Auteur Topic: déjà vu.  (gelezen 9065 keer)

Offline dragosh

  • Forumlid
déjà vu.
« Gepost op: 18-10-2004, 11:48:05 »
déjà vu.


Na deze aflevering , heb ik een déjà vu gevoel.Dit heb ik al eens gezien.Dit komt omdat ook type charchters terug komen.

Vb:
Mo; dat is een gemakkelijke, fysiek enorm sterk maar licht ontvlambare.Rara wie anders dan gio vult het profiel in.Ook gio had een bonje met ryan, hij won die maar was daarna mentaal gebroken (hij won geen proeven meer).Mo moet oppassen en zuiniger te zijn met zijn krachten.

Ronald:ja als mo gio is dan zal hij wel ryan zijn.Hij weet dat hij zwakker in de groep staat dan mo en daarom wacht hij geduldig tot mo een fout maakt. Hij aanvaardt ni zomaar dat iemand een sterke positie inneemt die hij ook kan innemen.Gio had bv de belangrijke positie van kok en ryan viel hem constant erop.Maar ja, ryan verloor en zo zal het ook ronald vergaan.Maar niet voor hij een onherstelbare mentale schade heeft toegebracht aan mo.Zelfs de truk van de hand heeft hij gebruikt.Ryan reikte bij zijn afscheid de hand toe aan gio, die weigerde hij wat weer de meiden niet konden appreciëren. Ro reikte zijn hand aan mo in de hoop dat hij die zal weigeren, mo twijfelde maar nam die verrassend aan.Die truck is niet gelukt. Ryan was wat meer flamboyant dan wat killere ro.Ryan had daardoor meer aanhang bij de meiden.

Darline; de moedertype; ze doet me denken aan franka (e4), populair bij iedereen en zelden op een slechte woord te betrappen.

Kelly;doet me denken aan eva van ER1; wint geregeld proeven en laat zich niet doen door niemand.Heeft een dipje gehad maar is toch nog een kanshebber.

Klaar; bjorn; op het eerste zicht een vreemde combinatie maar hebben wel veel gemeen.Ze zijn beiden wat wereldvreemd en dominant wat irritaties meebrengt.Bjorn kon echter nog meedogenloos zijn en dat mist klaar duidelijk.

Frouke:judge: allebei zeer zwak, niets doen en rekenend op anderen voor hun kracht. De groep verloor vaak proeven door hen.

Offline noukie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: déjà vu.
« Reactie #1 Gepost op: 18-10-2004, 11:59:55 »
Als je perse moet gaan invullen vind ik Matthias meer een Judge...Tuurlijk ga je sommige kandidaten vergelijken met vorige edities...maar ik vind het absoluut niet zo dat er geen opzichzelfstaande types zijn...Klaar is Klaar en absoluut geen Bjorn, want die had geen sociale vaardigheden, Klaar daarentegen wel!

Ik denk meer dat het deja-vu gevoel te maken heeft met de groepsrollen die in elk groepsproces worden in gevuld. Iedereen zoekt in een groep een positie waar hij/zij zich het beste in voelt...en ja, dat zijn na 4 edities wel eens dezelfde...Ik vind het juist fascinerend dat sommige rollen blijkbaar terugkomen!
There is so much more in life than what meets the eye - Saybia

Offline dragosh

  • Forumlid
Re: déjà vu.
« Reactie #2 Gepost op: 18-10-2004, 12:01:45 »
Shandi; doet me dan weer denken aan jutta. Qua fysiek lijken ze niet op elkaar.Maar qua karakter des te meer.Allebei zeer rustig en altijd heel eerlijk.Jutta won trouwens ook vaak proeven.

Frank, de beer; velen trachten een leidersfiguur te worden weinigen slaagden erin.Frank is een uitzondering.Hij is een geboren leider.Als hij spreekt dan zwijg je, ook al ben je mo (meneer i am the best) en ro ( meneer coordinator).Doet me het best denk aan richard en derek.Ook zij hadden veel invloed op de groep en aanzien.

