Auteur Topic: vragen aan Ernst-Paul  (gelezen 85736 keer)

Offline Greenhope

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heel soms... is het leven net een sprookje..
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #140 Gepost op: 14-12-2005, 10:23:59 »
Hoi Ernst-Paul,

Ten eerste vind ik het echt top dat je vragen beantwoord! ::ok::

Ik ben zelf iemand die ieder jaar heeft gekeken en een grote fan ben. Maar wat ik me afvraag is wat nu de pluspunten zijn om in de expeditie te komen?

Wat zou ik bijvoorbeeld nou het best kunnen doen om kans te maken in de expeditie te komen?

groetjes... ::zwaai::

 ::bravo::
Greenhope.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #141 Gepost op: 14-12-2005, 10:29:03 »
Hoi Ernst-Paul,

Ten eerste vind ik het echt top dat je vragen beantwoord! ::ok::


Ernst-Paul is 13 oktober voor het laatst op deze site geweest. Of je vraag beantwoord wordt is dan ook de vraag ;D
er was eens......

Offline TheNightcrawler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #142 Gepost op: 15-12-2005, 22:02:22 »
Ernst-Paul is 13 oktober voor het laatst op deze site geweest. Of je vraag beantwoord wordt is dan ook de vraag ;D

Misschien is Ernst-Paul al bezig met de voorbereidingen voor de nieuwe serie(s) expeditie robinson?

 ;D

Offline LaSeR

  • Forumlid
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #143 Gepost op: 16-12-2005, 12:33:21 »
Aangezien Ernst-Paul hier sinds 13 oktober niet meer geweest is, zal ik in zijn plaats op de vragen antwoorden  :)
 
 Heb jij soms tijdens proeven bijvoorbeeld wel eens gehad dat je voor een bepaald team was?
 Wie je het dus het meest gunde om niet naar de eilandraad te gaan of om een prijs...

 
 Ja, uiteraard! Ik gaf steeds de voorkeur aan vrouwelijke Nederlandse deelenmers.
 
 Ben je bereid op een eventuele fandag te verschijnen aan ons?
 
 Verschijnen niet; ik wil wel eens langskomen. Wanneer is die van ER05?
 
 Kunnen we deze expeditie nog hele spannende en onverwachte situaties verwachten die niemand eigenlijk verwacht ?
 
 Vertel het niet verder hoor, maar Marnix wint dit jaar!
 
 Ik vond het persoonlijk heel erg jammer dat Esther er uit ging, vond jij dat ook jammer ?
 
 Nee, daarachter zaten we samen in het ressort en dat was heel leuk.
 
 heb je het soms niet moeilijk met sommige proeven die de kandidaten moeten ondergaan?
 
 Ik heb daar geen last van; ik sta meestal aan de kant.
 
 Ik had eerlijk gezegd als beginnend duikster wat moeite met die proef waar de kandidaten met een blok naar de zeebodem werden gekatapulteerd. Dit leek me echt gevaarlijk als ze in paniek moesten schieten.
 
 We oefenen eerst met de plaatselijke bevolking. Vandejaar hadden we maar twee doden.
 
 wat is er gebeurd met die robinson all star editie, waar oud deelnemers het tegen elkaar zouden gaan opnemen?
 
 Wel, er komt er één… Of nee, er komt er geen…. Hoewel, er komt er misschien één... Pardon, er komen er twee… Nee, toch geen… Of nee, toch twee…
 
 Een korte vraag over je rol als presentator. Je kijkt natuurlijk ook naar Survivor en als iemand het programma goed presenteert, dan is het Jeff Probst wel. Je hebt in je manier van presenteren wel iets weg van hem, is hij (hoe raar dat misschien ook klinken mag) een 'voorbeeld'?
 
 Eerder het omgekeerde; Jeff Probst heeft de voorbije jaren steeds alle tapes opgevraagd van onze uitzendingen!
 
 En tweede vraag (hierop voorbordurend): Bij Survivor is Jeff de enige presentator en dat werkt fanastisch. Bij ER zijn er twee presentatoren, wat onvermijdbaar is, omdat de Belgen en de Nederlanders beide een gezicht naar buiten toe moeten presenteren. Nu de vraag: In hoeverre zou je het programma graag in je eentje willen presenteren?
 
