Auteur Topic: The day after  (gelezen 10827 keer)

Offline EmptyVillage

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gek zijn is gezond!
Re: The day after
« Reactie #20 Gepost op: 23-09-2004, 19:44:26 »
Goed EV,

We zijn het er dus over eens dat je iemand geen klap op zijn bek kan geven omdat je zijn gedrag verwerpelijk vindt.
Het gebrek aan zelfbeheersing was nu net wat je Mick verweet.


Klopt maar sommige dingen die eigenlijk niet kunnen zijn wel o zo menselijk!
Goed EV,

Ik heb overigens geen reden om aan te nemen dat dit slechte gedrag van Mick helemaal onopgemerkt is gebleven bij de selectie van kandidaten.


Klopt misschien wel. waarom is bjorn vorig jaar geselcteerd en was het eerste shot van Bjorn het opduiken uit zijn vijver: Om een karakter neer te zetten met als heilige doel KIJKCIJFERS. Dit is geen verwijt. Kijkcijfers zijn noodzakelijk en om die te bereiken moet je dus bewust voor "extreme " kandidaten kiezen.

Goed EV,

M.b.t. de discussie over een rechtstaat hebben wij kennelijk geen meningsverschil, maar mocht dat toch zo zijn, dan hoor ik dat wel.

Als amateurschrijver en columnist zwengel ik graag discussies aan. Probeer altijd wel de realiteit te blijven zien.

Met als voorbeeld: ik heb een persoonlijke mening over Mick die zeker ook terug te vinden is in mijn colums. maar omdat hij in ER (waarbij wij niet alle invloeden kennen) agressief overkomt maakt hem niet diredt een moordenaar.

Ik zie mezelf als een heel beheerst en rationeel iemand, maar als ik kwaad wordt laat ik zeker een gedeelte van mijn rationaliteit varen. Dit is menselijk. Wij allemaal maken fouten, hebben onze goede en slechte karaktertrekken. de deelnemers hebben die ook. En t.b.v. het programme en de kijkcijfers worden deze zaken uitgelicht. 

Ik heb trouwens toch maar een discussie geopend in de huiskamer:

Maatschappelijke discussie uit het Expeditie Robinson 2004 forum

EV 

Gek zijn is gezond

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: The day after
« Reactie #21 Gepost op: 23-09-2004, 20:43:32 »
Waarom is bjorn vorig jaar geselcteerd en was het eerste shot van Bjorn het opduiken uit zijn vijver: Om een karakter neer te zetten met als heilige doel KIJKCIJFERS. Dit is geen verwijt. Kijkcijfers zijn noodzakelijk en om die te bereiken moet je dus bewust voor "extreme " kandidaten kiezen.

Het lijkt me niet bij voorbaat verkeerd om te streven naar een grote kijkdichtheid.

Grunberg heeft enige maanden geleden in een column Albert Verlinde voorgesteld zich vrijwillig van een toren te werpen, daar dit ongetwijfeld recordhoge kijkcijfers op zou leveren. Het is me niet opgevallen dat Albert Verlinde op dit voorstel is ingegaan.

'Het heilige doel' kijkcijfers kan nooit elk middel heiligen. Ook programmamakers hebben een morele verantwoording en zouden zich af moeten vragen of, en zo ja,welke negatieve effekten hun programma's op (jonge) kijkers kunnen hebben.
Op het moment dat van een dergelijk negatief effekt sprake zou kunnen zijn, zouden de kijkcijfers ondergeschikt gemaakt moeten worden.

Ditzelfde geldt m.i. voor de kandidaten. Ook het belang van de kandidaten kan niet zonder meer geschaad worden. In het geval van Mick vraag ik me net als EV af of dit niet een nadelig effekt zou kunnen hebben op zijn rechtzaak. Had in dit geval niet beter voor een andere kandidaat gekozen kunnen worden? Keuze genoeg, zou ik denken.
Waren de programmamakers niet op de hoogte van deze rechtzaak dan was de selectie wel erg onzorgvuldig.

