Poll

Wie is je favoriet?

Björn
3 (3.2%)
Douwe
16 (17%)
Ernestine
2 (2.1%)
Fleur
11 (11.7%)
Frank
14 (14.9%)
Ilona
11 (11.7%)
Jakobien
2 (2.1%)
Jennifer
5 (5.3%)
Karin
3 (3.2%)
Lydia
2 (2.1%)
Maxime
7 (7.4%)
Melvin
0 (0%)
Mick
4 (4.3%)
Pieter
7 (7.4%)
Richard
1 (1.1%)
Ryan
5 (5.3%)
Veronique
1 (1.1%)

Totaal aantal stemmen: 52

Auteur Topic: De Kandidaten  (gelezen 68363 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: De Kandidaten
« Reactie #100 Gepost op: 12-02-2006, 14:49:57 »
Kristina speelde een vals spelletje...

Vals of tactisch? ::tandpastasmiley::
2024: wie is de Mol?

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Kandidaten
« Reactie #101 Gepost op: 12-02-2006, 16:09:48 »
Vals of tactisch? ::tandpastasmiley::

Op de manier waarop zij het speelde? Vals! ;)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Kandidaten
« Reactie #102 Gepost op: 12-02-2006, 16:50:08 »
Hoe speelde ze dan?

Vals spelen is stemmen uit de urn laten verdwijnen en er vijf van jou (op iemand anders) in de plaats terugsteken. Tegen de regels spelen dus.

Ik herinner me neit goed meer wat ze gedaan heeft. Volgens mij deed ze niks speciaals en kwam ze met geluk bij de laatste drie.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Kandidaten
« Reactie #103 Gepost op: 12-02-2006, 16:51:50 »
Ze was mensen tegen elkaar aan het uitspelen en dat vind ik nogal lame.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Kandidaten
« Reactie #104 Gepost op: 12-02-2006, 16:53:59 »
Hoe dan? Ik herinner me het totaal niet meer.


Overigens vind ik zoiets wel leuke tv opleveren. In Survivor gebeurt er niks anders dan dat.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: De Kandidaten
« Reactie #105 Gepost op: 12-02-2006, 16:54:56 »
Ze was mensen tegen elkaar aan het uitspelen en dat vind ik nogal lame.

Hmmja :-\\ dat zou ik zelf niet doen geloof ik.in ER dan, in WIDM absoluut wel ;D
2024: wie is de Mol?

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Kandidaten
« Reactie #106 Gepost op: 12-02-2006, 17:23:22 »
Hoe dan? Ik herinner me het totaal niet meer.


Overigens vind ik zoiets wel leuke tv opleveren. In Survivor gebeurt er niks anders dan dat.

Ik weet het ook niet meer precies van Kristina, maar samen met Loes heeft ze een hele nare bijsmaak. ER3 vond ik ook een van de minder leuke ER's. Derek vond ik niets aan, Jakobien vond ik saai en Kristina en Loes vielen me erg tegen door hun gekonkel.
Meintje vond ik wel erg leuk, maar die haalde de laatste 4 niet eens  :-\\
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Kandidaten
« Reactie #107 Gepost op: 12-02-2006, 18:22:47 »
Ik vond ER3 wel een leuke serie, was ook de eerste keer dat ik keek. Ik vond Lydia en Deborah echt geweldig! ::bravo::

Weet je wat trouwens ook kan zijn, dat je nu de kandidaten wel kent, maar dat ze misschien heel erg gaan tegenvallen. 8)

Ik ben echt heel benieuwd! Ik hoop echt grote complotten! ::bravo:: ::ok::
🜃

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Kandidaten
« Reactie #108 Gepost op: 12-02-2006, 18:34:46 »
Hmmja :-\\ dat zou ik zelf niet doen geloof ik.in ER dan, in WIDM absoluut wel ;D

Ik zou niks ander doen dan mensen tegen elkaar uitspelen als ik denk dat ik daardoor kan winnen.  ;D
De kunst om dat goed te doen is zorgen dat ze het niet doorhebben
« Laatst bewerkt op: 12-02-2006, 18:37:18 door kaketoe »
at your service

