Auteur Topic: [Kandidaat BE] Frank  (gelezen 71148 keer)

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Frank
« Reactie #140 Gepost op: 19-05-2006, 18:30:58 »
Hallo allemaal,

Hier spreekt nog iemand met een stiekem indianen hart.
Dit is overigens niet de reden waarom Frank mijn absolute support heeft.
Ik kijk op tegen Frank, hij laat zien wat bedoelt wordt met 1 zijn met de natuur.
Hij is goed voor iedereen om zich heen, hij heeft een groot indianen hart.
Frank, ik hoop je een keer te kunnen ontmoeten op een van de Western Weekends, en als je dit jaar weer weet te winnen, en je je geld weer aan zoiets moois doneerd hoop ik dat het wel helemaal goed afloopt!

Veel liefs vanuit Venlo, Limburg
Noël

Als iemand een indianenhart heeft, wat houdt dat dan precies in? Je kunt toch niet alle indianen (en dus ook niet hun harten) over één kam scheren, lijkt mij?

Offline Dreamkeeper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Frank
« Reactie #141 Gepost op: 19-05-2006, 20:15:34 »
nou... bij mij houdt een indianen hart in, dat ik me erg op mijn gemak voel wanneer ik leef in een omgeving met mensen met diezelfde metaliteit. Iandianen zijn een respectvol volk, dat zich meerdere malen op verschijdene wijzen heeft moeten verdedigen en stand wist te houden. Ze oordelen niet over een ander, hebben respect voor dood en leven en zijn 1 met de natuur. En in mijn hart voelt dat als de juiste manier van leven. Ik ben erin opgegroeid (Western Weekends) en het facineerd me telkens weer, de verhalen, hun levensstijl, hun visie, hun respect, en bovenal hoe mooi ze allemaal stuk voor stuk zijn. Het is moeilijk uit te leggen, maar het voelt gewoon goed. ::ok::
No matter where you go, I will find you

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat BE] Frank
« Reactie #142 Gepost op: 19-05-2006, 21:21:46 »
Onvoorstelbaar generaliserend.

Laat ik je even uit je droom helpen:
De indianen zijn niet één volk, ze zijn niet altijd respectvol, alle volken in de wereld hebben zich in de geschiedenis wel meerdere malen moeten verdedigen, en indianen oordelen volop over anderen. Wat je hier schrijft ademt een nogal neo-koloniale gedachte uit: alles wat indiaans is, is overdreven goed en geweldig.
Ik wil niet vervelend zijn, maar dit simplistische beeld van indianen gaat er bij mij niet in. Dat je door indianen gefascineerd bent, kan ik goed begrijpen, maar het zijn wel mensen, die niet per definitie hoger over beter zijn dan wij.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline jazzy jazz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Frank
« Reactie #143 Gepost op: 20-05-2006, 11:18:31 »
Succes maandag Frank!

Offline Dreamkeeper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Frank
« Reactie #144 Gepost op: 20-05-2006, 16:11:09 »
Onvoorstelbaar generaliserend.

Laat ik je even uit je droom helpen:
De indianen zijn niet één volk, ze zijn niet altijd respectvol, alle volken in de wereld hebben zich in de geschiedenis wel meerdere malen moeten verdedigen, en indianen oordelen volop over anderen. Wat je hier schrijft ademt een nogal neo-koloniale gedachte uit: alles wat indiaans is, is overdreven goed en geweldig.
Ik wil niet vervelend zijn, maar dit simplistische beeld van indianen gaat er bij mij niet in. Dat je door indianen gefascineerd bent, kan ik goed begrijpen, maar het zijn wel mensen, die niet per definitie hoger over beter zijn dan wij.


