Poll

Wie is de ultieme Robinson van de Expeditie?

Carl
1 (2.2%)
Douwe
14 (30.4%)
Esther
7 (15.2%)
John
0 (0%)
Marnix
13 (28.3%)
Maxime
11 (23.9%)

Totaal aantal stemmen: 45

Auteur Topic: Wie is de Ultieme Robinson?  (gelezen 13579 keer)

Offline gaffe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #20 Gepost op: 19-10-2005, 20:57:15 »
Ja.. naar het boek van Robinson Crusoe.. iemand die dat kan is voor mij de Ultieme Robinson. En daar werd toch naar gevraagd?

Het is elk jaar weer dezelfde discussie...in het verlengde daarvan komt meestal de vraag, is de winnaar een waardige Robinson o.i.d.
Ik blijf mijn kont tegen de krib gooien wat dat betreft ;D ;D

Er wordt wel naar gevraagd maar het is een vraag buiten het format van het programma om.
« Laatst bewerkt op: 20-10-2005, 22:05:18 door gaffe »
sic transit gloria mundi

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #21 Gepost op: 19-10-2005, 22:17:16 »
Wat mij betreft is de Robinson gewoon degene die aan het eind het spel wint, hij/zij heeft dan 17 kandidaten achter zich gelaten in een spel met als decor een eiland bij Maleisie en spelregels gemaakt door een productie.

Dat is de uiteindelijke Robinson, ja. Daar kan niemand omheen. Maar de uiteindelijke Robinson hoeft natuurlijk nog niet de ultieme Robinson te zijn. Jutta bijvoorbeeld was uiteindelijk 'bij gebrek aan beter'. Onderweg kunnen mensen slachtoffer worden van pech. Of van toeval. Of van vriendjespolitiek. Maar zijn ze daarmee dan minder Robinson-waardig dan iemand die wel mazzel had? Vind ik wel erg makkelijk. Op die manier zal de uiteindelijke Robinson altijd bevredigend zijn, en voor mij gaat dat bijvoorbeeld niet op. Die teleurstelling was er al in het allereerste seizoen toen kerk-in-het-midden-muis Karin won van de pittige Eva. Reden? Omdat er dat jaar helaas veel vervelende pubers in de strijd zaten die hun lange tenen belangrijker vonden dan wat dan ook. En bovendien volgens mij niet erg slim waren bovendien.

Hoe dan ook: mijn ultieme Robinson dit jaar is op dit moment Maxime, met Marnix op een tweede plek.
« Laatst bewerkt op: 19-10-2005, 22:19:17 door Starry Night »

Offline gaffe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #22 Gepost op: 19-10-2005, 22:23:05 »
Dat is de uiteindelijke Robinson, ja. Daar kan niemand omheen. Maar de uiteindelijke Robinson hoeft natuurlijk nog niet de ultieme Robinson te zijn. Jutta bijvoorbeeld was uiteindelijk 'bij gebrek aan beter'. Onderweg kunnen mensen slachtoffer worden van pech. Of van toeval. Of van vriendjespolitiek. Maar zijn ze daarmee dan minder Robinson-waardig dan iemand die wel mazzel had? Vind ik wel erg makkelijk. Op die manier zal de uiteindelijke Robinson altijd bevredigend zijn, en voor mij gaat dat bijvoorbeeld niet op. Die teleurstelling was er al in het allereerste seizoen toen kerk-in-het-midden-muis Karin won van de pittige Eva. Reden? Omdat er dat jaar helaas veel vervelende pubers in de strijd zaten die hun lange tenen belangrijker vonden dan wat dan ook. En bovendien volgens mij niet erg slim waren bovendien.

Hoe dan ook: mijn ultieme Robinson dit jaar is op dit moment Maxime, met Marnix op een tweede plek.

Ik zeg niet dat de winnaar altijd mijn keuze is, ik wil alleen duidelijk maken dat de vraag vaak in verband wordt gebracht met 'het alleen overleven op een eiland'...die vraag komt altijd terug en dat argument is net zo hardnekkig.
Het is m.i. meer een sociaal spel dan een survival spel. Misschien een beetje eigenwijs van mij om zo te reageren op een tamelijk onschuldige vraag.  ;)
« Laatst bewerkt op: 19-10-2005, 22:24:39 door gaffe »
sic transit gloria mundi

Offline esther1971

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #23 Gepost op: 20-10-2005, 21:42:44 »
Ik vind het typisch dat er bijna geen vrouwen bij staan. Zijn vrouwen minder Robinson-waardig?

Dat doet me weer denken aan het gevoel van Emma, dat ze minder recht zou hebben dan een ander om in de expeditie te blijven. Een typisch underdog-gevoel waar vooral vrouwen last van hebben. En het slaat helemaal nergens op, met wie vergelijkt ze zichzelf dan? Zij kan net zoveel als de rest, misschien wel meer, maar zij loopt er niet zo'n show / drama van te maken als de meeste mannen op het eiland.

