Auteur Topic: aansturen op een winnaar???  (gelezen 10557 keer)

Offline robinsonner

  • Forumlid
Re: aansturen op een winnaar???
« Reactie #20 Gepost op: 11-11-2004, 10:07:27 »
En als het 4-4 was geworden, zou er weer geloot moeten worden, en de produktie wil best graag dat ook Mick erin bleef, en ze willen vast dat Frank finalist wordt (waarom weet ik eigenlijk niet..)
Het programma is van A tot Z geregiseerd, dat moge duidelijk zijn!
Teleurstellend en frustrerend lijkt me...

Offline Daino58

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Krieke en Nathalie
Re: aansturen op een winnaar???
« Reactie #21 Gepost op: 11-11-2004, 11:58:38 »
Veel mensen willen dat Frank finalist kan zijn... Hij was enorm gemotiveerd en echt robinson waardig...
Kieke en Nathalie go for it !!

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: aansturen op een winnaar???
« Reactie #22 Gepost op: 11-11-2004, 12:52:25 »
ou ik vindt Frank echt een ware robinson, maar dat is in mijn optiek althans Shandinella ook. Klaar gun ik gewoon omdat ze Klaar is  ;) ;) ;)
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline voodoopop

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: aansturen op een winnaar???
« Reactie #23 Gepost op: 16-11-2004, 11:29:11 »
De enige 2 wat het waardig zijn is alleen ......
      SHANDINELLA en FRANK......de rest jammer...mogen voor mij naar huis            ::rofl::

Offline Daino58

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Krieke en Nathalie
Re: aansturen op een winnaar???
« Reactie #24 Gepost op: 16-11-2004, 12:47:13 »
De enige 2 wat het waardig zijn is alleen ......
      SHANDINELLA en FRANK......de rest jammer...mogen voor mij naar huis            ::rofl::
Volledig akkoord !!!!!!!!!!!!
Kieke en Nathalie go for it !!

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: aansturen op een winnaar???
« Reactie #25 Gepost op: 23-11-2004, 09:11:00 »
Vorig seizoen hield ik 'n behoorlijke kater over aan het eindresultaat.  :-\\
Ter verduidelijking: toen werd ER pas op donderdag uitgezonden in Vlaanderen (vier dagen na NL dus). In bijna alle Vlaamse kranten kon je in de tussentijd lezen dat Jutta na televoting de Nederlandse Robinson was geworden. Heelwat Belgische kijkers vroegen zich af hoe dat dan voor hun land zou verlopen. Bovendien was 'n groot deel v/d spanning naar de finale toe verdwenen, omdat 'n beetje logisch denkwerk met dit gegeven(Jutta als winnares) aangaf wat je uiteindelijk kon verwachten. Tenslotte kwam er geen televoting in Vlaanderen, maar moesten de eerdere afvallers van datzelfde seizoen beslissen. En toevallig (?) kwam Jutta ook hier als winnares uit de bus. Dit scenario vond ik dubieus en heeft me kritischer dan ooit naar het programma doen kijken sindsdien.

Misschien ben ik wat achterdochtig geworden, maar het plaatje voor de finale is toch weer o zo perfect... 2 vrouwen & 2 mannen, 2 Nederlanders & 2 Belgen. Bij het invullen v/d pool merk ik vandaag dat Test vermeldt dat er in de finale 3 proeven volgen. Als dit betekent dat we daadwerkelijk 3 uiteindelijke kanshebbers overhouden, heb ik daar toch weer m'n bedenkingen bij. Dan lijkt het toch wat op het aansturen van Frank als winnaar. Begrijp me niet verkeerd, ik vind - zoals de meesten - dat Frank de titel van Robinson meer dan gelijk wie verdient. Maar als het van de proeven afhangt (uitgezonderd 'zijn' vuurproef dan), heeft Frank in principe minder kans. Blijkbaar schroeft men die kansen voor de handigheid op van 50 naar 75%, wat toch 'n beetje op manipulatie lijkt. En het is niet dat ik het Frank niet gun - integendeel, maar het komt de geloofwaardigheid v/h programma gewoon niet ten goede. Stel dat men voor het EK voetbal had gezegd... de finale is Portugal-Griekenland, Portugal heeft het mooiste voetbal gebracht, verdient de titel eigenlijk, laten we de finale aanvangen met 'n 1-0 voorsprong voor de Portugezen. Dan voel je je als objectief waarnemer toch bekocht?