Zoals ik dus al schreef is dit mijn mening en mij idee over het Indianenvolk.  ::jaja:: Ik heb respect voor hun leefwijze en hun respect voor de natuur zoals ik die ken. Maar ik ga hier niet over discusieren, ik ben verder ook geen kenner, ik weet wat ik weet, en voel wat ik voel en daar houden we het maar bij! Maar bedankt voor je reactie!
No matter where you go, I will find you

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat BE] Frank
« Reactie #145 Gepost op: 20-05-2006, 16:18:28 »
Oké  :), geen dank, het is normaal dat je reacties krijgt op een forum, hoor  ;).
Ik zie nu trouwens pas goed je avatar-foto  ;D  ::rofl::. Als je die instuurt naar ER, maak je wel een kans om als 'de deelneemster die denkt dat ze een indiaan is' mee te mogen doen aan de volgende expeditie ;). Misschien kun je Frank eens benaderen voor die Western Weekends (?). Wie weet of hij aan zijn geflopte indianenfarm nog tipi's overgehouden heeft.  :) Hij lijkt me niet te beroerd om een weekendje als indiaan door de bossen te hollen.  8)  ;D
« Laatst bewerkt op: 20-05-2006, 16:20:26 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Dreamkeeper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Frank
« Reactie #146 Gepost op: 20-05-2006, 16:26:37 »
Oké  :), geen dank, het is normaal dat je reacties krijgt op een forum, hoor  ;).
Ik zie nu trouwens pas goed je avatar-foto  ;D  ::rofl::. Als je die instuurt naar ER, maak je wel een kans om als 'de deelneemster die denkt dat ze een indiaan is' mee te mogen doen aan de volgende expeditie ;). Misschien kun je Frank eens benaderen voor die Western Weekends (?). Wie weet of hij aan zijn geflopte indianenfarm nog tipi's overgehouden heeft.  :) Hij lijkt me niet te beroerd om een weekendje als indiaan door de bossen te hollen.  8)  ;D

hehehe, nou, ik zou zeker Frank een keer willen ontmoeten. Maar een tipi hoeft Frank me niet zozeer te geven, die hebben we zelf wel ( een Wall-tent en een Ranch tipi dacht ik). Zoals ik al zei huppelde ikzelf al als indiaantje of squa rond vanaf dat ik kon lopen. Mij ouders en verder familie en vrienden zitten zelf in de "western wereld", vandaar ook mijn facinatie voor die volkeren, zowel indianen, als cowboys en trappers!

Maar desa;niettemin zou ik het geweldig vinden om een keer (warschijnlijk op een van die Western Weekends) met Frank te kunnen praten hierover! bedankt voor de tip hehehe! ;)
No matter where you go, I will find you

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Frank
« Reactie #147 Gepost op: 22-05-2006, 21:03:32 »
Onvoorstelbaar generaliserend.

Laat ik je even uit je droom helpen:
De indianen zijn niet één volk, ze zijn niet altijd respectvol, alle volken in de wereld hebben zich in de geschiedenis wel meerdere malen moeten verdedigen, en indianen oordelen volop over anderen. Wat je hier schrijft ademt een nogal neo-koloniale gedachte uit: alles wat indiaans is, is overdreven goed en geweldig.
Ik wil niet vervelend zijn, maar dit simplistische beeld van indianen gaat er bij mij niet in. Dat je door indianen gefascineerd bent, kan ik goed begrijpen, maar het zijn wel mensen, die niet per definitie hoger over beter zijn dan wij.

Jij mag het dan vaak niet met mij eens zijn (zoals ik zojuist geloof ik las ::tandpastasmiley::), maar in deze ben ik het in ieder geval volledig met jou eens. Er bestonden bijvoorbeeld uiterst oorlogszuchtige indianenstammen die andere stammen veelvuldig op brute wijze naar het leven stonden. Heus geen haar beter dan de blanken, alleen hadden die vuurwapens en alcohol tot hun beschikking waarmee de uitroeiing wat 'soepeler' verliep.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Frank
« Reactie #148 Gepost op: 22-05-2006, 23:18:16 »
Heus geen haar beter dan de blanken, alleen hadden die vuurwapens en alcohol tot hun beschikking waarmee de uitroeiing wat 'soepeler' verliep.

