt er niet helemaal op, maar toch toevallig.

Kan nog kwaad worden als ik terug denk aan die actie van Pauline. Was als een judoka die op haar rug ligt en afklopt, en vervolgens haar tegenstander nog aanvalt. Tactisch spelen mag, maar dit vond ik zeeeer laag.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #33 Gepost op: 4-11-2016, 02:09:12 »
Zijn er statistici op he forum ? Hoe groot is de kans dat eerst alle stemmen voor Gaby worden getrokken (alles lijkt volgens plan te gaan) en dan pas 6 stemmen voor Dave. Volgens mij is er weer driftig geknipt en geplakt in de montage. Is dat erg ? Neuh, maakt eigenlijk wel goede televisie !

De stemmen worden uiteraard altijd gesorteerd voordat ze worden voorgelezen ;). Is ook veel makkelijker dan knippen en plakken in de montage.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Toupeira

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #34 Gepost op: 4-11-2016, 08:53:08 »
Zijn er statistici op he forum ? Hoe groot is de kans dat eerst alle stemmen voor Gaby worden getrokken (alles lijkt volgens plan te gaan) en dan pas 6 stemmen voor Dave. Volgens mij is er weer driftig geknipt en geplakt in de montage. Is dat erg ? Neuh, maakt eigenlijk wel goede televisie !

Als de stemmen willekeurig worden getrokken is die kans 1/462, oftewel ongeveer 0,2%. Ze worden alleen niet willekeurig getrokken zoals gezegd ;)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #35 Gepost op: 4-11-2016, 09:42:50 »
Deze stemming was wel spektakel! Zelden heb ik iemand zo verbaasd zien kijken als Gaby. Erg jammer dat Dave er nu uitligt, maar vanuit Koos en Jalou gezien heel logisch. Wat is Jayjay trouwens veranderd nu hij op afvallerseiland zit. Hij kiest er zelf voor om te gaan duelleren tegen de volgende afvaller, echt heel sportief van hem!

De proef vond ik dan weer minder spectaculair. Hij zag er mooi uit, maar duurde vooral erg lang zonder dat er veel te zien was. Is het iemand anders trouwens opgevallen dat ze nooit op de bovenste trede zijn uitgekomen?

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #36 Gepost op: 4-11-2016, 10:09:47 »
uithoudingsproeven vind ik per definitie saai. En wat hebben mensen (mannen :P ) toch vaak last van een selectief geheugen..
Vind Dio in deze aflevering nog dat je een paar stappen verder moet denken in hoe je complotjes moet uitspelen en geniet hij zichtbaar van dit tactische deel van ER, in het voorstukje van volgende week lijkt deze mening compleet vergeten of alleen te gelden als hij (zijn groepje) er zelf profijt van heeft.

Hoe langer ik er over nadenk, hoe leuker ik de actie van Jalou, Koos en Suzanne vind.
er was eens......

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #37 Gepost op: 4-11-2016, 10:11:15 »
Top aflevering! Wat een eilandraad. Die zag Dave niet aankomen. En een beetje naiëf van Gaby om te denken dat ze haar wel wegstemmen. Heel tactisch gestemd van Koos, Jalou en Susan. Wel zijn ze 2 kostbare stemmen kwijt. Ik denk dat Koos de volgende is. Jalou pakt wel steeds immuniteit met zo'n fanatieke instelling.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #38 Gepost op: 4-11-2016, 10:14:42 »
Vind Dio in deze aflevering nog dat je een paar stappen verder moet denken in hoe je complotjes moet uitspelen en geniet hij zichtbaar van dit tactische deel van ER, in het voorstukje van volgende week lijkt deze mening compleet vergeten of alleen te gelden als hij (zijn groepje) er zelf profijt van heeft.


Ja echt he. Die kandidaten heb ik ook een broertje dood aan. Weet nou eens een keer waar je aan begint, het is geen theekransje of werkgroep ofzo, het is een SPEL. Dat gejammer altijd als ze zelf de dupe van het spel zijn bah. Wat hadden Dio en co dan verwacht, dat Koos Suus en Jalou maar rustig zich weg lieten spelen? Ongelooflijk.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Aflevering 9 - 3 november
« Reactie #39 Gepost op: 4-11-2016, 10:25:15 »
Heel tactisch gestemd van Koos, Jalou en Susan. Wel zijn ze 2 kostbare stemmen kwijt. Ik denk dat Koos de volgende is. Jalou pakt wel steeds immuniteit met zo'n fanatieke instelling.

Vergeet niet dat ook Dio, Thomas, Anna en Jessie een stem hebben ingeleverd... zij hebben allen nog 5 stemmen over en Jalou, Koos en Susan hebben er nog 4.
Met die extra 3 stemmen zijn er nu wel 2 tegenstanders verdwenen ipv 1...

Vond het een slimme actie! Had ik ook gedaan in hun plaats...
Het is dat Gaby niet wilde stemmen anders had ik haar bewogen om alle 6 haar stemmen op Dave in te zetten... had niemand wat gemerkt  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::