Auteur Topic: aanmelden Robinson 2007  (gelezen 195341 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: aanmelden Robinson 2007
« Reactie #260 Gepost op: 13-05-2007, 19:15:26 »
Ik ook  ::jaja::

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: aanmelden Robinson 2007
« Reactie #261 Gepost op: 14-05-2007, 14:59:51 »
OK, hier een verslagje van de selectiedag in Antwerpen! :)

6:30u de wekker, *hop* eruit, wallen gelift, :P klaargemaakt, en de baan op, richting Antwerpen.
Om stipt negen uur op de zestiende verdieping van het Crown Plaza gearriveerd. Daar werden we opgewacht door enkele Hollandse schonen, je krijgt een nummer en een letter opgeplakt, en mag een tas overheerlijke koffie (bakkie leut?) nemen.
Je krijgt ook een hoopje papier in je handen geduwd, 'k heb de pagina's niet geteld maar het waren er zo'n stuk of 15. Gewapend met een balpen, de tas koffie en de bewuste invullijst word je naar een wachtruimte verwezen. Ik was één van de eersten, naast mij zat een kwieke zestiger, en zo weten we weeral dat de leeftijdsgrens op z'n minst 60 is...
De lijst: pagina's en pagina's met vragen over je voorkeuren, gezinssituatie, enzovoort enzovoort. Ondertussen vulde de gang zich met interviewers en stroomde de zaal stroomde vol met kandidaten, ik schat zo'n 20 om 9 uur. Verdeel dit over de dag en je komt aan een 150 die dag (da's maar een schatting). Daartussen loopt er nog een cameraman rond met 15 kilo camera op zijn schouder, met in zijn slipstream en door een navelstreng verbonden een geluidsman met zo'n gigantische dode Duitse herder zonder poten op een stok, je kent dat wel...
;D

Na een ongeveer twintig minuten word ik opgeroepen, een bureautje in geloodst, waar (in mijn geval) drie mensen zitten en een camera op statief. Als ik me net heb voorgesteld en zit komt EP ook binnen en zet zich erbij. Ik zeg "Hoi EP" en hij gaat zitten.
En dan begint de "ondervraging". Je antwoorden op je papieren worden bekeken, en daarover worden vragen gesteld. "Ik zie hier dat je schrijft..., denk je niet dat..." en zo vanalles. Ik denk dat ik daar een kwartiertje of zo binnen heb gezeten, en je wordt écht wel op de rooster gelegd, zij die moeten gaan: maak je borst maar nat!
Enneuh... er is wel een nieuwigheid in vergelijking met vorige jaren, om te zien of je wel écht 100% gemotiveerd bent.
Wàt dat is, ga ik hier niet posten >:D je kan je er toch on-mo-ge-lijk op voorbereiden of zo ;) dus je hebt er toch niets aan. Ik wil de verrassing gewoon niet verpesten ;)

Verder waren er ongeveer 9000 inzendingen, maar ik ben vergeten te vragen hoeveel er uit die 9000 geselecteerd zijn. Volgens mijn telling duszo'n 300, 150 Belgen en 150 Nederlanders...

Ah ja, ik zou het nog bijna vergeten, één van de vragen op de lijst was: (letterlijk)
"Ben je aktief op een forum over Expeditie Robinson, zoals bv. Realitynet..." ::tandpastasmiley::
"Yup, realitynet dus, sinds 2005, nickname "Lukas", @ 1,33 posts per dag. WYSIWYG. What You See Is What You Get, vandaar gewoon Lukas als nick. Hopelijk gaan ze mijn postverleden niet teveel uitspitten, 'k ben af en toe misschien nogal (te) fel geweest dit jaar...  ::schaam:: Af en toe heb ik mezelf wel gecensureerd hé, je ziet dat ik mijn leven probeer te beteren ;)

Eerlijk gezegd schat ik mijn kansen zeer laag in, en wel enkel en alleen om de volgende reden:
ik heb maar één interview gehad, er zijn mensen geweest die er DRIE gedaan hebben die dag!  :\'(
Tja... Their loss zeg ik maar, maar ze weten ab-so-luut niet wat ze missen, dat scheelt hun al snel 100.000 kijkers! :P ;D

Naja, tot daar mijn verslagje, aan iedereen die nog moet gaan: GOOD LUCK!!! Geef je helemaal, je krijgt maar één kans!
Aan zij die niet mochten gaan dit jaar: blijveee schrijveeeee, ooit moet het lukken!