Als moraal geen rol meer speelt dan zijn er nog wel wat spectaculairdere formats te bedenken.  ::tandpastasmiley::

Offline EmptyVillage

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gek zijn is gezond!
Re: The day after
« Reactie #22 Gepost op: 24-09-2004, 08:51:38 »
Zonder kijkcijfers geen programma, it's as simple as that!  ::vergroot::

Om hoge kijkcijfers te halen en ze zo te houden of te laten stijgen moet je met een programmaformat durven experimenteren of veranderen. (Bijvoorbeeld de invoering van Duivelseiland en de mangrove). >:D

In een programma met 18 kandidaten moet je een paar extreme kandidaten erbij hebben. Er vas vorig jaar heel veel kritiek op Bjorn, maar er werd wel gekeken om hem. Ergo doel voor de programmamakers bereikt!

Wat Albert Verlinde betreft, ik geen maar geen commentaar zou waarschijnlijk te hard zijn.  :-X :-X :-X

'Het heilige doel' kijkcijfers kan nooit elk middel heiligen. Ook programmamakers hebben een morele verantwoording en zouden zich af moeten vragen of, en zo ja,welke negatieve effekten hun programma's op (jonge) kijkers kunnen hebben.
Op het moment dat van een dergelijk negatief effekt sprake zou kunnen zijn, zouden de kijkcijfers ondergeschikt gemaakt moeten worden.


Dit is dus een waarheid als een koe ::ok::

Ik vraag me af in hoeverre Mick zijn feiten bekend waren. Volgens mij zorgt publiciteit in dit soort zaken er alleen maar voor dat het moeilijker wordt " objectief " te oordelen. Ik zeg niet dat Mick een fijne gozer is, maar bij sommigen krijg ik het idee dat hij door zijn manier van doen en laten al tot een soort "seriemoordenaar"  is gebombardeerd.


Als moraal geen rol meer speelt dan zijn er nog wel wat spectaculairdere formats te bedenken.  ::tandpastasmiley::


Klopt was er niet een format als " de spermashow " in ontwikkeling. En verder zijn er genoeg ranzige formats te bedenken zie zeker veel kijkers zullen trekken. Of formats die de fatsoensgrenzen overschrijden. Er is in mijn ogen zelf al zo'n format op de TV ::niet-ok::
Gek zijn is gezond

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: The day after
« Reactie #23 Gepost op: 26-09-2004, 20:24:19 »
The Day After is deze week al op zondagavond na Het Blok om 22.40 uur.
Geniet nooit met mate...

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The day after
« Reactie #24 Gepost op: 3-10-2004, 21:59:20 »
Denkt iedereen er aan dat de Day After ook weer vanavond om 22.30 uur na Het Blok wordt uigezonden?  :)

Offline ruizduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The day after
« Reactie #25 Gepost op: 3-10-2004, 22:28:27 »
Zag ik nu in de vooraankondiging MARJOLEIN in de day after?
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline Nikki23

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The day after
« Reactie #26 Gepost op: 4-10-2004, 08:28:41 »
Weet iemand waarom ze The Day After nou opeens ook op zondag uitzenden?  ???
Don't cry because it's over - smile because it happened!

Online Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The day after
« Reactie #27 Gepost op: 4-10-2004, 09:32:12 »
Vorige week dacht ik nog dat het kwam door de herdenkingsdienst van Hazes. Dat ze van te voren bang waren voor weinig kijkers op maandag en dat ze daarom ook zondag the day after uit gingen zenden. Maar volgens mij zijn er sowieso weinig kijkers op maandag en kiezen ze daarom voor twee keer uitzenden. Waarschijnlijk in de hoop meer stemmers te bereiken.
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Nienna

  • Forumlid
Re: The day after
« Reactie #28 Gepost op: 5-10-2004, 11:59:22 »
Toch had ik liever Jeroen gezien op de day-after. Lijkt meer te vertellen te hebben dan Marjolein.

Offline robinsonner

  • Forumlid
Re: The day after
« Reactie #29 Gepost op: 5-10-2004, 21:35:24 »
Vanwege de tegenvallende kijkcijfers. Zondagavond is nu Robinson avond.
Ja, waarom Jeroen niet en Marjolein wel?
Weinig van Jeroen gezien, maar ik concludeer tevens dat Marjolein er tot op het laatst inzit, het zou m.i. raar zijn, als ze er over twee a drie weken tot uitgaat, en dan weer in TDA zou zitten...
Vreemd.

