Poll

Er zijn dit jaar heel wat vishaken en dergelijke meegesmokkeld in kleding, aanstekers gestolen van de produktie, etc... Vinden jullie dat OK?

Ja, daar heb ik geen probleem mee, alles is toegelaten!
8 (25.8%)
Iets in je kleren naaien is OK, ze moeten maar beter kijken, maar iets pikken van de produktie mag niet.
10 (32.3%)
Enkel wat je ginder kan vergaren, op welke manier dan ook (zelfs al steel je iets uit een boot) mag en is OK, maar dingen meesmokkelen, dat kan niet!
5 (16.1%)
Is dat overleven? Of je doet mee, of je doet niet mee, maar als je meedoet moet je de regels van het spel volgen.
8 (25.8%)

Totaal aantal stemmen: 31

Auteur Topic: Cheating  (gelezen 11566 keer)

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Cheating
« Gepost op: 10-12-2006, 09:38:52 »
Er zijn dit jaar heel wat vishaken en dergelijke meegesmokkeld in kleding, aanstekers gestolen van de produktie, etc... Vinden jullie dat OK?
;D
« Laatst bewerkt op: 10-12-2006, 17:59:25 door Lukas »
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Cheating
« Reactie #1 Gepost op: 10-12-2006, 10:20:53 »
Ik vind dat niet kunnen ! Er zijn genoeg kandidaten die willen meedoen... Wordt er iets meegesmokkeld of iets gepikt van de produktie dan zouden de kandidaten stande pede naar huis moeten gestuurd worden.
Men gaat voor te overleven en that's it... Ik vind het wel OK dat er visgerief (vishaken en lijn) wordt afgegeven en magnesiumsticks maar voor de rest : overleven zou ik zeggen !

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Cheating
« Reactie #2 Gepost op: 10-12-2006, 11:03:59 »
Ik vind spullen jatten van boten en van de productie niet kunnen.  ::ohno::  Dan steel je gewoon iets, en dat mag niet. Dingen in je kleren naaien (vishaken enzo) vind ik op zich nog wel kunnen, maar als je betrapt wordt is het we: eigen schuld, dikke bult!
First you go backwards, but then forwards again

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Cheating
« Reactie #3 Gepost op: 10-12-2006, 11:07:23 »
Iets kleins in je kleren naaien zoals een vishaakje ofzo moet wel kunnen, is grappig ook wel. Een surfplank wordt wat moeilijker ;D

Stelen...nee, dat mag niet!
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Cheating
« Reactie #4 Gepost op: 10-12-2006, 11:38:05 »
Tja,stelen mag idd niet, maar als de kandidaten gewoon op een boot aanstekers enzo kunnen meenemen,is dat dan niet de fout van de produktie?
Da's gewoon de kat bij de melk zetten  ::jaja:: (of is het de melk bij de kat zetten?)
« Laatst bewerkt op: 10-12-2006, 14:04:08 door koekoe »

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Cheating
« Reactie #5 Gepost op: 10-12-2006, 12:22:47 »
uit den boze >:D
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Cheating
« Reactie #6 Gepost op: 10-12-2006, 13:44:30 »
Ik vind dat je wel degelijk iets uit een boot mee mag nemen, het is gewoon een fout van de productie als er iets blijft liggen.
Bij WIDM zette Richard ook zijn voet op de joker die op de grond viel, dat vind ik wel vergelijkbaar.
The sun came up and reality set in.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Cheating
« Reactie #7 Gepost op: 10-12-2006, 13:55:44 »
ik herinner me ook nog het scheermesje wat er tot de samensmelting in zat.  :)

Offline Wolkje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Cheating
« Reactie #8 Gepost op: 10-12-2006, 22:00:49 »
Haha idd.. het is wel leuke inside informatie om achteraf te horen.. (Ook ooit iets gehoord van tampons met vitamines van Esther ofzo?)

Maar stelen van de productie vind ik ook wat minder, maar ik ben het wel met Koekoe eens (van die melk en de kat enzo)
Do you want to go to the Seaside?

