Auteur Topic: vragen aan Ernst-Paul  (gelezen 85898 keer)

Offline Maikel

  • Forumlid
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #100 Gepost op: 19-10-2005, 20:21:10 »

Hallo Ernst Paul...

Ik heb een vraag (wat misschien al eerder is gesteld)

In 2006 komt er dan de Allstar expeditie of een gewone ER? Of weten jullie dat nog niet? Op de Vlaamse site staat namelijk al een inschrijf formulier voor komend seizoen.


Offline Tee-Jay

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Björn Lemeire en Douwe Popma heerschen
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #101 Gepost op: 20-10-2005, 13:06:42 »


In 2006 komt er dan de Allstar expeditie of een gewone ER? Of weten jullie dat nog niet? Op de Vlaamse site staat namelijk al een inschrijf formulier voor komend seizoen.


Ik heb daar ook een vraag over, want als er volgend jaar een Allstar expeditie komt, mogen er dan alstjeblieft de échte Robinsons van al die jaren bij zitten! Een eerlijke verdeling dus, want wat we bij die verkiezingen van vorig jaar bij net5 zagen was dat er enorm veel van dat laatste jaar waren gekozen en bijna niemand van de eerdere edities. En zeg nou eerlijk, wat is een allstar expeditie zonder bijv. Melvin, Eva, Karin, Richard, Olivier en natuurlijk Bjorn? Dus kunnen u en uw team een eerlijke en goede indeling maken voor de allstars serie??
Björn Lemeire is de man

Offline filmmuziek fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #102 Gepost op: 21-10-2005, 19:28:33 »
Ernst-paul,

Misschien geen evidente vraag, maar een vraag uiteraard rond de muziek.
Allereerst wil ik even zeggen, dat er iedere jaar weer fantastische muziek tussen zit. En dit uit gevarieerde albums, al merk ik een voorkeur voor bepaalde componisten.
Maar ik ben steeds verbaasd hoe ze erin slagen, beeld en muziek op elkaar af te stemmen  ::ok::.
Nu is mijn vraag, waarom geen album uitbrengen met oa de hoofdthema's en meest gebruikte muziek doorheen de jaren.
Ik kan mij voorstellen dat dit zeker niet vanzelfsprekend of mogelijk is. Maar misschien een idee dat veel mensen waaronder ikzelf zou plezieren. ::jaja::

groetjes  ::zwaai::

Offline Zipje

  • Forumlid
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #103 Gepost op: 21-10-2005, 21:48:11 »
Hai die EP!

Woef, af en toe ben ik best een beetje jaloerserig op jou hoor. Mijn vraag is dan ook:

Verkneuter jij je tijdens de opnames van de Expeditie? (Als in: je weet al wat er gaat gebeuren volgens het draaiboek, en wat dat dan voor effect gaat hebben op het spel.)

Ik ben erg benieuwd!!

Zipje

Offline islandhopper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • please don't take it personal!!!
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #104 Gepost op: 24-10-2005, 10:16:44 »
Dag Ernst-Paul,

Als gezin (twee zoons van 13 en 11) kijken we nu voor het tweede seizoen naar ER (we nemen het programma op, en kijken het later af). We vinden het wel heel boeiend, om er over door te praten, hoe mensen met elkaar omgaan in zulke omstandigheden (en de jongens vinden de proeven natuurlijk ook erg cool  ::pinokkio::

Eén ding vonden we dit jaar echt heel jammer, een flinke drempel, en dat was het begin: waarom een kruisiging doen bij de eerste proef? We zijn zelf christenen, en voor ons is dat een heel belangrijk en kostbaar symbool. Gevoelsmatig wordt daar op deze manier onzorgvuldig mee omgesprongen. Ook van mensen in onze omgeving hoorden we dat dit als aanstootgevend werd ervaren, en dat sommigen daardoor dit jaar niet kijken (terwijl ze dit eerst wel van plan waren). Ik las dat jullie dit van Denemarken hadden 'afgekeken'. zijn daar geen negatieve reacties op gekomen? Of hebben jullie 'lak' aan de christelijke minderheid in Europa? (dan kijken ze maar niet?)
Ben benieuwd naar je antwoord.
... ook gewoon maar een mening...

