Auteur Topic: Afevering 11 - 17 november  (gelezen 27724 keer)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afevering 11 - 17 november
« Reactie #40 Gepost op: 18-11-2016, 09:47:42 »
Ik vond het wel een leuke aflevering. Jayjay wordt steeds sympathieker. Zoals hij Jalou ontving op het eiland, helemaal top! En dat Bertie daar nog steeds zit is natuurlijk ook een prestatie van formaat. Ik verwacht dat Jayjay de proef de volgende keer weer gaat doen. Hij weet nu dat hij er heel goed in is.

De proef vond ik slim bedacht, maar ergens wel een beetje raar. Waarom moesten er nu weer rookworsten in beeld? Zeker als iemand als Dio normaal niet eens vlees eet, is het een beetje een rare proef. Ik vermoedde trouwens een nieuw product, de Go Tan-rookworst  ::rofl::

De eilandraad vind ik een slimme vinding. Door twee eilandraden bij elkaar te voegen, ligt het hele spel weer open. De enige manier om zekerheid te hebben, is alle stemmen beide eilandraden op 1 persoon te zetten (bijv. Koos), maar of de deelnemers dat ook bedenken? Zodra je gaat wisselen (zoals Jessie Anna toe probeert te overtuigen met het damespact) loop je zelf meer risico. Minder stemmen zijn dan immers al genoeg om iemand weg te stemmen. Of gewoon niet stemmen, dat is ook een strategie. Het domste is in ieder geval om bij eilandraad 1 op Koos te stemmen en bij eilandraad 2 op iemand anders.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Afevering 11 - 17 november
« Reactie #41 Gepost op: 18-11-2016, 11:19:47 »
Leuke aflevering  ::ok:: Ik heb eindelijk het gevoel dat er echt een spel gespeeld wordt. Jammer van Jalou  :\'(

Overigens vind ik echt niemand fanatiek bij de proeven, het is allemaal op een looptempootje en niemand lijkt echt uitgeput (dat gevoel had ik al bij de vlottenbouwproef). Maar er komt een eetproef aan, dat maakt alles weer goed  ::vergroot:: >:D 

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Afevering 11 - 17 november
« Reactie #42 Gepost op: 18-11-2016, 11:22:40 »
Ik merk dat het gedoe op het basis eiland me steeds minder boeit. De enige reden waarom ik nog kijk is voor Jay en Bertie eerlijk gezegd. Daar zou ik wel meer van willen zien. Super dat Jay de proef won en dat hun vriendschap nog even voorgezet word.
Vind de rest allemaal zo saai. De proef heb ik doorheen gespoeld, weer slaapverwekkend slecht.

Fijn dat Jessie eindelijk voor zichzelf gaat denken maar dat was dan ook het enige interessante aan dat kamp voor mij.
Jay was trouwens top tegen Jalou. Mooi om de echte Jay te zien.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afevering 11 - 17 november
« Reactie #43 Gepost op: 18-11-2016, 16:13:27 »
Interessant dat ze proberen te doen voorkomen alsof de vier-eenheid doorbroken kan worden. En misschien kan dat ook nog.

Suzanne, Koos en Jessie stemden niet. Dus Koos heeft wss als enige stemmen gekregen. Hij gaat er gewoon uit, hij kan de eerste worden die met een immuniteitsketting om zijn nek weggestemd zal worden.

Als de vier overblijven dan zal of Jessie, of Dio afvallen. Thomas kan er alleen uit als Suzanne en Jessie een rare move gaan maken, wat ik overigens niet uitsluit. Maar Anna gaan ze niet meekrijgen, die zal eerder voor Dio gaan. Ze zal Thomas boven Dio en Suzanne kiezen.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afevering 11 - 17 november
« Reactie #44 Gepost op: 18-11-2016, 16:42:22 »
Interessant dat ze proberen te doen voorkomen alsof de vier-eenheid doorbroken kan worden. En misschien kan dat ook nog.

