Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 22405 keer)

Offline Sleeve

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #40 Gepost op: 19-11-2007, 10:46:36 »
Heeft iemand er ook bij stilgestaan dat er misschien helemaal geen complot was van de drie meiden en Loek?

Loek heeft niets gezegd over een complot alleen over de mogelijkheid dat Vinnie of Lieke zou moeten gaan, maar ik heb hem niet letterlijk horen zeggen dat er sprake was van een complot.

Ook Saskia of Muriël heeft er niets over gezegd. Muriël heeft alleen gezegd het heel erg te vinden, maar wàt vond ze heel erg? Dat Mieke op haar vriendin Saskia ging stemmen??? Ik denk dat er tussen hun alleen een soort van 'stilzwijgende' afspraak bestond om niet op elkaar te stemmen aangezien ze elkaar vrienden waren vanaf het begin.

Naar mijn idee is er dus helemaal geen sprake geweest van een complot aangezien er maar twee mensen op Vinnie hebben gestemd.
Het enige complot was er gesmeed is, is gesmeed door Vinnie en Marcel tegen Saskia.

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Aflevering 8
« Reactie #41 Gepost op: 19-11-2007, 11:09:51 »
Zijn we weer snel door 4 dagen ontbering gegaan. Geen eten behalve kokosnoot, want dat snertnet ving niets. Het is net of de dagen volledig gevuld zijn met komplotgesprekken, proeven en een eilandraad. Van survival bijna niets. Gelukkig toonden ze mijn 'walking diner' waartegen ik ook zei "niet weglopen jongens" alvorens ze op te likken (die termieten dus).
Ik heb een grote rol gespeeld in het opblazen van het komplot en daarmee Vinni's vel gered. Dat komt helemaal niet aan bod. Ik heb op Saskia gestemd omdat ze op alles wat ik zei commentaar had. >:(

THX! ::ok::
« Laatst bewerkt op: 20-11-2007, 20:01:19 door Megan, Reden: citaat aangepast op verzoek originele poster »
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Tannie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #42 Gepost op: 19-11-2007, 11:11:41 »
Heeft iemand er ook bij stilgestaan dat er misschien helemaal geen complot was van de drie meiden en Loek?

Loek heeft niets gezegd over een complot alleen over de mogelijkheid dat Vinnie of Lieke zou moeten gaan, maar ik heb hem niet letterlijk horen zeggen dat er sprake was van een complot.

Ook Saskia of Muriël heeft er niets over gezegd. Muriël heeft alleen gezegd het heel erg te vinden, maar wàt vond ze heel erg? Dat Mieke op haar vriendin Saskia ging stemmen??? Ik denk dat er tussen hun alleen een soort van 'stilzwijgende' afspraak bestond om niet op elkaar te stemmen aangezien ze elkaar vrienden waren vanaf het begin.

Naar mijn idee is er dus helemaal geen sprake geweest van een complot aangezien er maar twee mensen op Vinnie hebben gestemd.
Het enige complot was er gesmeed is, is gesmeed door Vinnie en Marcel tegen Saskia.


Ik dacht van wel, omdat Mieke aangaf dat haar geweten ging meespelen en ze dus niet een sterke kandidaat eruit kon stemmen... En toen heeft Muriël volgens mij besloten om dan ook maa niet op Vinnie te stemmen, zodat hij uiteindelijk toch maar 2 stemmen kreeg. (maar kan mij ook vergissen..)

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #43 Gepost op: 19-11-2007, 11:17:35 »
Ik dacht van wel, omdat Mieke aangaf dat haar geweten ging meespelen en ze dus niet een sterke kandidaat eruit kon stemmen... En toen heeft Muriël volgens mij besloten om dan ook maa niet op Vinnie te stemmen, zodat hij uiteindelijk toch maar 2 stemmen kreeg. (maar kan mij ook vergissen..)

