Auteur Topic: Kijken jullie ook andere realitieseries?  (gelezen 14499 keer)

Offline bambo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Kijken jullie ook andere realitieseries?
« Gepost op: 25-10-2006, 19:56:39 »
Ik kijk aleen ER als realityserie maar ik vraag me af of jullie nou ook alleen ER volgen of nog veel meer andere realityseries zoals bijvoorbeeld Peking Expres of Big Brother?

Offline Mortitia

  • Forumlid
Re: Kijken jullie ook andere realitieseries?
« Reactie #1 Gepost op: 25-10-2006, 20:13:46 »
ik kijk behalve expeditie robinson niet veel. peking express vind ik te druk, en krijg ik plaatsvervangende schaamte van. :-[ ik heb een poging gedaan om BB en de gouden kooi te gaan volgen, maar (ook vanwege tijdgebrek)helaas niet gelukt. wél van plan om weer 'wie is de mol' te gaan kijken. ::jaja::

en oja, ik kijk ook naar het blok op zondagavond ::ok::

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Kijken jullie ook andere realitieseries?
« Reactie #2 Gepost op: 25-10-2006, 20:35:23 »
ER, PE en WIDM. En zoals Oberon vond ik ook gaaf. Big Brother en Gouden Kooi avond aan avond trek ik niet. Bij het Blok ben ik dit jaar ook afgehaakt. Ga wel deze keer proberen de X-faxtor te volgen.
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Kijken jullie ook andere realitieseries?
« Reactie #3 Gepost op: 25-10-2006, 20:37:40 »
Expeditie Robinson 2004, 2005, Strijd der Titanen, 2006
Peking Express 2004, 2005, 2006, V.I.P.
Wie is de Mol 2001 (Schotland), 2002 (Portugal), 2003 (Canada), 2005 (Australië-Bali), 2006 (Argentinië)
Terra Incognita
Idols 2002/2003, 2003/2004
Missie Antarctica
Missie Kilimanjaro

Een beetje:
Oberon
Big Brother 2005, 2006
Idols 2005/2006
« Laatst bewerkt op: 25-10-2006, 20:52:02 door Willemson »

Offline MiSs Stefanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijken jullie ook andere realitieseries?
« Reactie #4 Gepost op: 25-10-2006, 20:39:59 »
Ik kijk naast Expeditie Robinson ook Wie is de Mol ;D en voor de rest niet echt iets anders, maar dat komt eerder omdat er zoveel programma's komen die ik wil zien dat ik voor bijvoorbeeld PE en BB enzo geen tijd heb om te kijken.
« Laatst bewerkt op: 25-10-2006, 20:41:30 door MiSs Stefanie »

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Kijken jullie ook andere realitieseries?
« Reactie #5 Gepost op: 25-10-2006, 20:43:29 »
ER, PE, WIDM, Terra Incognita, Oberon en De Farm.

Van BB was alleen het eerste seizoen leuk, de rest heb ik niet meer zo gevolgd.  Bij de serie die nu loopt kijk ik alleen af en toe wie eruit gaan. Ik geloof dat ik van de Bus het tweede seizoen heb gevolgd, maar dat is alweer zo lang geleden dat ik me er nauwelijks iets van herinner. Van Het Blok heb ik dit jaar voor het eerst wat stukken gezien, best een leuk programma. Van Boer zoekt Vrouw zie ik ook het één en ander, maar dat volg ik niet echt.
Het zou best kunnen dat ik nu nog wat vergeten ben.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Kijken jullie ook andere realitieseries?
« Reactie #6 Gepost op: 25-10-2006, 21:15:02 »
Expeditie Robinson vanaf 2003. Ach dat was zo gezellig als klein meisje zondagavond op de bank met het hele gezin :P
Peking Express vanaf de eerste serie. Dat was ook erg leuk, ik weet nog wel dat we het gingen kijken omdat het door de makers van Expeditie Robinson was.
Wie is de Mol vanaf 2006, aflevering 6. Ik vond het eerst niet zo heel leuk maar toen die diner-opdracht kwam was ik verkocht. Later nog alle afleveringen bekeken op het internet, ik ga het nu zeker vanaf het begin af aan volgen!

Oberen, BB en Terra Incognita heb ik nooit gekeken. Idols wel altijd een beetje gevolgd met de liveshows.

En ik vind House MD een heel leuk programma, maar dat heeft niet echt veel met reality te maken.
« Laatst bewerkt op: 25-10-2006, 21:29:32 door Evenstar »
First you go backwards, but then forwards again

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijken jullie ook andere realitieseries?
« Reactie #7 Gepost op: 25-10-2006, 21:23:38 »
Ik volg sowieso maar 2 programma's echt: Expeditie Robinson en Boer zoekt Vrouw. Er is verder geen enkel tv programma dat ik per sé wil zien, ik kijk sommige comedy's af en toe, het journaal, en RTL Motorsport. Daar houdt het wel mee op wat mijn tv kijken betreft...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Kijken jullie ook andere realitieseries?
« Reactie #8 Gepost op: 25-10-2006, 21:38:53 »
Ik kijk ook naar Peking Express en het allerbeste televisieprogramma ooit gemaakt: (Wie is) de Mol! ;D

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijken jullie ook andere realitieseries?
« Reactie #9 Gepost op: 25-10-2006, 21:42:24 »
Wie is de mol kijk ik vaak meerdere keren per aflevering ivm quoten en moderaten...

