Auteur Topic: [kandidaat Be] Maxime  (gelezen 77088 keer)

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #160 Gepost op: 26-10-2005, 16:38:23 »
🜃

Offline M.Gieze

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • WEES JEZELF,ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN!;-)
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #161 Gepost op: 26-10-2005, 18:14:38 »
Ik vind het heeel erg jammer dat Maxime er plots uit ligt...hij had dit totaal niet verwacht(hij lijkt zelf dus helemaal nog niet zo tactisch bezig te zijn!)
Ik vind het wel erg stom dat ze steeds verbaasd zijn als iemand er een sterke concurent uit stemt...dat lijkt mij juist heel logisch als je een beetje kans wilt maken...maar dat schijnet niet iedereen te snappen,hihi! ???

Petje af Max...je blijft voor mij toch een Robinson!! ::ok::
Wees jezelf,er zijn al zoveel anderen

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #162 Gepost op: 26-10-2005, 18:24:04 »
First you go backwards, but then forwards again

Offline Gooly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #163 Gepost op: 27-10-2005, 08:46:47 »
Maxime was niet mijn favoriete kandidaat, maar eerlijk is eerlijk, er zat wel degelijk een robinson in hem. Ik vind het echt jammer dat hij er uit is, en de manier waarop dat is gegaan. Al vind ik het wel een beetje naief van hem dat hij zijn amulet niet gebruikte. Hij wist dat Douwe hem er uit wilde stemmen. (Domme zet van Douwe overigens, al begrijp ik het wel)

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #164 Gepost op: 27-10-2005, 12:03:03 »
Maxime was niet mijn favoriete kandidaat, maar eerlijk is eerlijk, er zat wel degelijk een robinson in hem. Ik vind het echt jammer dat hij er uit is, en de manier waarop dat is gegaan. Al vind ik het wel een beetje naief van hem dat hij zijn amulet niet gebruikte. Hij wist dat Douwe hem er uit wilde stemmen. (Domme zet van Douwe overigens, al begrijp ik het wel)

Ik neem aan dat je zijn neutraliserende stem bedoelt. Maar zelfs als hij die ingezet had, had het niets uitgemaakt. Het waren 8 stemmen voor Maxime en 2 voor Douwe, en met 1 neutraliserende stem waren het er alsnog 7 voor Maxime geweest.
Oftewel; hij had sowieso moeten gaan.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #165 Gepost op: 27-10-2005, 16:00:06 »
Wat ik niet begrijp, en misschien kan een van jullie mij dat uitleggen, is het feit dat we ons hier allemaal al bijna 4 dagen druk maken over het feit dat Douwe zijn stemmen op Maxime heeft gezet. Maxime was goed, leuke robinson en lichamelijk sterk! Maar wat zou jij doen als je had vernomen dat Carl en Maxime op je gingen stemmen?? toch ook gewoon een wanhoops poging? en niet 1 stem? Het is zonde dat het Maxime is, maar om nou in dit topic Douwe af te schrijven vind ik echt te ver gaan! Het is maar een spel, en een spel moet je spelen in mijn ogen.

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #166 Gepost op: 27-10-2005, 16:32:28 »
Wat ik niet begrijp, en misschien kan een van jullie mij dat uitleggen, is het feit dat we ons hier allemaal al bijna 4 dagen druk maken over het feit dat Douwe zijn stemmen op Maxime heeft gezet. Maxime was goed, leuke robinson en lichamelijk sterk! Maar wat zou jij doen als je had vernomen dat Carl en Maxime op je gingen stemmen?? toch ook gewoon een wanhoops poging? en niet 1 stem? Het is zonde dat het Maxime is, maar om nou in dit topic Douwe af te schrijven vind ik echt te ver gaan! Het is maar een spel, en een spel moet je spelen in mijn ogen.

Tuurlijk dat van Douwe zijn standpunt had hij volkomen gelijk. Maar vermits ik Maxime een fantastische kandidaat vindt/vond en Douwe, buiten een paar "leuke grapjes" (ik vond Douwe alleen maar goed tijdens de overtocht van de grot naar Mensirip) en ik gewoon kijk als kijker vanuit mijn "luie" zetel vind ik persoonlijk dat jammer ja...

Offline jaco

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #167 Gepost op: 27-10-2005, 21:21:21 »
Maxime was goed, leuke robinson en lichamelijk sterk!  ::ohno:: ::joehoe::

Dat hebben we gezien ja dat hij lichamelijk sterk is... volgens mij is max de ENIGE die in het ziekenhuiz belandt was na de proef (1ste domme actie)

Maxine was goed ( in het niet stemmen ja..(2e domme actie))

Sorry hoor!!  max is gewoon naïef en leeft te veel met zijn voetjes van de vloer. Douwe daarentegen is 100% zichzelf en 110 % mens die gewoon een reactie heet gegeven op het geen er volgens hem zou gaan gebeuren.