Wat ons betreft, de lichting van zondag den 13de: wij zouden binnen de 10 dagen bericht krijgen.
In or out. Volgende week woensdag weten we meer... ::ok:: ::ok:: ::ok:: allemaal hé!!!
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: aanmelden Robinson 2007
« Reactie #262 Gepost op: 14-05-2007, 16:29:25 »
 ::ok:: Leuk verslag. En misschien is het wel positief dat je maar één interview hebt gehad. Misschien hadden ze bij jou meteen door, dat je leuk genoeg bent om naar de volgende ronde te komen en waren ze over die anderen nog aan het twijfelen  ;D Ik zeg maar wat... Hopelijk ben je toch door  ::hug:: Ik zie alvast uit naar de andere verslagjes.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: aanmelden Robinson 2007
« Reactie #263 Gepost op: 14-05-2007, 17:31:12 »
Leuk verslag Lucas en ik duim voor je... ::ok::

...en mag een tas overheerlijke koffie (bakkie leut?) nemen.

kopje koffie... ;) "bakkie leut" kan ook maar is dat is eik plat voor een kopje koffie
Geniet nooit met mate...

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: aanmelden Robinson 2007
« Reactie #264 Gepost op: 14-05-2007, 17:35:20 »
Ik hoop dat je door bent Lukas. Leuk in elk geval om het verslag te lezen en ik ben heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel benieuwd wat die verrassing nou eigenlijk was.

Moet je nu ineens geld gaan betalen ofzo om mee te doen? Of net als Dian Fossey eerst je blindedarm laten verwijderen (zij ging naar Roeanda en om daar niet in de middle of nowhere blindedaromontsteking te krijgen, moest ze haar blindedarm laten verwijderen. Was tevens een test om te kijken of ze wel gemotiveerd was)

Je laat ons wel in spanning he Lukas.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: aanmelden Robinson 2007
« Reactie #265 Gepost op: 14-05-2007, 17:36:42 »
::ok:: Leuk verslag. En misschien is het wel positief dat je maar één interview hebt gehad. Misschien hadden ze bij jou meteen door, dat je leuk genoeg bent om naar de volgende ronde te komen en waren ze over die anderen nog aan het twijfelen  ;D Ik zeg maar wat... Hopelijk ben je toch door  ::hug::
Mmmm, het kan, ik blijf hopen!!! ::ok::

Leuk verslag Lucas en ik duim voor je... ::ok::
Thx!
« Laatst bewerkt op: 14-05-2007, 17:41:21 door Lukas »
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: aanmelden Robinson 2007
« Reactie #266 Gepost op: 14-05-2007, 17:40:42 »
Moet je nu ineens geld gaan betalen ofzo om mee te doen?
Je bent warm! ;D
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: aanmelden Robinson 2007
« Reactie #267 Gepost op: 14-05-2007, 17:42:25 »
Lang zal het toch niet geheim blijven, het staat al op verschillende Belgische fora...
:-X
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Angel007

  • Forumlid
  • itsybitsyspider
Re: aanmelden Robinson 2007
« Reactie #268 Gepost op: 14-05-2007, 17:46:50 »
Leuk verslag!!

Betalen om mee te doen... ???  ::) meenjedat

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: aanmelden Robinson 2007
« Reactie #269 Gepost op: 14-05-2007, 18:03:11 »
Ik heb het net gelezen. Ik wil echt wel graag ook meedoen aan de expeditie en ik zou zeker nooit van mn leven zomaar opgeven, maar als ik zie wat je moet doen... dat is echt onmogelijk voor mij :-\\ ik heb er alles voor over, maar dit gaat gewoon niet..
I'm a real big goblin..

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: aanmelden Robinson 2007
« Reactie #270 Gepost op: 14-05-2007, 18:23:16 »
en je ouders dan mirtjee? zijn die niet bereid?

Offline Angel007

  • Forumlid
  • itsybitsyspider
Re: aanmelden Robinson 2007
« Reactie #271 Gepost op: 14-05-2007, 18:50:14 »
750 euro: 600 voor je ticket en pas en 150 voor inentingen en dit allemaal wegens te veel afvallers in het verleden (zie vorige expeditie  ::) ik begrijp het wel)

Maar ja, wat met de mensen die dolgraag willen meedoen, super gemotiveerd zijn maar het niet kunnen betalen?
« Laatst bewerkt op: 14-05-2007, 18:52:24 door Angel007 »

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: aanmelden Robinson 2007
« Reactie #272 Gepost op: 14-05-2007, 19:04:48 »
Waarom werken ze niet met een borg die je wel bij meer programma's ziet. Die ben je dan kwijt als je vroegtijdig het programma verlaat. Sowieso betalen voor deelname vind ik écht niet kunnen. ::ohno:: Dat is gewoon een bezuinigingsmaatregel onder het mom van hoe graag wil je meedoen. ::niet-ok:: Dat sluit inderdaad mensen met een smallere beurs uit.
Geniet nooit met mate...