Persoonlijk vind ik dat de makers van ER met dit soort kunstgrepen het programma een smet toebrengen, welk het eigenlijk niet verdient.

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: aansturen op een winnaar???
« Reactie #26 Gepost op: 23-11-2004, 09:41:04 »
Er zijn geen spelregels(eenduidig en van te voren bekend), dus er kan geen sprake van
een wedstrijd zijn. Het is een show, waarin wedstrijdelementen verwerkt zijn.
Wat is je bezwaar tegen het feit dat je naar een show zit te kijken ?

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: aansturen op een winnaar???
« Reactie #27 Gepost op: 23-11-2004, 10:01:05 »
Er zijn geen spelregels(eenduidig en van te voren bekend), dus er kan geen sprake van
een wedstrijd zijn. Het is een show, waarin wedstrijdelementen verwerkt zijn.
Wat is je bezwaar tegen het feit dat je naar een show zit te kijken ?
Het showelement is me natuurlijk niet ontgaan, C&P.  ;)
Maar ik dacht dat de programmamakers deze survival wel steeds als 'n competitie of wedstrijd hebben voorgesteld aan het publiek.
Ik begrijp dat er in de eerste plaats TV wordt gemaakt (verrassende wendingen worden in de hand gewerkt, om het geheel boeiend te houden). Maar ook hierin bestaan grenzen, vind ik, en die lijkt men bij momenten te makkelijk te overschrijden. Men bewijst het programma m.i. geen dienst daarmee.

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: aansturen op een winnaar???
« Reactie #28 Gepost op: 23-11-2004, 10:18:28 »
Ik begrijp dat er in de eerste plaats TV wordt gemaakt.
Hiermee ben ik het eens, op de eerste plaats wordt tv gemaakt.  :)
In ER wordt de illusie van een wedstrijd of competitie niet altijd geloofwaardig gemaakt.
Ik vind het af en toe slordige tv. Maar in zijn algemeenheid geloof ik niet dat mensen teveel in de illusie mee moeten gaan.

Van een film of boek accepteren mensen ook dat het fictie is.  :D

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: aansturen op een winnaar???
« Reactie #29 Gepost op: 23-11-2004, 12:28:58 »
Er zijn geen spelregels(eenduidig en van te voren bekend), dus er kan geen sprake van
een wedstrijd zijn. Het is een show, waarin wedstrijdelementen verwerkt zijn.
Wat is je bezwaar tegen het feit dat je naar een show zit te kijken ?

Er zijn wel lijnen in het spel en de spelleiding heeft niet alles in de hand. Niemand kan op handen van de spelleiding het einde halen. Maar wat hier gezegd wordt, klopt wel.  ::jaja::

Offline kippeer

  • Forumlid
Re: aansturen op een winnaar???
« Reactie #30 Gepost op: 25-11-2004, 23:19:13 »
Misschien ben ik wat achterdochtig geworden, maar het plaatje voor de finale is toch weer o zo perfect... 2 vrouwen & 2 mannen, 2 Nederlanders & 2 Belgen.

Nu ik het interview heb gelezen van Roos en Ernst-Paul in de troskompas,die het hebben over de rivaliteit tussen de Belgen en de Nederlanders, bekruipt me toch ook een achterdochtig gevoel. Ik WEET dat ze niet precies kunnen aansturen naar een winnaar.Je weet nooit immers op wie iemand gaat stemmen, maar middels de proefkeuze is er wel kans om het een en ander aa te sturen.