Auteur Topic: aansturen op een winnaar???  (gelezen 11254 keer)

Offline kippeer

• Forumlid
aansturen op een winnaar???
« Gepost op: 5-11-2004, 20:56:28 »
Iedereen die ER kijkt heeft een favoriet: iemand waar zij/hij: bewondering voor heeft,iemand waar hij/zij zich mee kan vereenzelfigen of juist iemand die zo anders is als anders.
Waar we ook over verschillen of over wie we ook verschillen, we willen allemaal een "eerlijke" winnaar. 
Twijfelen jullie weleens over het sturen van het programaa naar een bepaalde winnaar? (bijvoorbeeld duivelsmanseiland vorig jaar omdat publiekstrekker Bjorn ::regenboog:: er dreigde uit te gaan)

Offline Art

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: aansturen op een winnaar???
« Reactie #1 Gepost op: 6-11-2004, 11:59:24 »
Twijfelen jullie weleens over het sturen van het programaa naar een bepaalde winnaar? (bijvoorbeeld duivelsmanseiland vorig jaar omdat publiekstrekker Bjorn ::regenboog:: er dreigde uit te gaan)

Vorig jaar twijfelde ik er wel aan, toen er nog zes mensen waren (Giovani, Judge en Robin tegen Ilona, Franca en Jutta) en dat Robin toen opeens zijn immuniteit kon inruilen voor een extra stem, waardoor Franca er verrassend uitvloog. Toen had ik wel het idee dat de programmamakers dat er opeens ingestopt hadden, omdat ze liever één van de mannen zagen winnen dan één van de vrouwen.
Nog even niks.

Offline Nîcky

• Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #2 Gepost op: 6-11-2004, 20:18:50 »
Iedereen die ER kijkt heeft een favoriet: iemand waar zij/hij: bewondering voor heeft,iemand waar hij/zij zich mee kan vereenzelfigen of juist iemand die zo anders is als anders.
Waar we ook over verschillen of over wie we ook verschillen, we willen allemaal een "eerlijke" winnaar. 

mee eens en ik vind dat iedereen respect moet hebben voor wie jullie ook zijn ja toch is altijd een eigen mening en dat moet ook!!! Groetjesssssss... Nicky  ::joehoe::

Offline robinsonner

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 6-11-2004, 21:53:00 »
Ik weet het wel zeker: volgens mij wordt het script ieder uur aangepast en op een bepaalde manier gestuurd. Zie bv. loting van Darline en Klaar....
Frank was bij voorbaat al de winnaar, als je het mij vraagt!

Offline True Gondorian

• Winnaar pixelprikken PE2005
  • Forumlid
  • Donald Duck for live
« Reactie #4 Gepost op: 6-11-2004, 23:10:35 »
Hoeft niet, als de overige 4 Si Mirat bewoners de rest wegstemd, dan gaan Frank en die door naar de evenwichtsbalk(En we weten allemaal hoe slecht Frank zijn evenwicht is) dan ligt ie er zeker uit.
Who’s got the sweetest disposition?

Offline essie75

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #5 Gepost op: 6-11-2004, 23:38:52 »
Evenwicht is niet het enige, kan ook nog de andere finaleproef zijn die de doorslag geeft.

Offline ruizduck

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 7-11-2004, 02:28:11 »
Hoeft niet, als de overige 4 Si Mirat bewoners de rest wegstemd, dan gaan Frank en die door naar de evenwichtsbalk(En we weten allemaal hoe slecht Frank zijn evenwicht is) dan ligt ie er zeker uit.
Als ze echt Frank de finale in willen loodsen, dan schaffen ze toch gewoon de evenwichtsbalk af!?
Trouwens, als ze er zeker van hadden willen zijn dat Klaar er niet uit zou vliegen, dan hadden ze Mick de immuniteitsman het recht moeten geven om te beslissen bij een gelijke stand. Of zoals vorig jaar, een extra stem ipv de immuniteit.
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline wijngaert

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 7-11-2004, 21:47:38 »
Het voor de tweede maal opduiken van de extra stem lijkt me hier een mooi voorbeeld van. Als Chandinella hem genomen had, was hij niet voor een tweede keer opgedoken.