Offline Mus20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #168 Gepost op: 27-10-2005, 22:16:39 »
Dat hebben we gezien ja dat hij lichamelijk sterk is... volgens mij is max de ENIGE die in het ziekenhuiz belandt was na de proef (1ste domme actie)

Maxine was goed ( in het niet stemmen ja..(2e domme actie))

Sorry hoor!!  max is gewoon naïef en leeft te veel met zijn voetjes van de vloer. Douwe daarentegen is 100% zichzelf en 110 % mens die gewoon een reactie heet gegeven op het geen er volgens hem zou gaan gebeuren.

Ik geef je helemaal gelijk

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #169 Gepost op: 27-10-2005, 22:17:57 »
Dat hebben we gezien ja dat hij lichamelijk sterk is... volgens mij is max de ENIGE die in het ziekenhuiz belandt was na de proef (1ste domme actie)

Maxine was goed ( in het niet stemmen ja..(2e domme actie))

Sorry hoor!!  max is gewoon naïef en leeft te veel met zijn voetjes van de vloer. Douwe daarentegen is 100% zichzelf en 110 % mens die gewoon een reactie heet gegeven op het geen er volgens hem zou gaan gebeuren.
Beetje kort door de bocht.. het is een zinnetje uit een verhaal...  :-\\

Offline Freek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #170 Gepost op: 28-10-2005, 09:09:48 »
Jammer dat ie eruit is, maar helaas...
Some light in your eyes...

Madine

  • Gast
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #171 Gepost op: 28-10-2005, 15:53:13 »
Tuurlijk dat van Douwe zijn standpunt had hij volkomen gelijk. Maar vermits ik Maxime een fantastische kandidaat vindt/vond en Douwe, buiten een paar "leuke grapjes" (ik vond Douwe alleen maar goed tijdens de overtocht van de grot naar Mensirip) en ik gewoon kijk als kijker vanuit mijn "luie" zetel vind ik persoonlijk dat jammer ja...
Douwe lijkt inderdaad niet zo heel veel uit te voeren, hij gaf het zelfs toe tijdens dat stukje over die kokosnoot. Maar goed, hij wist de sfeer er wel in te houden met zijn droge humor, en zulke mensen heb je in een groep ook nodig... onderschat het effect van een beetje humor op de moraal niet. En Maxime heb ik eigenlijk nooit iets leuks horen zeggen, of iemand aan het lachen zien krijgen. Fysiek is Maxime misschien de Robinson... maar taktisch was hij slecht, en op het sociale vlak een grijze muis.

Offline Thylacine

  • Forumlid
  • I always tell the truth even when I lie.
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #172 Gepost op: 30-10-2005, 00:53:13 »
Douwe lijkt inderdaad niet zo heel veel uit te voeren, hij gaf het zelfs toe tijdens dat stukje over die kokosnoot. Maar goed, hij wist de sfeer er wel in te houden met zijn droge humor, en zulke mensen heb je in een groep ook nodig... onderschat het effect van een beetje humor op de moraal niet. En Maxime heb ik eigenlijk nooit iets leuks horen zeggen, of iemand aan het lachen zien krijgen. Fysiek is Maxime misschien de Robinson... maar taktisch was hij slecht, en op het sociale vlak een grijze muis.

Dat ben ik niet met je eens. Maxime is op het sociale vlak geen grijze muis. Toen hij twee weken terug de opdracht kreeg om voor een ieder op het eiland een brief naar huis te schrijven, wist hij precies wat hij moest schrijven.

Hij was goed op de hoogte van de thuissituatie van alle kandidaten en dat heb ik in de voorbijgaande jaren van ER wel eens anders gezien. Denk bijvoorbeeld aan de proeven waarbij de overgebleven kandidaten vragen moeten beantwoorden over hun eilandgenoten.

Daarnaast is hij de enige geweest die geen vooroordelen had over Carl. Okay, hij zit er naast, maar zijn open houding vind ik mooi. Dat Carl hier vervolgens misbruik van maakt is niet aan Maxime te wijten. Carl speelt echt het spel en heeft zich omhoog geslijmd bij Maxime.

In Maxime verliezen we m.i. één van de beste jonge deelnemers die ER ooit gekend heeft. Ik kan me zo gauw geen betere jonge deelnemer bedenken. Hij is sociaal, een survivor en komt goed mee in de proeven: Ergo een grote kanshebber op de titel Robinson. Marnix is trouwens naar mijn idee de grootste kanshebber.

Het was alleen wel een beetje naief van Maxime om te denken dat hij buiten de gevarenzone was. De televisiekijker zag de actie van Douwe iig al van mijlen ver aankomen. De passieve reacties van Maxime en Carl waren - zoals hiervoor al veel geschreven is - bijzonder verrassend.

Hoewel ik het jammer vind dat Maxime eruit ligt, was het opnieuw een hele mooie aflevering. Kan de hele week al niet wachten tot maandag :)

(eerste post)

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #173 Gepost op: 30-10-2005, 13:08:26 »
(Domme zet van Douwe overigens, al begrijp ik het wel)

Dom? Als Douwe dit niet gedaan had, dan had hij eruit gelegen. Okay, niet zo drastisch als hij dus vreesde, maar exit was het hoe dan ook geweest voor hem.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #174 Gepost op: 30-10-2005, 13:14:50 »
In Maxime verliezen we m.i. één van de beste jonge deelnemers die ER ooit gekend heeft. Ik kan me zo gauw geen betere jonge deelnemer bedenken. Hij is sociaal, een survivor en komt goed mee in de proeven: Ergo een grote kanshebber op de titel Robinson. Marnix is trouwens naar mijn idee de grootste kanshebber.

