Startpagina   Help Inloggen Registreren  
ga naar Realitynet.org  
Info Center
Niet ingelogd
Naam:

Wachtwoord:

Blijf ingelogd: 
Registreren

Wachtwoord vergeten?

Waarom registreren?
Realitynet.nl
Ga naar

Ga naar WieIsDeMol.Com

Ga naar PekingExpress.org

Ga naar RealityWorld.org

Ga naar RealityNet.org 's toto

Nu op de chat
Realitynet
Nu online
344 gasten en 12 vaste bezoekers (Nieky, Dithe, Daisy, D*N, Gupp, Stormpie, Mollenvanger-MV, Lukie4, Tristan, Starlight, Bodejos, belg)
Activiteitenagenda
29 juni 20:00
Realitynet GameNight- Ultimate Werewolf Schrijf je nu in!
1 juli t/m 23 juli
Tour de France pool. Schrijf je ploeg in voor 1 juli 9.00 uur
Medio Juli
Forum Zomersoap
Oktober
The Amazing Race 2
Pagina's: 1 ... 3 4 5 [6]
  Print  
Auteur Topic: Aflevering 14 - 8 december  (gelezen 19066 keer)
Brinta

« Antwoord #100 Gepost op: 12.12.2016, 17:36:28 »

Nee, dat is inderdaad onzin. Het kan voorkomen dat je soms gewoon toevallig hetzelfde denkt als de massakudde, sterker nog: soms heb je al een mening gevormd voordat je überhaupt weet hoe de massa erover denkt. Het komt evengoed weleens voor dat ik het met de massa eens ben (Brinta ook las ik her en der, al is het zelden Evil) hoeft naar mijn inzien niet per definitie iets over niet zelfstandig en objectief denken te zeggen (sterker nog: puur en alleen anders denken omdat je niet met de kudde wil meelopen, zou ook niet van objectiviteit getuigen) maar ik denk tegelijkertijd wel degelijk dat wij mensen soms onbewust zonder het door te hebben, beïnvloedbaar kunnen zijn voor wat de mensenmassa vind. Of men zelfcensuur toepast indien men weet dat ze bij het uitkomen voor de mening veel over zich heen kunnen krijgen/uit angst om dan alleen te staan o.i.d. Dat is ook het voordeel als je je hele leven al alleen stond, dan heb je dat toch niet meer te verliezen (je had het immers al niet) dus laat je je daardoor ook niet tegenhouden. Maar dit alles even in algemeenheid sprekende.

good-riddance, je hebt helemaal gelijk. Dit is een rare stelling.

Ik heb het echter alleen maar gehad over "teveel overeenstemming" en, als gevolg daarvan, een "mening, die de verkeerde kant op rent. Verder niets.
Als er teveel overeenstemming is in de massa, rent de mening per definitie de verkeerde kant op.

De kritische denker kan prima dezelfde mening hebben als de massa. Ook kan de massa het op bepaalde momenten bij het juiste eind hebben. De kritische denker zal echter vroeg of laat gedachten herzien of uitbreiden, door een paradox te ontdekken, of een voordeel van een nadeel inzien.
Bijv. dat je zonder tegenwind nooit kunt vliegen. De massa houdt niet van tegenwind, want dan moet men harder trappen en daar wordt je moe van. De massa wil liefst, dat je altijd wind mee hebt, dat iedereen het met je eens is, dat bij hen altijd de zon schijnt en de regen valt bij de buren, dat ziekte verschrikkelijk is, dat de overheid er voor hen is, enz.
En dus komt de massa nooit verder dan de grootste gemene deler, en dat is denken met een IQ van 100.

Hoe Stormpie dan hierbij komt, is mij een raadsel.
ai... een zelfstandig denker die toevallig dezelfde mening als de massa is toegedaan, heeft dus pech en rent per definitie de verkeerde kant op.

Brinta

« Antwoord #101 Gepost op: 12.12.2016, 17:51:27 »

En dat is precies wat Brinta doet... Joehoooeee

Heel goed opgemerkt, Fabiann!

Ik heb er nog 2 voor je, nog wel in één post! Shocked.  Oftewel Duimen omlaag Duimen omlaag Duimen omlaag:
@ Dolfie
@ Hoelahoep
@ Rämon
@ Blip

Er is bij mij geen enkele sprake van frustratie. Mijn reactie was slechts een afgestoken voetzoeker...
Het is door de bank genomen een saaie & voorspelbare ER-editie.
De start beloofde bij voorbaat al weinig goeds: 2 teams op één eiland, nog geen 50 m. van elkaar verwijderd en die dagelijks bij elkaar een kopje koffie gaan drinken.
Die sfeer heeft zich doorgezet en over de gehele linie heeft het bij mij nog geen enkel moment de handen op elkaar gekregen. Vrijwel alles kun je ruim van tevoren al aan zien komen.

