Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 15309 keer)

Offline groen draakje

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
  • De rest van je leven begint NU !
Re: Aflevering 5
« Reactie #20 Gepost op: 29-10-2007, 09:43:09 »
Inderdaad bleek het gelukkig niet uit te maken dat zuid al wist welk soort proef ze moesten doen maar het gaat me ook meer om het principe, gewoon omdat het niet eerlijk is als 1 groep wel en 1 groep niet op de hoogte is en bovendien heeft kunnen oefenen. Want dat de locatie van zo'n bouwwerk nu eenmaal niet verborgen kan blijven snap ik best maar de produktie had ze uiteraard wel kunnen verbieden om te oefenen.
Het klopt dat kamp Zuid de opbouw van de proef kon zien, maar iedereen wist dat het om een evenwichtsproef ging, dus qua oefenen had tot zowiezo geen verschil gemaakt. Het enige wat Zuid zag, was een balk. Nou, dat ligt voor de hand bij een evenwichtsproef, toch?  ::jaja::
Zo is het me ook nog steeds niet duidelijk waarom "Lou" er nu zo heilig van overtuigd was dat zij door Ingeborg zou zijn gekozen! Ik heb echt geen idee waar ze die zekerheid aan ontleende?
Toen Zuid de evenwichtsproef verloor, riepen een aantal leden van kamp Noord wat namen. "Bruno en Lou" kon je ze horen roepen. Alleen, wat Bruno en Lou zich niet realiseerden, was dat het eigenlijk cynisch bedoeld was. Dat bleek ook uit de besprekingen die we zagen. "Wie willen we in ieder geval NIET ...."
Voor Lou vond ik het wel sneu. Het is een hele leuke meid, wel druk, maar eerlijk, sterk en altijd bezig. Rood had zich daar heus geen buil aan gevallen, maar ja, ze mochten er maar 6 kiezen en al leek het voor de kijker misschien niet zo, we hadden genoeg goeie mensen (ook zonder grote mond) die goed in het rode kamp hadden gepast. (Mezelf schaar ik daar ook tussen.  ;) )

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #21 Gepost op: 29-10-2007, 09:43:21 »
Dat is toch aardig dat je dat zegt, Anatje. Ik ben gewoon niet objectief. Enige jammere ditmaal is dat je na vijf afleveringen nog steeds niet iedereen kent. De binding met de deelnemers is klein, maar concept en uitvoering aanstekelijk.
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline anatje

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #22 Gepost op: 29-10-2007, 09:49:01 »
Dat is toch aardig dat je dat zegt, Anatje. Ik ben gewoon niet objectief. Enige jammere ditmaal is dat je na vijf afleveringen nog steeds niet iedereen kent. De binding met de deelnemers is klein, maar concept en uitvoering aanstekelijk.
Ja,klopt.
Je hebt nog vrij weinig van de kandidaten gezien.
Wel veel van de leiders en ik moet zeggen dat ik dat al twee kampioentjes vind!
Hoe gaat het met jou?
Had je hier ook bij willen zitten of zeg je 1x maar nooit meer?

Offline jebe

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #23 Gepost op: 29-10-2007, 11:45:51 »
Prima aflevering. Het feit dat rood verder is met enige aanvulling van blauw doet mij ook deugd qua sympathie voor Ingeborg en haar team. Qua kijkplezier zorgde blauw echter voor meer vuurwerk. Daarom is het jammer dat sommige mensen nu naar huis zijn. De eerste he;lft van de expeditie is echter een keiharde afvalstrijd waarbij vele goeden het loodje leggen. wat overblijft staat volgens mij garant voor nog een paar leuke weken.

De consequenties van Rudi zijn keuzes bij de evenwichtsproef en het focussen op evenwicht in het oefenen, zonder het element strijd heeft het blauwe team de kop gekost. Als zij de proef op de balk hadden gewonnen, hadden zij namelijk ook de touwtrekwedstrijd gewonnen. Daarnaast is het voor blauw een nadelige keuze geweest om op hun plek te blijven, waardoor rood naar een veel voedselrijkere plek kon (althans zo leek het). Hierdoor werd rood, dat aanvankelijk inderdaad een fysiek zwakkere club leek, de fysiek sterkere club met alle gevolgen vandien.

Overigens heb ik eens zitten tellen. Volgens mij konden Ingeborg en Rudi allebei 24 personen kiezen, daar kwamen er later per kamp nog 2 bij, betekent 26 per kamp. Als je daar de helft van afhaalt bij rood, heeft rood er 13 over en blauw 26. Als rood dan vervolgens er 6 bij krijgt van blauw hebben zij er 19 en blauw er 20. Toch was het 18 tegen 18. Volgens mij zijn er een aantal naar huis gegaan zonder dat wij het zagen. In ieder geval miste ik Lotus. Daarvan heb ik inmiddels gelezen dat zij tussendoor ziek naar huis is gegaan, maar waren er nog meer?

