Auteur Topic: Aflevering 12 - 24 november  (gelezen 14010 keer)

Offline Quirino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 - 24 november
« Reactie #20 Gepost op: 24-11-2016, 22:06:42 »
Mijn voorspelling is dat Thomas Anna ompraat, die vervolgens Jessie ompraat om toch met 'hun' complotje mee te gaan en Suzanne weg te spelen. Of wellicht is Jessie reeds omgepraat, aangezien ze al een stem verkwanselde.

Daar op uitbreidend wil ik toch even opmerken hoe saai deze expeditie is. Op de stemming van Dave na, was het vanaf de samensmelting al gelijk duidelijk in welke volgorde iedereen weggestemd zou worden. De twee teams zijn nooit daadwerkelijk samengesmolten, alleen op één eiland gegooid. Ook de zwarte stemmen en immuniteit hebben tot nu toe nooit ook maar enige impact gehad: het maakt niet eens uit dat iemand een zwarte stem haalt, want er staat van tevoren toch wel vast of diegene er wel/niet uit gaat.

Eigenlijk is alles om de eilandraden heen één grote poppenkast.

En waarom is alles zo vriendschappelijk? Waar is de fighting spirit. Ik denk dat ik niet blij zou zijn als ik vanaf dag één van de samensmelting een schietschijf zou zijn geweest zonder enige kans om het tot de halve finale te schoppen.
« Laatst bewerkt op: 24-11-2016, 22:09:14 door Quirino »

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 - 24 november
« Reactie #21 Gepost op: 24-11-2016, 22:21:55 »
Ik moet toch echt opmerken dat ze in het begin ook al op een eiland zaten.

En die eetproef was smerig. Thomas die moest overgeven. Echt een 'mijn gerecht'-boek waard  hoor

Offline Quirino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 - 24 november
« Reactie #22 Gepost op: 24-11-2016, 22:54:29 »
Ik moet toch echt opmerken dat ze in het begin ook al op een eiland zaten.
Dat mag, maar dat was totaal niet de essentie van het verhaal ;D

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 - 24 november
« Reactie #23 Gepost op: 24-11-2016, 23:07:20 »
Maar je zei in je post: alleen op één eiland gegooid, terwijl ze dat als vanaf het begin van het spel al waren.

Voor de rest een mooie post hoor, en ik ben het er ook mee eens. Het was helemaal geen verrassing dat Koos of Jalou er uit ging. En dat vind ik wel jammer.

Ook over de zwarte stemmen en immuniteitskettingen. De zwarte stemmen hebben echt totaal geen invloed gehad op het spel. Maar immuniteit wel degelijk. Want anders waren Dave en Gaby er die ronde niet uitgegaan en was Jalou weggespeeld.
Maar ik denk dat nu bijvoorbeeld Anna zo'n goede band heeft met Thomas en Jessie zijn hun echt niet zomaar verraad. En verder wel een beetje suf dat Koos zich er bij neer had gelegd dat hij er uit ging. Hij had toch wel iets kunnen proberen?

Offline Quirino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 - 24 november
« Reactie #24 Gepost op: 25-11-2016, 10:04:53 »
Maar je zei in je post: alleen op één eiland gegooid, terwijl ze dat als vanaf het begin van het spel al waren.

Voor de rest een mooie post hoor, en ik ben het er ook mee eens. Het was helemaal geen verrassing dat Koos of Jalou er uit ging. En dat vind ik wel jammer.

Ook over de zwarte stemmen en immuniteitskettingen. De zwarte stemmen hebben echt totaal geen invloed gehad op het spel. Maar immuniteit wel degelijk. Want anders waren Dave en Gaby er die ronde niet uitgegaan en was Jalou weggespeeld.
Maar ik denk dat nu bijvoorbeeld Anna zo'n goede band heeft met Thomas en Jessie zijn hun echt niet zomaar verraad. En verder wel een beetje suf dat Koos zich er bij neer had gelegd dat hij er uit ging. Hij had toch wel iets kunnen proberen?
Ja maar ik bedoelde dat de samensmelting de teams nooit heeft samengesmolten. Tot op heden is het spel nog altijd noord tegen zuid. Maar je hebt wel gelijk inderdaad, op één eiland zitten ze al de hele expeditie. Wat ik met die zin probeerde te zeggen dat ze dan wel samen op één eiland als zogenaamd één team zaten nu (voor de samensmelting waren er nog twee losse teams) maar gevoelsmatig voelt het nog steeds als zitten dezelfde twee teams daar als voor de samensmelting.

