Poll

Welke Expeditie vond jij het leukst?

2000 (winnaar karen)
3 (13%)
2001 (winnaar richard)
2 (8.7%)
2002 (winnaar derek)
0 (0%)
2003 (winnaar jutta)
7 (30.4%)
2004 (winnaar Frank)
7 (30.4%)
2005 (winnaar Marnix)
3 (13%)
2006(Titanenstrijd)
1 (4.3%)

Totaal aantal stemmen: 22

Auteur Topic: Leukste Expeditie ooit ?  (gelezen 11833 keer)

Online Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Leukste Expeditie ooit ?
« Reactie #20 Gepost op: 10-04-2006, 22:51:36 »
Het eerste seizoen. Toen was het allemaal nog zo nieuw. Maar het blijft nog steeds heerlijk verslavend.

Offline Heiko

  • Forumlid
Re: Leukste Expeditie ooit ?
« Reactie #21 Gepost op: 10-04-2006, 23:35:17 »
Mijn volgorde:

2003 - Toch het jaar met de meest aansprekende kandidaten: Robin, Giovanni, Fatima, Björn, Ryan, Ilona etc. Daarbij gebeurde er ook heel veel dat seizoen (ruzies van Björn, bananenincident etc.) en was over het algemeen gewoon een mooi seizoen. Enig minpuntje was toch wel dat Jutta won, een van de minst spraakmakende deelnemers dat seizoen. Verder had ik van dit jaar toch zeker graag Robin en Fatima bij de titaten gezien maja t zij zo...

2001 - Het jaar met het sterkste deelnemersveld: Richard, Pieter, Jennifer, Gerrit, Melanie, Pascale, Gwann, allemaal topkandidaten. Het enige jammere van deze serie was dat het al vrij snel niet meer spannend was wie de winnaar werd. Van dit jaar vind ik echter wel dat de terechte mensen zijn uitgekozen...

2000 - Het jaar dat het allemaal nieuw was en ik werd gegrepen door het Robinson-virus. Helaas heb ik toen meer dan de helft gemist en daardoor komt dit jaar pas op de 3e plek. Mijn favoriet dat jaar was Sacha, vind het dat ook jammer dat zij er dit jaar niet bij, ipv Veronique. Melvin en Karin wel terechte titanen.

2004 - Een gewoon leuk seizoen Robinson, maar eigenlijk was de bijzonderheid er voor mij toen wel vanaf, ondanks dat er voldoende gebeurde. Had ook niet echt een favoriet dat jaar (was wel tegen Mathias), maar ben wel blij dat Frank erbij is...

2002 - simpelweg het jaar met de minst aansprekende kandidaten. Blijkt ook wel uit het feit dat alleen Jakobien en Lydia uit dat jaar zijn gekozen, ook niet bepaald de spraakmakers van de titanenstrijd.

2005 - Het minste Robinsonjaar, omdat er naar mijn mening teveel werd bijgehaald om het aantrekkelijk te maken, wat averechts werkte voor mij. Ook het enige jaar dat ik niet echt heb gevolgd, maar dat kwam ook omdat het op een maandag werd uitgezonden...

Offline kiwi_2001

  • Forumlid
Re: Leukste Expeditie ooit ?
« Reactie #22 Gepost op: 11-04-2006, 16:16:57 »
de eerste.... het was toen allemaal nieuw en onverwachts...de kandidaten waren misschien niet zo sterk als in latere jaren ...maar het formula was onbekend en daardoor veel spannender.

...als ik mij goed heriner hebben de gasten echt honger zitten lijden......





 

Madine

  • Gast
Re: Leukste Expeditie ooit ?
« Reactie #23 Gepost op: 11-04-2006, 16:25:40 »
Ik had juist een andere indruk van die eerste expeditie, volgens mij hebben ze het daar juist niet zo zwaar gehad als in de andere jaren.. ze hadden in ieder geval de energie om er vaker op uit te trekken op expeditie over het eiland, dat vond ik altijd zeer mooi. En er zijn destijds amper ruzies geweest, iets wat mijn vermoeden over 'de overvloed aan voedsel' sterkt.