Als de vier overblijven dan zal of Jessie, of Dio afvallen. Thomas kan er alleen uit als Suzanne en Jessie een rare move gaan maken, wat ik overigens niet uitsluit. Maar Anna gaan ze niet meekrijgen, die zal eerder voor Dio gaan. Ze zal Thomas boven Dio en Suzanne kiezen.

Ik geloof er niet in, maar de eilandraad is op deze manier wel heel wat spannender.

Anna zal inderdaad eerder voor Dio gaan, maar heeft ze nog wel stemmen dan? Volgens mij gaat iedereen er rap doorheen, waardoor er straks niet eens meer iets te kiezen is!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Afevering 11 - 17 november
« Reactie #45 Gepost op: 18-11-2016, 17:04:16 »
Het was een leuke proef om te zien, in ieder geval.
En door de wijze van stemmen blijft het toch best wel spannend tot volgende week! In ieder geval goed bedacht.

Das meteen het probleem dit jaar, zwakke deelnemers zeggen zonder schaamte dat ze de sterke wegstemmen. Resultaat is dat meisjes als Jessie, Suzanne en Anna ver komen en toppers als Dave en Jalou al thuis zijn en Jay Jay maar moet hopen de finale te halen via de achterdeur.

Het is een spel dus als die zwakkelingen erin slagen zover te komen dan hoort dat erbij, maar dat ze dit schaamteloos zo doen is toch wel opvallend. Zou met kromme tenen kijken als ze dit thuis terugzien op TV.
Dit is van alle jaren. Dus dat je je er nu zo enorm druk om maakt... En nu geef je alleen de 'zwakke' (zo zwak zijn ze niet, maar dat terzijde) meisjes de schuld. Maar door wie is bijv. Jalou weggestemd? Niet door de zwakke dames...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Spiegelbeeld

  • Forumlid
Re: Afevering 11 - 17 november
« Reactie #46 Gepost op: 18-11-2016, 17:33:56 »
Het was een leuke proef om te zien, in ieder geval.
En door de wijze van stemmen blijft het toch best wel spannend tot volgende week! In ieder geval goed bedacht.
Dit is van alle jaren. Dus dat je je er nu zo enorm druk om maakt... En nu geef je alleen de 'zwakke' (zo zwak zijn ze niet, maar dat terzijde) meisjes de schuld. Maar door wie is bijv. Jalou weggestemd? Niet door de zwakke dames...

Druk om maken, hoezo omdat ik het opmerk?
Een mening op een forum plaatsen is wat anders dan je ergens druk om maken....

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afevering 11 - 17 november
« Reactie #47 Gepost op: 18-11-2016, 18:14:32 »
Weet iemand wat Dio en Thomas hebben gekozen?

Want als beiden een immuniteitsstem hebben kan Jessies plan tegenvallen.
klaar voor de strijd

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Afevering 11 - 17 november
« Reactie #48 Gepost op: 18-11-2016, 18:48:30 »
Beide zijn niet laten zien in de eerste aflevering
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afevering 11 - 17 november
« Reactie #49 Gepost op: 18-11-2016, 21:36:07 »
Weet iemand wat Dio en Thomas hebben gekozen?

Want als beiden een immuniteitsstem hebben kan Jessies plan tegenvallen.

Volgens mij heeft alleen Anna immuniteitsstem. Zou wat zijn als straks niemand stemmen heeft, Anna de zwarte stem krijgt en de immuniteitsstem inzet. Maar ze zullen straks vast wel met meerdere zwarte stemmen werken, ook voor degene die voorlaatste wordt.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afevering 11 - 17 november
« Reactie #50 Gepost op: 19-11-2016, 03:12:25 »
Weer een wok, jaja goed gespeeld expeditie robinson ::)

Echt he  ::) Zo toevallig dat ook alleen die prijs 4 munten kost.

En voor 3 munten krijg je dan alleen koffie thee en stroopwafels???? Ja natuurlijk ga je dan voor die wok. Echt cringe dit.

Beide zijn niet laten zien in de eerste aflevering

Die hebben dus allebei immuniteit en wordt straks als Dio die in gaat zetten wanneer Jessie haar plannetje gaat uitvoeren geflashbackt naar het begin, shock!