Je vergeet de verspreiding van ziektes, dit was mede door het zwakke immuunsysteem van de 'indianen' het belangrijkste wapenfeit van de blanken :P
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Dreamkeeper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Frank
« Reactie #149 Gepost op: 24-05-2006, 17:10:26 »
Nou, ik wil ook niet de slimmerik uithangen als het om Indianen gaat hoor, want dat ben ik helemaal niet. ::hypocriet::
Misschien was het toch niet zo'n braaf volk als wat ik dacht nee, maar dat was er geen een toendertijd.
Waar ik wel bij blijf is dat ik veel respect heb voor het fijt hoe ze met de natuur omgaan en alles wat daarbij hoort, bovendien zijn het gewoon de mooiste mensen die er zijn in mijn ogen!  ::jaja::


Maar goed, laten we het verder maar over Frank hebben, want daar gaat het uiteindelijk op dit forum om!!! ;)

Comon Frank, je komt nog veel verder!!! ::hug::
No matter where you go, I will find you

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Frank
« Reactie #150 Gepost op: 24-05-2006, 21:42:02 »
 Den "Frenk" vind ik DE Robinson  ::ok:: ::ok:: ::ok::

Offline Dreamkeeper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Frank
« Reactie #151 Gepost op: 25-05-2006, 14:18:04 »
Den "Frenk" vind ik DE Robinson  ::ok:: ::ok:: ::ok::


Ja ik had t niet beter gezegd kunnen hebben!!! ::trots::
No matter where you go, I will find you

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Frank
« Reactie #152 Gepost op: 27-05-2006, 22:06:23 »
Misschien was het toch niet zo'n braaf volk als wat ik dacht nee, maar dat was er geen een toendertijd.
Nu wel ;)? Volgens mij herbergt elk volk kaf en koren, vroeger én nu.
Waar ik wel bij blijf is dat ik veel respect heb voor het feit hoe ze met de natuur omgaan en alles wat daarbij hoort,
Zoals elk natuurvolk ;).

Offline Dreamkeeper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Frank
« Reactie #153 Gepost op: 28-05-2006, 11:46:07 »
Zoals elk natuurvolk ;).

neej, zoals Frank!!! 8)
No matter where you go, I will find you

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Frank
« Reactie #154 Gepost op: 29-05-2006, 01:27:36 »
neej, zoals Frank!!! 8)
In één ding is Frank een perfecte indiaan. De ondergang van de indianen was o.a. het feit dat ze zich lieten verleiden tot het gebruik van alcohol (cadeautje van de blanken), en zich op een bepaald moment zelfs gingen uitdossen als de blanken (hetgeen overigens hemeltergend tragisch was, in een poging tot verzoening te komen).
Ook Frank laat zich erg beïnvloeden en dwaalt op tragische wijze van zichzelf af, om maar in de strijd te blijven. Waar is Frank? De Frank die we kenden? Hij is verdwenen. Wat overblijft is een vaag aftreksel dat zichzelf schaduw tracht te maken van Jennifer en Richard. En dat zal dus zijn 'ondergang' worden, voorspel ik.

Offline Dreamkeeper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Frank
« Reactie #155 Gepost op: 29-05-2006, 11:05:23 »
In één ding is Frank een perfecte indiaan. De ondergang van de indianen was o.a. het feit dat ze zich lieten verleiden tot het gebruik van alcohol (cadeautje van de blanken), en zich op een bepaald moment zelfs gingen uitdossen als de blanken (hetgeen overigens hemeltergend tragisch was, in een poging tot verzoening te komen).
Ook Frank laat zich erg beïnvloeden en dwaalt op tragische wijze van zichzelf af, om maar in de strijd te blijven. Waar is Frank? De Frank die we kenden? Hij is verdwenen. Wat overblijft is een vaag aftreksel dat zichzelf schaduw tracht te maken van Jennifer en Richard. En dat zal dus zijn 'ondergang' worden, voorspel ik.


