Auteur Topic: Muziek uit Expeditie Robinson  (gelezen 155050 keer)

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #100 Gepost op: 25-09-2005, 13:33:14 »
Welk nummer wordt er gespeeld bij de overtocht van de grotbewoners naar Harimou?
First you go backwards, but then forwards again

Offline filmmuziek fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #101 Gepost op: 25-09-2005, 20:40:14 »
Welk nummer wordt er gespeeld bij de overtocht van de grotbewoners naar Harimou?

Voor de geheime leden op de rots werd veel muziek gebruikt uit de filmscore van Kingdom Of Heaven, die dit jaar is uitgebracht.
Ook bij de overtocht werd hieruit een track genomen, nl. track 10 op het album 'the battle of kerak'.
Kingdom Of Heaven werd gecomponeerd door Harry Gregson Williams, die ook meewerkte aan de 'rock' waaruit het hoofdthema werd genomen. ;)

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #102 Gepost op: 25-09-2005, 22:04:04 »
dankje:D
First you go backwards, but then forwards again

Offline Scabbers

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #103 Gepost op: 26-09-2005, 20:30:27 »
Filmmuziek fan, je vergeet de muziek uit Finding Nemo. Ik weet namelijk zeker dat ik het gehoord heb. Alleen niet meer bij welke scène.
Een psychologische thriller… Een beetje drama… En het is natuurlijk toch reality, maar dan zonder de ranzigheid.

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #104 Gepost op: 26-09-2005, 21:06:13 »
muziek na de proef was Atmadja van Cirque du soleil (also known als de theme van Loods 9a, mijn theatervoorstelling)

verder hoorde ik veel Catch Me If You Can-muziek.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Winston

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...going nowhere.
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #105 Gepost op: 26-09-2005, 21:26:38 »
Ik moet me toch echt wel heel erg vergissen als ik niet onder de eerste scenes het openingsnummer (Introduction (titles)) van (inderdaad, ik dacht het vorige week ook al gehoord te hebben, zeg het maar als ik vervelend word) Edward Scisorhands gehoord te hebben.
- stop making sense -

Offline filmmuziek fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #106 Gepost op: 27-09-2005, 16:24:13 »
Filmmuziek fan, je vergeet de muziek uit Finding Nemo. Ik weet namelijk zeker dat ik het gehoord heb. Alleen niet meer bij welke scène.
Inderdaad word al sinds aflevering 1, gebruikt. Werd vnl. gebruikt in de scene's voor de geheime rotsleden.

Offline filmmuziek fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #107 Gepost op: 27-09-2005, 16:43:01 »
Aflevering 5 alweer, wat me deze keer opviel is dat er tijdens proef 1, veel tracks werden genomen uit de film 'the island'.
Een erg recente keuze, ook wel beetje een gewaagde keuze. Het album kreeg weinig positieve kritiek en werd eigenlijk in de grond genageld. Deze filmscore werd gecomponeerd door Steve Jablonsky, een componist die jarenlang in de schaduw van Hans Zimmer heeft gewerkt.

Na proef 2 hoorde ik de engelenstem van Lisa Gerrard, een diva die al meerdere keren haar stem verleende aan oa. albums van Hans Zimmer. De vocals van oa. Gladiator zijn ook van haar. Het nummer dat men heeft gekozen komt uit een solo-album van haar, Immortal Memory genaamd. Het nummer heet 'marantha (come lord).

Deze aflevering ook weer de gebruikelijke muziek, ook weer veel uit Gladiator.
Ik moet me toch echt wel heel erg vergissen als ik niet onder de eerste scenes het openingsnummer (Introduction (titles)) van (inderdaad, ik dacht het vorige week ook al gehoord te hebben, zeg het maar als ik vervelend word) Edward Scisorhands gehoord te hebben.
Jaaaaaa inderdaad was me deze keer toch ook opgevallen, het was mij vorige keer niet echt bijgebleven. ::ok::
« Laatst bewerkt op: 6-10-2005, 20:02:32 door filmmuziek fan »

Offline tweetyke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #108 Gepost op: 28-09-2005, 13:51:43 »
weer mooie muziek deze keer  ::ok:: ::ok::
het stukje tijdes de reiki massage vond ik prachtig  ::ok:: ::ok::

Offline stijntje31

  • Forumlid
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #109 Gepost op: 28-09-2005, 15:08:37 »
Hallo

Ik heb eergister de aflevering van expeditie robinson gezien (26 sept) en
hoorde een prachtig muziekstuk. Ik heb het over de muziek de wordt
gespeeld bij de proef waarbij de 6 dames tegen elkaar moeten strijden.(
proef waarbij ze een soort paal 270graden rond moeten duwen). Welke
muziek werdt toen gedraaidt?