De afspraak die stemronde was dat Gaby weg wilde en dat iedereen één stem zou inzetten. Ik denk niet dat de anderen dan alsnog hadden gestemd op Jalou, want die stemafspraak (op Gaby) doorbreken vonden oh zo eerlijke Dio, Thomas en Anna immers beslist niet kunnen toen het andere kamp dat deed. Dus ze zouden zich ofwel aan hun principes houden en Jalou dan niet wegstemmen (en Gaby wel) of ontzettend hypocriet zijn.
« Laatst bewerkt op: 25-11-2016, 10:10:07 door Quirino »

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Aflevering 12 - 24 november
« Reactie #25 Gepost op: 25-11-2016, 12:38:11 »
En waarom is alles zo vriendschappelijk? Waar is de fighting spirit. Ik denk dat ik niet blij zou zijn als ik vanaf dag één van de samensmelting een schietschijf zou zijn geweest zonder enige kans om het tot de halve finale te schoppen.

Ik vind die vriendschappelijkheid wel fijn voor een keer. Het is niet dat Koos/Jalou/Suzanne zich hebben overgegeven, ze hebben wel degelijk geprobeerd (en soms is het ook gelukt) om de meerderheid te doorbreken. Maar ik vind het ook wel een keer lovenswaardig om te zien dat bijv. Anna zich heel trouw opstelt en alles aan Jessie en Thomas doorvertelt omdat ze niet wil liegen. Hetzelfde geld voor Jessie. Vind ik een mooie eigenschap en leuk om te zien dat dat tot nu toe ook wordt beloond.



Verder vond ik het wel een fijne aflevering, ook al was het vorige week al duidelijk dat Koos eruit gestemd zou worden. Maar de eetproef (inclusief audiofragmentjes van thuis) vond ik heel grappig om te zien, en sympathiek dat Dio Koos meenam naar winnaarseiland.

Koos gaat niet naar afvallerseiland. Ik ben benieuwd of dit Bertie en Jay Jay op gaat breken, omdat ze nu wel heel lang niemand meer zien!

Offline fisico

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 - 24 november
« Reactie #26 Gepost op: 26-11-2016, 00:02:14 »
wel niet slim van Jessie om die stem in te zetten

want nu had ze samen met Suzanne een overwicht kunne hebben
 
suzanne nog 3 stemmen
jessie nog 1 stem
de andere drie te samen hebben ook  nog 4 stemmen

Offline Spiegelbeeld

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 - 24 november
« Reactie #27 Gepost op: 26-11-2016, 12:38:12 »
Seizoen is nogal tam, saai en voorspelbaar..

Eigenlijk ben ik blij dat die Belgen (op Evi na dan...) er niet meer zijn, maar ze zorgden wel voor meer rumoer, verdeeldheid en dergelijke.

Dit is nu meer een EO realitysoap aan het worden , waarbij het enige hoogtepunt de kerkgang (eilandraad) is.

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 - 24 november
« Reactie #28 Gepost op: 26-11-2016, 13:33:33 »
Mijn voorspelling is dat Thomas Anna ompraat, die vervolgens Jessie ompraat om toch met 'hun' complotje mee te gaan en Suzanne weg te spelen. Of wellicht is Jessie reeds omgepraat, aangezien ze al een stem verkwanselde.

Daar op uitbreidend wil ik toch even opmerken hoe saai deze expeditie is. Op de stemming van Dave na, was het vanaf de samensmelting al gelijk duidelijk in welke volgorde iedereen weggestemd zou worden. De twee teams zijn nooit daadwerkelijk samengesmolten, alleen op één eiland gegooid. Ook de zwarte stemmen en immuniteit hebben tot nu toe nooit ook maar enige impact gehad: het maakt niet eens uit dat iemand een zwarte stem haalt, want er staat van tevoren toch wel vast of diegene er wel/niet uit gaat.

Eigenlijk is alles om de eilandraden heen één grote poppenkast.

En waarom is alles zo vriendschappelijk? Waar is de fighting spirit. Ik denk dat ik niet blij zou zijn als ik vanaf dag één van de samensmelting een schietschijf zou zijn geweest zonder enige kans om het tot de halve finale te schoppen.

Het is eigenlijk zoals in 2006. Alleen toen werd er meer tegengas gegeven door het kamp dat in de minderheid was. Olga zei toen: "Noord tegen Zuid, 1 voor 1 liquidatie" of zoiets. Olga en Koen werden toen volgens afspraak weggestemd. Daarna brak het complot en kon Bernadette (die ook van het kamp in de minderheid afkwam) de halve finale halen. Olga kwam terug via afvallerseiland en won via een SMS stemming van Lenny.

Het nieuwe stemsysteem heeft niet veel kunnen veranderen dit jaar. Alleen het wegstemmen van Dave was onverwacht. Koos en Suzanne hadden Jalou moeten opgeven en toen hun stemmen moeten houden, dan hadden ze wss wel kans gemaakt.

En waarom Jessie nou ineens toch stemde is een groot mysterie. Als Anna slim is zet ze nu haar immuniteitsstem in en stemt ze de volgende ronde niet, dan is ze zeker van de halve finale.