Poll

Er kan er maar een de winnaar zijn. Wie?

Giovani
0 (0%)
Ilona
2 (8%)
Judge
0 (0%)
Jutta
5 (20%)
Robin
9 (36%)
Ryan
9 (36%)

Totaal aantal stemmen: 24

Auteur Topic: [afl 11] Wie wint de expeditie?  (gelezen 33894 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:[afl 5] Wie wint de expeditie?
« Reactie #20 Gepost op: 6-10-2003, 14:09:50 »
Kblijf bij Karen, ook al begin ik ook zachtjes aan toe te geven aan Robin. Hij is de enige die nog niet een negatieve kant van zichzelf heeft laten zien en maakt zichzelf belangrijk.

Karen lijkt in de minderheid te zijn omdat er maar 2 vrouwen zijn in dat kamp, maar doordat de mannen Ryan en Eric gaan afslachten komt ze er wel. Ik denk echt dat zij het gaat halen.  :)

Offline Dokter Wouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:[afl 5] Wie wint de expeditie?
« Reactie #21 Gepost op: 8-10-2003, 23:19:01 »
Expeditie Robinson wordt meestal gewonnen door iemand die sociaal goed in de groep ligt, mensen die heel dwingend in de groep aanwezig zijn zullen er vroeg of laat uitgestemd worden.
Robin is daarom mijn kandidaat voor de overwinning. Volgens mij heeft nog niemand echt problemen met hem en zijn humor kan de groep door moeilijke tijden slepen.

Robin moet voor mij de punten in de ER-pool op gaan leveren (hoop ik dan maar)!
Reality top 3:  1. Wie is ... de mol?  2. Peking Express  3. Expeditie Robinson

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re:[afl 5] Wie wint de expeditie?
« Reactie #22 Gepost op: 8-10-2003, 23:37:51 »
Expeditie Robinson wordt meestal gewonnen door iemand die sociaal goed in de groep ligt, mensen die heel dwingend in de groep aanwezig zijn zullen er vroeg of laat uitgestemd worden.

Dat ben ik toch niet met je eens. Kijk eens naar Richard, de winnaar van de tweede serie. Was die sociaal? Werd hij niet dwingender naarmate de expeditie vorderde?
Over het alegmeen genomen zal je wel gelijk hebben met wat je beweert, maar het tegendeel is wat mij betreft ook al bewezen.  :-\
Geniet nooit met mate...

Offline Dokter Wouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:[afl 5] Wie wint de expeditie?
« Reactie #23 Gepost op: 8-10-2003, 23:46:45 »
Dat ben ik toch niet met je eens. Kijk eens naar Richard, de winnaar van de tweede serie. Was die sociaal? Werd hij niet dwingender naarmate de expeditie vorderde?
Richard was inderdaad een uitzondering. Die wou alleen maar hakken. Maar zowel Karen als Derek lagen sociaal goed in de groep. Richard is een beetje de uitzondering die de regel bevestigd. Toen was er echt een splitsing tussen mensen die Richard geweldig vonden en die hem vreselijk vonden.
Reality top 3:  1. Wie is ... de mol?  2. Peking Express  3. Expeditie Robinson

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:[afl 5] Wie wint de expeditie?
« Reactie #24 Gepost op: 8-10-2003, 23:59:59 »
Ik vind dat Fatima de expeditie eigenlijk al een beetje gewonnen heeft. Maar goed, *zucht* , wie voor het spel dan de titel zal krijgen, tsja, da's een heel stuk lastiger. Ik hou het maar even op Geert. Hij lijkt me op dit moment het meest tactisch (ook in negatief opzicht overigens) op de momenten dat dat nodig is en toch niet te omstreden. Maar mijn favoriete winnaar blijft toch Fatima  :P
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re:[afl 5] Wie wint de expeditie?
« Reactie #25 Gepost op: 9-10-2003, 00:00:39 »
Eigenlijk zijn er wel paralellen te trekken tussen Richard en Bjórn. Allebei man en Belg  ;) maar vooral gaan/gingen ze voor het échte overleven. Geen gemiet van "wat voel ik me slecht" en "wat heb ik toch een honger", maar werken... werken tot je erbij neervalt. En ja, het sociale aspect dat staat op een veel lager pitje bij hen.

Wie had ooit kunnen denken dat Richard zou winnen? Ik niet in ieder geval. Toch heeft ie gewonnen. En ik heb geen idee waarom eigenlijk. :-\ Dus misschien zijn er voor Bjórn ook nog wel kansen weggelegd. Maar dan moet hij ophouden met liegen en dingen naar zijn hand zetten. Hij heeft al heel wat mede-expeditieleden tegen zich in het harnas gejaagd om over de tv-kijkers maar te zwijgen. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit...!
Geniet nooit met mate...

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re:[afl 5] Wie wint de expeditie?
« Reactie #26 Gepost op: 9-10-2003, 00:54:33 »
Daar sluit ik me dus helemaal bij aan,...ik zie nog steeds die "braakactie" van hem,...meesterlijk.... hij gaat het winnen met psychologisch overwicht!!!!!
Maar inderdaad Fatima was mijn Favoriet. Zo schattig toen ze zei, bij het krijgen van dat blik bonen,:  Is er nog wel genoeg over voor de jongens. Zo zorgzaam..... :D :D
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:[afl 5] Wie wint de expeditie?
« Reactie #27 Gepost op: 9-10-2003, 09:38:29 »
deze keer judge ingevuld...  ???

