Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 32870 keer)

Offline Aap

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #60 Gepost op: 24-10-2005, 22:08:26 »
Maxime had dit wel kunnen zien aankomen maar hij stemde niet op Douwe?

Hij had ook wel kunnen weten dat Douwe zich in het nauw voelde en wel al zijn stemmen moest gebruiken.

Maar als bijna iedereen zijn stemmen op zak houd gebeuren dit soort dingen.

En Carl is de lachende derde die met al zijn stemmen naar winnaarseiland gaat.

Een even zielig doen bij Maxime en (waarschijnlijk) verhalen ophangen bij Marnix en dat allemaal om zichzelf op te hemelen ::jaja::

Een ding staat in iedere geval vast. Carl zal nooit de expeditie winnen, ga jij voor hem bellen? ::pinokkio::

Wel jammer van Maxime, maar dat expeditie is nou eenmaal ook een beetje tactiek.

Offline Mazter

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #61 Gepost op: 24-10-2005, 22:11:08 »
Het jammere aan deze zaak is dat hij een van de 2 mensen die Carl in een fysieke proef kunnen verslaan naar huis heeft getuurd. De andere is Carl. Maar als ze om de beurt op het winnaarseiland zitten zal Carl zijn kans om eliminatieproeven te winnen alleen toe nemen.

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Aflevering 9
« Reactie #62 Gepost op: 24-10-2005, 22:17:08 »
Het jammere aan deze zaak is dat hij een van de 2 mensen die Carl in een fysieke proef kunnen verslaan naar huis heeft getuurd. De andere is Carl. Maar als ze om de beurt op het winnaarseiland zitten zal Carl zijn kans om eliminatieproeven te winnen alleen toe nemen.
Er komen ook nog wel "denk" proeven.. aangezien Carl daar niet zo sterk in is.. kunnen andere ook nog weleens immuniteit winnen  ::jaja::

Offline ruizduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #63 Gepost op: 24-10-2005, 22:18:31 »
Het jammere aan deze zaak is dat hij een van de 2 mensen die Carl in een fysieke proef kunnen verslaan naar huis heeft getuurd. De andere is Carl.
Ik neem aan dat je met "De andere is Carl" Marnix bedoeld.
Overigens is Maxime een van de weinigen inderdaad die van Carl kan winnen in een proef, maar Maxime is ook de enige die niet op Carl zal stemmen als hij of zij daar de kans voor krijgt!
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline muizje

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #64 Gepost op: 24-10-2005, 22:19:22 »
Vond het ook echt een domme actie van de meeste Belgen daar.
Ze hadden zeker kunnen verwachten dat Douwe wat ging uithalen, hij moest immers wel.
Ik had eigenlijk verwacht dat Douwe op Marleen ging stemmen aangezien zij al een stem tegen had. Wat hadden ze verwacht dat Douwe met die twee tegenstemmen eruit zou gaan :S.
Maarja zeer zeker goeie actie van Douwe, ik had denk ik precies hetzelfde gedaan  ::trots::.

Hoewel ik echt niks van Carl moet hebben en hem echt vreselijk vervelend vind, vond ik het wel een slimme zet van hem. Hij weet ook dat hij niet geliefd is en dat hij zijn stemmen hard nodig heeft en daarbij moet je soms over lijken gaan (wat ik zelf erg onsportief vind). Carl is weer echt in mijn achting gedaald, ook na dat gedoe met op dat eiland.

Al met al vind ik het wel zonde dat Maxime eruit ligt, ik vond hem erg sympathiek en een goeie kandidaat.

Douwe vind ik echt top  ::ok::

Offline Mazter

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #65 Gepost op: 24-10-2005, 22:25:37 »
Ik neem aan dat je met "De andere is Carl" Marnix bedoeld.
Overigens is Maxime een van de weinigen inderdaad die van Carl kan winnen in een proef, maar Maxime is ook de enige die niet op Carl zal stemmen als hij of zij daar de kans voor krijgt!

De andere is idd Marnix. Dat Maxime niet op Carl zal stemmen maakt niet uit. Dat doen Fleur, Meredith en Marleen en degene op winnaaars eiland wel doen.