Ik heb op Maxime gestemd, o.a. vanwege zijn geweldige brieven aan het thuisfront, maar ik vind Marleen de echte Robinson omdat ze gewoon heel erg taai en slim is (OK, en Douwe -toch weer een vent- vind ik het leukst, maar dat heeft vooral met zijn uitspraken te maken, niet zozeer met zijn Robinson-capaciteiten)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #24 Gepost op: 20-10-2005, 21:54:43 »
Ik vind het typisch dat er bijna geen vrouwen bij staan. Zijn vrouwen minder Robinson-waardig?

Dat doet me weer denken aan het gevoel van Emma, dat ze minder recht zou hebben dan een ander om in de expeditie te blijven. Een typisch underdog-gevoel waar vooral vrouwen last van hebben. En het slaat helemaal nergens op, met wie vergelijkt ze zichzelf dan? Zij kan net zoveel als de rest, misschien wel meer, maar zij loopt er niet zo'n show / drama van te maken als de meeste mannen op het eiland.

Ik heb op Maxime gestemd, o.a. vanwege zijn geweldige brieven aan het thuisfront, maar ik vind Marleen de echte Robinson omdat ze gewoon heel erg taai en slim is (OK, en Douwe -toch weer een vent- vind ik het leukst, maar dat heeft vooral met zijn uitspraken te maken, niet zozeer met zijn Robinson-capaciteiten)
waarom er geen vrouwen tussen staan? omdat ik in deze expeditie nog geen echte vrouwelijke Robinsons heb bespeurd... Marleen komt inderdaad in de buurt, maar ik heb erg weinig van haar gezien de afleveringen die er tot nu toe zijn geweest, en waarom Esther er tussen staat heb ik eerlijk al gezegt

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #25 Gepost op: 20-10-2005, 23:33:12 »
Ik zeg niet dat de winnaar altijd mijn keuze is, ik wil alleen duidelijk maken dat de vraag vaak in verband wordt gebracht met 'het alleen overleven op een eiland'...die vraag komt altijd terug en dat argument is net zo hardnekkig.
Het is m.i. meer een sociaal spel dan een survival spel. Misschien een beetje eigenwijs van mij om zo te reageren op een tamelijk onschuldige vraag.  ;)
Okay, dan zijn we het eens. Had ik je niet helemaal juist begrepen. Het is inderdaad heel wat meer dan overleven alleen. Ik vind overigens dat er wel een goede balans zit in dit spel tussen sociaal, lichamelijk en overleven (mentaal dus). Ik heb er bewondering voor hoe men dat toch elk jaar weer in elkaar weet te knutselen.

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #26 Gepost op: 20-10-2005, 23:44:55 »
Elbert mag er van mij ook wel bij ... Maar dat is meer persoonlijke aard geloof ik  ;D

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #27 Gepost op: 20-10-2005, 23:46:00 »
waarom er geen vrouwen tussen staan? omdat ik in deze expeditie nog geen echte vrouwelijke Robinsons heb bespeurd...

Met alle respect, maar het interesseert mij geen ene mallemoer wie jij potentiële Robinsons vindt. Je vraagt dat toch aan alle forumleden hier? Laat die dan ook op iedereen kunnen stemmen, dan heb je het echte antwoord op je vraag: "Wie vind jij de ultieme Robinson?"

Anders klopt de titel van dit topic niet. Die zou dan moeten zijn: "Wie vinden jullie van mijn persoonlijke rijtje potentiële Robinsons de ultieme Robinson?" Hetgeen de mogelijkheid zou openen voor iedereen om dergelijke persoonlijke polls op dit forum los te laten, zodat we uiteindelijk door de polls het forum niet meer kunnen zien. Mij lijkt het simpeler één allesomvattende poll te plaatsen over dit onderwerp, en de cijfers vervolgens het werk te laten doen.

Offline Sander2602

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #28 Gepost op: 20-10-2005, 23:47:30 »
 ::tandpastasmiley:: Mag die van mij ook wel.

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #29 Gepost op: 20-10-2005, 23:48:00 »
Met alle respect, maar het interesseert mij geen ene mallemoer wie jij potentiële Robinsons vindt. Je vraagt dat toch aan alle forumleden hier? Laat die dan ook op iedereen kunnen stemmen, dan heb je het echte antwoord op je vraag: "Wie vind jij de ultieme Robinson?"

Anders klopt de titel van dit topic niet. Die zou dan moeten zijn: "Wie vinden jullie van mijn persoonlijke rijtje potentiële Robinsons de ultieme Robinson?" Hetgeen de mogelijkheid zou openen voor iedereen om dergelijke persoonlijke polls op dit forum los te laten, zodat we uiteindelijk door de polls het forum niet meer kunnen zien. Mij lijkt het simpeler één allesomvattende poll te plaatsen over dit onderwerp, en de cijfers vervolgens het werk te laten doen.