Offline voodoopop

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 8-11-2004, 10:33:22 »
Ik denk dat zij gedacht hebben..dat Shandinella de extra stem zou kiezen...dan zou het heel anders zijn gegaan   ::jaja::
Jammer dat Shandinnella nu in deze fase te sociaal was ...en aan de groep dacht.Daarom blijkt weer..dat zij een sterke persoonlijkheid is...want zelf is zij sterk genoeg ,ook al had zij voor de stemmen gekozen.

De crew had denk ik ook liever gehad dat ze de stemmen genomen had... ::jaja:: want alle andere medespelers hadden beslist de stemmen genomen,en volledig aan zichzelf gedacht. ::jaja::

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #9 Gepost op: 8-11-2004, 10:42:43 »
tsja, ze zit op fitness en dan zo'n proef, als dat geen aansturen meer is.  :P

Daarbij vind ik het vreemd dat de 'sociale proef' (hoe goed ken je de andere expeditie-leden?) nu al gespeeld is op een cruciaal moment. De afvallers hadden veel minder kans.

Offline voodoopop

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 8-11-2004, 10:57:19 »

Daarbij vind ik het vreemd dat de 'sociale proef' (hoe goed ken je de andere expeditie-leden?) nu al gespeeld is op een cruciaal moment. De afvallers hadden veel minder kans.
Ja, dat vond ik ook vreemd  ...Klaar ,Mick, lagen er al snel uit ,waardoor je de gesprekken over de anderen niet meekrijgt,en dan ook niet kan weten hoe en wat .
Dat is misschien toch de bedoeling....dat de afvallers niet volledig meedoen .. voor de TITEL..en alleen terug erbij zijn gekomen, om de anderen het moeilijk te maken.

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #11 Gepost op: 8-11-2004, 11:03:27 »
Ik ga er vanuit dat de makers een profiel van de winnaar hebben. Hierbij zullen criteria als nationaliteit, geslacht, leeftijd etc een rol spelen. Dit met name voor
de afwissling met vorige jaargangen.
Daarnaast zal een bepaald imago van de winnaar van belang zijn. Dit rekening houdend
met sponsorbelangen en kijkcijfers.
Een aantal kandidaten zullen aan dit profiel voldoen en dan is het verder een kwestie van bijsturen.  ::tandpastasmiley::
Mijn indruk/inschatting is dat het tot nu toe prima volgens plan verloopt.  ::ok::
Het is natuurlijk wel zo dat als dit "bijsturen" te opzichtig gebeurt bepaalde kandidaten om die reden zouden kunnen afhaken, omdat ze zichzelf kansloos achten voor
de overwinnning en daarnaast de kijkers teveel de illusie wordt ontnomen van een eerlijk spel.
« Laatst bewerkt op: 8-11-2004, 11:27:45 door Castor_en_Pollux »

Offline robinsonner

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 8-11-2004, 11:18:54 »
Daarom vind ik dit jaar ook veel minder goed dan de voorgaande jaren; Het lijkt alsof er alleen maar gediscussierd en gezanikt wordt.
Als ze met hetzelfde materiaal (700 uur) nog een serie zouden plakken, zou het er heel anders uit kunnen zien.
Ik mis de leuke, humorvolle dingen.
De produktie heeft in mijn ogen de plank misgeslagen en onterecht mensen op een bepaalde manier neergezet!

Offline TessaLondon

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 8-11-2004, 11:49:29 »
Misschien wel maar ik denk dat ze het elk jaar weer verrassend proberen te maken. Zelf vind ik dat ze dat dit jaar minder goed hebben gedaan. Meteen de Belgen tegen de Nederlands, vind ik minder. Daarna degene die weggestemd zijn nog een kans geven, ook minder.