Offline mooneyeslinda

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • fan van expeditie robinson en kijk wie is de mol.
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #105 Gepost op: 24-10-2005, 22:50:01 »
hoi .

leuk dat je vragen beantwoord!!

mijn vraag schrok je toen maxim zo slecht er aan toe was na die zware proef in de branding?

leef je vaak mee met kandidaten

zou je zelf weleens mee willen doen als kandidaat?
robinson is weer geweldig dit jaar

Offline aav

  • Forumlid
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #106 Gepost op: 25-10-2005, 00:20:34 »
Ik heb een beetje een spuit-elf vraagje.
Zaten er echt haaien daar of zwommen die alleen rond in Douwes hoofd?
En werden jullie zelfs niet een heeel klein beetje zenuwachtig van zijn angst? Of lagen jullie juist in een deuk omdat hij een kleine haaiensoort voor babyhaaien aanzag?

Super dat je hier vragen wilt beantwoorden!

Offline Pilgrim

  • Forumlid
  • Ut Fryslân!
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #107 Gepost op: 25-10-2005, 04:41:23 »
Toch nog weer even een vraag;

Waarom kunnen de deelnemers niet gewoon op 1 stembriefje schrijven "6x stem voor Maxime" [in Douwe z'n geval  ;) Want nu kon Carl daaraan zien dat Douwe veel stemmen had gedaan en koos hij ervoor om niks uit te schrijven. Sowieso; waarom kunnen de kandidaten in de urn kijken? Dat is toch niet eerlijk? De gene die eerst moet stemmen heeft die 'luxe' niet.
Waarom doen jullie het zo?

Offline JDM

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #108 Gepost op: 25-10-2005, 14:30:09 »
Toch nog weer even een vraag;

Waarom kunnen de deelnemers niet gewoon op 1 stembriefje schrijven "6x stem voor Maxime" [in Douwe z'n geval  ;) Want nu kon Carl daaraan zien dat Douwe veel stemmen had gedaan en koos hij ervoor om niks uit te schrijven. Sowieso; waarom kunnen de kandidaten in de urn kijken? Dat is toch niet eerlijk? De gene die eerst moet stemmen heeft die 'luxe' niet.
Waarom doen jullie het zo?
  ::ok::  goeie vraag, vond ik ook heel raar.
denk aan Mick en alles wat ie deed

Madine

  • Gast
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #109 Gepost op: 25-10-2005, 15:36:01 »
Jullie schieten vast enorm veel materiaal tijdens de opnames, maar we krijgen slechts een fractie te zien. Aan de ene kant is dat goed, want zo krijgen we wel kwaliteit, aan de andere kant jammer. Jullie blijven ongetwijfeld met veel mooie beelden zitten, terwijl de fans hier naar meer smachten en er geen genoeg van kunnen krijgen. Is het nooit een optie geweest om meer afleveringen uit te zenden? Bijvoorbeeld twee maal per week? Of waarom geen gebruik maken van internet, door daar veel overgebleven beeldmateriaal op te plaatsen in de vorm van aanvullende afleveringen?

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #110 Gepost op: 26-10-2005, 12:56:56 »
Hallo Ernst-Paul,

Ik las op de site van Talpa dat Chico gekocht is op een markt door de crew.
Hoe lief ik het aapje ook vind, hoe goed ik begrijp dat je hart smelt als je zo'n beestje ziet zitten in een veel te kleine kooi...Hoe dan ook, door het aapje te kopen hou je de handel in stand! ::ohno::
Jullie denken vast goed te doen door het beestje weg te halen maar de handelaar wordt beloond: hij krijgt geld en zal het de volgende keer weer doen.
Hebben jullie hierover goed nagedacht? Zeker op tv heb je hoe dan ook een soort van "voorbeeldfunctie". Of tellen bij Talpa alleen de kijkcijfers?

En voor de rest me hier aan gaat vallen: ik ben ook een dierenvriend, JUIST daarom moet de handel stoppen!!

Complimenten wel voor deze serie: spannender dan ooit!!!

Groeten,
Langkousonline (Patricia)

"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline Nootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Zoek de verschillen ...
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #111 Gepost op: 26-10-2005, 21:15:41 »
Ik las op de site van Talpa dat Chico gekocht is op een markt door de crew.
Hoe lief ik het aapje ook vind, hoe goed ik begrijp dat je hart smelt als je zo'n beestje ziet zitten in een veel te kleine kooi...

Hoe dan ook, door het aapje te kopen hou je de handel in stand! ::ohno::
De handelaar wordt beloond: hij krijgt geld en zal het de volgende keer weer doen.

Hebben jullie hierover goed nagedacht? Zeker op tv heb je een soort van "voorbeeldfunctie".

