Auteur Topic: Tips voor de programma makers  (gelezen 8915 keer)

Offline findingnemo

  • Forumlid
Tips voor de programma makers
« Gepost op: 14-09-2004, 14:36:11 »

Hier kunnen mensen ideeen en meningen uiten over het programma. Wat er eventueel
anders zou kunnen en wat juist moet blijven. Ik heb al een paar punten

1) De mangrovegroep is een heel goed idee....maar je moet mensen niet zodanig in
een situatie brengen dat ze niet meer verder kunnen overleven. Het is leuk als ze een
kans krijgen om de finale te halen..maar het moet wel haalbaar zijn.

Wat ik bedoel is dat ze te weinig voedsel hebben. Ze hebben verder ook al niks en
moeten zich verstoppen. Geef ze dan tenminste genoeg voedsel dat ze niet heel de dag
versuft in hun hut liggen, maar dat ze de kracht hebben om erop uit te gaan om
vissen te vangen.

Het was ook niet zo'n slim idee, om de Belgenboot de Mangrove in te sturen, op die manier maak je het onmogelijk voor de verstekelingen om zelf te jagen. Klaar had haar
Rog mee kunnen nemen, als die Belgen niet kwamen aanvaren. :-\\

Verder hebben ze geen proeven, dus ook geen kans op een prijs. Op deze manier word het wel erg ondragelijk.

2) De deelnemers. Dit jaar vallen de deelnemers een beetje tegen. Klaar, Jeroen, Mathias, de Indianenman en de KLM stewardess zijn Okay, maar de andere deelnemers zijn niet echt interessant. Ik mis de tijden van Derek, Lydia en Deborah, Meintje,
Jacobien, Bjorn, Gio en andere kleurrijke kandidaten die sjeu aan het programma geven.
Behalve Klaar en wat anderen..is het dit jaar een beetje een slappe bedoeling. :(

3) Gelijke kansen voor beide kampen. Dus niet een kamp voor 3 dagen in een kooi dumpen
en een ander kamp niet. Etc.
"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Offline Daino58

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Krieke en Nathalie
Re: Tips voor de programma makers
« Reactie #1 Gepost op: 14-09-2004, 14:44:39 »
Ik mis Deborah en Lydia hoegenaamd niet !!! Ik vond al dat ze veel te ver gekomen zijn. Het is altijd wat wennen in het begin. Ik mis ook sommige personnages uit vorige series hoewel er in deze serie er ook toffe zijn. Zo is dat al altijd geweest bij mij.
Kieke en Nathalie go for it !!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tips voor de programma makers
« Reactie #2 Gepost op: 14-09-2004, 14:45:44 »
Ik mis Deborah en Lydia hoegenaamd niet !!! Ik vond al dat ze veel te ver gekomen zijn. Het is altijd wat wennen in het begin. Ik mis ook sommige personnages uit vorige series hoewel er in deze serie er ook toffe zijn. Zo is dat al altijd geweest bij mij.

 

Ik zou er maar één van de twee laten meedoen!
 ::rofl::

quote aangepast door stormpie
« Laatst bewerkt op: 14-09-2004, 19:24:27 door Stormpie »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline EmptyVillage

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gek zijn is gezond!
Re: Tips voor de programma makers
« Reactie #3 Gepost op: 14-09-2004, 14:51:12 »
Helaas verschil ik hierin met je van mening.

Twee extra deelnemers waarbij er een snel na het zwemmen en een snel na de kooi af moesten vallen vind ik een goed idee. Het verschil tussen 3 dagen kooi en 3 dagen eerder je kamp bouwen heeft tot nu toe m.i. positief gewerkt in het voordeel van de kooizitters. ::ok::

Een aantal kandidaten dit jaar lijkt erg vlak, maar we zitten pas in aflevering 2 en vorig seizoen zijn we uitermate verwend op dit gebied ::ok::

Ikweet niet of de bijna ontmoeting tussen de Belgen en de mangrovemeiden zo direct gepland was of meer toevallig. Ik denk wel dat het een bewuste keuze is geweest om de Belgen te laten zien dat je ook in de mangrove voedsel kunt halen / vinden.
Gek zijn is gezond

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tips voor de programma makers
« Reactie #4 Gepost op: 14-09-2004, 15:08:31 »
Ik kan 't ook niet overal mee eens zijn.

