Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 15209 keer)

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Aflevering 1
« Gepost op: 5-09-2004, 21:28:45 »
Aflevering 1, wat vonden we ervan?

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Aflevering 1
« Reactie #1 Gepost op: 5-09-2004, 21:36:06 »
Leuk ! ... voor zover ik hem gezien heb - mijn moeder meldde dat het om 21:00 uur begon een aangezien ze meestal wel gelijk heeft .....:( .
Vind het wel erg leuk dat het elk jaar toch weer iets anders is !
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re: Aflevering 1
« Reactie #2 Gepost op: 5-09-2004, 21:38:02 »
Nou ik vond m geweldig hoor!
Petje af voor de belgen, lekker sfeertje daar (nog wel ;D )
en ook voor de vrouwen in de mangrove, man... ik weet niet of ik dat zou trekken hoor!  ::ohno:: 
* Lindå  heeft t niet zo op beestjes ::ohno::

Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline FFWD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • button4ever
Re: Aflevering 1
« Reactie #3 Gepost op: 5-09-2004, 21:39:56 »
De twee personen die mij opvielen zijn Klaar (wat een typ) en die ene Indiaan.
The Godfather: "Real Power Can't Be Given, It Must Be Taken"

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #4 Gepost op: 5-09-2004, 21:43:38 »
't was leuk!  ::ok::

Zoals ieder jaar moet ik weer erg wennen aan de kandidaten en was ik nog heel erg bezig met wie is wie tijdens deze eerste uitzending. Maar ongetwijfeld ga ik de kandidaten de komenden weken steeds beter leren kennen en ook leuker vinden.  :)

Ik weet wel nog niet precies wat ik van dat Mangrove-idee vind. Ik begrijp ook niet hoe dat nu precies moet gaan werken. Kijk, iedere week komt daar nu iemand bij, dus over 'n tijdje zitten ze daar met kei veel! En dan? Zullen de kampen niet wat gaan vermoeden als er eten weg is en dan op zoek gaan?  ???

Verder heb ik me al 'n hoop geirriteerd aan deelnemers. Vooral aan de Nederlanders. Van al dat vergaderen wordt je toch echt knettergek! Oke, dingen moeten geregeld worden, maar zij beleggen bij wijze van spreken al 'n vergadering over de vraag wie 't eerste eten krijgt opgeschept. Echt vreselijk! En dit blijf je ook houden met zo'n types als Henk en Patrick, die trouwens ook nog lang zullen strijden om 't leiderschap. Klaar had wel goed ingezien dat eik Ronald de leider (of moet ik zeggen 'coordinator'  ::) ) is, want dat is ook echt zo. Hij laat de twee andere heren strijden om de titel, maar heeft zelf de meeste invloed binnen 't team.

Ik ben erg benieuwd wat volgende week ons zal brengen...

Offline Nachtvlinder

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #5 Gepost op: 5-09-2004, 21:46:13 »
 ::ohno:: ::ohno:: wat een suffe nederlanderthalertjes toch weer daar, gewauwel, vergaderen, de enige frisse noot aan het geheel was nog originele Klaartje, grinnik ::tandpastasmiley::

De Belgen maakten lekkere start zo in die kooi zeg, gaaf hoor! en een toffe groep ook, leuke mensjes allemaal voor zover ik nu kan overzien.

Die ouwe Henkie die me eerst nog wel aardig leek, is een ongelooflijke zeikerd ::niet-ok::, die Ronald een enge Neel, bruine meiske, even de naam kwijt, lijkt me wel een toffe griet ::ok::.

Ik vond het echt tof dat de Belgen wonnen deze eerste proef, hoewel het natuurlijk typisch Nederlands is om de eerste beste vrijdenker en kritische noot om zeep te helpen. Maar daar had ze ook geen verweer tegen, Ronald wist direct dat deze vrouw te intelligent en bedreigend was voor hem, dus hij smeedde direct een complot, Klaar moest weg. Hiermee heeft Ronald zich voor mij gelijk neergezet als een zeer onkiese en achterbakse kandidaat.  ::niet-ok:: ::niet-ok::


Offline peterjon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #6 Gepost op: 5-09-2004, 21:51:18 »
Klaar ??? wat doe je daar ?? Zo'n eigenheimer is wel grappig om naar te kijken maar om in je team te hebben zeer frustie..alhoewel Patrick ook niet mee te leven zal zijn haha. Nee voorlopig houd ik 't bij de piloot..rustige vent, zal niet gaan winnen....ik ben benieuwd hoe dit seizoen gaat verlopen , verleden jaar stoorde ik mij enorm aan Judge...brrrr Judge...the horror the horror. Het lijkt er dit jaar een stuk harder aan toe te gaan. Next sunday im there

don't compromise yourself, its all you got

Offline Nelisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Guaranteed to blow your mind
Re: Aflevering 1
« Reactie #7 Gepost op: 5-09-2004, 21:53:11 »
Geweldig, weer het hele jaar naar uitgekeken, en het viel niet tegen. Leuk weer om te zien dat ze telkens weer nieuwe psychologische "foefjes" in het spel weten te verwerken.

