Poll

Wie is de ultieme Robinson van de Expeditie?

Carl
1 (2.2%)
Douwe
14 (30.4%)
Esther
7 (15.2%)
John
0 (0%)
Marnix
13 (28.3%)
Maxime
11 (23.9%)

Totaal aantal stemmen: 45

Auteur Topic: Wie is de Ultieme Robinson?  (gelezen 13592 keer)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Wie is de Ultieme Robinson?
« Gepost op: 16-10-2005, 19:09:07 »
Wie is de Ultieme Robinson, of te wel: Wie kan het best in zijn/haar eentje overleven op een eiland?
Dus niet: wie is de aardigste? of waar ben je de grootste fan van? Nee nee! Gewoon de grootste overlever!

Ik heb ff mensen eruit gehaald die, voor mijn gevoel dan, nog niet bewezen hebben dat te kunnen...

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #1 Gepost op: 16-10-2005, 19:10:42 »
Ik vind trouwens Maxime

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #2 Gepost op: 16-10-2005, 20:16:54 »
interessante vraag, maar jouw rijtje is natuurlijk behoorlijk subjectief. Want jouw ideeën over Robinson kunnen wel heel anders zijn dan mijn ideeën over Robinson. Btw, dat zijn ze ook, want in mijn rijtje staat maar één survivor. En dat is niet de snelste, de sociaalste of de weet ik veel wat. Op mijn rijtje staat de in mijn ogen de enige persoon die over de capaciteiten beschikt om irl op een onbewoond eiland te overleven. Die in staat is om creatieve oplossingen te bedenken om voedsel te verkrijgen. Die in staat is om iets te bouwen waarmee hij het eiland kan verlaten. Kortom een man die zichzelf kan redden, ook in extreme omstandigheden. Die man is dus Douwe. Voor alle anderen geldt dat ze deze eigenschap niet of nauwelijks bezitten. Die zijn leuk of minder leuk om naar te kijken. Hebben een grote of minder grote mond. Zijn sociaal of minder sociaal. Maar echt puur overleven?? Helaas, je rijtje is te lang.
er was eens......

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #3 Gepost op: 16-10-2005, 23:50:28 »
interessante vraag, maar jouw rijtje is natuurlijk behoorlijk subjectief. Want jouw ideeën over Robinson kunnen wel heel anders zijn dan mijn ideeën over Robinson. Btw, dat zijn ze ook, want in mijn rijtje staat maar één survivor. En dat is niet de snelste, de sociaalste of de weet ik veel wat. Op mijn rijtje staat de in mijn ogen de enige persoon die over de capaciteiten beschikt om irl op een onbewoond eiland te overleven. Die in staat is om creatieve oplossingen te bedenken om voedsel te verkrijgen. Die in staat is om iets te bouwen waarmee hij het eiland kan verlaten. Kortom een man die zichzelf kan redden, ook in extreme omstandigheden. Die man is dus Douwe. Voor alle anderen geldt dat ze deze eigenschap niet of nauwelijks bezitten. Die zijn leuk of minder leuk om naar te kijken. Hebben een grote of minder grote mond. Zijn sociaal of minder sociaal. Maar echt puur overleven?? Helaas, je rijtje is te lang.
Wie moeten eruit dan?
Douwe en Maxime moeten, vind ik, sowieso. Carl, John en Marnix vond ik ook wel redelijke Survivors, en Esther heb ik maar gedaan om reacties als Waarom staat Esther er niet bij?! te voorkomen ;)

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #4 Gepost op: 17-10-2005, 00:17:50 »
Ik denk dat Marnix ook genoeg inventief zou zijn om een goede robinson te zijn.  ::ok::Hij heeft toch ook al in de grot kunnen overleven . Dit was wel met Esther maar zo in een grot dat lijkt me ook niet eenvoudig. Plus dat Marnix een toffe knul is...
Marnix is gewoon  ::bravo::