Offline Beat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Leukste Expeditie ooit ?
« Reactie #24 Gepost op: 11-04-2006, 16:55:46 »
Ik vond de eerste editie het leukst, op de voet gevolgd door de tweede. Er waren in de eerste edtitie trouwens conflicten genoeg. Melvin stond lijnrecht tegenover de "groep Muriel/Kris" en Ron en Tommy waren ook niet de grootste vrienden. Verder hadden Sander en Eva een lange aanvaring over de verloren duikbril en heeft een meningsverchil Jan de kop gekost. Op een gegeven moment was de sfeer zelfs helemaal bedorven, het bezoek van de broer van Tommy bracht daar enige verandering in.

Online Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Leukste Expeditie ooit ?
« Reactie #25 Gepost op: 11-04-2006, 17:46:28 »
Poeh dat herinner ik me allemaal echt niet meer, zelfs de helft van de namen zegt me niks meer. Ik zou dat allemaal nog wel weer eens terug willen zien. Ik kan me alleen nog herinneren dat Veronique en Tommie wel eens aanvaringen hadden.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Leukste Expeditie ooit ?
« Reactie #26 Gepost op: 11-04-2006, 20:06:27 »
Ik vond de eerste editie het leukst, op de voet gevolgd door de tweede. Er waren in de eerste edtitie trouwens conflicten genoeg. Melvin stond lijnrecht tegenover de "groep Muriel/Kris" en Ron en Tommy waren ook niet de grootste vrienden. Verder hadden Sander en Eva een lange aanvaring over de verloren duikbril en heeft een meningsverchil Jan de kop gekost. Op een gegeven moment was de sfeer zelfs helemaal bedorven, het bezoek van de broer van Tommy bracht daar enige verandering in.

En Eva die opeens drie of vier stemmen kreeg van het groepje Kris/Muriël, waar ook nogal wat drama over was. Bij een kampvuur zei Karin toen dat ze het vreemd vond dat, vlak na de samenvoeging, Véronique recht in haar gezicht werd uitgelachen door de mensen van zuid en toen opeens geen enkele stem meer kreeg van voormalig zuid (en die allemaal naar Eva gingen).
Nog even niks.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Leukste Expeditie ooit ?
« Reactie #27 Gepost op: 11-04-2006, 20:12:55 »
Een gedeelde eerste plaats voor seizoen 2001 en 2003.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Madine

  • Gast
Re: Leukste Expeditie ooit ?
« Reactie #28 Gepost op: 11-04-2006, 23:08:04 »
Verder hadden Sander en Eva een lange aanvaring over de verloren duikbril
Dat is ook het enige 'conflict' uit ER 2000 die mij nog bijstaat en meer dan wat gemopper was dat ook weer niet. En héél toevallig vond Sander (?) daarna een nieuwe duikbril op het strand.

Offline Thylacine

  • Forumlid
  • I always tell the truth even when I lie.
Re: Leukste Expeditie ooit ?
« Reactie #29 Gepost op: 12-04-2006, 15:54:34 »
Zonder twijfel seizoen 2003. Heb alle seizoenen gezien en nagenoeg geen enkele aflevering gemist en dit seizoen steekt er toch echt met kop en schouders bovenuit.

Seizoen 2003 kende een ontzettend diverse en leuke groep expeditieleden (van Björn tot Fatima), tal van boeiende gebeurtenissen (o.a. het bananenincident, de zwangerschap van Fatima, de (laffe) aftocht van Geert etc.) en een aantal leuke nieuwe spelelementen (o.a. het vrouwen- en manneneiland en het Duivelseiland).

Elke aflevering was genieten. Er viel daarbij genoeg te lachen, denk maar aan de Zorro-act van Robin of de scene Judge vs Ryan: "Ken is in da house"  ::rofl::

Enige smetje op dit seizoen was de finale. Jutta was een super leuke finalist maar Judge had daar eigenlijk niet mogen staan. De finale aflevering was ook een behoorlijke dooddoener. Het belspelgehalte was iets te hoog.

Minst leuke seizoen was 2002. Het deelnemersveld was aan de saaie kant, maar ik heb niet met minder plezier gekeken.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2006, 16:01:25 door Thylacine »

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Leukste Expeditie ooit ?
« Reactie #30 Gepost op: 26-04-2006, 16:53:53 »
Hoe dom het ook is,
ik had de laatste ER: Stijd der titanen'
niet mee laten doen in de poll.