En dit 2016-forum is daar een weerspiegeling van. Rustig kabbelend en soms tenenkrommend eensgezind.
Als jullie goed luisteren, dan horen jullie een nogal monotoon zagend geluid op de achtergrond: dat zijn Luckie en Stormpie, die in een deerniswekkende toestand langs de zijlijn liggen te snurken.
Geen reprimandes, geen sussende tussenkomsten, er valt voor die 2 arme zielen hier helemaal niets te doen.

Ik ben het volledig met Blip en GoodRiddance eens: sterke spelers en recalcitrante éénlingen maken het programma boeiend, maar maken nauwelijks een kans.
Wellicht stemmen op de laatste helft c.q. 3-kwart, zodat de sterkeren er minder snel uitgewipt kunnen worden?

De enige die nog enigszins boeit is Jessie, die continu om haar hachje moet strijden, deels door eigen toedoen, maar ook doordat de situatie voor haar elke keer nijpend is. En dat haalt het beste in haar naar boven.
Hopelijk komt óf Jayjay óf Thomas terug in het spel, waardoor Dio het uiteindelijk niet gaat winnen.

Syllie10

Geslacht: Vrouw
« Antwoord #102 Gepost op: 12.12.2016, 20:18:33 »

En Thomas gaat toch zijn woord houden tegen Jessie  Verbaasd
Zag net voorstukje voorbij komen op tv
good-riddance
Winnaar ER-pool 2016

« Antwoord #103 Gepost op: 13.12.2016, 15:47:41 »

En Thomas gaat toch zijn woord houden tegen Jessie :: oink :: Zag net voorstukje voorbij komen op tv

Je bedoeld dat Thomas tóch de afvallersproef voor Bertie gaat doen? Dat was al aan het einde van de vorige aflevering te zien (in de preview van "In de volgende aflevering"-fragment) viel er verder nog wat uit op te maken? De éne keer plaatsen ze wel de voorstukjes op de officiële ER site en de andere keer niet, vrij irritant.
Mollenmania
Winnaar WIDM online 2017

Geslacht: Man

« Antwoord #104 Gepost op: 13.12.2016, 16:35:23 »

Ik doe niet neerbuigend over de aardappel, daarentegen wél over haar situatie in ER.
Ik heb zelf een agrarische achtergrond, vandaar dat ik wel degelijk iets kan zeggen over de aard van de gemiddelde boer.
Een boer heeft een afwachtend karakter. Hij trekt zich terug op zijn boerderij, waar hij vooral voort ploegt. Ondertussen laat hij alle stormen van politiek en samenleving gedwee over zich heen komen.

Met die aardappel doelde ik op het volgende citaat:

Ik hoop, dat hij Jayjay, en vooral ook Bertie eruit knikkert.
[...]
Zij kan alleen maar achter een koe aansjokken.
Of een aardappel poten, om vervolgens 100 dagen te gaan zitten wachten tot die bovenkomt en geoogst kan worden.

Je doet alsof het agrarische leven niks voorstelt. Alsof je er niks voor hoeft te kunnen...

Voor de rest noem je Bertie een waardeloos karakter, maar ze stond wel flink op haar strepen toen Thomas heel sneaky probeerde wat tegenstanders in de richting van haar te schuiven, terwijl hij de dag ervoor nog 100% had beloofd Bertie naar de halve finale te helpen.

De manier waarop hij dat doet is erg raar, Dio is open over zijn manier van spelen, hij staat er tenminste achter, maar Thomas is zoiemand die doet alsof alles koek en ei is en ondertussen door druk en machtsmiddelen sneaky dingen voor zichzelf probeert te regelen. Hoe hij ook tegen Bertie zei: "Nou als je het spel zo wil spelen", terwijl hij daar degene is die het spel vies aan het spelen is. Het is geoorloofd in het spel, maar ik denk dat de manier waarop ervoor zorgt dat veel mensen een antipathie kweken tegen Thomas, en veel minder tegen bijvoorbeeld een Dio of Jessie.

Daarbij heeft Thomas nog geen enkele proef gewonnen en ook in de teamproeven bleek hij geen hoogvlieger. Ik zie in Thomas een saai en karakterloos persoon waardoor ik geen sympathie voor hem kan hebben. Dat heeft niks met zijn achtergrond te maken, zoals jij hier ergens wel suggereerde.

Good-Riddance heeft ook al goed aangegeven waarom Bertie zeker wel gevoel van competitie heeft getoond.

Syllie10

« Antwoord #105 Gepost op: 14.12.2016, 01:05:06 »

Je bedoeld dat Thomas tóch de afvallersproef voor Bertie gaat doen? Dat was al aan het einde van de vorige aflevering te zien (in de preview van "In de volgende aflevering"-fragment) viel er verder nog wat uit op te maken? De éne keer plaatsen ze wel de voorstukjes op de officiële ER site en de andere keer niet, vrij irritant.

Oeps dan had ik die gemist  Hilarisch
Pagina's: 1 ... 3 4 5 [6]
  Print  

Ga naar:  

ISIS-CMS Content Management System by Compuart © 2003-2005