Auteur Topic: Aflevering 13 - 1 december  (gelezen 29486 keer)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #60 Gepost op: 4-12-2016, 23:24:31 »
helemaal niks te doen... zelfs de pap smaakt net als voorgaande jaren..
er was eens......

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #61 Gepost op: 4-12-2016, 23:30:23 »
hohoho Brinta, we maken nog steeds mooie afleveringsverslagen dus niet helemaal slapend ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Osanna

  • Forumlid
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #62 Gepost op: 4-12-2016, 23:32:24 »
Ik begrijp de frustratie van Brinta wel, maar laten we niet doen alsof Thomas nu zo'n sterke kandidaat was. Zelden zo'n nietszeggende meeliftende saaineus in ER voorbij zien komen. Heeft echt helemaal niets gepresteerd en had al veel eerder weggestemd moeten worden. Verder zien we de laatste jaren steeds weer dat de sterkste kandidaten er in een vroeg stadium uitgebonjourd worden, met als treurig dieptepunt de winst van Amara vorig jaar.

En dat Thomas niemand genaaid zou hebben...wat dacht je van de mensen die zijn vette salaris ophoestten en toeschouwers die uren langs de weg staan om een glimp van hun helden op te vangen? Om vervolgens te horen dat ze zonder pillen nog niet eens naar de bakker op de hoek kunnen fietsen? Dat hij zijn mederenners niet 'naaide' zegt juist veel over het feit dat hij een laffe meelifter is. Het enige wat hij binnen het peloton lijkt te hebben geleerd is hoe hij anderen zwaar onder druk kan zetten om in een complot mee te gaan, of anders...dat hebben we duidelijk kunnen zien. Vind ik niet echt een positieve eigenschap. Ben blij dat deze chanterende charlatan zijn biezen kon pakken.

Met zijn onlangs verschenen boek heeft hij wel flink wat mensen genaaid, letterlijk en figuurlijk.  ::tandpastasmiley::

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #63 Gepost op: 5-12-2016, 18:45:17 »
*hap* ;D

Het heeft niks meer te maken met het oorspronkelijke ER.
Is dat wel zo? ???

Al sinds het eerste seizoen in 2000 speelt het sociale element (lig je goed in de groep of niet) een belangrijke rol bij Expeditie Robinson. Complotjes smeden is iets van alle tijden, zie ook deze RN-pagina die volledig in het teken staat van (vermoedelijke) complotten in de serie van 2004, 12 (!) jaar geleden.

Ook de steeds terugkerende klaagzang over dat de (ik neem aan: fysiek) sterkere spelers al vroeg in de expeditie worden weggestemd en daardoor nauwelijks een kans maken is nooit feitelijk bewezen. Neem nu deze expeditie, wie is er nu daadwerkelijk om die exacte reden weggestemd?

* JayJay? Nee, die is weggestemd omdat niemand in de groep hem kon uitstaan.
* Dave? Nee, die is weggestemd omdat hij een te gevaarlijk tactisch spel speelde.
* Jalou? Nee, die is weggestemd omdat Dio nog een appeltje had te schillen met haar.
* Koos? Nee, die is weggestemd omdat hij de volgende op het lijstje was.
* Thomas? Nee, die is weggestemd omdat hij genaaid is door zijn beste vriend (in het spel).

Wat je wel ziet is dat de fysiek zwakkere spelers juist vroeg in de expeditie worden weggestemd, neem een Bartho, een Chloé, een Elle, een Lex... :P

En als ik dan kijk naar de winnaars van de afgelopen seizoenen, denk ik dat Fatima (won zij niet elke proef?), Edith (een van de sporters met Anna-Alicia die tweede werd) en Kay (met zijn wasbordje) zich toch wel onder de fysiek sterkere deelnemers mogen scharen.
🜃

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #64 Gepost op: 5-12-2016, 20:12:38 »
Helemaal met je eens Fabian.
Ik vraag me ook altijd af waar het '(fysiek) sterke speler' zijn op gebaseerd is. Thomas leek fysiek een sterke speler, maar heeft geen geweldige inzet getoond en was niet vaak gevaarlijk in de proeven. Het is ook een stempel dat vooral aan jonge fitte mannen en fysiek sterke (sport)vrouwen wordt gegeven.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Spiegelbeeld

  • Forumlid
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #65 Gepost op: 6-12-2016, 08:27:55 »
Leuke uitzending! Dat spel zag er spectaculair en dynamisch uit.

Maar wat is die Dio een figuur zeg, kwam in begin best leuk over, maar die knuffelfactor is volledig verdwenen.

