Auteur Topic: Aflevering 13 - 1 december  (gelezen 29489 keer)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #40 Gepost op: 1-12-2016, 22:29:46 »
Inderdaad. Zo ver komen met een immuniteitsstem en hem dan op deze manier verkwanselen. Misschien is ze niet eens zozeer boos op Dio en Jessie, maar vooral op zichzelf.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #41 Gepost op: 1-12-2016, 22:30:54 »
En ze zou boos moeten zijn op Thomas, dat hij haar zo gemanipuleerd heeft dat ze deze stem voor niets inzette.
Keep calm and eat chocolates!

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #42 Gepost op: 1-12-2016, 22:39:14 »
Of Anna, nu ze zo hard tegen Dio ingaat

Je hebt gelijk, ik had even het complete einde af moeten wachten. Ik vrees dat de overige 3 nu soort van "tegen" Anna zijn. Maar aangezien Jessie zich zooooo schuldig voelt zal ze Anna misschien wel gaan helpen volgende week. Ligt er natuurlijk een beetje aan wie wint en wie de zwarte stem krijgt

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #43 Gepost op: 1-12-2016, 23:04:36 »
Zo jammer dat het reclameblok deze blindside weggaf
You'll never walk alone

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #44 Gepost op: 1-12-2016, 23:06:06 »
Dit was fantastisch!  ::bravo::


Tactisch heel slim gespeeld van Dio en Jessie natuurlijk. Een fysiek sterke speler (al heeft hij nog geen individuele proef gewonnen) uit het spel werken zonder zelf te stemmen. Wel heftig als je een van je vrienden vanaf aflevering 1 zo verraad. Ik weet niet of ik als ik Thomas was Dio hiervoor zou kunnen vergeven, ook buiten het spel. Het is echt een hele vuile streek, maar ik ben blij dat het is gebeurd.

Ontzettend dom van Anna om haar immuniteitsstem in te zetten - ook al vertrouw je de rest, als je 'weet' dat er geen stemmen richting jou gaan en je nog maar één eilandraad verwijderd bent van de halve finale, waarom zou je dan in hemelsnaam die kans weggooien.  ???

Suzanne's reactie was hoofd bij deze eilandraad is een van de beste momenten van de expeditie tot nu toe  ::rofl::

En JayJay en Bertie - hopelijk blijft dit duo bestaan, anders wordt afvallerseiland toch een beetje een anticlimax.

Offline Osanna

  • Forumlid
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #45 Gepost op: 2-12-2016, 01:34:06 »
Vrees dat Jay-Jay en Anna er vorige week uitvliegen :(

Offline Rikkeltje

  • Forumlid
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #46 Gepost op: 2-12-2016, 01:50:49 »
Dio redt het programma. Onverwachte moves zijn wel het mooist om naar te kijken. Mooie clash tussen Dio en Thomas. Allebei behoorlijk hypocriet. Thomas omdat we allemaal weten hoe integer hij in het dagelijks leven is geweest. Dio met terugwerkende kracht vanwege zijn eerder verontwaardiging over vorige stemrondes.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #47 Gepost op: 2-12-2016, 10:02:20 »
Dio heeft helemaal niet gestemd trouwens. Alle stemmen op Thomas waren van Suus, 3x. Plus zijn zwarte stem.
Slimme Dio heeft ze allemaal op zak gehouden. Een gok, die goed uitpakte. Top dat er eindelijk weer eens wat gebeurde. En hoezo moet Dio degene zijn die bedenkt dat dit het moment is om Thomas eruit te knikkeren? Hadden die meiden dat zelf niet kunnen bedenken?

Anna's loyaliteit naar Thomas is echt oliedom en kinderachtig in dit spel. Nu is ze haar immuniteit dus kwijt voor niks.
Ik verwacht dat Dio's twee stemmen dan ook naar haar gaan volgende week. Als ik hem was zou ik Suzanne er nog lekker bij houden, die is makkelijk te verslaan in de finale proef.

Anna en Jessie zijn ook niet sterk, maar daar zou ik mijn pijlen op richten. En dan dus op Anna, omdat ze niks van het spel begrijpt.
Dat ze zich genaaid voelt door haar beste 'vriendin' snap ik wel, maar ik vond haar reactie wel echt heel kinderachtig.

Hopen dat Jay Thomas verslaat volgende week. Zou echt mijn hart breken als dat ratje straks op dat vlot stapt met Bertie ipv Jay.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #48 Gepost op: 2-12-2016, 11:02:36 »
Als je nog even terugdenkt aan het vertrek van Jalou, die op een vergelijkbare manier als Thomas naar huis is gestuurd, wat is dat dan toch een sportieve meid. En wat een loser is Thomas ::niet-ok::
er was eens......