Offline groen draakje

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
  • De rest van je leven begint NU !
Re: Aflevering 5
« Reactie #24 Gepost op: 29-10-2007, 11:52:58 »
Overigens heb ik eens zitten tellen. Volgens mij konden Ingeborg en Rudi allebei 24 personen kiezen, daar kwamen er later per kamp nog 2 bij, betekent 26 per kamp. Als je daar de helft van afhaalt bij rood, heeft rood er 13 over en blauw 26. Als rood dan vervolgens er 6 bij krijgt van blauw hebben zij er 19 en blauw er 20. Toch was het 18 tegen 18. Volgens mij zijn er een aantal naar huis gegaan zonder dat wij het zagen. In ieder geval miste ik Lotus. Daarvan heb ik inmiddels gelezen dat zij tussendoor ziek naar huis is gegaan, maar waren er nog meer?
Ze mochten idd ieder 24 personen kiezen met nog 2 erbij, maar je moet de leiders zelf ook meetellen. We hadden er toen dus 27 per kamp. Na het boogschieten was het dus 27 tegen 14. Bij blauw is Farrah tussendoor afgevallen (zie deleted scenes) dus werd het 26 tegen 14. En voila: 6 naar het rode kamp en je houdt 20 tegen 20 over. Lotus was idd door ziekte niet aanwezig bij het touwtrekken, maar ze was nog niet definitief naar huis. Als blauw had gewonnen, was Lotus wellicht weer teruggekomen naar het eiland. Bij blauw was Angelique trouwens ook geblesseerd en kon niet meetrekken, dus bij rood moesten ook 2 deelnemers langs de kant gaan staan om de strijd eerlijk te houden.

Offline cortex

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #25 Gepost op: 29-10-2007, 12:28:44 »
Geweldige aflevering! Spannend hoor dat touwtrekken als je weet dat er zoveel vanaf hangt! Alle reacties hier zeggen genoeg... Ingeborg doet t erg goed als leidster maar Rudi was idd niet van de slimste deze week weer en spreekt/handelt zichzelf tegen met zijn vrouwen-opmerking en vervolgens alleen de "sterke" mannen erop te zetten. Blij dat blauw naar huis is...jammer dat Kenny de dans ontsprongen is...hopelijk komt-ie weer wat tot rust in het rode kamp en zien we de aardige kant terug....

Dus snel naar de 10 en dan hoop ik weer eens eilandraden, weer wat spannende, echte robinsonproeven (en de oude tune terug) want dan zijn de zaken die ik op dit moment nog het meeste mis in het geheel
Contra torrentem

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #26 Gepost op: 29-10-2007, 12:38:21 »
Ja,klopt.
Je hebt nog vrij weinig van de kandidaten gezien.
Wel veel van de leiders en ik moet zeggen dat ik dat al twee kampioentjes vind!
Hoe gaat het met jou?
Had je hier ook bij willen zitten of zeg je 1x maar nooit meer?


Hier alles goed! Tja als ik t zo zie, denk ik dat ik meer lol had kunnen hebben met meer mensen. Je valt minder op, je hebt meer kans op mensen waar je jezelf bij kan zijn. Maar goed ik was waarschijnlijk niet gekozen in die grote afvalrace. Ik was nooit sterk genoeg geweest, fysiek of mentaal. Maar je kon dan wel iets minder als faler van het eiland geraken, dat was bij mij niet te voorkomen omdat de groep als zo klein was. Ik had er dan ook minder van geleerd met een grote groep. En gedane zaken nemen geen keer, alles gebeurd met een reden en dit jaar zou ik zeker niet mee hebben gedaan, omdat ik zoveel andere leuke dingen doe dit jaar en heb gedaan deze zomer. Kortom: het is goed zoals het is gegaan.

Maar spannend is deze editie echt wel. Dat touwtrekken om erin te blijven was geweldig! Idd geen bijzondere proef, maar dat doet niet ter zake. Het was een proef en wie wint blijft. Lekker simpel, geen gezeik, geen onduidelijkheid over winnaar en verliezer. Ik vind het juist goed dat ze de complexe proeven bewaren, of dat hoop ik in elk geval, voor individuele strijd.
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline TessaLondon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #27 Gepost op: 29-10-2007, 12:48:53 »
Ik vond het ook een super aflevering, je begint er nu pas echt in te komen!! Enja, ook ik ben ontzettend blij dat het rode team gewonnen heeft. Als ik Bruno nog 1 keer hoorde praten, geloof ik, dat ik echt had afgehaakt!! ::tandpastasmiley::

Groetjes

Tessa

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #28 Gepost op: 29-10-2007, 15:16:46 »
Ik kan niet wachten tot de volgende aflevering.
Dan zijn er nog maar 10 over,
en kun je eindelijk de kandidaten een beetje leren kennen.
Want dat vind ik het leukst ieder jaar weer.
Je verbonden voelen met iemand die je eigenlijk helemaal niet kent,
en dan bij elke proef weer helemaal mee leven,
en hopen dat je favoriet de finale haalt.
There's no show like a reality show ;)

Offline Blesses

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blesses for you 2
Re: Aflevering 5
« Reactie #29 Gepost op: 29-10-2007, 16:56:17 »
Net de aflevering gezien. En mijn meiden en ik gingen wel ff uit ons dak. !!!!!!!