Ik vroeg me trouwens af of je geen stemmen aan elkaar mag geven? Waarom zou dat niet mogen eigenlijk? Ze worden ook als koopwaar aangeboden dus onderhandelen erover mag toch? Koos geef al je stemmen aan Suus!!!!!!!!!!!!!

Waaaaaaaaaaarom is trouwens weer gekozen voor elke keer dezelfde proef op afvallerseiland???? Dat is gewoon zo ontzettend oneerlijk! Ik voel mee met de afvallers.,. :\'(
« Laatst bewerkt op: 19-11-2016, 03:42:04 door Mollenmania »

Offline Quirino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afevering 11 - 17 november
« Reactie #51 Gepost op: 19-11-2016, 14:14:23 »
Wel weer hypocriet gedoe in het begin, waarbij 'de vier' tegen Koos zeiden "alles kan nog gebeuren" en dan bij de eerste de beste kans die ze krijgen een complotje tegen Koos bedenken. Ook zeggen ze dat ze Jalou wegstemden "omdat ze zo sterk is", en dan is Koos zogenaamd de volgende "omdat hij zo sterk is". Voorzover ik heb kunnen zien in de proeven hebben zowel Dio, Thomas als Suzanne het doorgaans beter gedaan in de krachtproeven tot nu toe ::)

Ik ben benieuwd naar het plan van Jessie en Suzanne. Als ik het goed begrijp zullen ze volgende week ook niet stemmen, en daarna samen met Anna proberen om Thomas en Dio weg te spelen?

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: Afevering 11 - 17 november
« Reactie #52 Gepost op: 19-11-2016, 14:17:10 »
Weet iemand wat Dio en Thomas hebben gekozen?


Dio: 2 stemmen van voor de samensmelting, nu dus niks meer.
Thomas: Onbekend, maar de 2 stemmen van voor de samensmelting waarschijnlijk niet.
Nu ik toch bezig ben vertel ik de rest ook even:
Anna: immuniteitstem inderdaad
Koos: 2 stemmen van voor de samensmelting, nu dus niks meer.
Suzanne: 2 stemmen van voor de samensmelting, nu dus niks meer.
Jessie: 2 stemmen van voor de samensmelting, nu dus niks meer.

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afevering 11 - 17 november
« Reactie #53 Gepost op: 19-11-2016, 20:52:46 »

Dio: 2 stemmen van voor de samensmelting, nu dus niks meer.
Thomas: Onbekend, maar de 2 stemmen van voor de samensmelting waarschijnlijk niet.
Nu ik toch bezig ben vertel ik de rest ook even:
Anna: immuniteitstem inderdaad
Koos: 2 stemmen van voor de samensmelting, nu dus niks meer.
Suzanne: 2 stemmen van voor de samensmelting, nu dus niks meer.
Jessie: 2 stemmen van voor de samensmelting, nu dus niks meer.

Denk juist wel dat Thomas de 2 stemmen heeft gekozen. Hij heeft ze gewoon niet nodig gehad. Hij had het er met Dio over dat Anna gevaarlijk was wegens de immuniteitsstem, raar om dat aan te geven als je er zelf ook één hebt. Langs de andere kant; Thomas heeft ons jaren voor de expeditie ook lang voor de gek gehouden.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Afevering 11 - 17 november
« Reactie #54 Gepost op: 20-11-2016, 16:20:05 »
Dat wordt saai volgende week. Gelukkig de eetproef!

Koos gaat eruit, en dan ga ik dit seizoen uitkijken voor dat éne moment dat Boerin Bertie terugkomt in het spel en wint  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afevering 11 - 17 november
« Reactie #55 Gepost op: 20-11-2016, 16:35:52 »
Of Anna vertelt de anderen van het plannetje van Jessie....  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afevering 11 - 17 november
« Reactie #56 Gepost op: 20-11-2016, 16:41:47 »
Ja Anna gaat Dio er sowieso niet uitstemmen. Die zijn nu ook nog dikke mik met elkaar en je zag het Anna al moeilijk hebben.