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #5 Gepost op: 17-10-2005, 00:20:18 »
Als ik uit het rijtje moet kiezen is de keuze heel gemakkelijk dat is absoluut Marnix Hij beschrikt over capiciteiten wat een Echte Robinsonner in zijn mars heeft  ::jaja::

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #6 Gepost op: 17-10-2005, 18:32:46 »
Eerlijk gezegd vind ik Marnix helemaal niet zo'n Robinsontyp!
Oké hij kan goed overleven, maar of hij dat ook in zijn eentje kan?
Nee dat denk ik niet, ik denk dat hij zich dan zeker weten eenzaam enzo zal gaan voelen!
Wat Douwe dus absoluut niet heeft!
Daarom is voor mij DE Ultieme Robinson toch echt: Douwe!  ::ok::

 ::zwaai::
🜃

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #7 Gepost op: 17-10-2005, 18:38:03 »
Eerlijk gezegd vind ik Marnix helemaal niet zo'n Robinsontyp!
Oké hij kan goed overleven, maar of hij dat ook in zijn eentje kan?
Nee dat denk ik niet, ik denk dat hij zich dan zeker weten eenzaam enzo zal gaan voelen!
Wat Douwe dus absoluut niet heeft!
Daarom is voor mij DE Ultieme Robinson toch echt: Douwe!  ::ok::

 ::zwaai::
Maar in de moderne robinson vind ik wel dat ze moeten kunnen functioneren in groep en dat kan Douwe hoegenaamd niet en Richard van ER2 en Frank van ER5 zeker wel !

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #8 Gepost op: 17-10-2005, 18:47:09 »
waar baseer jij dat op dat douwe niet in een groep kan funktioneren? ik vind dat hij behoorlijk sociaal is, sportief, rustig, evenwichtig, duidelijk maar beschaafd (behalve wat "schuttingwoordjes") en beslist niet achterbaks. nu ik dit zo nalees, denk ik dat voor mij douwe wel een winnaar is, al gaat hij misschien niet met het geld naar huis... ::trots::
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #9 Gepost op: 17-10-2005, 19:03:52 »
waar baseer jij dat op dat douwe niet in een groep kan funktioneren? ik vind dat hij behoorlijk sociaal is, sportief, rustig, evenwichtig, duidelijk maar beschaafd (behalve wat "schuttingwoordjes") en beslist niet achterbaks. nu ik dit zo nalees, denk ik dat voor mij douwe wel een winnaar is, al gaat hij misschien niet met het geld naar huis... ::trots::
Haha mee eens!  ::ok::
En nee hij gaat met het geld naar zijn schip! ;)
🜃

Offline Nootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Zoek de verschillen ...
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #10 Gepost op: 18-10-2005, 10:40:16 »
Wie is de Ultieme Robinson, of te wel: Wie kan het best in zijn/haar eentje overleven op een eiland?
Dus niet: wie is de aardigste? of waar ben je de grootste fan van? Nee nee! Gewoon de grootste overlever!
...

Ik denk dat Marnix, Maxime en Douwe alle drie in hun eentje kunnen overleven op een eiland. 
Maar volgens mij Douwe het langst... dus als ik niets anders mag mee laten wegen kies ik i.d.g. voor Douwe.   :)  :D
Mensen zijn als dieren... behandel dieren als mensen...

Offline Tee-Jay

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Björn Lemeire en Douwe Popma heerschen
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #11 Gepost op: 18-10-2005, 14:32:30 »
Douwe is voor mij DE Robinson van dit jaar!! Hij past in het rijtje: Richard, Bjorn, Frank.. Alleen is Douwe beduidend minder goed in Expeditie Robinson proeven dan dat Bjorn of Richard was.
Björn Lemeire is de man

Offline elisabethcb

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #12 Gepost op: 18-10-2005, 15:48:45 »
Op mijn rijtje staat de in mijn ogen de enige persoon die over de capaciteiten beschikt om irl op een onbewoond eiland te overleven. Die in staat is om creatieve oplossingen te bedenken om voedsel te verkrijgen. Die in staat is om iets te bouwen waarmee hij het eiland kan verlaten. Kortom een man die zichzelf kan redden, ook in extreme omstandigheden. Die man is dus Douwe. Voor alle anderen geldt dat ze deze eigenschap niet of nauwelijks bezitten. Die zijn leuk of minder leuk om naar te kijken. Hebben een grote of minder grote mond. Zijn sociaal of minder sociaal. Maar echt puur overleven??