Geweldige aflevering  ::ok::   ::ok::   ::ok:: 

Frans petje af voor je ....toch nog een voordeel he je lengte  ;D   ;D   ;D 



Blesses too you 2

Offline anatje

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #30 Gepost op: 29-10-2007, 22:14:41 »
Thanx clown voor je antwoord!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #31 Gepost op: 30-10-2007, 08:47:40 »
Oeps ik heb de aflevering niet kunnen zien, maar dacht: toch maar alvast even neuzen. Lees ik dit.  ::rofl:: Nou ja, dat maakt 't wel iets minder spannend voor morgen. Maar er blijft vast nog wel genoeg te genieten over.  ;D
Gelukkig vermijd ik dit deel van het forum op maandag (ik kijk altijd maandagavond naar de herhaling). Wat een goeie aflevering  ::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #32 Gepost op: 30-10-2007, 08:53:34 »
De touwtrek proef was een complete verrassing- echter ik had een voorgevoel en zodoende kon kamp rood zich op de opstelling concentreren.
Hoe kwam je dan aan dat voorgevoel?
En ik lees hier dat rood voor de Robinsonproef ook wist dat het een evenwichtsproef was, was dat aan iedereen verteld?

Het valt mij ieder jaar weer op dat men bij een aantal proeven vooraf blijkbaar denkt te weten wat er komt, en dan zitten ze meestal aardig in de goeie richting (er komt iets met zwemmen bijv., of nu komt er een eetproef)
Keep calm and eat chocolates!

Offline groen draakje

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
  • De rest van je leven begint NU !
Re: Aflevering 5
« Reactie #33 Gepost op: 30-10-2007, 09:47:31 »
Hoe kwam je dan aan dat voorgevoel?
En ik lees hier dat rood voor de Robinsonproef ook wist dat het een evenwichtsproef was, was dat aan iedereen verteld?

Het valt mij ieder jaar weer op dat men bij een aantal proeven vooraf blijkbaar denkt te weten wat er komt, en dan zitten ze meestal aardig in de goeie richting (er komt iets met zwemmen bijv., of nu komt er een eetproef)
Elk kamp kreeg post waarin stond dat er een evenwichtsproef kwam.

Offline FLITS

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #34 Gepost op: 30-10-2007, 13:23:30 »
nadat kamp zuid de schuttersproef won, kreeg het 'een tipje van de sluier' als kado, dat stond in de brief die tim meekreeg. kamp rood kreeg die informatie niet

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #35 Gepost op: 30-10-2007, 13:31:36 »
Heb gisteraavond voor de 2de keer gekeken en weer genoten! Gelachen om Asterix, bewondering voor Bart en vooral ook voor Frans.
Ben benieuwd naar de volgende aflevering.

Offline groen draakje

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
  • De rest van je leven begint NU !
Re: Aflevering 5
« Reactie #36 Gepost op: 30-10-2007, 14:47:17 »
nadat kamp zuid de schuttersproef won, kreeg het 'een tipje van de sluier' als kado, dat stond in de brief die tim meekreeg. kamp rood kreeg die informatie niet
Ok, dat wist ik niet. Ik nam eigenlijk aan dat rood dezelfde info had gekregen.
Ik dacht dat 13 man verliezen wel genoeg was na het verliezen. Ook nog minder info had ik niet gedacht en vind ik ook teveel van het goede.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 5
« Reactie #37 Gepost op: 30-10-2007, 20:30:59 »
Wat een aflevering zeg, ik ben na 3 dagen nog steeds aan het verwerken wat er gebeurd is. Ik baal er wel van dat het hele blauwe team weg moet, ik vond dat wel erg onnodig eerlijk gezegd, ik vind dat ze net zo goed het halve team naar huis hadden kunnen sturen, zo gaat het wel erg hard. Jammer dat Bruno naar huis is, vond het wel leuk.
De coole blik van Bart was erg sexy en hij stond sterker dan hij dacht.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline groen draakje

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
  • De rest van je leven begint NU !
Re: Aflevering 5
« Reactie #38 Gepost op: 2-11-2007, 11:02:36 »
In het blog van Koen op de site van kanaal twee staat iets wat ik wel waardeer:
Citaat
De prijs die kamp Zuid moet betalen voor verlies van deze ene proef vind ik te hoog, als individu kom je in deze expeditie niet echt aan bod.

Dat heb ik zelf idd ook zo gevoeld,  :-\\ maar prettig dat het voor buitenstaanders ook zo overkomt.  ::ok::

Citaat
Ik hoop echt dat de kandidaten van kamp Zuid ook echt hebben kunnen genieten van hun verblijf op het eiland en niet alleen met ‘the game’ zijn bezig geweest. Want deze kans krijgen ze nooit meer opnieuw.

Ik heb heel erg genoten, maar wat dat laatste betreft hoop ik dat Koen het mis heeft. Ik zou best nog wel een keer willen.  ;D