Natuurlijk is het een spel, maar naast de spelfactor bestaat er ook zoiets als fatsoen, vriendschap, vertrouwen en kameraadschap. Al deze factoren staan toch ver boven het spel. Hopelijk komt boontje toch nog om zijn loontje. 

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #66 Gepost op: 6-12-2016, 13:13:14 »
Door alle Sinterklaas-perikelen heb ik nu pas de tijd om te reageren op deze aflevering.

Velen hebben het al voor mij gezegd, maar wat een domme zet van Anna om haar immuniteitsstem in te zetten! Als je zeker weet dat je niet onder vuur ligt gooi je dat ticket naar de halve finale toch niet zomaar weg? Ik vind het erg bijzonder dat ze zich zo door Thomas heeft laten beïnvloeden. De dwingende manier waarop Thomas haar toesprak vond ik bijna eng (ik zou daar echt de kriebels van krijgen als iemand zo tegen mij zou praten). Ik vond Thomas sowieso erg onprettig overkomen deze aflevering, niet alleen dat moment met Anna, maar ook hoe hij provocerend tegen Suzanne zei dat ze maar goed afscheid moest nemen en zijn reactie op de eilandraad. Hoezo is het aan Thomas om te beslissen hoe de expeditie gespeeld wordt? Anderen mogen daar toch ook een mening over hebben? Thomas haalt enorm uit naar Dio, terwijl die niets meer heeft gedaan dan hijzelf eerder bij Dave en Jalou. Dave dacht ook dat hij vrienden had in de expeditie (Dio was zelfs zijn maatje), maar dit bleek niet zo te zijn. Ik vind het tekenend voor Thomas dat hij zo fel en teleurgesteld reageert. Zijn voorgangers namen hun verlies sportiever op.

Het spel zag er trouwens weer echt fantastisch uit. Ook mooi dat er nu twee immuniteitsstemmen te winnen waren (al hadden de dames er statistisch minder kans op dan de heren). Afvallerseiland blijft leuk met Bertie en Jayjay als Buurman&Buurman. Ik hoop echt dat Jayjay weer wint (lief trouwens dat hij weer de uitdaging aangaat) en dat ze samen naar de halve finale mogen roeien. Daar zouden ze zomaar eens meer kans kunnen hebben, want op het afvallerseiland was veel meer eten dan op het 'echte' eiland.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #67 Gepost op: 6-12-2016, 13:40:27 »
Leuke uitzending! Dat spel zag er spectaculair en dynamisch uit.

Maar wat is die Dio een figuur zeg, kwam in begin best leuk over, maar die knuffelfactor is volledig verdwenen.

Natuurlijk is het een spel, maar naast de spelfactor bestaat er ook zoiets als fatsoen, vriendschap, vertrouwen en kameraadschap. Al deze factoren staan toch ver boven het spel. Hopelijk komt boontje toch nog om zijn loontje. 

Is dat niet wat overdreven? ER is een spel, en een spel speel je toch om te winnen.(ik toch)
 
In de finale spelen slechts 3 personen, en ik vind het onverwacht (en leuker) dat de 4 niet hun plan uitvoerden, en er een onverwachte wending komt, dan dat nu Suzanne gegaan was, en daarna saai de laatste ligt eruit.

Ik geef je gelijk dat vriendschap en kameraadschap boven het spel gaan, maar in mijn ogen betekent dat dat je ondanks wat er in het spel gebeurd, nog met elkaar pinten kunt gaan drinken (het jaar van Edith springt mij te binnen, waar na een heftige uitzending er op twitter beelden verschenen van Jan,Geza, Kees en Geraldine die samen uit gingen, terwijl ze op het scherm in een schreeuwwedstrijd bezig waren)

Het stemmen in ER dateert al van serie 1 en die regels gelden nog altijd. Er zijn hier voorstellen geweest van enkel op de laatsten in de proef te stemmen, want dat altijd de sterke worden weggestemd terwijl dat niet waar is. Zoals gezegd had je het jaar waar Kay (één van de sterkste vanaf dag 1 en slechts 2x immuniteit), Edith (topsportster die de finale won van een andere topsportster, nooit immuniteit),Fatima (alom bekend als topsportster) gewonnen en Vinnie (won bijna alle proeven). Andere sterke finalisten waren Nico,Oscar, Lenny (de eerste die een immuniteitshattrick scoorde als ik het mij goed herinner), Marnix (hoewel hij nooit weggestemd kon worden), Frank en Richard 2x, Jennifer, Olivier,..