Voor de eerste aflevering ben ik voor de Belgen, dan maar chaotisch, maar in ieder geval wel een beter groepsgevoel. (of dat zo blijft valt natuurlijk te bezien). Dat geouwehoer (excuser le mot), geregel en vergader van die Hollanders zou me op een gegeven moment mijn neus uitkomen. Toch werd ik niet vrolijk van Patrick, die wat dat betreft wel een punt had, maar het totaal niet op een goede manier wist te brengen. Als hij zo door gaat vrees ik dat dat niet lang meer gepikt gaat worden.

Zo! Ik heb gesproken. :-)

Voor de duidelijkheid, (en ik weet ook niet of deze site door veel Belgen bezocht wordt), ik ben een Nederlandse.

Nelis
Angel of the first degree

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #8 Gepost op: 5-09-2004, 21:54:28 »
Leuk, heb me zeker weer vermaakt!

Die mangrove moet inderdaad een drukke boel worden, of zouden ze verwachten dat mensen daar snel breken (of ontdekt worden) omdat het daar echt leeg is qua voedsel... Moeten ze eigenlijk allemaal naar huis als ze ontdekt worden, of slechts diegene?

[edit] Als Nederlander moet ik toch zeggen, de Belgen doen het beter tot nu toe...
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Nelisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Guaranteed to blow your mind
Re: Aflevering 1
« Reactie #9 Gepost op: 5-09-2004, 22:06:56 »
Oh ja dat Mangrove-idee, echt tof wat mij betreft, weer eens een andere situatie, uiteindelijk was het eiland waar de afgevallenen naartoe gingen toch een beetje het zelfde idee.

Ik kan niet wachten totdat er eten uit de kampen gaat gejat worden, wat 2 bananen vorig jaar al aanrichtten... Wordt vast mooie televisie! (foei Nelis dat mag je zo niet zeggen!) ::)
Angel of the first degree

Offline EmptyVillage

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gek zijn is gezond!
Re: Aflevering 1
« Reactie #10 Gepost op: 5-09-2004, 22:15:46 »
weer vernieuwend, alhoewel de kooi behoorlijk op het randje was. Goed geregeld dat de Nederlanders en Belgen beiden een teamlid kwijtraakten.
frustrerend het Nederlandse vergader (maakt braakgeluiden!) Ik had als Nederlander gedeserteerd en was naar de Belgen verhuisd! (By the way ik ben dus een Nederlander  ;D ;D ;D)
Ik vraag me alleen af hoe dat mangrove verhaal gaat werken, komt Klaar bij de andere twee mangrove kandidaten? Moeten ze in het mangrove nog afval proeven doen anders groeit die groep wel erg hard. (Ik verwacht uiteindelijk 1 kandidaat uit de mangrove in de finale!)
En wat als de mangrove kandidaten eten en spullen stelen uit het kamp: dat wordt OORLOG!
 
Gek zijn is gezond

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #11 Gepost op: 5-09-2004, 22:19:10 »
Ik kan niet wachten totdat er eten uit de kampen gaat gejat worden, wat 2 bananen vorig jaar al aanrichtten... Wordt vast mooie televisie! (foei Nelis dat mag je zo niet zeggen!) ::)
Inderdaad, laat maar komen! :D
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Daantjo

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #12 Gepost op: 5-09-2004, 22:32:13 »
 ::joehoe::De kop is er weer af en meteen in de ban van ER.
Ik ga voorlopig voor de Belgen en in het bijzonder voor Frank de Indiaan; een soort Richard, maar dan socialer en makkelijker in de omgang. Ennuh, die Patrick valt vlg mij best mee. Klaar Konijn was trouwens best geestig en adrem. Wat een  "dame"
« Laatst bewerkt op: 7-09-2004, 00:15:51 door Daantjo »

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Aflevering 1
« Reactie #13 Gepost op: 5-09-2004, 22:32:42 »
De kooi vind ik echt een soort van marteling...Aan de ene kant wel goed voor het groepsgevoel maar aan de andere kant.. ::ohno:: Niet echt een leuke actie, meer een psycho spelletje zo. Ach misschien ben ik ook wel te soft, maar ik vind zulke actie's niet zo leuk. Vooral niet als het een uitputtingsslag gaat worden zoals in dit geval.