Helemaal met je eens. Behalve wat betreft:

Daarnaast is hij de enige geweest die geen vooroordelen had over Carl. Okay, hij zit er naast, maar zijn open houding vind ik mooi. Dat Carl hier vervolgens misbruik van maakt is niet aan Maxime te wijten. Carl speelt echt het spel en heeft zich omhoog geslijmd bij Maxime.

Tenminste, ik zou me voor kunnen stellen dat Maxime en Carl elkaar gewoon lagen. Dat mag toch? En de rest mocht Carl niet zo. Niet op basis van vooroordelen, maar op basis van persoonlijke gevoelens rond Carl. Dat mag ook.

Hoewel ik grote vraagtekens heb bij Carl, staat het me toch een beetje tegen dat hij hier constant als een berekende anti-christ wordt afgeschilderd die alles vanuit tactische en strategische beginselen doet. Tot op bepaalde hoogte natuurlijk wel, ja. Maar nu en dan slaat men hierin toch wel wat door, vind ik.

Offline Thylacine

  • Forumlid
  • I always tell the truth even when I lie.
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #175 Gepost op: 30-10-2005, 22:03:37 »
Tenminste, ik zou me voor kunnen stellen dat Maxime en Carl elkaar gewoon lagen. Dat mag toch? En de rest mocht Carl niet zo. Niet op basis van vooroordelen, maar op basis van persoonlijke gevoelens rond Carl. Dat mag ook.

Hoewel ik grote vraagtekens heb bij Carl, staat het me toch een beetje tegen dat hij hier constant als een berekende anti-christ wordt afgeschilderd die alles vanuit tactische en strategische beginselen doet. Tot op bepaalde hoogte natuurlijk wel, ja. Maar nu en dan slaat men hierin toch wel wat door, vind ik.

Toch heb ik het idee dat de negatieve meningen van o.a. Douwe, Fleur, Elbert en Marnix t.o.v. Carl gebaseerd zijn op de gebeurtenissen rond Esther. Het zijn wel degelijk vooroordelen die op grond van verhalen en niet op grond van ervaringen zijn gevormd. Terwijl een groot deel van het kamp na de samensmelting vijandig reageerde op de aanwezigheid van Carl, heeft Maxime door zijn open houding in de praktijk ondervonden dat Carl en hij elkaar goed liggen. Marnix en Carl liggen elkaar misschien ook wel, alleen de houding van Marnix blokkeert dit.

En idd heb je gelijk dat de vriendschap tussen Maxime en Carl niet puur een tactische zet is van Carl. Carl lijkt het namelijk ook moeilijk te hebben met het feit dat hij niet geaccepteerd wordt door de groep. Maxime gedroeg zich echter wel flexibel. Het is dus niet zo vreemd dat Carl bij hem toenadering heeft gezocht.

Hoewel ik nu een beetje off topic begin te raken, wil ik toch nog even onderbouwen dat Carl iemand is die heel goed doorheeft hoe ER gespeeld moet worden. Was het niet Carl die de bui al zag hangen voorafgaand aan de proef met de plundertocht? Is het niet Carl die steeds dat kleine beetje extra weet te geven wanneer hij gevaar loopt om weggestemd te worden? En is het niet Carl die - op het moment dat hij immuniteit heeft - weet dat je geen stemmen hoeft te verspelen? Volgens mij heeft Carl de afgelopen jaren regelmatig naar ER gekeken en daar heel wat van geleerd ;)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #176 Gepost op: 30-10-2005, 23:15:56 »
Lange verhalen hier...

Offline Thylacine

  • Forumlid
  • I always tell the truth even when I lie.
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #177 Gepost op: 31-10-2005, 20:31:48 »
Lange verhalen hier...
Als je maar lang genoeg lult geven mensen je vanzelf gelijk ;D

Offline R.Crusoe

  • Forumlid
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #178 Gepost op: 31-10-2005, 21:29:47 »
De proef met de urn winnen. De moeilijke positie om een zwarte stem uit te delen. Douwe ja, had ik waarschijnlijk ook gedaan. Maar 't is wel makkelijk om achteraf te zeggen dat diegene die als 1e afvalt in de proef, die geef ik de zwarte stem. Kwam mooi uit voor hem.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [kandidaat Be] Maxime
« Reactie #179 Gepost op: 1-11-2005, 11:10:03 »
De proef met de urn winnen. De moeilijke positie om een zwarte stem uit te delen. Douwe ja, had ik waarschijnlijk ook gedaan. Maar 't is wel makkelijk om achteraf te zeggen dat diegene die als 1e afvalt in de proef, die geef ik de zwarte stem. Kwam mooi uit voor hem.

mmmm jaja....

Ik neem aan dat dit over Marnix gaat en niet over Maxime? Misschien moet je het ff in het juist topic zetten.  ;)
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you