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #49 Gepost op: 2-12-2016, 12:03:37 »
Ja eens. Ze was niet mijn favoriet, maar ze pakte haar vertrek wel echt top op. Dat moet ik haar nageven.  ::ok::
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #50 Gepost op: 2-12-2016, 15:42:06 »
Ja eens. Ze was niet mijn favoriet, maar ze pakte haar vertrek wel echt top op. Dat moet ik haar nageven.  ::ok::

Ik vond Thomas ook niet extreem overdreven slecht reageren, vooral Anna vond ik een slechte verliezer. Zij leek het erger te vinden dan Thomas zelf. Zij mag van mij de volgende zijn. Wat mij betreft spelen Dio, Jessie, Suzanne, Jay en Bertie de halve finale.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #51 Gepost op: 2-12-2016, 15:47:13 »
Thomas was te naïef en dat kostte zijn kop ::oink::
Ik moest er wel om lachen, maar dat "ik ben niet boos" van Thomas had hij best wel weg mogen laten, omdat hij er toch echt wel boos uit zag.
Anna is boos op Jessie en Dio omdat ze zelf zeg maar te schijterig was om voor zichzelf te kiezen. En top van Suus dat ze op het laatst tegen Jessie zei: "wat goed van je dat je eindelijk voor jezelf gekozen hebt".
Suzanne en Jessie zijn top! Dio ook! Ze spelen het slim. Jessie ook, ik had het van Miss Nederland niet verwacht, ze heeft altijd meegelift met anderen, en uiteindelijk gaat ze in d'r eentje naar de eindstreep. Echt niet gedacht dat een Jessie zo ver zou komen!
De week hier voor was Anna nog mijn favoriet, maar die is nu helemaal naar onderaan gegaan, eigenlijk omdat Suzanne en Jessie het super hebben gedaan deze aflevering.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #52 Gepost op: 2-12-2016, 22:30:32 »
Binnen het spel 'wielrennen' (in de jaren 90/00 was dat mét epo) heeft Thomas tijdens zijn carrière niemand genaaid.
De afspraken worden gemaakt met de team(-bege)-leiding, teamleden en de rest van het peloton ('omerta')
Thomas is altijd iemand geweest van "afspraak = afspraak" en "een man een man, een woord een woord".

Binnen die context is het publiek nooit een partij geweest. En dus ook niet waar afspraken mee gemaakt zijn. En daarom  heeft hij binnen dat publiek niemand bedonderd.
De regels van het spel 'wielrennen' zijn pas na Armstrong zijn ontmaskering in de volle omvang openbaar geworden.
Thomas heeft zijn val manmoedig gedragen, zonder te huilebalken.
Dat mensen hier populair willen doen, door met hypocriete krantenkop-commentaren te schermen om hun anti-keuze te rechtvaardigen, is nogal flauw.
Het tekent een gebrek aan kennis van zaken.

Binnen de expeditie is het plan gemaakt om met 4 man richting de finale te gaan en dan, naar 'good sportmanship': "may the best man win".
Hij ageerde ook niet tegen het feit dat Dio en Jessie hem laten vallen, maar tegen hun treurige manier om het uit te leggen. Zoals hij zelf zegt: "wat krom is proberen recht te praten".


Ik hoop, dat hij Jayjay, en vooral ook Bertie eruit knikkert.
Dat zijn binnen de Expeditie twee vegeterende kasplantjes.
Vooral Bertie is een glazig kijkende goudvis, die een paar keer per dag ademhaalt, terwijl ze haar rondjes door de vissenkom zwemt. Geen greintje gevoel van competitie.
Je moet er toch niet aan denken, dat zij in de finale een wedstrijdje gaat doen. Net als Lex, een aanfluiting voor elke krachtmeting.
Zij kan alleen maar achter een koe aansjokken.
Of een aardappel poten, om vervolgens 100 dagen te gaan zitten wachten tot die bovenkomt en geoogst kan worden.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #53 Gepost op: 2-12-2016, 23:01:22 »
::rofl::


Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #54 Gepost op: 3-12-2016, 00:35:48 »
Haha wow, dat was een hoop frustratie...