Ja, inderdaad, Mieke zei daar op die rots: ''Het oorspronkelijke plan was om Lieke eruit te stemmen en dat hebben we gisteren omgezet naar Vinnie. Maar dat kan ik niet, ik heb last van mijn geweten.'' Of iets dergelijks. Ik vond het wel top dat ze toch er niet aan meedeed en het voorstukje van de volgende aflevering staat me niet zo aan... Altijd weer dat gezeur hoor, als er iemand uit een complot stapt.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #44 Gepost op: 19-11-2007, 11:23:50 »
Ja, inderdaad, Mieke zei daar op die rots: ''Het oorspronkelijke plan was om Lieke eruit te stemmen en dat hebben we gisteren omgezet naar Vinnie. Maar dat kan ik niet, ik heb last van mijn geweten.'' Of iets dergelijks. Ik vond het wel top dat ze toch er niet aan meedeed en het voorstukje van de volgende aflevering staat me niet zo aan... Altijd weer dat gezeur hoor, als er iemand uit een complot stapt.
Ik vond het voorstukje juist geweldig: een complot smeden slaat je altijd terug in je eigen gezicht (of iets dergelijks)  ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #45 Gepost op: 19-11-2007, 11:31:24 »
Zat die rijst niet in die kist, die er stond toen ze aankwamen? Dat is dus een beetje rijst, denk ik, voor een lange periode. Lijkt me sterk dat de voorraad iedere dag wordt aangevuld door de productie ::) En dan zijn er nog die rode vruchten, hoorde ik gisteren zeggen, en natuurlijk de zee met vis enzo :)


Jawel beste mensen bij ons aantreden op Gual zat er in de kist ongeveer 1 kilo en 1 kilo bloem. Verder een ieniemini visnetje, wat giga grote vishaken en vislijn. Met het net vingen we niets, en het is na een paar dagen kapot geslagen in een storm. De vis die we vingen was met de hengel (met veel geluk) en verder vonden we wel veel zeeslakken. Wij werden NIET bijgevoederd door de organisatie, konden ook niets aan voedsel winnen zoals op winnerseiland en moesten het dus doe met de gekregen rijst en meel. Er waren geen kokosnoten en alleen van de rode vrucht hadden we genoeg. Op de foto een van onze gevangen vissen, echt een waar feestmaal

« Laatst bewerkt op: 19-11-2007, 14:15:41 door fraba »
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline m@ri@nne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #46 Gepost op: 19-11-2007, 11:52:32 »
Zijn we weer snel door 4 dagen ontbering gegaan. Geen eten behalve kokosnoot, want dat snertnet ving niets. Het is net of de dagen volledig gevuld zijn met komplotgesprekken, proeven en een eilandraad. Van survival bijna niets. Gelukkig toonden ze mijn 'walking diner' waartegen ik ook zei "niet weglopen jongens" alvorens ze op te likken (die termieten dus).
Ik heb een grote rol gespeeld in het opblazen van het komplot en daarmee Vinni's vel gered. Dat komt helemaal niet aan bod. Ik heb op Saskia gestemd omdat ze op alles wat ik zei commentaar had. >:(

En ik neem aan dat Mieke ook op Saskia heeft gestemd , miste haar naam in het rijtje. ::ok::
« Laatst bewerkt op: 20-11-2007, 20:10:29 door Megan, Reden: citaat aangepast op verzoek originele poster »
Een appel valt niet ver van de boom, vooral niet als De Mol zijn kop boven het maaiveld uit steekt.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 8
« Reactie #47 Gepost op: 19-11-2007, 12:44:53 »
ik vond het zeker ook een leuke spannende aflevering, eindelijk wat actie en geschrokken gezichtjes toen Frans voor hun neus stond. ze zijn wel sneller met complotten dan in andere jaren heb ik het idee.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Aflevering 8
« Reactie #48 Gepost op: 19-11-2007, 14:00:45 »
... In werkelijkheid wist iedereen al wie ging weggestemd worden.

Je weet het toch nooit zéker? ???
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #49 Gepost op: 19-11-2007, 17:10:50 »
Ik vind het een vreemd systeem dat ze op het verliezerseiland op-en-af kunnen gaan proberen om te blijven bij de anderen, en dus gewoon terug kunnen keren naar Gual als ze daar niet in geslaagd zijn. Zonder -ik herhaal- zonder!! daarmee iets tegen Franske ::hug:: te hebben vind ik dat als je kiest voor de uitdaging (of je wordt democratisch van Gual weggestemd om de anderen te gaan uitdagen) je bij verlies (dus niet-winst) eruit moet. ::jaja:: Wat jullie?