Het was ook niet zo'n slim idee, om de Belgenboot de Mangrove in te sturen, op die manier maak je het onmogelijk voor de verstekelingen om zelf te jagen. Klaar had haar
Rog mee kunnen nemen, als die Belgen niet kwamen aanvaren. :-\\

Dit was juist wel 'n slim idee van de makers! Geeft toch geweldige beelden! Ik vond 't mooi om te zien hoe de verstekelingen zich moesten verstoppen om niet gezien te worden door de Belgen. Bovendien is er natuurlijk geknipt in de beelden en weten we helemaal niet of Klaar wel met 't vangen van die rog bezig was toen de boot aankwam. Dus misschien was dat al weer 'n tijdje terug en had ze 't zelf al opgegeven, omdat de rog weggezwommen was. Dus je kunt absoluut niet met zekerheid zeggen dat Klaar die rog had kunnen vangen als de Belgen niet waren gekomen.

Citaat
2) De deelnemers. Dit jaar vallen de deelnemers een beetje tegen. Klaar, Jeroen, Mathias, de Indianenman en de KLM stewardess zijn Okay, maar de andere deelnemers zijn niet echt interessant. Ik mis de tijden van Derek, Lydia en Deborah, Meintje,
Jacobien, Bjorn, Gio en andere kleurrijke kandidaten die sjeu aan het programma geven.
Behalve Klaar en wat anderen..is het dit jaar een beetje een slappe bedoeling. :(

't is in mijn ogen echt veel te vroeg om dit nu al te kunnen zeggen. We hebben pas 2 afleveringen gehad hoor! Andere jaren kwamen de karakters ook pas tot zijn recht na 'n aantal afleveringen. Er kan nog zoveel gebeuren! En wedden dat je hier dan over 'n paar weken anders over denkt! Ik bedoel, Lydia, Deborah en Derek waren in de eerste 2 aflevering ook niet zo aanwezig en opvallend hoor. Dat kwam pas nadat de expeditie 'n heel eind op weg was.  :-\\

Offline Nelisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Guaranteed to blow your mind
Re: Tips voor de programma makers
« Reactie #5 Gepost op: 14-09-2004, 16:52:32 »
Ik ben het totaal met de laatste twee sprekers eens!
Angel of the first degree

Offline ruizduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tips voor de programma makers
« Reactie #6 Gepost op: 14-09-2004, 23:16:46 »
1) De mangrovegroep is een heel goed idee....maar je moet mensen niet zodanig in
een situatie brengen dat ze niet meer verder kunnen overleven. Het is leuk als ze een
kans krijgen om de finale te halen..maar het moet wel haalbaar zijn.

Wat ik bedoel is dat ze te weinig voedsel hebben. Ze hebben verder ook al niks en
moeten zich verstoppen. Geef ze dan tenminste genoeg voedsel dat ze niet heel de dag
versuft in hun hut liggen, maar dat ze de kracht hebben om erop uit te gaan om
vissen te vangen.
Verder hebben ze geen proeven, dus ook geen kans op een prijs. Op deze manier word het wel erg ondragelijk.
Daar ben ik het niet mee eens, ik denk dat de mangrovebewoners wel degelijk een kans hebben. Geen grote, maar ja, ze zijn al weggestemd c.q. afgevallen, dus is dit hun 2e en laatste kans. Toch hebben ze het niet heel slecht, ze hebben vuur, klamboe's, een dak boven hun hoofd (ik herinner me nog de beelden van vorige jaren van geheel doorweekte en verkleumde eilandbewoners, en van 3 a 4 vrouwen schuilend in de biechtstoel!). Ook hoeven ze geen uiterst vermoeiende eliminatieproeven te doen, en kunnen ze altijd nog uit stelen gaan.
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline SKMbeat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik ben klaar voor ER 2005!!!
Re: Tips voor de programma makers
« Reactie #7 Gepost op: 14-09-2004, 23:34:38 »