Tegen deze sterke kandidaten zijn kandidaten die wel sterk waren/leken maar tegenvielen of gewoon opgaven zoals Freddy De Kerpel,Leo, Jeroen (S5),  Mano, Tim Douwsma,Igor, Aagje, en dit jaar Kraantje Pappie.

Dus wat is sterk? Niet alleen proevensterk, maar ook sociaal sterk én tactisch sterk.(Is Jayjay sterk fysiek? JA, was hij sterk sociaal? absoluut niet toen hij nog op het eiland zat)
De charme van ER is dat iedereen kan winnen, zowel een fysiek sterke kandidaat (zoals Edith, Fatima, Vinnie) als een onverwachte kandidaat (Karin, Jutta, Marcel,Amara). Elke winnaar heeft gewonnen volgens de regels van het spel én verdiend die zege in mijn ogen.

Kortom, wat anderen niet leuk vinden aan de 'sterke' die weg worden gestemd, vind ik net het leuke: iedereen kan winnen en zolang je niet immuun bent, kan je er ook uit.

Misschien ligt het aan mij, ik ben ook een grote fan van de Amerikaanse versie (waar complotten, daar het zachtere allianties, al vanaf serie 1 aanvaard worden binnen het spel) en ik heb zelf al een paar keer meegespeeld aan online versies van ER (of beter gezegd Survivor) waar dit ook deel van het spel is. Het onverwachte in dit spel maakt het net leuker
klaar voor de strijd

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #68 Gepost op: 6-12-2016, 14:14:46 »
Afvallerseiland blijft leuk met Bertie en Jayjay als Buurman&Buurman. Ik hoop echt dat Jayjay weer wint (lief trouwens dat hij weer de uitdaging aangaat) en dat ze samen naar de halve finale mogen roeien.

Niet alleen lief maar ook typisch het onverbeterlijke haantje in JayJay hoor. ;D

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #69 Gepost op: 7-12-2016, 14:52:53 »
Lekker hoor, Dio. Gewoon het spel spelen  ::ok:: Wat zou het toch belachelijk zijn (Anna...) om alle stemmen in te zetten en dan maar kijken wie de proeven wint. Hou op man!

Snap veel reacties hier dan ook niet. Het is en blijft een spel, en ga dan vooral voor de overwinning! Ga ook niet zeggen: nou mijn doel was om de samensmelting te halen..
Serieus? Doe dan gewoon even niet mee. En dan zijn er nog de mensen die zelf wel een complotje willen smeden (woehoee..), maar als ze er zelf door een tactische zet uit worden gemieterd dan gaan ze miepen.


Om maar in Survivor  ::bravo:: taal te spreken: Outwit, Outplay, Outlast.


Sorry hiervoor, ik doe het mezelf tenslotte aan om te kijken  ;D



Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #70 Gepost op: 7-12-2016, 17:13:56 »
Lekker hoor, Dio. Gewoon het spel spelen  ::ok:: Wat zou het toch belachelijk zijn (Anna...) om alle stemmen in te zetten en dan maar kijken wie de proeven wint. Hou op man!

Snap veel reacties hier dan ook niet. Het is en blijft een spel, en ga dan vooral voor de overwinning! Ga ook niet zeggen: nou mijn doel was om de samensmelting te halen..
Serieus? Doe dan gewoon even niet mee. En dan zijn er nog de mensen die zelf wel een complotje willen smeden (woehoee..), maar als ze er zelf door een tactische zet uit worden gemieterd dan gaan ze miepen.


Helemaal mee eens. Thomas lijkt te redeneren dat je het spel alleen maar tactisch mag spelen zolang het hem uitkomt. Zoals ik eerder al schreef namen de andere tactische spelers hun verlies veel sportiever op, denk aan een Dave of Jalou. De hele serie wordt het spel 'hard' gespeeld, maar nu zou dat opeens niet meer mogen? Ik vind het gewoonweg bizar dat Anna zich zo heeft laten beïnvloeden. Je gooit een zekere halve finale toch niet weg omdat 'het zo is afgesproken'?

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #71 Gepost op: 7-12-2016, 21:29:04 »
Hahahaha!!!  ::rofl:: Héérlijk!!! Hypocriete forumleden!!!  ::rofl::
WÉl de splinter in het oog van Thomas zien.
Ondertussen zien jullie NIET de balk in je eigen oog!!

Als Dio het "het spel" mag spelen, (door zijn afspraak niet na te komen), waarom mag Thomas "het spel" NIET spelen (door Anna onder druk te zetten, door Dio van valsheid te betichten, enz)???