Offline Twannyboy

  • Forumlid
  • Grrrrom
Re:[afl 5] Wie wint de expeditie?
« Reactie #28 Gepost op: 9-10-2003, 17:46:30 »
Geertje...

Krijg sociaal de ruimte in de groep omdat hij nu echt heeft laten zien hoe je moet suvivelen. En gebruikt die ruimte niet om zichzelf teveel op de voorgrond te duwen maar om hard te werken in de groep.
Hij heeft als een van de weinigen in de gaten hoe de sociale structuur van de groep eruit ziet en zet de juisten mensen (Eric & Ryan) onder druk in zijn voordeel.

Gio heeft zichzelf te weinig in de hand iin extreme omstandigheden. Ryan is goed maar krijgt door zijn macho-player uiterlijk niet alle handen op elkaar. De rest is opvulling.
Angst, angst en nog eens angst... niemand kan er onderuit.

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:[afl 5] Wie wint de expeditie?
« Reactie #29 Gepost op: 12-10-2003, 21:14:11 »
Tussenstand voor afl. 5

Robin       7 (50%)   
Geert       2 (14%)   
Judge       2 (14%)   
Giovani       1 (7%)   
Jutta       1 (7%)   
Karen       1 (7%)   
Björn       0 (0%)   
Eric       0 (0%)   
Eva       0 (0%)   
Franca-Maria       0 (0%)   
Ilona       0 (0%)   
Ryan       0 (0%)   
Totaal aantal stemmen: 14
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:[afl 6] Wie wint de expeditie?
« Reactie #30 Gepost op: 12-10-2003, 22:07:01 »
Ik stap weer terug naar Giovanni. Robin, de psycholoog, gaat volgende week helemaal doordraaien door 't gebrek aan voedsel en ik zie z'n kansen op de overwinning echt snel teruglopen. Hij lijkt steeds zwakker en zelfs zijn humor begint schaars te worden.  :-\

Giovanni daarentegen heeft 'n goede positie in de groep verovert door zijn kookkunsten en ondernemendheid. Hij was echt 'n goede leider geweest, maar dat mocht helaas niet zo zijn. Ik denk dat hij wel nog genoeg kracht heeft om 't lang vol te houden. Daarom geef ik hem grote kansen voor de overwinning.

Geert schat ik ook nog steeds hoog in. Hij heeft veel respect in zijn kamp afgedwongen door van Bjorn te winnen in de Robinsonproef. Bovendien heeft hij veel goede ideeen en nog wel wat kracht over. Maar volgende week belooft 't voedselgebrek ook hem op te breken. Ik ben benieuwd...

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:[afl 6] Wie wint de expeditie?
« Reactie #31 Gepost op: 12-10-2003, 22:25:46 »
Ik hou het gewoon nog een weekje op Geert. Hij lijkt nog redelijk sterk en ligt goed in de groep (dat betekent tegenwoordig dat je geen complottheorieën tegen je hebt...  ::))
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:[afl 6] Wie wint de expeditie?
« Reactie #32 Gepost op: 12-10-2003, 23:34:50 »
Giovanni. Hij is eerlijk en oprecht en zegt gewoon hoe hij tegen de zaken aankijkt. Net zoals Derec vorige jaar deed.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:[afl 6] Wie wint de expeditie?
« Reactie #33 Gepost op: 13-10-2003, 09:17:36 »
nog steeds jutta....

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:[afl 6] Wie wint de expeditie?
« Reactie #34 Gepost op: 13-10-2003, 09:21:47 »
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:[afl 6] Wie wint de expeditie?
« Reactie #35 Gepost op: 13-10-2003, 12:49:44 »
Momenteel kan het alle kanten opgaan. Er is een kans dat Eric, Robin en Geert de dienst gaan uitmaken, door vervolgens Ryan, Jutta en Karen weg te stemmen, maar stel dat Robin of Eric eruit stapt, dan maken Ryan, Karen en Jutta een grote kans.

Ilona en Franca hebben nog 1 kans en dat is de volgende ronde overleven op weg naar de samensmelting, zo niet dan zal 1 van de 2 wegmoeten,terwijl Björn en Gio met het sluiten van hun verbond ver kunnen komen, de vraag is hoe ze het gaan spelen na de samensmelting. 

Ik hoop nog steeds: Karen!

Offline Twannyboy

  • Forumlid
  • Grrrrom
Re:[afl 6] Wie wint de expeditie?
« Reactie #36 Gepost op: 13-10-2003, 13:09:21 »
Geert.....

Hij heeft de belangrijkste mensen achter zich.
Angst, angst en nog eens angst... niemand kan er onderuit.

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:[afl 6] Wie wint de expeditie?
« Reactie #37 Gepost op: 20-10-2003, 01:24:52 »
Stand voor afl 6

Giovani       3 (25%)   
Geert       2 (16%)   
Jutta       2 (16%)   
Robin       2 (16%)   
Franca-Maria       1 (8%)   
Judge       1 (8%)   
Karen       1 (8%)   
Björn       0 (0%)   
Eric       0 (0%)   
Ilona       0 (0%)   
Ryan       0 (0%)   
    
Totaal aantal stemmen: 12
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:[afl 6] Wie wint de expeditie?
« Reactie #38 Gepost op: 20-10-2003, 11:55:16 »
met gekruiste vingers hopend op Jutta..

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:[afl 6] Wie wint de expeditie?
« Reactie #39 Gepost op: 20-10-2003, 12:07:06 »
met gekruiste vingers hopend op Karen..



(Jutta is ook wel oke, maar waait met alle winden mee, beetje te naief miskien)