Misschien is het een goed idee om weer van voren af aan te beginnen. Gewoon 2 teams, gemengd Ned en Belgie, vrouwen en mannen, en weg is weg!!!! Back to basic!!!

Maar ik denk wel dat er aangestuurt wordt, extra stemmen etc, ze kunnen het programma na elke gebeurtenis aanpassen. We zullen het wel zien!!!

Offline maaykie

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 8-11-2004, 19:01:01 »
Ik mis de leuke, humorvolle dingen.

Nu je het zegt...ik ben het helemaal met je eens! :-\\ Gewoon het lol trappen, zoals Robin dat vorig jaar deed zie je hier niet meer. De hele expeditie hangt, in onze ogen, aan elkaar van ruzies en complotten  :(

En tach blijf ik kijken..dat zegt ook wel weer iets over mij  :P

Offline voodoopop

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 9-11-2004, 10:57:32 »
Klopt ...wij missen ook de HUMOR    ::rofl::

Maar wees EERLIJK... wij willen met zijn allen ook SENSATIE zien.....anders is het ook niet spannend.   ::rofl::

Offline ROOz

• Forumlid
  • Mensen Zonder Fantasie Vluchten In De Realiteit
« Reactie #16 Gepost op: 9-11-2004, 11:48:16 »
Indd.. als er geen ruzie's enzow voorkomen is het ook niet leuk, alleen  hebben ze humoristische dingen weinig laten zien dit jaar..*best jammer**

Ik denk ook dat ze al wel een winnaar in gedachten hebben,en ik weet wel zeker dat dat script heel vaak aangepast word, want wie verwacht er nou dat er zoveel mensen uit zichzelf uit de expeditie stappen...
WhoeJ~!Begrijp jij wat ik bedoel?..

Offline belletje

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 9-11-2004, 12:12:35 »
Wat is er nou moeilijk aan een mix van humor en "ruzie" ?
Stel dat ze nou met hetzelfde materiaal nog een serie plakken, maar dan heel anders...... kijken hoe dat is?!

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 9-11-2004, 12:14:00 »
Ja, volgens mij kunnen ze echt wel twee compleet verschillende series maken met hetzelfde materiaal...
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline ruizduck

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 10-11-2004, 23:17:42 »
De ruzies moeten ze natuurlijk wel laten zien, anders wordt voor ons de eilandraad 1 groot vraagteken. En het is natuurlijk erg leuk om naar te kijken, hoewel er nu misschien een overdosis dreigt. Humor scoort natuurlijk ook, vandaar dat ik het jammer vind dat ze daar vrij weinig van laten zien.
Wat betreft het aansturen op een winnaar: Het is voor de makers toch veel interessanter dat Marjolein die extra stem pakte, nu zijn de verhoudingen weer totaal op zijn kop gegooid (natuurlijk mede dankszij Klaar, anders was het 4-4 geworden.) Shandinella had die stem helemaal niet nodig, zeker niet voor haarzelf, maar ook niet voor haar medeverstekelingen, want de originals waren toch in de minderheid. Vandaar dat Ernst-Paul Shandinella steeds probeerde om te kopen (het Ronald-virus  ;) ) , net zolang totdat ze toegaf. Had ze de extra stem gehouden dan zou ze natuurlijk een slechte beurt hebben gemaakt bij de groep omdat ze hen die zak rijst niet gunde, of ze had moeten liegen over de (grootte van de) zak rijst. Maar dat was dan wellicht uitgekomen bij de eilandraad, als EP kritische vragen ging stellen...  >:D
En dat de originals het makkelijker hadden bij de vragen tijdens de eliminatieproef, dat compenseert dan weer enigszins de "eenvoudige wandeltocht" die de verstekelingen moesten afleggen om weer terug in de expeditie te komen.
Je moet het complot smeden als het heet is.