Oftewel, alles is geoorloofd, dus bekritiseer Thomas dan ook niet!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #72 Gepost op: 7-12-2016, 22:24:35 »
@Brinta. Ik heb niemand hypocriet genoemd, dus van die woorden distantieer ik me hierbij (ook vind ik het jammer dat je mij en andere forumleden zo noemt). Verder ben ik het met je eens. Thomas mag net zo goed het spel spelen als Dio dat mag. Als dit de manier is waarop Thomas het spel wil spelen, dan moet hij dat vooral doen. Ik snap alleen totaal niet wat Anna bezielde om zich zo door Thomas te laten beïnvloeden. Thomas mag zo'n spel spelen, zeker, maar Anna's reactie begrijp ik niet.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #73 Gepost op: 7-12-2016, 22:27:33 »
ergo.. Thomas' manipulatie wordt niet veroordeeld, er wordt slechts getwijfeld aan de geestelijke vermogens van Anna..

geen balk dus, maar een heldere kijk ::vergroot::
er was eens......

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #74 Gepost op: 7-12-2016, 22:27:54 »
Hahahaha!!!  ::rofl:: Héérlijk!!! Hypocriete forumleden!!!  ::rofl::
WÉl de splinter in het oog van Thomas zien.
Ondertussen zien jullie NIET de balk in je eigen oog!!

Als Dio het "het spel" mag spelen, (door zijn afspraak niet na te komen), waarom mag Thomas "het spel" NIET spelen (door Anna onder druk te zetten, door Dio van valsheid te betichten, enz)???

Oftewel, alles is geoorloofd, dus bekritiseer Thomas dan ook niet!
iets met zonder zonde werpe de eerste steen
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #75 Gepost op: 8-12-2016, 19:53:14 »
zo maar wat reacties:

- "Manipulatief mannetje die Thomas..." (Stormpie)

- "Als je nog even terugdenkt aan het vertrek van Jalou, die op een vergelijkbare manier als Thomas naar huis is gestuurd, wat is dat dan toch een sportieve meid. En wat een loser is Thomas Duimen omlaag" (Stormpie)

- "...hoe hij anderen zwaar onder druk kan zetten om in een complot mee te gaan, of anders...dat hebben we duidelijk kunnen zien. Vind ik niet echt een positieve eigenschap. Ben blij dat deze chanterende charlatan zijn biezen kon pakken". (Blip)

- "Velen hebben het al voor mij gezegd, maar wat een domme zet van Anna om haar immuniteitsstem in te zetten! Als je zeker weet dat je niet onder vuur ligt gooi je dat ticket naar de halve finale toch niet zomaar weg? Ik vind het erg bijzonder dat ze zich zo door Thomas heeft laten beïnvloeden. De dwingende manier waarop Thomas haar toesprak vond ik bijna eng (ik zou daar echt de kriebels van krijgen als iemand zo tegen mij zou praten). Ik vond Thomas sowieso erg onprettig overkomen deze aflevering, niet alleen dat moment met Anna, maar ook hoe hij provocerend tegen Suzanne zei dat ze maar goed afscheid moest nemen en zijn reactie op de eilandraad. Hoezo is het aan Thomas om te beslissen hoe de expeditie gespeeld wordt? Anderen mogen daar toch ook een mening over hebben? Thomas haalt enorm uit naar Dio, terwijl die niets meer heeft gedaan dan hijzelf eerder bij Dave en Jalou. Dave dacht ook dat hij vrienden had in de expeditie (Dio was zelfs zijn maatje), maar dit bleek niet zo te zijn. Ik vind het tekenend voor Thomas dat hij zo fel en teleurgesteld reageert. Zijn voorgangers namen hun verlies sportiever op."  (Jolmolletje)

- "Ja vind Thomas sowieso een naar ventje. Zijn toon beviel me echt niet". (Rogue)


Volgens mij is dit vooral een hoop kritiek op Thomas zijn gedrag.


- "Als Dio dit doet vind ik 'm misschien toch wel weer leuk. Grin" (Fabian)

- "Dat hij zich van Thomas ontdaan heeft was het slimste wat hij kon doen" ( Rogue)

- "Lekker hoor, Dio. Gewoon het spel spelen  Duimen omhoog!" (Theezakje)


Ik kan mij vergissen, maar dit klinkt mij toch zeer positief in de oren m.b.t. Dio

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #76 Gepost op: 8-12-2016, 20:02:24 »
Graag dat van mij wat meer toelichten, oh alwetende Brinta?

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 13 - 1 december
« Reactie #77 Gepost op: 8-12-2016, 22:15:10 »
crossposten is niet toegestaan, maar ik wil hier ook graag even vermelden dat ik Thomas in het topic van de aflevering van 8 december alle credits voor zijn gedrag heb gegeven!!
er was eens......