Auteur Topic: Waaom verkondigd iemand openlijk zijn vertrek aan vlak voor de stemronde ?  (gelezen 4695 keer)

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Wederom heb ik mij gisteren zitten verbazen over de openheid waarmee Kelly vertrok. Als zij intern (zonder cameramensen) aangeeft: STEM OP MIJ !, mond dicht, en dan met z'n allen stemmen, dan hoeft er maar één persoon de expeditie te verlaten.
Ook dit keer wordt er na het vrijwillig verlaten van een kandidaat toch een stemronde gehouden. Vorige keren was het een zwarte stem, nu ging Ronald er direct uit.

Dus als men in het geheim aangeeft dat men graag terug wil maar moeke, dan had dit geen consequenties gehad voor een andere kandidaat. En had de rest de expedite voort kunnen zetten.

Jammer

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
was taktiek: de vriendjes gunden kelly dat ze van het eiland af kon, maar ze wilden ook ronald weg hebben. als kelly zich had laten wegstemmen, hadden ze nog met ronald gezeten.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline ROOz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mensen Zonder Fantasie Vluchten In De Realiteit
Dat was inderdaad tactiek maar bij die anderen die weggingen uit zichzelf was het geen tactiek tog ?Of heb ik dat gemist ... :(
WhoeJ~!Begrijp jij wat ik bedoel?..

Offline ruizduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik denk dat het voor iedereen als een complete verrassing kwam dat er dit keer geen zwarte stem werd uitgedeeld maar dat na het vertrek van Kelly er echt nog iemand weggestemd moest worden. Verder vroeg Ernst-Paul expliciet aan Kelly of ze graag weg wilde, en dan is het toch moeilijk om glashard te gaan liegen. Bovendien had ze in het commentaar bij de eliminatieproef al gezegd dat ze expres probeerde om geen immuniteit te winnen. Dan had ze toen al het spel mee moeten spelen en haar mond houden.
was taktiek: de vriendjes gunden kelly dat ze van het eiland af kon, maar ze wilden ook ronald weg hebben. als kelly zich had laten wegstemmen, hadden ze nog met ronald gezeten.
Dat zou best waar kunnen maar, maar op het moment dat Kelly openlijk tegen de camera verkondigde dat ze geen immuniteit wilde hebben was nog helemaal niets bekend over "het omkoopschandaal" van Ronald, en lag Ronald ook helemaal niet zo slecht in de groep.
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
ik had tijdens de stemronde toch het gevoel dat kelly nog niet helemaal zeker was of ze echt zou gaan. was het peter die haar over de streep trok door, nog voor dat kelly antwoordde op ep's vraag,iets zei in de strekking van: "ga maar."? in ieder geval was er iemand die dat erg abrupt zei tegen haar.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline nilsma

  • Forumlid
was idd Peter.Maar ik snap wel dat hij dat zei.Kelly had schijnbaar gevraagd of men haar eruit wilde stemmen.Maar iedereen wilde eigenlijk op Ronald stemmen.Dus doordat zij er vrijwillig uit is gegaan konden ze nu wel op Ronald stemmen.

Offline Sunshine-

  • Forumlid
Geloof je nou werkelijk dat zij in het geheim kunnen vertellen, jongens stem mij eruit want ik wil weg!! Echt niet! Dag en nacht zitten er mensen bij die dat wel in de gaten houden, ben ik van overtuigt!

En tsja, heel deze expeditie zit vol verrassingen. En misschien hebben zij het wel gedaan zodat en in beide ploegen (9vind kampen zo... niks) 5 spelers zitten..

Offline oompah loompah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • floating on cloud nine

En tsja, heel deze expeditie zit vol verrassingen. En misschien hebben zij het wel gedaan zodat en in beide ploegen (9vind kampen zo... niks) 5 spelers zitten..

Dit klinkt wel logisch. Ze hoopten natuurlijk dat Frouke ook door zou zijn gegaan, dan had Darline niet door die evenwichtproef eruit gemoeten en was er gewoon weer iemand bij de eilandraad weggestemd. Dan was het 6-6 geweest. Nu moesten ze improviseren (de makers dus) en als je op een bepaalde manier op iemand inpraat kan je er wel voor zorgen dat die persoon er vrijwillig uitgaat als die toch aan het twijfelen was. Misschien hebben ze het zelfs ronduit gezegd dat ze graag zouden hebben dat ze vrijwillig zou gaan zodat er maar 1 keer gestemd moest worden. Waarschijnlijk hadden ze anders gewoon 2 keer moeten stemmen om een even aantal te krijgen.

maar misschien zit ik er wel naast. :)

Offline nilsma

  • Forumlid
Geloof je nou werkelijk dat zij in het geheim kunnen vertellen, jongens stem mij eruit want ik wil weg!! Echt niet! Dag en nacht zitten er mensen bij die dat wel in de gaten houden, ben ik van overtuigt!