Hier sluit ik me volmondig  bij aan.
Douwe is degene die uiteindelijk zal overleven als hij onverhoopt met zijn schip op een onbewoond eiland terecht komt.
Ik zou willen dat ik  daarbij kon zijn ;)
A fly on the wall

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #13 Gepost op: 18-10-2005, 16:26:00 »
Als ik uit het rijtje moet kiezen is de keuze heel gemakkelijk dat is absoluut Marnix Hij beschrikt over capiciteiten wat een Echte Robinsonner in zijn mars heeft  ::jaja::
Mee eens... ::tandpastasmiley::
First you go backwards, but then forwards again

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #14 Gepost op: 18-10-2005, 17:22:57 »
Vind Marnix de Ultieme Robinsonner. Hij is sociaal, vriendelijk, sterk (in proeven), zoekt eten en houdt van dieren (hihi).

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #15 Gepost op: 18-10-2005, 20:27:52 »
Vind Marnix de Ultieme Robinsonner. Hij is sociaal, vriendelijk, sterk (in proeven), zoekt eten en houdt van dieren (hihi).
het gaat niet om sociaal, vriendelijk en sterk in proeven... het gaat erom wie het best zou overleven in z'n eentje...

Offline Sander2602

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #16 Gepost op: 18-10-2005, 21:25:19 »
Precies zet douwe alleen neer op een eiland en hij overleeft het zeker. Neem nou dat visnet wat die gemaakt had en ik vond die  zee egelvanger ook geweldig. Hij is echt iemand die in zijn eentje wel overleeft. Maar dat doet maxime denk ik ook wel.

Offline gaffe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #17 Gepost op: 18-10-2005, 23:01:07 »
Dus de ultieme Robinson is wat 'wij' ervan maken....en iedereen vindt dat het een soort surviver moet zijn, zet hem/haar op een eiland alleen dan moet hij/zij kunnen overleven.
Naar het boek Robinson Crusoe dus...

Maar....dat is het spel helemaal niet, in dat geval had bijv. Bjorn moeten winnen en Karin, Derek, Jutta niet mi...

Wat mij betreft is de Robinson gewoon degene die aan het eind het spel wint, hij/zij heeft dan 17 kandidaten achter zich gelaten in een spel met als decor een eiland bij Maleisie en spelregels gemaakt door een productie.

Douwe zie ik dus niet winnen, Fleur, Meredith, Marleen, Carl, Emma ook niet.
Blijven er 2 over: Maxime en Marnix.
sic transit gloria mundi

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #18 Gepost op: 19-10-2005, 02:47:42 »
De ultimie Robinson deze Expeditie voor mij Elbert en Maxime...

Maxime sterk, eigen wil en gewoon gaan...

Marnix ook wel, knap dat je na je ziekte je zo sociaal en heel strek kunt neerzetten  ::ok::

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #19 Gepost op: 19-10-2005, 10:46:23 »
Dus de ultieme Robinson is wat 'wij' ervan maken....en iedereen vindt dat het een soort surviver moet zijn, zet hem/haar op een eiland alleen dan moet hij/zij kunnen overleven.
Naar het boek Robinson Crusoe dus...

Ja.. naar het boek van Robinson Crusoe.. iemand die dat kan is voor mij de Ultieme Robinson. En daar werd toch naar gevraagd?
er was eens......