Ik ga je niet aanvallen langkousonline .. ik vind je   ::ok::
en ik ben juist erg blij dat jij eraan dacht om deze vraag te stellen.   
Het hield me vanaf het begin bezig .. maar ik dacht er niet aan   ::schaam::

Beste Ernst Paul,
In tegenstelling tot wat ik onder mijn avatar schrijf  -gekozen als een "denkertje"-  ben ik als niet-vleeseter en lid van de Partij voor de Dieren en nog wat van dat soort diervriendelijke praktijken ... natuurlijk géén voorstander van het behandelen van dieren als mensen.

Dieren moet je dier laten zijn en horen in hun eigen biotoop, alwaar ze kunnen leven naar hun natuurlijk gedrag.  Gebeurt dat niet dan is gedragsstoornis onvermijdelijk.., (het zijn net mensen hé .. en vice versa kijk maar naar sommige expeditieleden die uit hún natuurlijke leefomgeving zijn gehaald)  het dier is immers ongelukkig. 
Wat m.b.t. deze vraag blijkt uit het feit dat het 3 maanden jonge vriendje van Chico  -ondanks training- al -mensen- bijt en samen met Chico onnatuurlijk gefixeerd is op eten. 

In aansluiting op de vraag of jullie hebben nagedacht over de instandhouding van dierenhandel, de voorbeeldfunctie hiervan en waarbij ook het voorbeeld dat aapjes niet bij mensen horen;
vraag ik me ook af wie die training gegeven heeft.. (gezien dit niet goed gelukt is) en of jullie er over nagedacht hebben om bijvoorbeeld de stichting Wakker Dier, of AAP te benaderen met de vraag wat jullie het beste met Chico en zijn vriendje -na de opnames- hadden kunnen doen.?

Immers nu zitten ze bij mensen in de achtertuin.  Hoe lief, goed en aardig die mensen ook zullen zijn .. een mooi leven voor een aap is dat niet.  En zeer waarschijnlijk zitten ze daarbij ook nog aan de ketting, gezien ze moeilijk "hanteerbaar" zijn (één bijt en beide een fixatie op voedsel) en ze anders ook de tuin uit zouden kunnen enz...

Hartelijke groeten
en veel succes met alles.
« Laatst bewerkt op: 31-10-2005, 12:55:18 door Nootje »
Mensen zijn als dieren... behandel dieren als mensen...

Offline Redfaction

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #112 Gepost op: 26-10-2005, 22:09:43 »
Beste Ernst Paul,

Allereerst mijn complimenten voor het programma E.R (en uiteraard Peking Express,wat je ook hebt gedaan).
Het blijft elk jaar boeien, echter dit jaar vindt ik de contrasten wel erg uit elkaar (John en Carl versus rest rest van de kampen). Ik ,persoonlijk, vindt dat er gedragsregels moeten zijn , zodat er onderling respect is bij Expeditie Robinson.
Dat is nu erg ver te zoeken, er had toch al eerder ingegrepen kunnen worden ?

Als de sfeer goed ligt, komt dat ook plezierig over bij de kijkers (en krijg je verhoogde kijkcijfers?).
Daarbij vindt ik,dat de nadruk op "tactisch" spelen ligt; elkaar zwart maken en leugens vertellen,etc.
Dat komt bij mij niet prettig over, ik houdt van eerlijk zijn en geen gelieg tegenover elkaar.

Het idee van E.R is uitstekend, maar dan wel op basis van respect en eerlijkheid  onderling en competitie mag dan wel op z'n tijd
mee spelen.

Dat brengt mij dan op de hoofdvraag;
Als je (bij wijze van spreken) mee zou doen aan deze groep van E.R, hoe zou je instelling dan geweest zijn ?
Bijv. als een type ala Douwe (voor de lol en plezier), ala Maxime (sociaal,vriendelijk doch compitatief), ala Carl (voor de finale gaan en niemand ontzien).

Hopend op een antwoord en met groet,
Henk
 

Offline QueenKatrien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • A dreamer lives forever
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #113 Gepost op: 31-10-2005, 18:42:39 »
Hello,

Tof dat je vragen van forum-gangers wil beantwoorden!

Mijn vraagje:

Als de kandidaten de Expeditie moeten verlaten (vrijwillig of door stemming), gaan ze dan onmiddellijk terug naar Nederland/België?

Indien ja: dan weet de directe omgeving van die kandidaat toch dat hij/zij geen Robinson (=winnaar) is?

Groetekes!

