Auteur Topic: Uitzending gemist??  (gelezen 13275 keer)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Uitzending gemist??
« Reactie #20 Gepost op: 29-09-2005, 10:23:39 »
Het schermpje is niet al te groot helaas.

Dubbelklikken op het filmpje maakt het beeldvullend. Of rechts klikken op het filmpje, zoom -> full screen ;)

(video acceleratie moet wel op full staan)
« Laatst bewerkt op: 29-09-2005, 10:25:25 door Test »
Geniet nooit met mate...

Offline plotiemoos

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Uitzending gemist??
« Reactie #21 Gepost op: 29-09-2005, 13:46:50 »
ik snap er geen lor van, als ik een uitzending wil terug kijken, dan gaat hij eerst openen en vervolgens sluit hij weer en kan ik neit terug kijken. Ik heb dit met meerder dingen die ik wil bekijken. Wie weet hoe dit kan? Ik zou graag nog enkele stukjes willen bekijken, maar het lukt niet.

Fietsen is gezond. Eet meer fiets.

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Uitzending gemist??
« Reactie #22 Gepost op: 29-09-2005, 14:15:31 »
ik snap er geen lor van, als ik een uitzending wil terug kijken, dan gaat hij eerst openen en vervolgens sluit hij weer en kan ik neit terug kijken. Ik heb dit met meerder dingen die ik wil bekijken. Wie weet hoe dit kan? Ik zou graag nog enkele stukjes willen bekijken, maar het lukt niet.


Dat zou aan je instellingen en codecs kunnen liggen. Ook aan de verbindingsnelheid zou het kunnen liggen probeer anders smallband aan te klikken rechtsboven het schermpje. Het is ook mogelijk dat deze filmpjes alleen door windowsmediaplayer of realplayer ondersteund worden als je 1 van beiden niet mocht hebben moet je ze even downloaden als je het nog niet op je computer hebt staan. Gewoon even op download.com de gratis versie opzoeken.
at your service

Offline plotiemoos

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Uitzending gemist??
« Reactie #23 Gepost op: 29-09-2005, 14:20:28 »
Codecs???? wat is dat?

Mediaplayer en realplayer heb ik. Het geluidsfragment van GielBeelen emt john heb ik wel kunnen luisteren.

maar alle andere dingen niet. media player geeft aan dat ik geen verbinding heb??? en de realplayer ook.

ik hoop dat iemand me kan helpen.
Fietsen is gezond. Eet meer fiets.

Offline Botje

  • Forumlid
Re: Uitzending gemist??
« Reactie #24 Gepost op: 29-09-2005, 23:51:59 »
Dubbelklikken op het filmpje maakt het beeldvullend. Of rechts klikken op het filmpje, zoom -> full screen ;)

(video acceleratie moet wel op full staan)

Bij de gewone 'uitzending gemist' van de publieke omroepen lukt dit inderdaad gewoon. Kijk al een jaar lekker alles fullscreen. Maar bij Talpa gebeurt er helemaal niks als ik met mn rechter muisknop wat probeer, er komt niet eens een keuzemenuutje uitgeklapt. Ik dacht dat het beveiligd was door John de Mol ofzo. Ook alt+enter geprobeerd, niks dus. Maar de stream is ook anders bij Talpa.
Of ligt het er misschien aan dat ik Firefox heb in plaats van Explorer??

ik snap er geen lor van, als ik een uitzending wil terug kijken, dan gaat hij eerst openen en vervolgens sluit hij weer en kan ik neit terug kijken. Ik heb dit met meerder dingen die ik wil bekijken. Wie weet hoe dit kan? Ik zou graag nog enkele stukjes willen bekijken, maar het lukt niet.

Dit probleem heeft mijn zus ook op haar computer. Ze heeft een andere versie van de mediaplayer, en kan niks bekijken via Talpa.tv. Andere uitzendingen via andere kanalen (zoals uitzendiggemist.nl) gaan probleemloos. Kan het dan toch nog een codec zijn die ontbreekt?

Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Uitzending gemist??
« Reactie #25 Gepost op: 30-09-2005, 07:57:10 »
Bij de gewone 'uitzending gemist' van de publieke omroepen lukt dit inderdaad gewoon. Kijk al een jaar lekker alles fullscreen. Maar bij Talpa gebeurt er helemaal niks als ik met mn rechter muisknop wat probeer, er komt niet eens een keuzemenuutje uitgeklapt. Ik dacht dat het beveiligd was door John de Mol ofzo. Ook alt+enter geprobeerd, niks dus. Maar de stream is ook anders bij Talpa.
Of ligt het er misschien aan dat ik Firefox heb in plaats van Explorer??

