Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 15211 keer)

Offline PieterK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #20 Gepost op: 6-09-2004, 09:30:30 »
Op dit moment schaam ik mijzelf een beetje voor het feit dat ik een nederlander ben.

Gelukkig zie ik een hoop mensen daar hetzelfde over denken. Zitten ze GVD op een prachtig eiland, gaan die malloten de hele dag (Tenminste zo zien wij het hier. 3 dagen worden in een uurtje show gepropt) vergaderen over hoe het beste kan worden vergaderd.

Niet mijn idee van ER.

Verder ben ik wel erg positief over de belgen. Afgemat worden in die kooi en dan toch nog een zware proef winnen. Goed gedaan.

Pieter

Offline ye-roon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Knaak
Re: Aflevering 1
« Reactie #21 Gepost op: 6-09-2004, 10:03:24 »
Aflevering, wat vond ik er van. Tja kheb em dus gemist en vergeten op te nemen. Weet iemand toevallig of er mensen zijn die de aflevering digitaal heeft opgenomen? Of iemand die em opgenomen heb op VHS en die VHS kan vertalen naar digitaal? En praat niet over dat dit illegaal is :p, da is het namelijk ni. Aangezien ik ook een videoband van iemand mag lenen en dit is in principe het zelfde. En er zit bij de kosten van me internet ene belasting waarbij dit mag. :p
harder, Better, Faster, Stronger

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Aflevering 1
« Reactie #22 Gepost op: 6-09-2004, 10:06:47 »
Ik vond het een hele leuke aflevering, maar de tijdstippen van reclameblokken en de lengte/duur worden steeds onvoorspelbaarder. Sjammer.

Offline robinsonner

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #23 Gepost op: 6-09-2004, 10:15:39 »
A.s. zaterdag wordt de herhaling uitgezonden.... ::tandpastasmiley::

Offline seven

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: niet zo slim
« Reactie #24 Gepost op: 6-09-2004, 10:53:21 »
Wat een frustratie ;) Ik heb van de hele uitzendig genoten! Nu al veel verschillende karakters en meningen, geweldig toch!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Aflevering 1
« Reactie #25 Gepost op: 6-09-2004, 11:44:25 »
toffe aflevering, gaat een leuk seizoen worden. Vooral dat ze als verstekelingen verder mogen gaan enzo. Alleen een reclameblok al na 5 minuten?!? En een reclameblok van 1 minuut>! raar
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline heidi

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #26 Gepost op: 6-09-2004, 12:21:50 »
Geweldig om er weer naar te kijken. Wat een actie om die Belgen in de kooi te zien zitten vol goede moed maar na een nachtje met weinig of geen slaap is de rek er al snel uit.
Daarentegen is het tandenknarsend om te zien hoe de Nederlanders met elkaar omgaan. Je zou toch zeggen dat ze na zoveel afleveringen ER wel weten dat een dominante leiders- (coordinator)rol niet verstandig is. Henk probeert het wel te doen met overleg maar is te soft en Patrick is behoorlijk arrogant overgekomen, ik ben benieuwd wanneer zijn knakmoment komt.

Ik kijk erg uit naar de komende aflevering, pech voor mij is dat ik nog op vakantie ga dus ik mis aflevering 3,4 en 5. Ik zal wel af en toe eens inloggen in Amerika. Dus beloof me 1 ding: uitgebreid verslag aub!!!

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #27 Gepost op: 6-09-2004, 14:25:08 »
Na lang wachten nu eindelijk het nieuwe seizoen van ER! Ik heb gelijk genoten de eerste aflevering. En gelijk een hoop mensen waarover je een mening kan hebben. Maar zoals ik het verleden al vaker is gebleken, kan je niet blind afgaan op wat je te zien krijgt dus voorlopig krijgt iedereen het voordeel van de twijfel bij mij ::jaja::

Begrijpelijk dat de Belgen allen niet op wilden geven. Vraag me alleen wel af of het niet handiger was geweest als ze zelf een "spel" hadden bedacht waarbij iedereen gelijke kansen had. Uiteindelijk moest er toch iemand afvallen en op deze manier verzwak je wel het hele team. Maar goed, makkelijk gezegd vanaf de zijlijn. Iedereen heeft er naartoe geleefd en naar uitgekeken dus dan wil je wel tot het uiterste gaan.