Je brengt het nogal direct, maar ik ben wel met je eens dat we uit iedereen zouden moeten kunnen kiezen.. Het geeft wel een eerlijker beeld van ons allemaal  ::jaja::

Madine

  • Gast
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #30 Gepost op: 21-10-2005, 14:20:10 »
Esther en Marnix hebben het langste in die grot moeten overleven, ze hebben ook samen met Douwe die verschrikkelijke tocht met dat vlot gemaakt. Daarna kwamen Marnix en Douwe toch terecht in een geweldig kamp terwijl Esther zich staande moest houden in een vijandige groep... ik vind dat toch wel zwaar tellen en daarom is ze mijn Robinson.
Als je puur naar de proeven gaat kijken dan is Maxime natuurlijk ijzersterk en puur vanwege zijn persoonlijkheid is Douwe mijn favoriet.

Offline noon

  • Forumlid
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #31 Gepost op: 21-10-2005, 14:26:18 »
zet ze allemaal op een onbewoond eiland kom naar 4 jaar terug. Dan tref je volgens mij allen nog maar Douwe  ::respect::levend aan. Brood mager en een baard tot op de grond dat wel.

Madine

  • Gast
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #32 Gepost op: 21-10-2005, 14:29:04 »
Douwe en een fuik hé  :P

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #33 Gepost op: 21-10-2005, 19:09:18 »
Met alle respect, maar het interesseert mij geen ene mallemoer wie jij potentiële Robinsons vindt. Je vraagt dat toch aan alle forumleden hier? Laat die dan ook op iedereen kunnen stemmen, dan heb je het echte antwoord op je vraag: "Wie vind jij de ultieme Robinson?"

Anders klopt de titel van dit topic niet. Die zou dan moeten zijn: "Wie vinden jullie van mijn persoonlijke rijtje potentiële Robinsons de ultieme Robinson?" Hetgeen de mogelijkheid zou openen voor iedereen om dergelijke persoonlijke polls op dit forum los te laten, zodat we uiteindelijk door de polls het forum niet meer kunnen zien. Mij lijkt het simpeler één allesomvattende poll te plaatsen over dit onderwerp, en de cijfers vervolgens het werk te laten doen.
OK het klopt wel een beetje, maar aan de andere kant: dan gaan mensen op Fleur enzo stemmen, omdat het hun favoriete kandidaat is, en dat is de vraag helemaal niet...

Offline gaffe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #34 Gepost op: 21-10-2005, 19:28:36 »
OK het klopt wel een beetje, maar aan de andere kant: dan gaan mensen op Fleur enzo stemmen, omdat het hun favoriete kandidaat is, en dat is de vraag helemaal niet...

Ja maar als je Fleur nou gewoon om wat voor reden dan ook de ultieme Robinson vindt? (wat dat dan ook moge zijn)
Er wordt hier een voorselectie gemaakt en ik ben het wat dat betreft wel met Nightwish eens...als je een poll houdt, doe het dan goed. En laat iedereen kiezen wie hij/zij wil.

Eigenlijk vind ik jouw laatste opmerking betuttelend overkomen en disrespectvol naar degene die graag op Fleur hadden gestemd of een ander die er niet bijstaat.
« Laatst bewerkt op: 21-10-2005, 19:37:16 door gaffe »
sic transit gloria mundi

Offline esther1971

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #35 Gepost op: 22-10-2005, 21:13:19 »
OK het klopt wel een beetje, maar aan de andere kant: dan gaan mensen op Fleur enzo stemmen, omdat het hun favoriete kandidaat is, en dat is de vraag helemaal niet...

Waaruit trek je de conclusie dat mensen Fleur wel als favoriete kandidaat kunnen hebben, maar dat zij geen 'Robinson-material' is? Omdat ze (Douwe's woorden) 'een lekker wijf' is? Ik krijg toch weer het gevoel dat vrouwen als minder Robinson-waardig worden gezien; dat er een taakverdeling is (mannen: jagen/verzamelen en vrouwen: nest op orde houden en eten bereiden) betekent toch niet dat de ene rol minder belangrijk of Robinson-waardig is dan de andere?

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #36 Gepost op: 22-10-2005, 21:37:20 »
nouwjah sorry aan iedereen dan... flikker het topic maar dicht

Offline gaffe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #37 Gepost op: 22-10-2005, 22:08:21 »
nouwjah sorry aan iedereen dan... flikker het topic maar dicht

Je bent toch inmiddels als 'die hard' forummer wel wat tegengas gewend? ;)
Zet gewoon alle namen neer en klaar ben je :P...of kan je dat niet meer veranderen? (geen idee ik houd nooit polls ;D)

 8)
sic transit gloria mundi

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #38 Gepost op: 22-10-2005, 22:20:20 »
Je bent toch inmiddels als 'die hard' forummer wel wat tegengas gewend? ;)
Zet gewoon alle namen neer en klaar ben je :P...of kan je dat niet meer veranderen? (geen idee ik houd nooit polls ;D)

 8)

geen zin... ;) ;D

Offline gaffe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Ultieme Robinson?
« Reactie #39 Gepost op: 22-10-2005, 22:45:37 »
geen zin... ;) ;D

Tja dan zal je het met de kritiek moeten doen  :P ;D
sic transit gloria mundi