PE en ER kijk ik dit jaar niet meteen maar volg het via jullie posts en de afleveringverslagen die je overigens kunt vinden via de groene menubalk ;)

Ben wel van plan deze volgend jaar eventueel wel weer te gaan volgen, maar ik heb het dit jaar te druk met moderaten en met mijn studie!

BB en de gouden kooi kan me gestolen worden, dit is echt de meest slappe tv die ik ooit heb gezien geloof ik  alle programma's van patty brard daargelaten ::hypocriet::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Kijken jullie ook andere realitieseries?
« Reactie #10 Gepost op: 25-10-2006, 22:13:46 »
PE en ER

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Kijken jullie ook andere realitieseries?
« Reactie #11 Gepost op: 25-10-2006, 22:25:32 »
Survivor US seizoen 1 t/m 12
Survivor UK seizoen 1 & 2
Australian Survivor
Big Brother US seizoen 2 & 7
Peking Express 2005 & 2006
Terra Incognita
Expeditie Robinson 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005 en Strijd der Titanen

Momenteel:

Survivor US seizoen 13
Australian Celebrity Survivor
Survivor Zuid-Afrika
Expeditie Robinson 2006
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Madine

  • Gast
Re: Kijken jullie ook andere realitieseries?
« Reactie #12 Gepost op: 26-10-2006, 00:26:34 »
Ik heb naast ER alleen de eerste twee seizoenen het eerste en derde seizoen van Wie is de Mol? en Oberon gevolgd.
« Laatst bewerkt op: 26-10-2006, 00:33:38 door Richard™ »

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijken jullie ook andere realitieseries?
« Reactie #13 Gepost op: 26-10-2006, 08:30:20 »
Expeditie Robinson is nog steeds mijn favoriete reality-programma, Peking Express volg ik ook en vind ik ook erg leuk en Wie is de mol ga ik ook weer volgen binnenkort.

Oberon heb ik ook gevolgd en vond ik super! Ook Terra Incognita gevolgd, maar dat vond ik toch wat minder. En Idols ook gekeken de laatste 2 jaar.

X-factor wil ik ook gaan volgen.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Kijken jullie ook andere realitieseries?
« Reactie #14 Gepost op: 26-10-2006, 09:47:24 »
wat wordt eigenlijk verstaan onder realityseries?
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Kijken jullie ook andere realitieseries?
« Reactie #15 Gepost op: 26-10-2006, 09:51:25 »
wat wordt eigenlijk verstaan onder realityseries?


Ik vind dit wel een mooie omschrijving (van wikipedia):

Citaat
Een reality-soap of reality-serie is een televisieprogramma waarin niet geacteerd wordt maar waarin de kijker de 'realiteit' kan volgen. Het is daardoor een mengeling van een documentaire en een soap.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Kijken jullie ook andere realitieseries?
« Reactie #16 Gepost op: 26-10-2006, 11:04:18 »
Het is wel een mooie definitie maar ik denk dat er wel degelijk geacteerd word. De meeste mensen doen anders als er een camera bij is, denk ik.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Kijken jullie ook andere realitieseries?
« Reactie #17 Gepost op: 26-10-2006, 11:12:42 »
Het is wel een mooie definitie maar ik denk dat er wel degelijk geacteerd word. De meeste mensen doen anders als er een camera bij is, denk ik.

Tuurlijk, je kan nooit uitsluiten dat mensen zich anders voordoen als er een camera in de buurt is. Maar er wordt (voor zover we weten) niemand het eiland opgestuurd met een rol die uitgevoerd moet worden en waar niet vanaf geweken mag worden. Gelukkig krijgen de kandidaten ook niet van te voren te horen wat ze moeten zeggen. Robin en Klaar mochten bijvoorbeeld zelf invulling geven aan hun rol. Dus in dat opzicht is het niet acteren, maar meer jezelf anders voordoen dan dat je in werkelijkheid bent. Dat laatste gebeurd natuurlijk ook in het dagelijks leven wel eens, dus eigenlijk is ook dat de realiteit.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Kijken jullie ook andere realitieseries?
« Reactie #18 Gepost op: 26-10-2006, 13:20:59 »
mengeling van documentaire en soap... oke...docudrama dan?
maar het wordt eigenlijk voornamelijk gebruikt voor spelprogramma's.

nou ja, in ieder geval volg ik fanatiek E.R., iets minder fanatiek P.E. en W.I.D.M.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijken jullie ook andere realitieseries?
« Reactie #19 Gepost op: 26-10-2006, 14:16:19 »
Pff best wel veel eigenlijk

- ER
- PE
- WidM

En verder bijna elk Amerikaans realityprogramma dat op de nederlandse buis komt met misschien een paar uitzonderingen. De Nederlandse programma's zijn favoriet en die vind ik kwalitatief ook beter.