Offline noukie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The day after
« Reactie #30 Gepost op: 5-10-2004, 22:44:08 »
Volgens mij praten ze na met een hoofdrolspeler van de aflevering van die zondag...
De programmamakers vonden blijkbaar het zogenoemde 'charme offensief' van Marjolein dus een extra toelichting waard...Ik persoonlijk had ook Jeroen en zijn verhaal liever gehoord. Of zou hij niet gedurfd hebben ::)

Overigens, ik ga ook allemaal dingen 'horen' in zo'n aflevring. Zoals dat Marjolein zegt dat ze diep respect heeft voor de mangrove bewoners...aha...daar dus niet geweest...En je gaat idd zoals Robinsonner zegt denken over hoe lang ze dan wel in de expeditie heeft gezeten... ???

Naja...VAAG!
There is so much more in life than what meets the eye - Saybia

Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re: The day after
« Reactie #31 Gepost op: 6-10-2004, 00:53:44 »
Overigens, ik ga ook allemaal dingen 'horen' in zo'n aflevring. Zoals dat Marjolein zegt dat ze diep respect heeft voor de mangrove bewoners...aha...daar dus niet geweest...En je gaat idd zoals Robinsonner zegt denken over hoe lang ze dan wel in de expeditie heeft gezeten... ???

Naja...VAAG!
Of ze is er wel geweest maar hield t niet vol... Dat kan natuurlijk ook...
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline ruizduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The day after
« Reactie #32 Gepost op: 6-10-2004, 02:27:57 »
Overigens, ik ga ook allemaal dingen 'horen' in zo'n aflevring. Zoals dat Marjolein zegt dat ze diep respect heeft voor de mangrove bewoners...aha...daar dus niet geweest...
Of ze is er wel geweest maar hield t niet vol... Dat kan natuurlijk ook...
Ja, is heel goed mogelijk, dat ze veel respect heeft voor de mangrovers die het wel lang hebben volgehouden...
Of ze heeft veel "zelfrespect". ;D
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline Sabrina81

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
de "day after"
« Reactie #33 Gepost op: 3-11-2004, 23:59:53 »
Wat ik nou weten wilde he ...
ben ik nou de enige die het maf vind dat "the day after" een uur na ER wordt uitgezonden???  ??? Ik vond het wel super dat het een dag later kwam, danheb je 3x in de week ER (okay, zaterdag herhaling, maar dat geeft niet  ;) )
Vinden jullie het ook jammer dat de day after niet herhaalt wordt? door mijn wisseldiensten (en door de klokwissel de laatste keer  ::ohno:: ) mis ik dat nog wel is, en dat kan ik niet terug zien  :(

Offline Connie_1983

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The day after
« Reactie #34 Gepost op: 4-11-2004, 15:22:08 »
Volgens mij hebben ze the day after verplaatst omdat de kijkcijfers op maandag niet zo geweldig waren en net5 dacht dat er meer kijkers bleven hangen als het op dezelfde avond was (en wegens hoge kijkcijfers van het Blok). Ik hoorde trouwens hier pasgeleden op het forum dat the day after ook herhaald wordt, ik weet niet meer precies wanneer maar misschien kan je dat nog ergens opzoeken...of gewoon wachten tot iemand hier reageert  ;)

Offline voodoopop

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The day after
« Reactie #35 Gepost op: 4-11-2004, 23:04:48 »
Zonder kijkcijfers geen programma, it's as simple as that!  ::vergroot::

Om hoge kijkcijfers te halen en ze zo te houden of te laten stijgen moet je met een programmaformat durven experimenteren of veranderen. (Bijvoorbeeld de invoering van Duivelseiland en de mangrove). >:D

In een programma met 18 kandidaten moet je een paar extreme kandidaten erbij hebben.


OKEEE  EV....jij hebt volkomen gelijk ...en ik heb alles gelezen    ::ok::

Sorry ..dat ik hier zo laat op gereageerd heb....maar ik moest toch nog ff hier op antwoorden   ::rofl::