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Kandidaten
« Reactie #109 Gepost op: 12-02-2006, 18:41:14 »
Ik zou niks ander doen dan mensen tegen elkaar uitspelen als ik denk dat ik daardoor kan winnen.  ;D
De kunst om dat goed te doen is zorgen dat ze het niet doorhebben

Als kijker thuis kijk je toch anders tegen de serie aan als dat je er tussenin zit. Misschien dat je als kandidaat de dingen anders ziet en dingen vermoedt, terwijl je als kijker thuis meer de goede kant van de anderen ziet. Of juist andersom.. dat iemand vindt dat die en die kandidaat zo eerlijk is en totaal niet tactisch speelt, terwijl dat wel het geval is.

Ik denk dat je als kijker thuis eerder een complot ziet dan dat je er tussenin zit.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Kandidaten
« Reactie #110 Gepost op: 12-02-2006, 19:00:56 »
Ik denk dat je als kijker alleen ziet wat de producers willen dat je ziet.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Kandidaten
« Reactie #111 Gepost op: 12-02-2006, 19:23:23 »
Ik denk dat je als kijker alleen ziet wat de producers willen dat je ziet.

Deels wel, maar wat gezegd is, is wel gezegd...
En dan kunnen ze het soms anders doen lijken, zoals in het conflict met John en Esther en Nicole die op de kist aan het rammen was.
Maar in de aflevering zelf zijn de dingen wel te plaatsen.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Kandidaten
« Reactie #112 Gepost op: 12-02-2006, 19:42:43 »
Kijk omdat ik de Amerikaanse versie ook kijk snap ik deels niet hoe lief aardig en weinig strategisch men hier eigenlijk doet. Het lage prijsbedrag zal er ook wel mee te maken hebben alleen wordt de manier waarop het gespeeld wordt op den duur (seizoen na seizoen) saai en voorspelbaar.
Dan krijg je rare fratsen zoals afgelopen jaar van de producers zodat niemand die de serie niet intens volgt er nog enig idee van heeft hoe je nu eigenlijk expeditie robinson kunt winnen.

In Amerika maakt het spel in het spel het programma zoveel gevarieerder waardoor het op dat vlak sowieso elk jaar een heel andere programmareeks is. Neem afgelopen jaar. Mijn favouriet was net als van zowat heel Amerika Stephenie. Het seizoen erop doet ze weer mee (2 per jaar) en voor mij is er niks veranderd alleen speelt ze het spel veel agressiever, dominanter en dus ook minder aardig omdat het spel nu eenmaal inhoudt dat je andere mensen uit het spel trapt. Toen was er ineens afkeer onder de fans van het seizoen ervoor. Ze speelde het weer, de situatie is anders en ja als je dan ver wil komen zul je toch wat anders moeten doen. Maar ook zoals al genoemd wordt hoe de producers je als persoon wegzetten.

Complotten, liegen en bedriegen waardoor het onvoorspelbaar kan worden en wendingen geeft gebuert in Amerika waardoor het elk seizoen anders is. Dat het daar gebeurt en hier niet zal misschien komen door een mentailteitsverschil, een gebrek aan besef dat het hoofdzakelijk een spel is en het verschil in prijzengeld, 1 miljoen vs. 50.000 en in Amerika ook nog dat elk rondje verder komen al snel 10.000 dollar extra oplevert want elke plaats wordt beloond met een geldbedrag dat oploopt. Hierdoor misschien ook nauwelijks opgevers en mensen die er alles aan doen om maar in het spel te blijven.

« Laatst bewerkt op: 13-02-2006, 17:27:05 door kaketoe »
at your service

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Kandidaten
« Reactie #113 Gepost op: 12-02-2006, 20:07:56 »
Deels wel, maar wat gezegd is, is wel gezegd...
En dan kunnen ze het soms anders doen lijken, zoals in het conflict met John en Esther en Nicole die op de kist aan het rammen was.
Maar in de aflevering zelf zijn de dingen wel te plaatsen.
Zelfs conversaties of zinnen of interviews worden soms geknipt.