Ik denk het wel. Ik heb met Firefox ook vaak problemen met streams afspelen. Ik kopieer de  link altijd even en open ze in IE. Stukken beter.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Uitzending gemist??
« Reactie #26 Gepost op: 30-09-2005, 12:39:17 »
Ik heb even gekeken maar het filmpje doet het wel bij mij in FF. Alleen heb ik geen snelmenu als ik rechts klik op het filmpje. Het filmpje is trouwens wel vertikaal wat in elkaar gedrukt binnen FF. :o De pagina/site lijkt me dus niet echt ontworpen voor deze browser.
Die uitzending gemist filmpjes hakkelen trouwens wel erg de laaste tijd bij Talpa. ::niet-ok::

Ben het met Cyneke eens. Probeer het gewoon eens met IE.
Geniet nooit met mate...

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Uitzending gemist??
« Reactie #27 Gepost op: 30-09-2005, 15:59:49 »
Dan hakkelt ie ook.. poog het nu maar eens op smalband  ???
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Uitzending gemist??
« Reactie #28 Gepost op: 30-09-2005, 16:02:14 »
Dan hakkelt ie ook.. poog het nu maar eens op smalband  ???

bij mij doet ie t goed hoor  ::ok::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Uitzending gemist??
« Reactie #29 Gepost op: 30-09-2005, 16:11:56 »
Dan hakkelt ie ook.. poog het nu maar eens op smalband  ???

Oh ja, bij mij hakkelt ie ook in IE hoor. Ik bedoelde te zeggen dat als de stream het helemaal niet doet dat je beter IE eens kan proberen. ;)

bij mij doet ie t goed hoor  ::ok::

Mazzelaar. :o
Geniet nooit met mate...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Uitzending gemist??
« Reactie #30 Gepost op: 30-09-2005, 16:20:39 »
Misschien een tip voor mensen die maar kleine stukjes willen zien (bijv. als je iets op wilt zoeken. Je kan de video ook in Windows Media Player bekijken. Klik met je rechtermuisknop op het beeld en kies 'properties/eigenschappen'. Kopieer wat er in z'n geheel achter 'location/lokatie' staat. Open dan Media Player en doe 'File-Open URL (wat dit in het NL is weet ik niet, maar dat spreekt wel voor zich)' en plak de URL daarin en druk op OK. Dan krijg je eerst een reclamefilmpje te zien (kreeg ik tenminste) en dan als je even wacht komt de aflevering. Het hakkelen valt dan ook mee en je kan ook doorspoelen. :)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Uitzending gemist??
« Reactie #31 Gepost op: 30-09-2005, 16:35:34 »
Bij mij werkt dit niet Daisy. ::ohno:: Ik krijg namelijk alleen maar dat reclamefilmpje te zien. Alleen binnen de pagina start de aflevering bij mij na het reclamefilmpje.  :-\\
Geniet nooit met mate...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Uitzending gemist??
« Reactie #32 Gepost op: 30-09-2005, 16:42:26 »
Dat is vreemd ??? Ook niet als even wacht? Hij gaat op zwart en het duurde bij mij zeker 1 minuut voordat het filmpje alsnog kwam.

Offline Botje

  • Forumlid
Re: Uitzending gemist??
« Reactie #33 Gepost op: 2-10-2005, 22:49:24 »
ik snap er geen lor van, als ik een uitzending wil terug kijken, dan gaat hij eerst openen en vervolgens sluit hij weer en kan ik neit terug kijken. Ik heb dit met meerder dingen die ik wil bekijken. Wie weet hoe dit kan? Ik zou graag nog enkele stukjes willen bekijken, maar het lukt niet.

Misschien een oplossing voor Plotiemoos:

Mijn zus had Windows Mediaplayer versie 8, daarmee werkte het niet. Filmpje deed alsof het ging openen, maar stopte vervolgens. Resultaat: zwart schermpje.
Oplossing: ze heeft een nieuwere versie van WMP gedownload, versie 9 of 10, en daarmee kan ze wel alles gewoon zien. Het is het enige dat ze veranderd heeft aan haar computer, verder dus helemaal niks. Misschien toch eens kijken welke versie van WMP je hebt? (WMP openen, bovenin de balk 'help' en 'info' aanklikken, dan zie je welke versie het is)

Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.