Offline ruizduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #66 Gepost op: 24-10-2005, 22:28:00 »
Ik vond de eliminatieproef wel heftig. Ik vond het zeer raar dat er niet direct een arts of verpleger op Maxime afliep. De kandidaten moesten hem zelf het strand op dragen. Verbazingwekkend trouwens dat Carl daar ook nog de kracht voor had (dit was echt mijn laatste compliment).
Wat ik van Maxime niet begreep is dat hij zo tot het uiterste ging om deze proef te winnen. Want hij zat zelf - dacht hijzelf althans - niet in de gevarenzone, en indien hij de proef had gewonnen had hij het doodvonnis van "zijn maatje" Carl getekend.
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline Sander2602

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #67 Gepost op: 24-10-2005, 22:30:57 »
Ik snap die Belgische deelnemers niet echt. Wat hadden ze dan verwacht, dat Douwe zich als een schaap naar de slachtbank zou laten brengen?  ??? Vooral die reactie van Marnix. ::ohno::

 ;D Haha achja als je niet precies weet waarom kun je wel zo reageren.  ::tandpastasmiley::

Offline ruizduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #68 Gepost op: 24-10-2005, 22:33:16 »
Dat Maxime niet op Carl zal stemmen maakt niet uit. Dat doen Fleur, Meredith en Marleen en degene op winnaaars eiland wel.
Klopt, maar nu is er ook nog een Douwe om op hem te stemmen.  ???
Oja, die heeft nog maar 0 stemmen. Je hebt gelijk.  ;)
Maar wel is het zo dat - nu Carl weer op winnaarseiland zit - Maxime de enige was geweest die hem daar niet had weggestuurd. Want wie wil er nou vrijwillig met Carl op een eiland zitten (behalve John).
Je moet het complot smeden als het heet is.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 9
« Reactie #69 Gepost op: 24-10-2005, 22:35:33 »
Wat ik van Maxime niet begreep is dat hij zo tot het uiterste ging om deze proef te winnen.

In het filmpje 'een moment met Meintje' op talpa.tv zegt Meintje dat Maxime vertelde dat hij op het gegeven moment de harde stenen niet meer voelde en onder water in een ontspannen toestand terechtkwam, een soort roes. Gelukkig dat hij ineens opstond uit die roes anders was het slecht afgelopen.

Erg gevaarlijke proef dus.. Zoiets hoeft van mij niet meer. ::ohno::

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #70 Gepost op: 24-10-2005, 22:42:11 »
Erg gevaarlijke proef dus.. Zoiets hoeft van mij niet meer. ::ohno::

Neen dat vond ik op het randje van.... Ik hou meer van proeven zoals vorig jaar midden in het feest dat ze in de hangmat moesten liggen en de steen niet laten vallen.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 9
« Reactie #71 Gepost op: 24-10-2005, 22:45:40 »
Geweldige proef was dat! De beste proef uit de alle Robinsons wat mij betreft. ::jaja:: Ook geweldig in beeld gebracht, het moment dat Shandinella de steen laat vallen, lijkt het eerst net of het die van Frank is. Schitterend. ::ok::

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 9
« Reactie #72 Gepost op: 24-10-2005, 22:54:49 »
Geweldige proef was dat! De beste proef uit de alle Robinsons wat mij betreft. ::jaja:: Ook geweldig in beeld gebracht, het moment dat Shandinella de steen laat vallen, lijkt het eerst net of het die van Frank is. Schitterend. ::ok::
ik vond het maar een enge proef ::ohno::

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #73 Gepost op: 24-10-2005, 23:08:38 »
Neen dat vond ik op het randje van.... Ik hou meer van proeven zoals vorig jaar midden in het feest dat ze in de hangmat moesten liggen en de steen niet laten vallen.

Niet zo soft doen, gewoon goede proef.
at your service

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 9
« Reactie #74 Gepost op: 24-10-2005, 23:17:50 »
Niet zo soft doen, gewoon goede proef.
Misschien heb je wel gelijk, maar ik vind het toch wel ver gaan: Maxime was bijna dood man (nouwjah...  ;))

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #75 Gepost op: 24-10-2005, 23:45:09 »
Ik ben het met je eens dat het een goede zet was van Douwe om al zijn stemmen in te zetten. Alleen had hij niet op Max moeten stemmen (beter op Marleen, want die had er al een).