Offline globetrotster

  • Forumlid
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #114 Gepost op: 31-10-2005, 22:25:43 »
Beste EP, ;D
Als trouwe fan van ER en van Survivor, heb ik een beetje het idee dat het dit jaar allemaal nog softer word bij ER, het luxe winnaars-eiland met chocola en matrassen en bedden, pauzes van 1 minuut in de survivorproef inlassen, door op de gong te mogen slaan , en tot overmaat van ramp nu een familie-eiland.
Ik vind zelf dat als je je opgeeft voor zo'n programma, dat het niet zien van je familie gewoon erbij hoort !!
en een essentieel onderdeel van de survival is.
Er word steeds minder ge-survivald, en meer luxe word toegevoegd.
Ik zou het leuk vinden als het survival deel weer wat meer op de voorgrond zou komen, met alle bijbehorende intriges en stemafspraken en complotten, dat maakt het echt een heel stuk spannender naar mijn idee.

Offline islandhopper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • please don't take it personal!!!
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #115 Gepost op: 1-11-2005, 08:00:35 »
Hoi Ernst Paul,  ::zwaai::
ga je dit een keer beantwoorden? Of heb je er geen zin/ tijd in? Graag antwoord, of en wanneer we antwoord kunnen verwachten. Anders zit ik voor niks hier elke keer heen te surfen.  ::ohno::
Islandhopper  ::schaam::
... ook gewoon maar een mening...

Offline Folha

  • Forumlid
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #116 Gepost op: 1-11-2005, 10:28:36 »
Beste EP, ;D
Als trouwe fan van ER en van Survivor, heb ik een beetje het idee dat het dit jaar allemaal nog softer word bij ER, het luxe winnaars-eiland met chocola en matrassen en bedden, pauzes van 1 minuut in de survivorproef inlassen, door op de gong te mogen slaan , en tot overmaat van ramp nu een familie-eiland.
Ik vind zelf dat als je je opgeeft voor zo'n programma, dat het niet zien van je familie gewoon erbij hoort !!
en een essentieel onderdeel van de survival is.
Er word steeds minder ge-survivald, en meer luxe word toegevoegd.
Ik zou het leuk vinden als het survival deel weer wat meer op de voorgrond zou komen, met alle bijbehorende intriges en stemafspraken en complotten, dat maakt het echt een heel stuk spannender naar mijn idee.

Goed gezegd, ik heb er ook al es meerdere keren aan gedacht, ik zou ook wel eens graag weten waarom dat gebeurt
de essentie van Expeditie Robinson gaat zo verloren

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #117 Gepost op: 1-11-2005, 10:40:53 »
Hallo Ernst Paul...

Ik heb een vraag (misschien al eerder gesteld)

Als de kandidaten uit de expeditie gaan, zijn ze meestal brood en broodmager (tenminste als ze er lang in hebben gezeten). Krijgen ze van de programmaleiding/doctoren adviezen om weer op hun normale gewicht te komen of moeten ze dit zelf maar uitzoeken?
Blijf trouwens doorgaan met dit toffe programma!

Nostra
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #118 Gepost op: 1-11-2005, 13:26:07 »
Ik heb daar ook een vraag over, want als er volgend jaar een Allstar expeditie komt, mogen er dan alstjeblieft de échte Robinsons van al die jaren bij zitten! Een eerlijke verdeling dus, want wat we bij die verkiezingen van vorig jaar bij net5 zagen was dat er enorm veel van dat laatste jaar waren gekozen en bijna niemand van de eerdere edities. En zeg nou eerlijk, wat is een allstar expeditie zonder bijv. Melvin, Eva, Karin, Richard, Olivier en natuurlijk Bjorn? Dus kunnen u en uw team een eerlijke en goede indeling maken voor de allstars serie??
Ik had ook gehoopt op Melvin, dat was voor mij dé Robinson van 2000, maar volgens mij istie niet meer in Nederland en had er ook geen behoefte meer aan (om mee te doen).

vraagje aan Ernst-Paul:
wat is er gebeurd met Eva (ER 2000)? Volgens mij was ze betrokken bij ER 2001 achter de schermen, althans ik zag haar toen bij de introductie van de deelnemers van dat jaar.

nog een vraag:
heb jij wel eens naderhand kontakt gehouden met een expeditie lid?
or don't you mix business with pleasure? ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 1-11-2005, 20:47:03 door Léon t Hoen »

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #119 Gepost op: 2-11-2005, 17:24:44 »
het luxe winnaars-eiland met chocola en matrassen en bedden

Hebben jullie nadien misschien spijt gehad van de beslissing om een winnaarseiland in te voeren? Het lijkt er nu een beetje op dat diegene die het winnaarseiland bereiken, alle tijd hebben om te versterken en als ze 'teruggezet' worden de zwakkere eilandbewoners (die niet op winnaarseiland zijn geweest) makkelijk kunnen verslaan in de proeven.
Nog even niks.