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Cheating
« Reactie #9 Gepost op: 11-12-2006, 13:57:08 »
stel: je lijdt schipbreuk en spoelt aan op een onbewoond eiland; dan is het raar dat je dan toevallig een vishaakje in de zoom van je broek hebt zitten of een magnesiumstick op het eiland vindt. wat wel kan is stelen van een vissersbootje (maar hoe waarschijnlijk is het dan dat je er voor kiest spullen te jatten en dan terug gaat naar je eilandje ipv. met die visser(sboot) mee te gaan naar de bewoonde wereld?)
als we al terug willen naar de essentie van het robinsonspel kies ik voor optie drie: meesmokkelen is onsportief, stelen mag 'speltechnisch' wel (maar is moreel verwerpelijk)
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline islandhopper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • please don't take it personal!!!
Re: Cheating
« Reactie #10 Gepost op: 12-12-2006, 14:10:52 »
Da's gewoon de kat bij de melk zetten  ::jaja:: (of is het de melk bij de kat zetten?)
::rofl:: Ik ken die uitdrukking alleen als: "De kat op het spek binden!"  :o
... ook gewoon maar een mening...

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Cheating
« Reactie #11 Gepost op: 12-12-2006, 18:07:53 »
Eigenlijk moet de productie gewoon zorgen dat beide mogelijkheden uitgesloten zijn, want het is allebei in feite spelbederf. Het winnen van bepaalde proeven wordt ook minder waard as je weet dat kandidaten ondertussen al vuursticks, bijlen en nog meer gestolen hebben.
Vanuit de kandidaten geredeneerd kan ik begrijpen dat ze beide zaken proberen, maar vind ik het stelen toch wel heel fout. Zeker van een politieagent.  :-\\

Oftewel: antwoord B: spullen meesmokkelen, okee, spullen jatten, nee.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Cheating
« Reactie #12 Gepost op: 12-12-2006, 20:44:37 »
::rofl:: Ik ken die uitdrukking alleen als: "De kat op het spek binden!"  :o
Zoiets ja  ::tandpastasmiley:: het heeft iig met een kat te maken  :)
Nee,serieus, wat ik bedoel,ik ben zelf roker  ::schaam:: stel,ik ben ER deelnemer,heb enkele dagen geen sigaret gezien,plots ligt daar naast mij een pakje sigaretten+aansteker,wel die zou ik gewoon proberen te bemachtigen.(de kat en de melk of het spek  ;) ) Pas op,nadien zou ik die persoon zeker zijn/haar sigaretten dubbel teruggeven  ::jaja:: is dit stelen? nee het is lenen. is dit valsspelen? Ja en nee. Ik mag het niet doen,maar zij moeten ervoor zorgen dat ik het niet kan doen.

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Cheating
« Reactie #13 Gepost op: 12-12-2006, 22:16:01 »
(...) Ik mag het niet doen,maar zij moeten ervoor zorgen dat ik het niet kan doen.
De kooi van Ernestine terug van onder het stof halen dus... ::rofl::
;D
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Remy Bouwman

  • Forumlid
Re: Cheating
« Reactie #14 Gepost op: 18-12-2006, 15:27:20 »
De kooi van Ernestine terug van onder het stof halen dus... ::rofl::
;D

Kun je dat even toelichten??

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Cheating
« Reactie #15 Gepost op: 18-12-2006, 19:49:13 »
Kun je dat even toelichten??
Awel, de houten kooi op het strand waar Ernestine niet ingeraakte...  ::zwaai::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Cheating
« Reactie #16 Gepost op: 18-12-2006, 20:40:04 »
In de oorlog en in de liefde is alles geoorloofd. Nou ja, trek dat 'oorlog' even door naar 'spel', en je hebt mijn mening over deze stelling.

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Cheating
« Reactie #17 Gepost op: 18-12-2006, 22:19:35 »
Opvallend hoe dicht de resultaten bijéén liggen hé!
:o
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!