 In alle bescheidenheid durf ik stellen dat dit de kwaliteit van het programma ten goede zou komen, maar het kan niet om commerciële redenen.
 
 Misschien is deze vraag al gesteld: Kan het volgende jaar geen E.R. met alleen Nederlandse deelnemers zijn, hoef ik mij tenminste niet meer te ergeren aan al die Belgen die een vuil spelletje spelen.
 
 Volgend jaar doen er slechts twee Belgen mee : Karel De Gucht en Freya Van den Bossche. Die droppen we tussen 14 Nederlanders. Uiteraard gaan we hen wel het leiderschap en immuniteit geven.
 
 Nog nooit heb ik met zoveel spanning uitgekeken naar de live-uitzending op het einde.
 Het zal er wel heftig aan toe gaan.

 
 Hierover kan ik spijtig genoeg nog niets verklappen!
 
 Zal het pest-gedrag van John en Carl daar wat gekaderd worden, is er bijvoorbeeld een psycholoog aanwezig ?
 
 Niet nodig; wat weinig mensen weten is dat zowel John als Carl in feite psychologie hebben gestudeerd.
 
 - Komt er dit / volgend jaar een 'Achter de Schermen' bij ER? Ik ben altijd erg geïnteresseerd in dit aspect van zo'n programma. Ik weet dat er elk jaar wel wat extra beelden zijn van bijvoorbeeld de selectie, maar ik zou graag eens zien hoe die proeven opgebouwd worden, wat jullie (presentators/producers/technici) zelf doen tijdens de expeditie, en eigenlijk een soort 3e persoon kijk op het maken van het programma.
 
 Het probleem met de opnames achter de schermen is dat ze absoluut niet geschikt zijn om op een te vroeg uur uit te zenden. Daarenboven wenst de crew problemen te vermijden met de partners die thuis gebleven zijn. Ik denk dus niet dat er ooit nog een ‘achter de schermen’.
 
 - Hoeveel informatie krijg je van de eilanden tijdens de expeditie? Ik merk dat er voor het stemmen altijd zeer confronterende vragen aan de juiste personen worden gesteld . Is het lastig om ze stellen als je er zelf niet bij was?
 

 De eilanden zijn meestal zeer zwijgzaam.
 
(wordt vervolgd)
Er is leven na de televisie

Offline LaSeR

  • Forumlid
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #144 Gepost op: 16-12-2005, 12:35:40 »
Aangezien Ernst-Paul hier sinds 13 oktober niet meer geweest is, zal ik in zijn plaats op de vragen antwoorden  :)

(deel 2)

 
 Ik merk dat er wat vragen waren over last-minute wijzigingen, dat dus niet het geval bleek te zijn. Zou je een paar dingen kunnen noemen die jullie wel op het laatste moment veranderd hebben (proeven/prijs voor het winnen van de proef/stemmen)?
 
 Deze vraag komt vaak terug. Er wordt heel veel op het laatste moment gewijzigd. Tenslotte moet het boeiende televisie blijven, nietwaar?
 Om een paar voorbeelden te geven : het nieuw stemsysteem (om Douwe langer in de expeditie te houden voor de Nederlandse kijkers). De keuze van de proeven (om Carl immuniteit te kunnen geven). De evenwichtsbalk (we wisten zeer goed dat Fleur geen evenwicht had). Het uitdagen van de leider (Esther deed niet anders dan bleiren, we moesten haar wel op één of andere manier van dat eiland krijgen – en zoals gezegd, ik had ze graag in het ressort).
 
 Maar ik ben steeds verbaasd hoe ze erin slagen, beeld en muziek op elkaar af te stemmen.
 Nu is mijn vraag, waarom geen album uitbrengen met oa de hoofdthema's en meest gebruikte muziek doorheen de jaren.

 
 Dank je voor het compliment! Het afstemmen van beeld en geluid is inderdaad zeer lastig, want om de emotionaliteit en intensiteit van het programma te vergroten, gebeurt de mix met de muziek live tijdens de opnames! Achter de deelnemers staan buiten beeld grote boxen opgesteld waaruit de muziek klinkt die passend is voor het moment. Vaak gebeurt het dat we takes moeten overdoen omdat de muziek net stopt vlak voor iemand bvb. in tranen uitbarst, of net erna. Een welverdiende pluim voor de geluidsman!
 