Pattrick:geert
Dachten allebei veel te weten over survival maar gingen allebei wenend naar huis omdat ze heimwee hadden

Henk;aan alle oudere deelnemers
Dacht dat hij nog een knaap was van 20 maar kwam zichzelf tegen en ondekte dat hij in de herfst van zijn leven zit en dat de winter dreigend aan de deur klopt



Ben je het niet mee eens ? geef dan zelf maar vergelijkingen.

Offline dragosh

  • Forumlid
Re: déjà vu.
« Reactie #3 Gepost op: 18-10-2004, 12:06:21 »
Klaar is Klaar en absoluut geen Bjorn, want die had geen sociale vaardigheden, Klaar daarentegen wel!

ik vergeleek klaar ook niet met bjorn met hun soc vaardigheden.Maar meer op hun wereldvreemdheid en dominant. (wat ook is aangeven door ernestine en mick)
Bjorn was een eenzaat wat klaar duidelijk niet is.

Offline Nikki23

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: déjà vu.
« Reactie #4 Gepost op: 18-10-2004, 12:06:47 »
Mo en Gio. Ja die overeenkomst had ik ook al gezien  ;)

En verder vind ik Marjolein op Jutta lijken - die waait ook met alle winden mee... ::regenboog::

Maar in denk dat het inderedaad bepaalde rollen in een groepsproces zijn. Aan de andere kant kan de productie er natuurlijk ook wel op gecast hebben...
Don't cry because it's over - smile because it happened!

Offline voodoopop

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: déjà vu.
« Reactie #5 Gepost op: 18-10-2004, 12:07:41 »
Shandi; doet me dan weer denken aan jutta. Qua fysiek lijken ze niet op elkaar.Maar qua karakter des te meer.Allebei zeer rustig en altijd heel eerlijk.Jutta won trouwens ook vaak proeven.

Frank, de beer; velen trachten een leidersfiguur te worden weinigen slaagden erin.Frank is een uitzondering.Hij is een geboren leider.Als hij spreekt dan zwijg je, ook al ben je mo (meneer i am the best) en ro ( meneer coordinator).Doet me het best denk aan richard en derek.Ook zij hadden veel invloed op de groep en aanzien.

Pattrick:geert
Dachten allebei veel te weten over survival maar gingen allebei wenend naar huis omdat ze heimwee hadden

Henk;aan alle oudere deelnemers
Dacht dat hij nog een knaap was van 20 maar kwam zichzelf tegen en ondekte dat hij in de herfst van zijn leven zit en dat de winter dreigend aan de deur klopt



Ben je het niet mee eens ? geef dan zelf maar vergelijkingen.



Hoeft niet te vergelijken    ::rofl::  Ben het eens!!!
Ik vindt dit wel goed geformuleerd.....   ::rofl::  ::rofl::

Offline Nienna

  • Forumlid
Re: déjà vu.
« Reactie #6 Gepost op: 18-10-2004, 12:23:35 »
Citaat
Pattrick:geert
Dachten allebei veel te weten over survival maar gingen allebei wenend naar huis omdat ze heimwee hadden

Dit vind ik echt de beste vergelijking. Klaar en Bjorn, daar zit toch wel wat in, ik vind de sociale vaardigheden van Klaar nou ook niet echt je van het. Ze is wel iets socialer maar ze wekken iig allebei veel irritaties op bij de rest en doen gewoon waar ze zelf zin in hebben.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: déjà vu.
« Reactie #7 Gepost op: 18-10-2004, 12:26:09 »
Marjolein en Ilona hebben ook wel wat weg van elkaar en Bjorn en Klaar hebben ook beide wat weg van elkaar en Peter en Robin hebben ook wat gemeen  ::tandpastasmiley:: Jutta heeft iets weg van Darline

Offline Nienna

  • Forumlid
Re: déjà vu.
« Reactie #8 Gepost op: 18-10-2004, 12:35:02 »
Peter en Robin? De enige overeenkomst die ik zie is: beiden belg en beiden man.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: déjà vu.
« Reactie #9 Gepost op: 18-10-2004, 12:37:15 »
haha ja Robin was ook een gluipert net als Peter  ::tandpastasmiley:: op het laatst zag je gewoon dat Robin heel vaag en vreemd deed

Offline True Gondorian

  • Winnaar pixelprikken PE2005
  • Forumlid
  • Donald Duck for live
Re: déjà vu.
« Reactie #10 Gepost op: 18-10-2004, 13:00:42 »
Ja, maar die was helemaal doorgedraaid.
Who’s got the sweetest disposition?