 ::oink:: damn! wat een visie zeg! Ik denk dat je helemaal verkeerd zit, Frank loopt niet de indiaan uit te hangen, maar hij is zichzelf "een Indiaan met Belgisch bloed".
Ik zie het zo, hij probeerde het spel t zelfde te spelen als in 2004, geen complotten, samenzweringen en weet ik niet wat allemaal, maar na die opmerking van Pieter ging hij aan die strategie twijfelen en wilde hij voorkomen dat hij zn eigen graf zou graven door niet op Pieter te stemmen. Hij wist dat er meerdere op Pieter zouden stemmen dus dat zijn stem op Pieter wel eens cruciaal zou kunnen zijn op dat moment. Ik zie het niet dat hij zich mee laat slepen of zichzelf 'schaduw tracht te maken'. Vergeet niet dat dit Expeditie Robinson is, we hebben vaker gezien dat het spel nog veel in petto had, ik denk niet dat je bij dit spel iets kunt voorspellen.
We zullen gewoon moeten afwachten en de gene op t geheime eiland niet moeten vergeten.
Ik hoop gewoon dat Frank op een eerlijke manier ver komt! ::jaja::
No matter where you go, I will find you

Offline Estee

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Frank
« Reactie #156 Gepost op: 1-06-2006, 09:57:36 »
Damn Frank Jij Bent ech geweldig... ::bravo::
Jou vind ik nou Robinson Vaardig  ::zwaai::

xxx

Offline Dreamkeeper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Frank
« Reactie #157 Gepost op: 1-06-2006, 11:30:42 »
Het was voor de hand liggend dat Karin eruit ging, maar toch ben ik zooo ontezettend opgfelucht dat Frank in de finale zit, en met goeie tegenstanders, allemaal toch wel robinson-waardig. ::ok:: Toch hoop ik dat Frank er volgende week nog in zit, maar dat moet haast wel!!

Zet m op Frank!! ::bravo::
No matter where you go, I will find you

Offline ItsNumber7

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Frank
« Reactie #158 Gepost op: 2-06-2006, 00:10:59 »
Wat is nou het juiste hout voor pijl en boog? :)

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Frank
« Reactie #159 Gepost op: 2-06-2006, 02:01:42 »

 ::oink:: damn! wat een visie zeg! Ik denk dat je helemaal verkeerd zit, Frank loopt niet de indiaan uit te hangen, maar hij is zichzelf "een Indiaan met Belgisch bloed".
Ik zie het zo, hij probeerde het spel t zelfde te spelen als in 2004, geen complotten, samenzweringen en weet ik niet wat allemaal, maar na die opmerking van Pieter ging hij aan die strategie twijfelen en wilde hij voorkomen dat hij zn eigen graf zou graven door niet op Pieter te stemmen. Hij wist dat er meerdere op Pieter zouden stemmen dus dat zijn stem op Pieter wel eens cruciaal zou kunnen zijn op dat moment. Ik zie het niet dat hij zich mee laat slepen of zichzelf 'schaduw tracht te maken'. Vergeet niet dat dit Expeditie Robinson is, we hebben vaker gezien dat het spel nog veel in petto had, ik denk niet dat je bij dit spel iets kunt voorspellen.
We zullen gewoon moeten afwachten en de gene op t geheime eiland niet moeten vergeten.
Ik hoop gewoon dat Frank op een eerlijke manier ver komt! ::jaja::
Nou... Ik ben wel met je eens dat dat indiaan zijn (of wat daar hier volgens mij onder verstaan wordt) erg natuurlijk overkomt bij Frank. Het blijft een rustige, sympathieke man, die zich verplaatst in anderen. Hij valt nooit uit zijn rol, en dus durf ik te concluderen dat het geen rol is.
Maar Frank heeft mij gedurende deze expeditie erg teleurgesteld. Hij heeft dingen gedaan waar hij absoluut niet achter stond. Zijn woord gebroken (Melvin mocht als tweede kiezen), Melvin eruit gewipt omdat Jennifer en Richard dat wilden, Pieter wippen vond ik nog het minst erg, maar dat komt omdat het het programma ten goede kwam. En daarmee heeft hij zichzelf verloochend. Toch wel, vind ik. En natuurlijk zit daar strategie achter, maar het getuigt niet van trots. En indianen zijn een trots volk. En toen ze, door toedoen van anderen, hun trots verloren, toen ging het mis. En wat bij Frank is misgegaan wat mij betreft, is dat ik toch een beetje respect verloren ben. Niet helemaal. Het blijft een ontzettende lieve man. Maar.... laf. En minder sterk blijkbaar (geestelijk) dan Richard en Jennifer.
« Laatst bewerkt op: 2-06-2006, 02:03:35 door Starry Night »