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: aanmelden Robinson 2007
« Reactie #273 Gepost op: 14-05-2007, 19:06:30 »
Maar ja, wat met de mensen die dolgraag willen meedoen, super gemotiveerd zijn maar het niet kunnen betalen?

miss krijg je het wel terug als je niet voortijdig gaat miepen dat je heimwee hebt :)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: aanmelden Robinson 2007
« Reactie #274 Gepost op: 14-05-2007, 19:10:23 »
miss krijg je het wel terug als je niet voortijdig gaat miepen dat je heimwee hebt :)
Je weet maar nooit...
 :-\\
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: aanmelden Robinson 2007
« Reactie #275 Gepost op: 14-05-2007, 19:39:25 »
Ik vind het wel goed dat ze iets ondernemen tegen ongemotiveerde deelnemers. Maar 't is wel aardig wat geld, zonde als mensen daardoor niet mee kunnen doen, terwijl ze wel erg gemotiveerd zijn.

Offline Angel007

  • Forumlid
  • itsybitsyspider
Re: aanmelden Robinson 2007
« Reactie #276 Gepost op: 14-05-2007, 19:45:24 »
Ik denk dat een grondigere selectie adhv een psy wel kan uitwijzen wie er snel durft afhaken. Ze moeten maar nauwkeuriger te werk gaan... en ok je kan je al wel eens vergissen (maar bv: frederic en matthys van verleden jaar vond ik reeds zwak overkomen van in het begin... en die lagen er al heel snel uit)

Offline Sleeve

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: aanmelden Robinson 2007
« Reactie #277 Gepost op: 14-05-2007, 20:28:29 »
Aan de ene kant snap ik die 750 euro wel. Het is tenslotte ook voor het programma niet leuk als mensen om onzinnige redenen (ik heb honger  ::pinokkio::) afhaken binnen een week. Maar het is evengoed niet leuk voor die honderden, zoniet duizenden die zich opgegeven hebben en niet mochten gaan, om dan te zien dat één (of meer) van de uitverkorenen het zomaar opgeeft.
Aan de andere kant vraag ik me af of die 750 euro wèl genoeg gaat motiveren?

Of het van te voren door een psycholoog makkelijk in te schatten is of iemand het aankan of niet vraag ik me af. Ik heb bij de luchtmacht gezeten waar je toch behoorlijke psychologische getest wordt en daar heb ik ook jongens waarvan ik het niet verwachte (en die psychologen blijkbaar ook niet) na drie dagen huilend huiswaarts zien keren.

Hopelijk mag ik dit jaar door na de selectie van dit weekend! Ik vind expeditie robinson die 750 euro meer dan waard. En vroegtijdig afhaken zal bij mij niet gebeuren! Ik heb het zelf vier jaar uitgehouden bij de luchtmacht terwijl ik het daar behoorlijk  ::niet-ok:: vond...


Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: aanmelden Robinson 2007
« Reactie #278 Gepost op: 14-05-2007, 21:01:21 »
Leuk verslagje Lukas  ::ok:: ::ok:: ::ok::

Ik hoop alsnog van harte dat je mag deelnemen,maar "remember koekoe's post"  ;) ;) Ik weet het,sommige mensen denken" wat weet die koekoe daar nu van" En ze hebben gelijk  ::jaja:: ik weet er niets van,heb me nooit ingeschreven ofzo,maar ik heb ogen en oren en hersens;(toch een beetje  :D ) Lukas,ik denk dat je niet speciaal genoeg bent  ::ohno:: Sorry he Clown  ::hug:: ::hug:: ::tandpastasmiley::

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: aanmelden Robinson 2007
« Reactie #279 Gepost op: 14-05-2007, 21:08:03 »
Leuk verslagje Lukas  ::ok:: ::ok:: ::ok::
Ik hoop alsnog van harte dat je mag deelnemen,maar "remember koekoe's post"  ;) ;) Ik weet het,sommige mensen denken" wat weet die koekoe daar nu van" En ze hebben gelijk  ::jaja:: ik weet er niets van,heb me nooit ingeschreven ofzo,maar ik heb ogen en oren en hersens;(toch een beetje  :D ) Lukas,ik denk dat je niet speciaal genoeg bent  ::ohno:: Sorry he Clown  ::hug:: ::hug:: ::tandpastasmiley::

Dank je!

Ja, ik ken je theorie, heb er aan gedacht in een string te gaan met een vergiet op mijn hoofd, maar dat heb ik dan toch maar niet gedaan... ::rofl:: We zien wel hé! Ik blijf erbij dat ze wat zullen missen als ze me eruit laten...
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!