Vanuit Douwe's perspectief was al zijn stemmen inzetten een zeer begrijpelijke keuze. Als er volgende week Expeditieleden zijn die dat in twijfel trekken, dan zijn ze hypocriet. Het lag zeer voor de hand dat Maxime en Carl het op Douwe gemunt hadden. Sterker: als hij zijn stemmen niet uitgebracht had, dan wás Douwe er uit gegaan.

Juist om die reden vind ik het niet onbegrijpelijk dat Douwe zijn pijlen op Maxime heeft gericht. Dat heeft Maxime aan zichzelf te danken en in de hand gewerkt toen hij volstrekt onnodig Carl op ging stoken omtrent het commentaar dat in de groep tegen hem bestond. Ik vind namelijk dat Carl niet verantwoordelijk was voor de bedorven sfeer in de groep dit keer. Het was de groep zelf die Carl niet verwelkomde, en het was Maxime die vervolgens olie op het vuur gooide. Een zeer bedenkelijke actie.

Maar daarmee vind ik het dus heel begrijpelijk dat Douwe Carl en Maxime als duo is gaan zien. Het liefst wilde hij Carl eruit hebben, maar omdat dat niet kon werd Carl's maatje Maxime het meest logische slachtoffer. Met de dames heeft Douwe namelijk een uitstekende verstandhouding. Door een van hen eruit te stemmen zou hij zichzelf ontrouw zijn geworden, en je kunt Douwe een hoop verwijten, maar dát past nu juist niet bij hem. Hij blijft altijd zichzelf trouw.

Ik had Maxime vrij hoog zitten steeds, maar deze aflevering vond ik hem een bedenkelijke intrigant. En het is precies dat wat hem de kop gekost heeft. It's all in the game.

Offline Pilgrim

  • Forumlid
  • Ut Fryslân!
Re: Aflevering 9
« Reactie #76 Gepost op: 25-10-2005, 04:38:02 »
Je hebt het zeer juist beschreven SterrenNacht  ::ok::

Offline Hobbes_1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #77 Gepost op: 25-10-2005, 08:55:08 »
Wanneer vallen die beschermengeltjes eens van Carl zijn schouder? Niet te geloven wint hij weer inmunniteit! :o

Begrijpelijk dat Douwe zijn eigen plaats wil redden, maar het is niet zo slim om gelijk al je stemmen te gebruiken. Jammer dat het ten koste van Maxime ging, vond het wel een charmeurtje. ::ohno:: Alleen hij trok wel heel erg naar Carl, dat was wel weer een beetje jammer.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #78 Gepost op: 25-10-2005, 10:04:46 »
Ik vond het een mega spannende aflevering...

Vol verrassingen en spannende elementen...de proef vond ik er gevaarlijk uitzien en ik neem mijn petje er voor af, dat men het nog zo lang heeft volgehouden ::ok::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Tycho

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #79 Gepost op: 25-10-2005, 10:30:54 »
Wanneer vallen die beschermengeltjes eens van Carl zijn schouder? Niet te geloven wint hij weer inmunniteit! :o

Begrijpelijk dat Douwe zijn eigen plaats wil redden, maar het is niet zo slim om gelijk al je stemmen te gebruiken. Jammer dat het ten koste van Maxime ging, vond het wel een charmeurtje. ::ohno:: Alleen hij trok wel heel erg naar Carl, dat was wel weer een beetje jammer.

Ik vraag me ook af wanneer de gerechtigdheid eindelijk is een keer in zijn gezicht wordt gewreven. Die man onsnapt aan alle dansen, krijgt alles in zijn schoot geworpen.
Hij had er al 4 afleveringen geleden uit moeten liggen. Ja hij speelt het spel, maar wel op een wel heel onsportieve manier. Nu is het al ten koste gegaan van Maxime. Toen hij WEER immuniteit won kreeg ik echt de neiging om de TV uit te zetten; het is gewoon niet leuk dat hij er NOG steeds in zit. Nu maxime weg is, heeft hij weinig concurrentie meer voor immuniteits proeven. Ja marnix, maar Carl en Marnix wisselen elkaar constant af van het winnaarseiland. Marnix omdat ie Carl niet kan uitstaan, Carl wederom om tactische redenen.

Die man mag echt niet in de finale komen! Dan zou degene met wie hem in de finale zit bij voorbaat gewonnen hebben.

Achja, ik denk dat het tij nog wel gaat keren dat alles fout gaan voor Carl.

~Tycho