Die mangrove vind ik weer een briljante vondst van de programma makers. Knap dat ze toch ieder jaar weer met iets nieuws en spaakmakends weten te komen!

« Laatst bewerkt op: 6-09-2004, 14:27:27 door Ville »
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #28 Gepost op: 6-09-2004, 14:50:40 »
Ik zit me ineens af te vragen wat er gebeurd als de twee kampen, Nederland en Belgie, elkaar tegen komen op 't eiland of er anders achter komen dat ze op 't zelfde eiland zitten. Dat is heel goed mogelijk, aangezien ze maar 2 kilometer van elkaar af zitten volgens EP. Vorig jaar werden er toch wel vaker lange voedselexpedities gedaan en als ze dat dit jaar ook gaan doen, kunnen de twee kampen elkaar makkelijk tegenkomen. Maar misschien brengt dit alleen maar meer spanning dan dat er al is door de mangrove!  ::ok::


Ik kijk erg uit naar de komende aflevering, pech voor mij is dat ik nog op vakantie ga dus ik mis aflevering 3,4 en 5. Ik zal wel af en toe eens inloggen in Amerika. Dus beloof me 1 ding: uitgebreid verslag aub!!!

Dat komt er zeker! En naast de posts van leden hier op 't forum, komt in 't menu 'Afleveringen' van iedere aflevering 'n uitgebreid verslag zo snel mogelijk na de uitzending. Dus daarmee gaan we je helemaal op de hoogte houden op je vakantie!   :)

Offline GioFan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #29 Gepost op: 6-09-2004, 15:20:57 »
maargoed de mangrove die zorgt er wel voor dat de kampen uit elkaar blijven. Ik bedoel er is toch geen voedsel daaro, alleen maar ongedierte.

Ben ook benieuwd of niemand uit het afvallerkamp gesnapt word, want wat gaan ze dan doen.
Gio is the best

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #30 Gepost op: 6-09-2004, 15:24:58 »
maargoed de mangrove die zorgt er wel voor dat de kampen uit elkaar blijven. Ik bedoel er is toch geen voedsel daaro, alleen maar ongedierte.

Nou volgens mij is daar in de mangrove best wel 'n eetbaar dier te vinden. Dus als ze echt honger krijgen, dan is er wel 'n kans dat ze daar op zoek gaan. Bovendien kunnen ze toch ook langs de kust bij 't andere kamp belanden.

Offline GioFan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #31 Gepost op: 6-09-2004, 15:27:04 »


Nou volgens mij is daar in de mangrove best wel 'n eetbaar dier te vinden. Dus als ze echt honger krijgen, dan is er wel 'n kans dat ze daar op zoek gaan. Bovendien kunnen ze toch ook langs de kust bij 't andere kamp belanden.

ja dat is zo. lekkere spinnensoep maken ofzo ::ok::
Gio is the best

Groenenman

  • Gast
Re: Aflevering 1
« Reactie #32 Gepost op: 6-09-2004, 18:09:56 »


Nou volgens mij is daar in de mangrove best wel 'n eetbaar dier te vinden. Dus als ze echt honger krijgen, dan is er wel 'n kans dat ze daar op zoek gaan. Bovendien kunnen ze toch ook langs de kust bij 't andere kamp belanden.

Ik weet niet of we wel via de kust elkaars kamp kunnen bereiken. De Belgen zijn dan wel lopend gegaan (naaistreek van de makers, heb je 2 dagen in een kooi gezeten moet je nog lopen naar je kamp) maar ik weet niet of het Nederlandse kamp ook via het strand van de kooi te bereiken was.....

Offline Nelisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Guaranteed to blow your mind
Re: Aflevering 1
« Reactie #33 Gepost op: 6-09-2004, 23:59:18 »


Ik weet niet of we wel via de kust elkaars kamp kunnen bereiken. De Belgen zijn dan wel lopend gegaan (naaistreek van de makers, heb je 2 dagen in een kooi gezeten moet je nog lopen naar je kamp) maar ik weet niet of het Nederlandse kamp ook via het strand van de kooi te bereiken was.....