Het was ook niet zo'n slim idee, om de Belgenboot de Mangrove in te sturen, op die manier maak je het onmogelijk voor de verstekelingen om zelf te jagen. Klaar had haar
Rog mee kunnen nemen, als die Belgen niet kwamen aanvaren. :-\\
Wie zegt dat ze daarna,nadat de boot weg was niet wat heeft kunnen vangen.We krijgen niet alles te zien op TV.

Citaat
Verder hebben ze geen proeven, dus ook geen kans op een prijs. Op deze manier word het wel erg ondragelijk.
Ze behoren eigenlijk al niet eens meer mee te doen,nadat ze weggevote zijn. Dat ze nog een allerlaatste kans krijgen is eigenlijk op deze manier is dan al meer dan genoeg imo.
Citaat
2) De deelnemers. Dit jaar vallen de deelnemers een beetje tegen. Klaar, Jeroen, Mathias, de Indianenman en de KLM stewardess zijn Okay, maar de andere deelnemers zijn niet echt interessant.
Totaal niet mee eens. Ten eerste vind ik na de eerste uitzending al dat de helft van de deelnemers interessant genoeg waren om te volgen.doordat het allemaal wel mensen met een verhaal zijn.Verder zullen personen die zich nog niet veel hebben vertoond (dat ligt trouwens aan de selectie van de TVredactie) zich door de barre omstandigheden echt wel meer in the picture komen.

Offline ruizduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tips voor de programma makers
« Reactie #8 Gepost op: 14-09-2004, 23:37:46 »
Nog een tip voor de programmamakers, hoewel deze eigenlijk een beetje laat komt:
We mogen bij de Day After uit een viertal oud-kandidaten kiezen. Maar de eerste 2 jaren van ER heb ik helemaal niet gezien (en gezien de steeds stijgende kijkcijfers velen met mij), ik heb ER pas halverwege het derde seizoen ontdekt (en was toen gelijk verslaafd). Dus mijn verzoek is om de eerste 2 jaren nog eens te herhalen, een uitgebreide samenvatting van enkele uren zou ook volstaan.
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Tips voor de programma makers
« Reactie #9 Gepost op: 15-09-2004, 00:53:46 »
Dit was juist wel 'n slim idee van de makers! Geeft toch geweldige beelden! Ik vond 't mooi om te zien hoe de verstekelingen zich moesten verstoppen om niet gezien te worden door de Belgen.

Dat was zo een pure nep...Mooi geplakt en geknipt..
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline EmptyVillage

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gek zijn is gezond!
Re: Tips voor de programma makers
« Reactie #10 Gepost op: 15-09-2004, 09:29:16 »


Dat was zo een pure nep...Mooi geplakt en geknipt..

Waar verborgen ze zich dan voor ??? ??? ???
Gek zijn is gezond

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: Tips voor de programma makers ALL-STARS
« Reactie #11 Gepost op: 15-09-2004, 10:11:58 »
ALL-STARS betekent m.i. toch dat alléén de beste naar het eiland terug gaan. Ik vindt dat alle winnaars van ER buiten de stemronde moeten worden gehouden en als ze zin hebben gewoon mee mogen doen met ALL-STARS. Laat daarnaast het publiek verder een keuze maken tussen de afvallers van de vorige ER

Offline SKMbeat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik ben klaar voor ER 2005!!!
Re: Tips voor de programma makers
« Reactie #12 Gepost op: 11-10-2004, 22:38:55 »
Volgend jaar aub weer een hangmatproef!
Maar dan aan het einde van een dag waarin ze een zware proef hebben moeten doen,vervolgens beide kampen moeten opruimen voor een samensmelting, zich vol mogen eten en drinken op een plezierboot en dansen tot ze erbij neervallen en ze vervolgens leiden naar een exotische hangmatslaapplek.En dan vertellen ....  >:D

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tips voor de programma makers
« Reactie #13 Gepost op: 11-10-2004, 23:51:24 »


Waar verborgen ze zich dan voor ??? ??? ???