 Woef, af en toe ben ik best een beetje jaloerserig op jou hoor. Mijn vraag is dan ook:
 Verkneuter jij je tijdens de opnames van de Expeditie?

 
 Waf, mijn vraag is dan: waar heb jij leren schrijverig?
 
 Eén ding vonden we dit jaar echt heel jammer, een flinke drempel, en dat was het begin: waarom een kruisiging doen bij de eerste proef? We zijn zelf christenen, en voor ons is dat een heel belangrijk en kostbaar symbool. Gevoelsmatig wordt daar op deze manier onzorgvuldig mee omgesprongen. Ook van mensen in onze omgeving hoorden we dat dit als aanstootgevend werd ervaren, en dat sommigen daardoor dit jaar niet kijken (terwijl ze dit eerst wel van plan waren). Ik las dat jullie dit van Denemarken hadden 'afgekeken'. zijn daar geen negatieve reacties op gekomen? Of hebben jullie 'lak' aan de christelijke minderheid in Europa? (dan kijken ze maar niet?)
 Ben benieuwd naar je antwoord.

 
 De kruisiging leek ons een heel sterk symbool, omdat Jezus net als de expeditieleden ook 40 dagen heeft overleefd, weliswaar in de woestijn, en niet op een eiland.
 Feitelijk is het concept van ER al meer dan 2000 jaar oud!
 Ik weet niet of ik dit mag vertellen, maar het Vaticaan is trouwens tussengekomen in de procedure tussen SBS en Talpa, en claimt nu op haar beurt de commerciële rechten op het programma.
 
 mijn vraag schrok je toen maxim zo slecht er aan toe was na die zware proef in de branding?
 
 Niet echt, één van die twee doden bij de voorbereidingen was net met die proef.
 
 leef je vaak mee met kandidaten
 
 Ja, elk jaar zijn er wel kandidaten met wie je een speciale band hebt. Vandejaar in het bijzonder met Esther, Carl en John.
 
 Zaten er echt haaien daar of zwommen die alleen rond in Douwes hoofd?
 En werden jullie zelfs niet een heeel klein beetje zenuwachtig van zijn angst? Of lagen jullie juist in een deuk omdat hij een kleine haaiensoort voor babyhaaien aanzag?

 
 Douwe was zodanig high van de meiden op het eiland dat hij heus niet alleen haaien heeft gezien!
 
 Waarom kunnen de deelnemers niet gewoon op 1 stembriefje schrijven "6x stem voor Maxime" [in Douwe z'n geval   Want nu kon Carl daaraan zien dat Douwe veel stemmen had gedaan en koos hij ervoor om niks uit te schrijven. Sowieso; waarom kunnen de kandidaten in de urn kijken? Dat is toch niet eerlijk? De gene die eerst moet stemmen heeft die 'luxe' niet.
 Waarom doen jullie het zo?

 
 We doen het zo omdat we van tevoren met de crew de volgorde afspreken van diegenen die mogen gaan stemmen, om zo veel mogelijk het programma te kunnen sturen zoals wij willen. Dat lukt niet altijd (wij hadden bvb. gedacht dat Carl wel zijn stemmen zou inzetten), maar geeft meestal wel een goed resultaat (Douwe is erin gebleven wat belangrijk was voor de Nederlandse kijkers).
 

(wordt vervolgd)
Er is leven na de televisie

Offline LaSeR

  • Forumlid
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #145 Gepost op: 16-12-2005, 12:36:32 »
Aangezien Ernst-Paul hier sinds 13 oktober niet meer geweest is, zal ik in zijn plaats op de vragen antwoorden  :)

(deel 3)

 Ik las op de site van Talpa dat Chico gekocht is op een markt door de crew.
 Hoe lief ik het aapje ook vind, hoe goed ik begrijp dat je hart smelt als je zo'n beestje ziet zitten in een veel te kleine kooi...Hoe dan ook, door het aapje te kopen hou je de handel in stand!
 Jullie denken vast goed te doen door het beestje weg te halen maar de handelaar wordt beloond: hij krijgt geld en zal het de volgende keer weer doen.
 Hebben jullie hierover goed nagedacht? Zeker op tv heb je hoe dan ook een soort van "voorbeeldfunctie". Of tellen bij Talpa alleen de kijkcijfers?
 En voor de rest me hier aan gaat vallen: ik ben ook een dierenvriend, JUIST daarom moet de handel stoppen!!

