Auteur Topic: Belgische en Nederlandse Expeditie  (gelezen 34177 keer)

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #60 Gepost op: 1-10-2005, 11:28:16 »
conclusie: de nationaliteit is niet bepalend voor je gedragingen.....toch?  ::joehoe::  ::zwaai::
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Beat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #61 Gepost op: 1-10-2005, 11:48:01 »
Denk het ook niet Ibung, al vormt je omgeving wel mede je karakter natuurlijk.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #62 Gepost op: 1-10-2005, 17:51:43 »
en die omgeving trekt zich niets aan van kunstmatige grenzen. :P
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #63 Gepost op: 1-10-2005, 21:47:19 »
waarom bestaat dit topic uberhaupt nog ??
Die kan inderdaad na jouw zeer heldere samenvatting naar de schroothoop, ja. Complimenten voor deze analyse! Geen speld tussen te krijgen.

Offline noon

  • Forumlid
nederland - belgie
« Reactie #64 Gepost op: 11-10-2005, 11:09:28 »
wat denken jullie leeft dat echt onder de belgen ook. Of zouden die overige nederlanders paranoia zijn.

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: nederland - belgie
« Reactie #65 Gepost op: 11-10-2005, 11:44:46 »
Ik vind ook dat het zeker deze ER een België-Nederland clash wordt. België heeft de genadenstoot al gekregen door het walgelijk gedrag van Carl.... ::ohno:: en het niet aanvaarden van Esther. Meredith, Marleen en Wim hadden veel meer moeten reageren en dan hadden wij Belgen veel meer appreciatie gekregen...

Wat ik wel spijtig vind is dat Fleur en Douwe direkt zeggen liever een Belg wegstemmen dan een Nederlander... Dat zou ik niet altijd doen... Nu in deze ER vind ik de meeste Belgen wel tof, Fleur en Douwe te direkt, Elbert valt tegen door zijn blijven, weggaan,blijven,winnen houding...

In ER 2 met Pieter,Melanie en Richard was ik voor Pieter.... Ook de clash Ryan Gio was ik voor Ryan. Je ziet een Belg zal niet altijd voor een Belg kiezen, ik toch niet.

Ik kan alleen niet om met die typische nederlandse uitdrukkingen (daarom liggen mij Fleur en Douwe niet !) : woorden zoals *fuik  (het * zullen de nl wel kunnen invullen!) 'Fleur is gewoon een lekker wijf'  dat zullen wij zeker voor tv niet gebruiken...

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: nederland - belgie
« Reactie #66 Gepost op: 11-10-2005, 12:49:33 »
Is al een topic over: http://expeditierobinson.realitynet.org/forum/topic,18914.0.html

Volgens mij een zinloze discussie
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Mathijs

  • Forumlid
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #67 Gepost op: 11-10-2005, 13:08:18 »
Ik vind die belgen achterbaks, ze doen vriendelijk maar ondertussen steken ze een mes in je rug.
vind ik ook..recht in je gezicht durven ze niks te zeggen..maar ondertussen zijn er nog maar 3 nederlanders over.. en dan nog zeggen dat het niet aan de nationaliteit ligt.. ::oink::

Offline muizje

  • Forumlid
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #68 Gepost op: 11-10-2005, 13:30:41 »
Om een lang vehaal kort te maken, (deze) Belgen zijn slimmer dan Nederlanders  ::rofl::

Offline Liess

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #69 Gepost op: 11-10-2005, 15:12:18 »
vind ik ook..recht in je gezicht durven ze niks te zeggen..maar ondertussen zijn er nog maar 3 nederlanders over.. en dan nog zeggen dat het niet aan de nationaliteit ligt.. ::oink::

ja, er zijn nog maar weinig (2, 3 ?) nederlanders over
nee, dat heeft niets met de nationaliteit te maken
kijk naar alle eilandraden, en dan zie je dat je op voorhand al kon weten wie eruit zou liggen en dat de reden van afvallen niet lag bij nationaliteit maar bij andere factoren (en die waren niet altijd even redelijk maar daar gaat het helemaal niet om)

trouwens de eersten die begonnen over de nationaliteit en stemmen volgens nationaliteit (niet op nederlanders stemmen, maar wel op belgen) waren Fleur en Douwe.
« Laatst bewerkt op: 11-10-2005, 15:23:17 door Liess »

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #70 Gepost op: 11-10-2005, 18:35:57 »


trouwens de eersten die begonnen over de nationaliteit en stemmen volgens nationaliteit (niet op nederlanders stemmen, maar wel op belgen) waren Fleur en Douwe.

Dat noem ik pas nationalisme...Dat vond ik verre van fraai van Fleur en Douwe...