Nu staat ie erbij,
en de stemmen op 0.

Dus, stemmen maar  ::tandpastasmiley::
There's no show like a reality show ;)

Offline summergirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Leukste Expeditie ooit ?
« Reactie #31 Gepost op: 26-04-2006, 17:26:39 »
Voor mijzelf was het moeilijk kiezen.
Ik vond 2002, 2003 en 2004 echt alledrie helemaal super !
Mijn keuze is toch op 2003 gevallen.
Mijn favoriet uit dat jaar is Ilona,
en die doet nu ook weer mee  ::tandpastasmiley::

helemaal mee eens! ik vind 2003 het leukste jaar
ilona is mijn favoriet en ik vond het heel leuk dat ze nog een keer mee mocht doen!
jammer dat ze er zo snel uit is gestemd, terwijl ze de beste kandidaat uit kamp noord was!  ::bravo:: ::love::

Offline Tannie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Leukste Expeditie ooit ?
« Reactie #32 Gepost op: 26-04-2006, 19:39:59 »
Ik vond 2004 het leukste jaar, met Frank als winnaar!

Mijn favoriet aller tijden: Esther, zij doet helaas niet mee, had het haar heel erg gegund, omdat zij naar mijn mening niet de kans heeft gekregen om echt alles te laten zien wat in huis had (JOhn, Carl  ::niet-ok::)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Leukste Expeditie ooit ?
« Reactie #33 Gepost op: 26-04-2006, 21:44:52 »
Qua expeditie vond ik 2003 ook wel erg goed  ::ok:: (daar heb ik ook op gestemd in de poll), maar de finale, met Jutta en Judge, vond ik echt waardeloos. Jammer dat Robin in die stomme balkpoef verloor  >:(. De laatste expeditie had ook een aantal leuke deelnemers  ::ok:: en bovendien een uitstekende winnaar, maar vanwege het hele gedoe rondom Esther kan ik dat toch niet de beste expeditie noemen.  ::ohno::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline joost 2

  • Forumlid
Re: Leukste Expeditie ooit ?
« Reactie #34 Gepost op: 27-04-2006, 17:15:50 »
ik vond alle expedities wel wat hebben. mijn favoriete programma. ik vond 2002 het minste, saaie niet veel zeggende deelnemers( dat blijkt ook wel, want er zijn van alle jaren 3 deelnemers voor de titanen geselecteerd maar niet van 2002: jakobien, een nietszeggend, meelopend vrouwspersoon,geen enkele toevoegende waarde aan het programma. en dan hebben we natuurlijk ook lydia huilebalk, met wel een nieuwe uitvinding: de kracht van( ik citeer ilona) 'PUSSYPOWER' maar ondanks dat, wel een veel interessanter persoon dan jakobien!
deze titanen reeks is erg leuk om naar te kijken, je wordt als kijker steeds op het verkeerde been gezet;alles is anders dan je denkt.je kan haast niet wachten tot de volgende aflevering komt.dus voor mij staan de titanen vrij bovenaan in het rijtje.ik hoop dat het zo blijft!

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Leukste Expeditie ooit ?
« Reactie #35 Gepost op: 27-04-2006, 18:03:17 »
Omdat ik pas vanaf 2004 kijk heb ik niet zoveel ervaring.

Ik vond mijn eerste seizoen de beste: Frank, Shandinella, Klaar --> Allen geweldige personen ::bravo::

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Leukste Expeditie ooit ?
« Reactie #36 Gepost op: 27-04-2006, 18:16:50 »
2004, omdat ik Shandinella echt de beste Robinson aller tijden vind.  ::bravo::

Maar 2005 en 2003 vond ik ook SUPER.
First you go backwards, but then forwards again

Offline moltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Leukste Expeditie ooit ?
« Reactie #37 Gepost op: 28-04-2006, 16:18:41 »
ER 2003 vond ik het leukst. Was veel spanning enzo. En met die bananenkwestie :)
Maar ik kijk pas ER vanaf 2002.
Favoriete kandidaten:
ER 2002: Loes en Olivier
ER 2003: Jutta
ER 2004: Klaar en Frouke
ER 2005: Esther, Fleur en Meredith
ER Strijd der titanen: Jakobien, Frank en Karin