Alvast bedankt

Offline viggo

  • Forumlid
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #110 Gepost op: 28-09-2005, 21:13:25 »
leuk topic, ik wil nog even mijn steentje bijdragen. wat ik nog niet gelezen heb, is dat er regelmatig gebruik wordt gemaakt van de prachtige soundtrack van de film Himalya, L'Enfance d'un chef. zie o.a. bij Amazon:
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00005ARD8/102-9280620-1517740?v=glance
het nummer Norbu werd afgelopen maandag bijvoorbeeld gebruikt bij de scene van 'wonderdokter' Maxime die Emma behandelt.
je moet deze film overigens een keer gaan bekijken, adembenemend mooi, net als de muziek.

Offline kite

  • Forumlid
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #111 Gepost op: 29-09-2005, 00:05:04 »
Verbeter me als dit oorspronkelijk uit een andere film komt die al genoemd werd, maar ik heb al enkele keren een geweldig stuk gehoord uit The Bourne Identity.

Offline stijntje31

  • Forumlid
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #112 Gepost op: 1-10-2005, 13:30:15 »
Niemand die antwoord op mijn vraag weet......? :\'(  (zie mijn post hierboven)

Greetz

Offline robby

  • Forumlid
  • hihihi
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #113 Gepost op: 1-10-2005, 23:46:30 »
ik heb eindelijk afgelopen week het album van the day after tommorrow met de post ontvangen.
 ::ok:: ::ok:: leuke muziek, ik zou ook een album van hans zimmer willen aanschaven, maar ik weet niet welk album???
HELP!! ???

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #114 Gepost op: 2-10-2005, 11:57:56 »
Niemand die antwoord op mijn vraag weet......? :\'(  (zie mijn post hierboven)

Greetz

Hallo stijntje 31  ::joehoe::

waarom stel je je vraag niet hier?! Dan krijg je vast wel een reactie  ::ok::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Scabbers

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #115 Gepost op: 2-10-2005, 13:02:06 »
ik heb eindelijk afgelopen week het album van the day after tommorrow met de post ontvangen.
 ::ok:: ::ok:: leuke muziek, ik zou ook een album van hans zimmer willen aanschaven, maar ik weet niet welk album???
HELP!! ???
Het wordt niet in ER gebruikt, maar de muziek die hij schreef voor The Lion King vind ik echt prachtig. Op dat album staan ook de liedjes van Elton John en Tim Rice.

Een psychologische thriller… Een beetje drama… En het is natuurlijk toch reality, maar dan zonder de ranzigheid.

Offline filmmuziek fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #116 Gepost op: 3-10-2005, 16:23:05 »
Hallo

Ik heb eergister de aflevering van expeditie robinson gezien (26 sept) en
hoorde een prachtig muziekstuk. Ik heb het over de muziek de wordt
gespeeld bij de proef waarbij de 6 dames tegen elkaar moeten strijden.(
proef waarbij ze een soort paal 270graden rond moeten duwen). Welke
muziek werdt toen gedraaidt?

Alvast bedankt

In deze scene worden twee nummers gebruikt, eentje is de stem van Lisa Gerrard. Het ander nummer herken ik niet.

Offline filmmuziek fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #117 Gepost op: 3-10-2005, 16:30:31 »
ik heb eindelijk afgelopen week het album van the day after tommorrow met de post ontvangen.
 ::ok:: ::ok:: leuke muziek, ik zou ook een album van hans zimmer willen aanschaven, maar ik weet niet welk album???
HELP!! ???

Tof dat het album je meevalt!
Wat betreft Hans Zimmer, dit jaar word nogal wat muziek van hem gebruikt. Ik heb oa. muziek uit verschillende albums gehoord. 'The Rock' waaruit het hoofdthema werd gekozen, 'Batman begins' op de eilandrand, 'King Arhur' bij enkele proeven. En de laatste twee afleveringen werd veel muziek gehaald uit de 'Gladiator'.
Nu Zimmer heeft buiten deze albums, nog tientallen albums uitgebracht, mijn persoonlijke favoriete hiervan 'The prince of Egypt' en 'The thin red line'.
Als je muziek uit Robinson wilt zou ik kiezen voor 'The rock'.

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #118 Gepost op: 4-10-2005, 14:58:48 »
Hoe heet het liedje tijdens de eilandraad? :)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #119 Gepost op: 4-10-2005, 15:03:46 »
Hoe heet het liedje tijdens de eilandraad? :)
die is mooi! dat wil ik ook wel weten ::jaja::