 
 We doen het voor de kijkcijfers. En voor de rest : ik ben ook een dierenvriend, maar met mate: ik eet ook graag een goed stuk vlees en mijn vrouw is zot van bont.
 
 Dat brengt mij dan op de hoofdvraag;
 Als je (bij wijze van spreken) mee zou doen aan deze groep van E.R, hoe zou je instelling dan geweest zijn ?
 Bijv. als een type ala Douwe (voor de lol en plezier), ala Maxime (sociaal,vriendelijk doch compitatief), ala Carl (voor de finale gaan en niemand ontzien).

 
 Ik ben meer het type Nolleke.
 
 Als de kandidaten uit de expeditie gaan, zijn ze meestal brood en broodmager (tenminste als ze er lang in hebben gezeten). Krijgen ze van de programmaleiding/doctoren adviezen om weer op hun normale gewicht te komen of moeten ze dit zelf maar uitzoeken?
 
 In voorgaande jaren werd het volume voedsel maar heel geleidelijk opgebouwd, maar vandejaar hebben we gekozen voor een formule “all in” in het hotel, en mochten de deelnemers eten wat ze wilden.
 
 wat is er gebeurd met Eva (ER 2000)? Volgens mij was ze betrokken bij ER 2001 achter de schermen, althans ik zag haar toen bij de introductie van de deelnemers van dat jaar.
 nog een vraag:
 heb jij wel eens naderhand kontakt gehouden met een expeditie lid?

 
 Ik heb Eva tijdens de opnames gedropt voor Esther, maar dit gaat je verder niets aan!
 
 Hebben jullie nadien misschien spijt gehad van de beslissing om een winnaarseiland in te voeren? Het lijkt er nu een beetje op dat diegene die het winnaarseiland bereiken, alle tijd hebben om te versterken en als ze 'teruggezet' worden de zwakkere eilandbewoners (die niet op winnaarseiland zijn geweest) makkelijk kunnen verslaan in de proeven.
 
 Absoluut niet. Eigenlijk zit ik gedurende de opnames het liefst gewoon in de boot, en met het winnaarseiland erbij moesten we meer varen.
 
 Wat voor mogelijke ontwikkelingen zijn er nog mogelijk voor Expeditie Robinson? (3 kampen, andere omgeving) Kun je wat loslaten over mogelijke plannen?
 
 Voor volgend jaar gaan we verder de familiale toer op en laten we de grootouders van de kandidaten overkomen.
 
 Vandaag te lezen in "dag allemaal" (belgisch weekblad),
 Carl :"Op een bepaald moment zijn john, esther en ik een zware discussie met presentator Ernst-Paul aangegaan. Hij heeft toen letterlijk gezegd dat hij ons in de montage kon maken of kraken. Ik krijg nu de rekening gepresenteerd."

 
 Ja, dat is waar. Grappig hé ;-)
 
 Wat is nu precies de toegevoegde waarde van het winnaarseiland? Waarom hebben jullie dat als productie bedacht; wat geeft het voor extra dimensie aan het Robinson-gebeuren?
 
 Naast het feit dat ik zo meer in de boot kon zitten, was het handig meegenomen om Carl langer in de expeditie te houden.
 
 Ik heb 4 vraagjes voor je 
 
 1. Zijn de selectieronden streng? Worden er bv. veel verschillende test gedaan en veel voorrondes gehouden? 2. Moet je al 18 zijn als je je inschrijft of moet je 18 zijn als de expeditie begint? Dat is voor mij dit jaar van groot belang  3. Weet je toevallig of je alleen bericht krijgt als je door bent naar een volgende selectieronde, of alleen als je niet door bent?

 
 In jouw geval moet je 18 zijn als je je inschrijft.
 
 4. Wat vind je het leukst aan het presenteren van het programma?
 
 Dat ik achteraf op televisie kom.
 
 Nog een vraagje, komt EP nog eens terug om te antwoorden op alle vragen?
 
 Bij deze, met veel plezier gedaan,
 Eepee1!
Er is leven na de televisie

Offline Connie_1983

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: vragen aan Ernst-Paul
« Reactie #146 Gepost op: 16-12-2005, 12:42:34 »
hahahaha geweldig gewoon, hoe krijg je sommige dingen verzonnen  ::rofl::