Offline voodoopop

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: déjà vu.
« Reactie #11 Gepost op: 18-10-2004, 14:20:53 »
Dat is nou wat ik bedoel....als je het spel zo speelt als die Robin toen   ::jaja:: dan draai je op een gegeven moment door...omdat jij jezelf niet bent...zo goed hij ook comedie kon spelen,Robin toen  ::ohno:: zo ook Peter...
Dan kom je uiteindelijk toch jezelf tegen   ::rofl::

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: déjà vu.
« Reactie #12 Gepost op: 18-10-2004, 14:23:28 »
helemaal mee eens die peter komt zich zelf wel tegen haha dus mijn maakt het niet uit hij wordt toch niet de Winaar  ::bravo:: ::bravo::

Offline dragosh

  • Forumlid
Re: déjà vu.
« Reactie #13 Gepost op: 18-10-2004, 14:27:11 »
ja, dat kan zijn maar robin had judge en gio.Peter heeft mo en matt + kelly, daardoor zal hij nooit in problemen komen.Ook steunt hij zijn vrienden enorm tijdens hun zwakere periode.Want als je vrienden zwak zijn dan word je posities ook zwakker

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: déjà vu.
« Reactie #14 Gepost op: 18-10-2004, 19:15:06 »
Ik vind deze kandidaten verdacht veel weg hebben van de kandidaten uit 2004...

Offline ruizduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: déjà vu.
« Reactie #15 Gepost op: 18-10-2004, 19:27:46 »
Mij doet Mitchel ook veel denken aan Ilona, beiden maakten van hun hart geen moordkuil, zeker niet wat betreft hun afkeer van Mick resp. Bjorn.
En leidersfiguur Frank doet mij denken aan... Fatima (en dat heb ik het niet over hun dikke buik ;-) )
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: déjà vu.
« Reactie #16 Gepost op: 18-10-2004, 19:36:36 »
En leidersfiguur Frank doet mij denken aan... Fatima (en dat heb ik het niet over hun dikke buik ;-) )

 ::rofl:: ::tandpastasmiley:: ::rofl::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: déjà vu.
« Reactie #17 Gepost op: 18-10-2004, 22:13:57 »
Ruizduck alleen Ilona werd 3e haha vond ik echt hartstikke goed en Mitchell is heel slecht geeindigd die ligt nu al definitief uit de Expeditie alleen Ilona heeft het spelletje heel slim aangepakt

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: déjà vu.
« Reactie #18 Gepost op: 18-10-2004, 22:16:44 »
daar heb je gelijk in Bakkertje Fatima heeft wel wat weg van Frank ja haha fatima had dikke buik van die babytjuh nu niej meer nee  ::tandpastasmiley::

Offline essie75

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: déjà vu.
« Reactie #19 Gepost op: 19-10-2004, 03:46:42 »
Ruizduck alleen Ilona werd 3e haha vond ik echt hartstikke goed en Mitchell is heel slecht geeindigd die ligt nu al definitief uit de Expeditie alleen Ilona heeft het spelletje heel slim aangepakt

Ik vond Ilona dus best sterk (beter dan Jutta), maar mijn respect voor haar werd minder toen ze op Judge stemde voor robinson met die motivatie "hij heeft het meeste gesurvivalled" ofzoiets, ja sorry hoor, dat vond ik echt  ::) Dat wees er mij op dat ze op het eiland toch echt anders was, want daar vond ze Judge helemaal niets en dan wel op hem stemmen, en Mitchell vond ik van het begin al niets, maar die zei dus echt altijd precies wat ze dacht (tactloos, maar goed)
Ilona deed wel tactloos over Bjorn, maar dat was omdat Bjorn toch al niet goed lag in de groep.