Offline noon

  • Forumlid
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #71 Gepost op: 12-10-2005, 11:13:21 »

trouwens de eersten die begonnen over de nationaliteit en stemmen volgens nationaliteit (niet op nederlanders stemmen, maar wel op belgen) waren Fleur en Douwe.

Dat zijn de eerst waar van het op TV is uit gezonden ja! :-\\ Wil niet zeggen dat zij de eerst zijn die dit bespreken. Ook die belegen hebben dit besproken hoor allen niet op TV.

Dat is misschien wel slimmer van hun. Maar van de nederlanders weer opener maar ik heb al van. Millisme begrepen dat belgen niet zo van openheid houden.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #72 Gepost op: 12-10-2005, 13:16:46 »
trouwens de eersten die begonnen over de nationaliteit en stemmen volgens nationaliteit (niet op nederlanders stemmen, maar wel op belgen) waren Fleur en Douwe.

Het lijkt er zo wel op dat Elbert, Douwe en Fleur zich in een slachtofferrol gaan bewegen en zich daarom gaan afzonderen van de groep en dan juist vanwege het afzonderen worden weggestemd, en dus niet omdat ze Nederlanders zijn.
Nog even niks.

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #73 Gepost op: 12-10-2005, 13:39:33 »
Het lijkt er zo wel op dat Elbert, Douwe en Fleur zich in een slachtofferrol gaan bewegen en zich daarom gaan afzonderen van de groep en dan juist vanwege het afzonderen worden weggestemd, en dus niet omdat ze Nederlanders zijn.

Ik denk ook dat volgende week, als ze slim zijn, de Belgen elk met één stem Elbert eruit gaan stemmen..
Marleen,Meredith,Maxime en Emma al zeker.. Waar Marnix en Carl zullen zijn, dat weten we natuurlijk niet.. Maar ik denk dat er zoiets gaat gebeuren.

Trouwens Elbert heeft me ontgoocheld. Ik vond hem een leuke "gozerd" maar nu vind ik hem een huilebalkje. Heeft hij een diepje dan wilt hij opgeven, veranderen de kaarten dan heeft hij weer moed.

Had Noord de telefoonprijs niet gewonnen was Elbert al lang naar huis...

Van de Nederlanders die het verst gaan komen gok ik op Fleur.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #74 Gepost op: 12-10-2005, 16:24:57 »
ja, er zijn nog maar weinig (2, 3 ?) nederlanders over

Om precies te zijn, zijn er momenteel nog:
- 6 Belgen
- 2 Nederlanders
- 1 gekke Fries
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline muizje

  • Forumlid
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #75 Gepost op: 12-10-2005, 17:09:05 »
Om precies te zijn, zijn er momenteel nog:
- 6 Belgen
- 2 Nederlanders
- 1 gekke Fries
en een aap  :P

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #76 Gepost op: 12-10-2005, 19:08:06 »
och ja, de een noemt het een fries, de ander een aap. maakt niet uit joh... ::rofl::
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #77 Gepost op: 12-10-2005, 21:50:49 »
Om precies te zijn, zijn er momenteel nog:
- 6 Belgen
- 2 Nederlanders
- 1 gekke Fries


Correctie :

5 Belgen
1 hypocriet
2 Nederlanders
1 Fries
1 aap Chico

Offline gaffe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #78 Gepost op: 12-10-2005, 21:59:10 »

Correctie :

5 Belgen
1 hypocriet
2 Nederlanders
1 Fries
1 aap Chico

Je houdt inderdaad niet van direct taalgebruik zoals je zelf al aangaf :P :P
Zeg nou gewoon dat je Elbert een hypocriet vindt dan is dat gelijk duidelijk voor iedereen zowel NL als BE  ;D ;D :-X
sic transit gloria mundi

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische en Nederlandse Expeditie
« Reactie #79 Gepost op: 13-10-2005, 11:11:38 »
Ik denk ook dat volgende week, als ze slim zijn, de Belgen elk met één stem Elbert eruit gaan stemmen..
Marleen,Meredith,Maxime en Emma al zeker.. Waar Marnix en Carl zullen zijn, dat weten we natuurlijk niet.. Maar ik denk dat er zoiets gaat gebeuren.

Ik denk dat Elbert dan wel meteen al zijn zes stemmen op één persoon gaat gooien en het daarmee nog één aflevering volhoudt. Maar dan ligt hij de volgende aflevering er wel uit.

Ben het trouwens helemaal met je eens over zijn knipperlicht-gedrag, dan weer opgeven, dan weer niet. Hij moet nu echt niet vreemd gaan opkijken als hij straks weggestemd wordt.
Nog even niks.