Als je ergens zegt "Ik háát die insecten!!"
En ergens anders ben je over Marnix aan't praten, plakken ze de keer dat je "Marnix" zegt erover en krijg je "Ik háát Marnix!"

Heb een documentaire gezien over het neppe gesjoemel in reality tv. De producers vinden zelf de benaming Reality tv heel jammer, omdat het alles behalve reality is.

Ze lieten er ook een gewoon gesprek zien dat ze nadien zo knipten en plakten dat het een heel positief leuk gesprek leek en nadien hetzelfde gesprek met ander geknip en geplak en dreigende muziek eronder, waardoor het erg negatief overkwam.

Of over een paintballopdracht, waarin een jongen viel, een meisje hem wou komen helpen, maar ze werd letterlijk met haar arm meesgesleurd door een producer want ze moest en zou nu meteen een interview doen. Vervolgens vond de rest van de groep haar een verraadster omdat ze iemand van haar groep niet wou helpen.

Er wordt dus heel veel gemanipuleerd. Niet dat ik daar mee zit, het is entertainment, net zoals een film, dat is ook niet echt. Je moet alleen onthouden dat de mensen die je ziet, niet noodzakelijk zo zijn zoals je ze ziet.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Kandidaten
« Reactie #114 Gepost op: 12-02-2006, 22:07:56 »
Er wordt dus heel veel gemanipuleerd. Niet dat ik daar mee zit, het is entertainment, net zoals een film, dat is ook niet echt. Je moet alleen onthouden dat de mensen die je ziet, niet noodzakelijk zo zijn zoals je ze ziet.

Nee, maar dat wist ik al...
Maar er zijn gewoon een aantal personen waar ik een beetje een nare bijsmaak aan heb overgehouden.. Bjorn is er daar een van, Kristina en Loes horen daar ook bij. Evenals Carl en John. En ook Giovanni en Keo liggen me niet zo door hun gedrag in de expeditie.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Kandidaten
« Reactie #115 Gepost op: 13-02-2006, 17:29:30 »
Robbieazerty weet je toevallig de naam nog van die documentaire dan kan ik eens opzoeken of ik hem ergens kan kijken.
at your service

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Kandidaten
« Reactie #116 Gepost op: 13-02-2006, 18:26:05 »
Reality of reality.

Er zijn 5 afleveringen van (ik heb tot nu toe alleen de eerste nog maar gezien).
O.a. te vinden op mirc in de survivor-central channel via trigger:
/ctcp Carl8506 Survivorstuff

Offline Iloverobinson

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Peter eeuwig favoriet!
Re: De Kandidaten
« Reactie #117 Gepost op: 14-02-2006, 18:47:36 »
Misschien vinden jullie het niet boeiend maar ik vind het wel leuk om te vertellen.

Vandaag ging ik met een vriendin naar Rotterdam en wie zag ik daar lopen op centraal station???

DOUWE!!!!

Echt grappig! Ik helemaal tegen me vriendin kijk daar is Douwe! Keek ze me echt zo raar aan van: Hallo wie is Douwe!

Douwe komt toch uit Friesland?

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: De Kandidaten
« Reactie #118 Gepost op: 14-02-2006, 19:42:33 »
Misschien vinden jullie het niet boeiend maar ik vind het wel leuk om te vertellen.

Vandaag ging ik met een vriendin naar Rotterdam en wie zag ik daar lopen op centraal station???

DOUWE!!!!

Echt grappig! Ik helemaal tegen me vriendin kijk daar is Douwe! Keek ze me echt zo raar aan van: Hallo wie is Douwe!

Douwe komt toch uit Friesland?
Ik kom elke dag op Rotterdam Centraal. Waarom zie ik hem niet ::ohno::

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: De Kandidaten
« Reactie #119 Gepost op: 16-02-2006, 15:50:43 »
Wat heeft iedereen toch met Douwe... Ik vind het al vreselijk dat hij mee zal doen aan de strijd der titanen... Er zijn toch boeiendere ER mensen dan hij...