Auteur Topic: Aflevering 13: De finale! (Speculaties)  (gelezen 28408 keer)

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 13: De finale! (Speculaties)
« Reactie #20 Gepost op: 15-11-2005, 09:08:11 »
Als ik het dus goed begrijp doen alle vier mee met de balkproef. Degene die er al eerste afvalt, ligt er uit. 3 blijven over, degene die wint kan niet worden weggestemd door de oudkandidaten (zoiets lijkt me logisch). De oudkandidaten kunnen dan kiezen uit 2 mensen van wie zij vinden dat die niet in de superfinale hoort.

Scenario: Fleur valt al eerste van de balk. De rest zit veilig. Emma blijft het langst staan, de oudkandidaten moeten kiezen tussen Marnix en Marleen. Marnix zit in de finale met Emma en wint ER 2005.

Offf, is de balk al de finale en wordt er daarvoor al iemand weggestemd die niet mag meedoen aan de balk?

Offline SnijderMan

  • Forumlid
Re: Aflevering 13: De finale! (Speculaties)
« Reactie #21 Gepost op: 15-11-2005, 09:23:51 »
Het laatste lijkt mij niet erg waarschijnlijk, ik vrees echter voor het door jou genoemde scenario  ::ohno::  ::niet-ok::

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 13: De finale! (Speculaties) Eventuele TEASER!
« Reactie #22 Gepost op: 15-11-2005, 09:37:17 »
Ik lees het volgende:

Nu Emma en Marnix al zeker de finale spelen, wordt het volgende week bijzonder spannend voor Fleur en Marleen. Slechts één van hen beiden zal de finale halen…

Ik denk dus toch dat de oudkandidaten moeten kiezen tussen Marleen en Fleur (drie keer raden wie ik op de balk zag staan.... :-X )

Offline SnijderMan

  • Forumlid
Re: Aflevering 13: De finale! (Speculaties)
« Reactie #23 Gepost op: 15-11-2005, 10:11:28 »
Waarschijnlijk dezelfde persoon welke ik ook zag staan  ;D ;)

Offline moltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 13: De finale! (Speculaties)
« Reactie #24 Gepost op: 15-11-2005, 13:42:39 »
Marnix zei dat hij nog nooit op zo'n balkje had gestaan ofzoiets.
Maar ik hoop dat hij of Emma er afvalt en dar Fleur ER wint.

Offline KingKong

  • Forumlid
Re: Aflevering 13: De finale! (Speculaties)
« Reactie #25 Gepost op: 15-11-2005, 14:29:22 »
Marnix zei dat hij nog nooit op zo'n balkje had gestaan ofzoiets.

het feit dat dat in het voorstukje werd getoond is voor mij al een zekerheid dat het niet marnix is die van de balk zal afvallen. hoogstwaarschijnlijk is het gewoon weer fleur die er als eerste afvalt. hoewel ik voor fleur ben, vind ik dat elk van de 4 een waardig winnaar zou zijn

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aflevering 13: De finale! (Speculaties)
« Reactie #26 Gepost op: 15-11-2005, 14:39:08 »
Dat voorstukje zegt voor mijn ook genoeg Marnix valt niet af bij de balkproef, als iemand zegt ik heb nog nooit op een balk gestaan etc etc die wint die proef dus en dat betekend Marnix in de finale en Marnix Winnaar. Heb een vermoeden dat Fleur er niet af valt omdat, ze de kijkers op andere gedachten willen brengen maar, je weet het nooit.  :) ps: Hoop dat Fleur wint  ::tandpastasmiley::

Offline Wolkje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 13: De finale! (Speculaties)
« Reactie #27 Gepost op: 15-11-2005, 17:12:41 »
Als ik het dus goed begrijp doen alle vier mee met de balkproef. Degene die er al eerste afvalt, ligt er uit. 3 blijven over, degene die wint kan niet worden weggestemd door de oudkandidaten (zoiets lijkt me logisch). De oudkandidaten kunnen dan kiezen uit 2 mensen van wie zij vinden dat die niet in de superfinale hoort.

Scenario: Fleur valt al eerste van de balk. De rest zit veilig. Emma blijft het langst staan, de oudkandidaten moeten kiezen tussen Marnix en Marleen. Marnix zit in de finale met Emma en wint ER 2005.

Hier ben ik het helemaal mee eens ::trots:: alleen ik gok dat Marleen het langst blijft staan en dat zij dus 2e wordt.
Do you want to go to the Seaside?

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13: De finale! (Speculaties)
« Reactie #28 Gepost op: 15-11-2005, 17:52:29 »
Zal er net als met TI moeten gestemd worden voor de winnaar??