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #55 Gepost op: 3-12-2016, 01:43:38 »
Wat Brinta al niet met je doet....... ::rits::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #56 Gepost op: 3-12-2016, 08:04:50 »
Ik begrijp de frustratie van Brinta wel, maar laten we niet doen alsof Thomas nu zo'n sterke kandidaat was. Zelden zo'n nietszeggende meeliftende saaineus in ER voorbij zien komen. Heeft echt helemaal niets gepresteerd en had al veel eerder weggestemd moeten worden. Verder zien we de laatste jaren steeds weer dat de sterkste kandidaten er in een vroeg stadium uitgebonjourd worden, met als treurig dieptepunt de winst van Amara vorig jaar.

En dat Thomas niemand genaaid zou hebben...wat dacht je van de mensen die zijn vette salaris ophoestten en toeschouwers die uren langs de weg staan om een glimp van hun helden op te vangen? Om vervolgens te horen dat ze zonder pillen nog niet eens naar de bakker op de hoek kunnen fietsen? Dat hij zijn mederenners niet 'naaide' zegt juist veel over het feit dat hij een laffe meelifter is. Het enige wat hij binnen het peloton lijkt te hebben geleerd is hoe hij anderen zwaar onder druk kan zetten om in een complot mee te gaan, of anders...dat hebben we duidelijk kunnen zien. Vind ik niet echt een positieve eigenschap. Ben blij dat deze chanterende charlatan zijn biezen kon pakken.
« Laatst bewerkt op: 3-12-2016, 08:10:00 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #57 Gepost op: 4-12-2016, 17:43:12 »
De meiden hebben nog maar een stem. Dio heeft er twee. En het is de laatste eilandraad volgende week. Dus hoe krijgen ze hem eruit dan?
Ik zie het niet gebeuren.

Dat hij zich van Thomas ontdaan heeft was het slimste wat hij kon doen. Nu hopen voor hem dat Thomas het duel niet wint en straks daar op dat strand staat. Al geef ik JayJay ook goede kansen als hij de halve finale haalt.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #58 Gepost op: 4-12-2016, 21:46:20 »
@ Dolfie
@ Hoelahoep
@ Rämon
@ Blip

Er is bij mij geen enkele sprake van frustratie. Mijn reactie was slechts een afgestoken voetzoeker...
Het is door de bank genomen een saaie & voorspelbare ER-editie.
De start beloofde bij voorbaat al weinig goeds: 2 teams op één eiland, nog geen 50 m. van elkaar verwijderd en die dagelijks bij elkaar een kopje koffie gaan drinken.
Die sfeer heeft zich doorgezet en over de gehele linie heeft het bij mij nog geen enkel moment de handen op elkaar gekregen. Vrijwel alles kun je ruim van tevoren al aan zien komen.

En dit 2016-forum is daar een weerspiegeling van. Rustig kabbelend en soms tenenkrommend eensgezind.
Als jullie goed luisteren, dan horen jullie een nogal monotoon zagend geluid op de achtergrond: dat zijn Luckie en Stormpie, die in een deerniswekkende toestand langs de zijlijn liggen te snurken.
Geen reprimandes, geen sussende tussenkomsten, er valt voor die 2 arme zielen hier helemaal niets te doen.

Ik ben het volledig met Blip en GoodRiddance eens: sterke spelers en recalcitrante éénlingen maken het programma boeiend, maar maken nauwelijks een kans.
Wellicht stemmen op de laatste helft c.q. 3-kwart, zodat de sterkeren er minder snel uitgewipt kunnen worden?


De enige die nog enigszins boeit is Jessie, die continu om haar hachje moet strijden, deels door eigen toedoen, maar ook doordat de situatie voor haar elke keer nijpend is. En dat haalt het beste in haar naar boven.
Hopelijk komt óf Jayjay óf Thomas terug in het spel, waardoor Dio het uiteindelijk niet gaat winnen.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #59 Gepost op: 4-12-2016, 21:52:53 »
Ik ben zo'n drie jaar geleden al afgehaakt met kijken naar ER. Ieder jaar probeer ik het weer maar het kan me totaal niet boeien. Het heeft niks meer te maken met het oorspronkelijke ER.
De presentatoren vind ik ver beneden peil, de uitzendingen tenenkrommend langdradig en de (meeste) kandidaten stomvervelend en irritant.
Naar mijn idee hoort de sterkste deelnemer de eindstrijd te halen door proeven te winnen en niet degene die het beste complotjes kan smeden.
Ik verbaas me er dan ook iedere week weer over dat er nog zoveel mensen kijken naar dit programma, maar dat kan ook komen doordat er voor de rest niet veel boeiends wordt uitgezonden op de andere zenders.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.