Ze heeft dat niet in het geheim verteld.Ik begreep zondag toen ik de uitzending zag,dat zij eruit wilde.Want dat heeft ze gewoon voor de camera gezegd.Ze had heimwee en had er geen zin meer in.En daarbij is het zeker niet de eerste keer dat iemand vraagt eruitgestemd te worden.

Offline True Gondorian

  • Winnaar pixelprikken PE2005
  • Forumlid
  • Donald Duck for live
Maar wat als ze niet ging opgeven, en ze werd er gewoon uitgestemd? Wat dan? Dan kun je het hebben gehad dat ze nog een keer moeten gaan stemmen en dan knikkeren ze Ronald er uit, maar wat dan als ze alebei het aanbod Si Mirat hebben aangenomen? Dan krijg je een 6-5 strijd. ::oink::
Who’s got the sweetest disposition?

Offline oompah loompah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • floating on cloud nine
Re: Waaom verkondigd iemand openlijk zijn vertrek aan vlak voor de stemronde ?
« Reactie #10 Gepost op: 27-10-2004, 10:29:38 »
Ik denk met dat ze die gok wel aan zouden durven (dat kelly eruit gestemd wordt en dus voor Si Mirat zou mogen kiezen) omdat kelly echt graag naar huis wou. Ik denk dat iedereen die dat aanbod krijgt van een 2e kans meteen Duivelseiland voor zich ziet en dat zou mij persoonlijk al erg afschrikken. Waarschijnlijk zou Kelly het toch wel afwijzen.
Maar door op deze manier Kelly eruit te "pushen" zijn ze er zeker van dat het 5-5 zou worden (mits Ronald zou toestemmen en dat zat er wel dik in want die was nog lang niet klaar)

Offline ruizduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waaom verkondigd iemand openlijk zijn vertrek aan vlak voor de stemronde ?
« Reactie #11 Gepost op: 27-10-2004, 21:00:46 »
Maar waarom zouden ze per se 2 teams van 5 tegen 5 of 6 tegen 6 willen hebben? Het grootste kamp (de overblijvers dus) hebben dan het voordeel dat er 1 kamplid (de zwakste) niet mee hoeft te doen. Dat kan ook nog interessante discussies oproepen over wie er niet mee mag of moet doen, zoals we eerder hebben gezien bij Mitch en Matt (in 1 van de laatste proeven voor de samensmelting).
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline oompah loompah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • floating on cloud nine
Re: Waaom verkondigd iemand openlijk zijn vertrek aan vlak voor de stemronde ?
« Reactie #12 Gepost op: 27-10-2004, 21:09:03 »
Nuja, ik ga ervan uit dat het bij de "ultieme proef" erom gaat dat er ook daadwerkelijk mensen weg moeten en dan denk ik aan een heel team. Kan me voorstellen dat je het dan niet kan maken om iemand aan de kant te zetten en zo dus het verdere verloop van de expeditie van die persoon in iemand anders handen te leggen. Ik zou zowieso die verantwoordelijkheid niet willen en ik zou ook niet willen dat ik door iemand anders toedoen uit de expeditie zou moeten.

maar dat denk ik

Offline ruizduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waaom verkondigd iemand openlijk zijn vertrek aan vlak voor de stemronde ?
« Reactie #13 Gepost op: 28-10-2004, 00:12:30 »
Nuja, ik ga ervan uit dat het bij de "ultieme proef" erom gaat dat er ook daadwerkelijk mensen weg moeten en dan denk ik aan een heel team. Kan me voorstellen dat je het dan niet kan maken om iemand aan de kant te zetten en zo dus het verdere verloop van de expeditie van die persoon in iemand anders handen te leggen. Ik zou zowieso die verantwoordelijkheid niet willen en ik zou ook niet willen dat ik door iemand anders toedoen uit de expeditie zou moeten.
Tja, echt fijn zou dat inderdaad niet zijn, dat je je lot in de handen van iemand anders moet leggen. Maar er zijn al wel meer onaangename verrassingen geweest dit seizoen, de expeditie was nog niet begonnen of Ernestine lag al uit de (reguliere) expeditie.
Je moet het complot smeden als het heet is.