Ik had ook hetzelfde idee als Anzjie. Het leek helemaal niet op verbergen dat die verstekelingen deden. Leek wel of ze gewoon aan het relaxen waren. Ze glimlachten ook gewoon enzo. Waren waarschijnlijk ook gezellig aan het kletsen, maar als je dan alleen beelden laat zien van mensen die aan het luisteren zijn naar iemand die iets aan het vertellen is en dan het geluid weglaat, lijkt het idd alsof ze er ergens heel stil zitten.

Maar mij leek het ook nep, maar wel leuk genept.

En oh ja, ik vind de tips voor programmamakers hier maar een hoop gezwets. :) (buiten dat de reeksen nog eens herhaald mogen worden en dat die hangmatopdracht superleuk was dan!)
« Laatst bewerkt op: 11-10-2004, 23:52:56 door Robbieazerty »

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tips voor de programma makers
« Reactie #14 Gepost op: 12-10-2004, 09:05:52 »
Ik laat me graag weer verrassen door de programmamakers... ;D

heb alleen één verzoek en dat is de volgende...of ondertitel iedereen en blijf die fraaie, doch irritante achtergrondmuziek draaien tijdens de gesprekken of ondertitel niet en hou er dan mee op om achtergrondmuziek te draaien tijdens de gesprekken.....

Voor slechthorenden is het mega irritant om alleen maar bewegende lippen te zien en niet te weten waar het hele gesprek over gaat, dat is mijn grootste ergernis en ik ben niet eens slechthorend, maar zelfs ik versta er weinig van de laatste afleveringen ::niet-ok::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Daino58

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Krieke en Nathalie
Re: Tips voor de programma makers
« Reactie #15 Gepost op: 12-10-2004, 13:53:05 »
Aan de programmamakers,


 ::love:: ::love::
Mijn complimenten, chapeau (zeggen wij in België)

Die proef na de samensmelting (allen in een bed liggen en wie de eerste zijn kei laat vallen in de wok vliegt eruit) vond ik al een van de meest spannendste en bloedstollendste proeven in de geschiedenis van Robinson...
Schijnbaar een eenvoudige proef, dit keer niet gebaseerd op moeilijke mensenkrnonkels (zoals de puzzels en de raadsels), geen vieze beesten, geen fysieke proeven (zwemmen, lopen enz....) neen maar toch niet zo eenvoudig voor de kandidaten die ervoor staan...
En we konden het allemaal goed volgen....
Het is enorm fantastisch in beeld gebracht....
PROFICIAT
Kieke en Nathalie go for it !!

Offline dragosh

  • Forumlid
tips voor volgende seizoen ER
« Reactie #16 Gepost op: 21-10-2004, 15:29:16 »
Na 5 edities gezien te hebben, komen vooral de proeven me saai over.Ze zijn dan maar ook een variant van de vorige edities (uitzondering kooi en slaapproef).
Ik vind dat de format hervormd moet worden, zeker in de all star-edities waar de kandidaten alle trucs van de foor (kermis) kennnen.
Dus dacht ik waarom kunnen wij, de fans hen niet daar bij helpen door tips te geven.En zou het niet leuk zijn als je volgende seizoen een proef bedacht door jou op het scherm zag.