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13: De finale! (Speculaties)
« Reactie #29 Gepost op: 15-11-2005, 18:09:42 »
Ik denk dat Fleur het eerste van de balk afvalt  :\'(
In de finale strijd Marnix tegen Marleen,
en Marnix wint deze finale...

Wat ik hoop:
Marnix valt als eerste,
Marleen tegen Fleur in de finale,
Fleur wint de finale  ::tandpastasmiley::
There's no show like a reality show ;)

Offline LaSeR

  • Forumlid
Re: Aflevering 13: De finale! (Speculaties)
« Reactie #30 Gepost op: 15-11-2005, 18:11:51 »
Als ik het dus goed begrijp doen alle vier mee met de balkproef. Degene die er al eerste afvalt, ligt er uit. 3 blijven over, degene die wint kan niet worden weggestemd door de oudkandidaten (zoiets lijkt me logisch). De oudkandidaten kunnen dan kiezen uit 2 mensen van wie zij vinden dat die niet in de superfinale hoort.



Laten we even op een rijtje zetten wat we hebben van informatie :

- op de site van Kanaal II staat :
Citaat
Nu Emma en Marnix al zeker de finale spelen, wordt het volgende week bijzonder spannend voor Fleur en Marleen. Slechts één van hen beiden zal de finale halen…

Wat weten we nog :

- de evenwichtsbalk is traditioneel de eerste proef die de eerste finalist bepaalt.
- op het voorfilmpje stonden VIER personen op de balk.
- diegene die als eerst afvalt, verlaat onmiddellijk de expeditie ("EPEE")

Volgens mij is de info op Kanaal2 dus niet juist.

Waarom zouden Emma en Marnix zeker de finale spelen, nu de vorige aflevering immuniteit hadden, en dit nooit geldt voor een volgende aflevering?

Ik neem aan dat zoals de traditie het wil, de tweede finalist bepaald wordt door een bijkomende proef, waarna al diegenen die de samensmelting bereikt hebben, kunnen stemmen voor te bepalen wie Robinson 2005 wordt.

Tenzij men munt wil slaan uit een SMS spel; dan zijn er drie mogelijkheden :
1. De suggestie van sjappie : stemming door diegenen die de samensmelting hebben bereikt om de tweede finalist te bepalen uit de twee overblijvenden.
2. Een onderscheid tussen een 'publieksprijs' en Robinson '2005'. Publieksprijs via SMS, Robinson verkozen door de stemming door de expeditieleden .
3. Een combinatie van de twee, nl. dat het publiek voor een bepaald % meetelt, en de stemmen van de oud expeditieleden voor een bepaald % meetelt om te bepalen wie Robinson wordt.

Ik hoop in elk geval dat idiote situaties zoals vorige jaren worden vermeden, waarbij er twee verschillende finales zijn in NL en in België, nl. publieksstemming in NL en stemming door diegenen die de samensmelting hebben bereikt in België.

Gelukkig heeft dit totnogtoe nog niet geleid tot twee verschillende Robinsons!

Ik vraag me wel af wat ze van plan zijn : de finale is al bijna elk jaar vaak veranderd van concept!

Wat denken jullie? ???


Er is leven na de televisie

Offline Eriktb

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13: De finale! (Speculaties)
« Reactie #31 Gepost op: 15-11-2005, 20:03:22 »
We krijgen toch niet weer zo'n : "sms wie de winnaar wordt" finale he ::ohno::

Dat zou ik wel een beetje nep vinden, iedereen stemt gewoon op zijn favo waardoor meestal niet de beste wint....maar ja we zullen zien.

Het zou beter zijn als ze of via een paar finale proeven de winnaar eruit halen, of inderdaad via die eerder genoemde "jury" de winnaar beslissen.

Ik wacht in spanning af ;)

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Aflevering 13: De finale! (Speculaties)
« Reactie #32 Gepost op: 15-11-2005, 22:12:54 »
Ik ben wel voor Marnix en sommige (of de meesten hier !) voor Fleur, maar ik vind dat de kandidaten die tussen de 30 en 47 dagen hebben samengeleefd beter kunnen oordelen wie de winnaar of winnares moet worden van ER....

Offline plotiemoos

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 13: De finale! (Speculaties)
« Reactie #33 Gepost op: 16-11-2005, 00:19:34 »
Wat ik weet is dat door EP gezegd is dat toen Meredith weg was:

Gefeliciteerd, jullie vieren zitten in de finale....
Fietsen is gezond. Eet meer fiets.