Ach naaistreek... Het was maar een half uurtje en geen uuuurenlange speurtocht wat we in één van de vorige edities hebben gezien. En volgens mij waren de Belgen allang blij dat ze eens de benen konden strekken!
Angel of the first degree

Offline Daantjo

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #34 Gepost op: 7-09-2004, 00:14:25 »
De introductiefilmpjes van de kandidaten waren leuk, je krijgt er een beter - positief dan wel negatief -  beeld door (al vind ik dat geneuzel van 'niks zo belangrijk als het gezin' wel erg obligaat). Bij deze nog een dringend verzoek aan de makers/omroep: mogen álle Belgen alsjeblieft worden ondertiteld!! Ik kan ze als Hollander soms echt niet volgen.

Offline Nelisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Guaranteed to blow your mind
Re: Aflevering 1
« Reactie #35 Gepost op: 7-09-2004, 00:20:17 »
De introductiefilmpjes van de kandidaten waren leuk, je krijgt er een beter - positief dan wel negatief -  beeld door (al vind ik dat geneuzel van 'niks zo belangrijk als het gezin' wel erg obligaat). Bij deze nog een dringend verzoek aan de makers/omroep: mogen álle Belgen alsjeblieft worden ondertiteld!! Ik kan ze als Hollander soms echt niet volgen.

Whaha ondertiteling! Ik moet zeggen: ik (ook als Nederlander) vind het soms wel storend als er Nederlandssprekenden ondertiteld moeten worden... Al moet ik zeggen dat ik Bjorn echt niet kon verstaan. Zijstraat: Bij Jambers wordt ook altijd iedereen ondertiteld behalve Paultje zelf...

Ik ga zo die filmpjes kijken! Als mijn video´tje zijn werk goed heeft gedaan...
Angel of the first degree

Offline Kritje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Dit is geen vakantie
Re: Aflevering 1
« Reactie #36 Gepost op: 7-09-2004, 08:53:54 »
Als ze nou onderling hadden afgesproken eerst rustig de receptie af te maken, lekker nog wat eten en drinken, en dan gezamelijk na een uurtje of zo te starten. Heb je evenveel kans om de 1ste of laatste te zijn!!
Ernst-Paul heeft niks gezegd over meteen starten toch ? Alleen dat de laatste afvalt.

Zelfs de craetieve Klaar kwam niet op dit ideetje. Geen natural born leader bij de deelnemers ?
Nee, gehaast int water duiken en zwemmen met je gala kleed!
Help me, I'm an ER-addict

Offline EmptyVillage

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gek zijn is gezond!
Re: Aflevering 1
« Reactie #37 Gepost op: 7-09-2004, 09:20:09 »


Nou volgens mij is daar in de mangrove best wel 'n eetbaar dier te vinden. Dus als ze echt honger krijgen, dan is er wel 'n kans dat ze daar op zoek gaan. Bovendien kunnen ze toch ook langs de kust bij 't andere kamp belanden.

Ik heb gisteravond na de uitzending over de kandidaten eens op het internet gezocht wat er aan planten en dieren te vinden zijn in mangrove gebieden. Dit heb ik verwerkt in een nieuwe column, maar laat ik alvast aangeven dat er als je weet hoe ze er uit zien voldoende plantaardig en dierlijk voedsel te vinden is. de varaan die we zagen is weliswaar gevaarlijk met zijn staart en klauwen maar zeer goed te eten. en sommige planten en vruchten zijn goed eetbaar en kunnen gebruikt worden vor o.a. het maken van thee, diverse medicijnen waaronder een pijnstiller zowel als massage olie ::oink:: ::oink:: ::oink::
Gek zijn is gezond

Offline heidi

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #38 Gepost op: 7-09-2004, 09:20:55 »
Dat komt er zeker! En naast de posts van leden hier op 't forum, komt in 't menu 'Afleveringen' van iedere aflevering 'n uitgebreid verslag zo snel mogelijk na de uitzending. Dus daarmee gaan we je helemaal op de hoogte houden op je vakantie!   :)


 ::trots:: ::trots:: dankjwel!!!

Offline Bettina

  • Forumlid
Robinson - de start
« Reactie #39 Gepost op: 7-09-2004, 19:46:20 »
 Eindelijk.....na vijf minuten is er al de bevestiging de hele reeks weer te volgen. M'en complimenten voor de makers van Robinson.  :Belgen en Nederlanders....dat de echte Robinson mag winnen. In ieder kamp zit voor mij al een mogelijke winnaar. Wie?? Daar ga ik nog even mee wachten.....toi toi toi voor alle deelnemers!!!!!!!