Dus mensen, tips tips tips


p.s. duidelijk de idee uitleggen, vermeld ook voor de smaensmelting of erna

Offline dragosh

  • Forumlid
Re: tips voor volgende seizoen ER
« Reactie #17 Gepost op: 21-10-2004, 15:55:24 »
ik zal maar de goede voorbeeld geven.


voor de proef kies ik voor een klassieker in andere spelprogramma's maar niet in ER: paintbal

1)per groep;prooi vs jagers

Er zijn 2 groepen, een aanvalsploeg en een verdedingsploeg.De verdegingsploeg krijgt een voorsprong van een kwartier op het eiland voor de 2 de groep.Zijn alle leden van verdedingsploeg geraakt binnen de 2 uur geraakt, dan wint de aanvalsploeg de immuniteit.Is er een lid of meerdere niet gepakt geweest dan wint de verdedingsgroep.groepsTactiek is hier van belang.
Je kan al dan niet besluiten of de leden van de verdedingsgroep ook een wapen krijgen.In dat geval wint de groep met de meeste "levende" leden het spel

2)solo;battle of the fitest

iedereen vecht solo.Ze worden om de 5 minuten per beurt gedropt.Laatste overblijver wint de proef.ECHTER dit moet gebeuren in een tijdbestek van 2 uur.Gebeurt dat niet, dan mogen enkel de personen die geraakt zijn meedoen aan een extra proef ( schietproef).Dit heb ik erin gelast om ervoor te zorgen dat mensen tot de laatste minuut moeten jagen voor de overwinning en dat ze verplicht zijn op het einde hun "vriendjes" te schieten.


3)mix van solo en groep

Je werkt hier nog steeds met groep.Echter het verschil hier is dat iedereen hier moet jagen op één speciefieke lid van de vijand.Iedereen word gedropt enkele minuten naar de andere.Voor hij vertrekt moet een kaart trekken met de foto's van tegen partij, op die persoon moet hij jagen.Vb Mo krijgt een ro als doelwit, een ro krijgt peter, peter krijgt shandi,...
Mo bv weet niet op wie hij jaagt,maar hij kan het peter gemakkelijker maken als hij ro vroeg uitschakeld zodat peter rustig shandi kan opspore.Zodra mo klaar is met zijn proef kan hij iemand anders helpen bv peter.Hiervoor krijgen ze allemaal walkie-talkies om elkaar te helpen.
De winaar is de groep met de meeste "overlevers".Bij een gelijkstand, moeten 2 kampioen van elke kamp een extra proef doen(shietproef)

de shietproef:alle andere leden van de groep hangen boven een vat water, en de kampieoen moet om het eerst alle vijandige leden in het water te schieten.



Bij alle 3 opties, hebben de kandidaten een camera boven hun helm, zo zien we wie neergeschoten heeft, en zo kan men ook niet valsspelen



oeef, ben klaar, nu jullie

Offline essie75

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: tips voor volgende seizoen ER
« Reactie #18 Gepost op: 21-10-2004, 16:17:36 »
Watik mis de laatste tijd zijn de kennisproeven
Zoals ER1, toen karin die proef won.
En ER2, waar Pieter en Richard kennisvragen kregen. Dat heb ik vorig jaar gemist en het jaar daarvoor ook.
Juist voor concentratie en nadenken heb je voeding nodig, is wel interessant hoe het met je gesteld is op dat vlak als je geen eten krijgt.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: tips voor volgende seizoen ER
« Reactie #19 Gepost op: 21-10-2004, 16:41:04 »
Dit topic bestaat toch al ergens??

Ik vind de paintball opdrachten eerlijk gezegd helemaal niet bij Expeditie Robinson passen. Dat past niet bij de setting en het decor (vind ik).
En ik hoop dat ze voor All Stars hetzelfde gaan doen als bij Survivor All Stars: de allerleukste opdrachten van de voorbije reeksen laten doen. Het is niet voor niks All Stars, dus ook de Stars onder de opdrachten terug laten komen!