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Aflevering 13: De finale! (Speculaties)
« Reactie #34 Gepost op: 16-11-2005, 17:18:25 »
oke, hier moet ik ff op reageren:

Ik zit vol verbazing dit topic te lezen. Niet om jullie reacties maar om het principe waarmee de winnaar wordt bepaald. De winnaar wordt door televoting gekozen. Dit is toch wel heel erg van de gekken! Naar mijn inzien wordt hiermee het hele concept van Expeditie Robinson in 1 klap uit elkaar getrokken en gemaakt tot een mediaspektakel waarin alleen de populairste winnen kan. Je wordt toch Robinson omdat je het verdiend? Omdat je hard hebt gewerkt en de finale proef wint? Dat is toch gewoon de eerlijkste manier? Op deze manier kunnen alleen populaire deelnmkers winnen, waar gaat het naar toe met dit soort programma's?  Het zijn spelletjes, lees goed spelletjes, door een spel wordt de winnaar gekozen, niet door een of andere slappe belavond. Daarnaast weten de kandidaten nu niog steeds niet wie der gewonnen heeft, er kan allerlei informatie over hun op tafle worden gehaald die de kijker beinvloed(eventuele aanrakingen met de politie, seksuele geaardheid, religieuze  voorkeur etc)

Laat lekker door een eerlijk proef de winnaar bepaalt worden, hou Expeditie Robinson in ere en ga het niet compleet uit zijn verband rukken!
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13: De finale! (Speculaties)
« Reactie #35 Gepost op: 16-11-2005, 19:44:50 »
Niet om jullie reacties maar om het principe waarmee de winnaar wordt bepaald. De winnaar wordt door televoting gekozen. Dit is toch wel heel erg van de gekken!

Hier ben ik het mee eens. Vooral vanwege wat twee jaar terug gebeurde. Toen moest gekozen worden tussen Jutta en Judge en was Judge op een veel minder positieve manier in beeld gebracht. Door bepaalde mensen positiever/negatiever in beeld te brengen dan de tegenstander in de finale kan de winnaar bepaald worden in de regiekamer.  :-X

Laat lekker door een eerlijk proef de winnaar bepaalt worden, hou Expeditie Robinson in ere en ga het niet compleet uit zijn verband rukken!

Dit vind ik een mindere oplossing. Proeven zijn veel te subjectief en/of door externe invloeden beïnvloedbaar. De manier waarop ze het de eerste jaren deden: de mensen die de jury hebben gehaald de winnaar laten kiezen lijkt me een stuk eerlijker.
Nog even niks.

Offline Eriktb

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13: De finale! (Speculaties)
« Reactie #36 Gepost op: 16-11-2005, 20:13:53 »
Jorg heeft inderdaad helemaal gelijk, de "finale" gaat een grote flop worden door het belspelletje :\'( ::niet-ok::

Dan maar hopen dat iedereen een beetje professioneel stemt op de winnaar, en niet naar de bovengenoemde (jorg's post, eventuele aanrakingen met de politie, seksuele geaardheid, religieuze  voorkeur etc) dingen kijkt.....maar gewoon stemt op wie de beste was.

Grtz Erik

Offline gaffe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13: De finale! (Speculaties)
« Reactie #37 Gepost op: 16-11-2005, 20:16:36 »
Jorg heeft inderdaad helemaal gelijk, de "finale" gaat een grote flop worden door het belspelletje :\'( ::niet-ok::

Dan maar hopen dat iedereen een beetje professioneel stemt op de winnaar, en niet naar de bovengenoemde (jorg's post, eventuele aanrakingen met de politie, seksuele geaardheid, religieuze  voorkeur etc) dingen kijkt.....maar gewoon stemt op wie de beste was.

Grtz Erik

Professioneel stemmen met televoting? Of dat de beroeps robinsonners professioneel stemmen? ;D Of moet de kijker zich professioneel gedragen? ??? ??? ???
sic transit gloria mundi

Offline Danou

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Weer een heerlijk TV-seizoen!
Re: Aflevering 13: De finale! (Speculaties)
« Reactie #38 Gepost op: 16-11-2005, 21:03:06 »
Maar die de samensmelting ook hebben gehaald zullen wel stemmen over hebben die zullen ze denk ik dan vast ook mogen gebruiken om te stemmen.
Maxime! Mijn Robinson!

Offline VVV Venlo fan

  • Forumlid
Re: Aflevering 13: De finale! (Speculaties)
« Reactie #39 Gepost op: 16-11-2005, 21:11:44 »
Ik ga voor Marnix en Marleen als 2 laatste finalisten ::tandpastasmiley::