Tot nu toe vind ik de Belgische groep het leukst en relaxed.
Dat vergader gedoe met de Nederlanders :-X
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline robinsonner

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #14 Gepost op: 5-09-2004, 22:32:47 »
Ik vond het geweldig, heb me er enorm op verheugd!
Heb me doodgeergerd aan die Klaar (de Nolleke van 2002), maar af en toe had ze een grappige opmerking.
Ik vind Ronald absoluut niet achterbaks, hij profileert zich niet zo sterk als Patrick en zanikt niet zo als Henk.
Hij is bescheiden en kan op acceptabele rustige, onopvallende manier de groep toch sturen. Die Klaar heeft werkelijk nix gepresteerd.
En mensen; we zien maar een fractie van wat er allemaal opgenomen en gebeurd is he?!!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #15 Gepost op: 5-09-2004, 22:35:56 »
Ik kan niet wachten totdat er eten uit de kampen gaat gejat worden, wat 2 bananen vorig jaar al aanrichtten... Wordt vast mooie televisie! (foei Nelis dat mag je zo niet zeggen!) ::)

Dat was precies mijn idee! Iedereen gaat natuurlijk elkaar beschuldigen en dat kan weer voor veel haat en nijd zorgen in de kampen.

Ik vraag me trouwens ook af wat er gebeurd als er iemand gesnapt wordt. Dan begrijpen de kandidaten toch gelijk dat alle afvallers nog 'n kans krijgen en nog ergens op 't eiland zitten. Dan gaan ze natuurlijk gelijk op zoek naar de andere afvallers en dan kan er niemand meer door de mangrove in de finale belandden lijkt me zo.  :-\\

vraag me alleen af hoe dat mangrove verhaal gaat werken, komt Klaar bij de andere twee mangrove kandidaten? Moeten ze in het mangrove nog afval proeven doen anders groeit die groep wel erg hard. (Ik verwacht uiteindelijk 1 kandidaat uit de mangrove in de finale!)
 

Klaar komt idd bij de andere Mangrove kandidaten, want dat was te zien in 't filmpje over volgende week. Mij lijkt ook dat de groep hard gaat groeien (vooral nu in 't begin zullen bijna alle afvallers kiezen voor die tweede kans...), maar zoals ik hierboven schreef verwacht ik dat als er 1 gezien wordt door een van de kampen, 't snel gedaan is met alle bewoners van de mangrove.  :-\\

Offline findingnemo

  • Forumlid
niet zo slim
« Reactie #16 Gepost op: 5-09-2004, 23:48:59 »
Vreemd dat de groepen ongelijk behandeld worden. Ik vraag
me af hoe die Belgen dat hebben opgelost als ze in die kooi
naar de wc moesten. Het ging wel erg ver. Erg mensonterend
als je in elkaars stank moet gaan liggen. Doet me een beetje
denken aan de transport treinen van de joden in WO 2. Daar zaten
ze ook opgesloten in een wagon voor dagen en moesten ze in een
hoekje hun behoefte doen...het gaat wel erg ver.

De belgen zijn leuk...de Hollanders niet zo. Het viel me vies tegen dat ze Klaar eruit hebben gestemd. Ze was iemand met een
eigen mening, een individu, maar toch symphatiek..

Nee op dit moment is de mangrove groep mijn favoriet. Zelfbewuste
Klaar, sympathieke Sarah en Ernestine. Ik hoop dat ze ver komen en het voedsel van de Nederlanders weg kunnen jatten.


Bericht aangepast vanwege beledigende, grove opmerkingen richting kandidaten - Han13
« Laatst bewerkt op: 6-09-2004, 14:08:31 door Han13 »
"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Aflevering 1
« Reactie #17 Gepost op: 6-09-2004, 08:56:10 »
Dat belooft mooie televisie. Mangrove bewoners die er alles aan doen om niet gezien te worden door de Nederlanders (of Belgen) ;D.

Ik vond het een mooie aflevering. Ik heb tot nu altijd een beetje tegengehouden om te kijken naar ER omdat ièdereen het kijkt, maar dankzij PE ben ik nu om. Echt een goed programma ::ok::
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Kritje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Dit is geen vakantie
Re: Aflevering 1
« Reactie #18 Gepost op: 6-09-2004, 09:14:41 »
Gewldig dat het weer begonnen is. ;D
Dit is tog wel mijn favo TV prog!!
Die belgkes zijn in goede sfeer begonnen, eg gezellie.
Denk echter dat dat volgende week wel weer over is.
De nederlanders zitten meteen in het survival ritme. En hupla: de vreemde eend (Klaartje) is er al uit.

Alleen die 2e kans (mangrove)>
Het zal best leuke beelden opleveren, maar ik vind weg (weg-gestemd of verloren) is weg.
Help me, I'm an ER-addict

Offline kaneel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #19 Gepost op: 6-09-2004, 09:21:10 »
Het belooft weer een leuke serie te worden.
Die mangrove, is wel het toppunt hoor! ;D
Ik denk niet dat ik zo lekker zou slapen daar ::ohno::
De Belgen lijken tot nu toe het gezelligste team ::ok::, in Nederland gaat het vooral weer over wie nou eigenlijk de baas mag spelen ::niet-ok::


laten we ophouden met integreren en beginnen met samenleven (Loesje!)