Daar ben ik het helemaal mee eens. Dat was precies wat ik gisteren voor de televisie zat te bedenken. Dat brengt misschien ook net wat meer spanning erin. Dan hangt er nog veel meer af van zo'n eliminatieproef

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #50 Gepost op: 19-11-2007, 20:02:19 »
Waarom worden de gesprekken tussen Marcel en Vinnie enzo wel uitgezonden en de gesprekken die de meiden en Loek hebben en waar ze dus besluiten Vinnie eruit te stemmen niet uitgezonden??

Omdat Muriël, Saskia & Loek als de "slechterikken" neergezet worden? Als je hun gesprek uitzend - en daarmee hun kant van het verhaal laat horen - kan het publiek sympathie krijgen voor de speelwijze van de drie. ;)
Nog even niks.

Offline groen draakje

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
  • De rest van je leven begint NU !
Re: Aflevering 8
« Reactie #51 Gepost op: 19-11-2007, 21:27:29 »
Omdat Muriël, Saskia & Loek als de "slechterikken" neergezet worden? Als je hun gesprek uitzend - en daarmee hun kant van het verhaal laat horen - kan het publiek sympathie krijgen voor de speelwijze van de drie. ;)
Precies!  ::ok::
Enne, soms komen mensen in de uitzendingen anders over dan ze zijn (understatement  ;D )
Maakt niet uit, wij mogen als kijkers gewoon onze ongezouten mening blijven geven over wat we te zien krijgen wat mij betreft. Maar ik weet wel dat sommigen bijv. niet zo hard werken en anderen wel. En dat zie je niet in uitzendingen. Maar het kan wel het stemgedrag van je kampleden beinvloeden. Toch?  ::jaja::
Daarom is het des te leuker om van de deelnemers achtergrondinfo te krijgen en uitleg over hoe het écht ging. Of in ieder geval: zoals zij het zich herinneren.

Offline mosdiertje

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #52 Gepost op: 19-11-2007, 21:31:40 »
Juist, wat in waarneem is daarom niet wat een ander waarneemt. Mijn waarheid is daarom de uwe niet.

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Aflevering 8
« Reactie #53 Gepost op: 19-11-2007, 23:04:10 »
 :)
wat toch heerlijk dat we zoveel inside informaton krijgen,
dat was "in mijn tijd" wel anders,
hebben jullie niets hoeven te tekenen???
of vinden de makers dit juist wel plesant, om het maar op z'n zuidelijks te houden, ben benieuwd!!!
doeg 8berg

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Aflevering 8
« Reactie #54 Gepost op: 20-11-2007, 00:45:44 »
Juist, wat in waarneem is daarom niet wat een ander waarneemt. Mijn waarheid is daarom de uwe niet.

Absoluut waar. Zo kan ik een auto groen vinden, waar mijn vrouw vindt dat hij blauw is. ::jaja::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #55 Gepost op: 20-11-2007, 20:54:29 »
Daarom is het des te leuker om van de deelnemers achtergrondinfo te krijgen en uitleg over hoe het écht ging. Of in ieder geval: zoals zij het zich herinneren.

Dat soort achtergrondinformatie maakt de uitzendingen ook stukken duidelijker. Zo waren er een paar deelnemers (weet niet meer of jij daar ook bij hoorde) die het jammer vonden dat iemand van blauw langer in het spel mocht blijven (na het winnen van de touwtrekproef) terwijl die persoon liever naar huis ging. Toen je E-P wat later aan de tien mensen die niet gekozen waren vroeg of ze terug wilden keren, sloeg hij iemand over ("jouw hoef ik niet te vragen, ik weet dat je terug naar huis wil"). Dankzij die achtergrondinformatie weet je waarom EP het diegene niet meer vroeg. :) Kleine dingen, maar maken het voor mij als kijker wel leuker om naar de afleveringen te kijken.
Nog even niks.

Offline groen draakje

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
  • De rest van je leven begint NU !
Re: Aflevering 8
« Reactie #56 Gepost op: 21-11-2007, 09:03:56 »
Dat soort achtergrondinformatie maakt de uitzendingen ook stukken duidelijker. Zo waren er een paar deelnemers (weet niet meer of jij daar ook bij hoorde) die het jammer vonden dat iemand van blauw langer in het spel mocht blijven (na het winnen van de touwtrekproef) terwijl die persoon liever naar huis ging. Toen je E-P wat later aan de tien mensen die niet gekozen waren vroeg of ze terug wilden keren, sloeg hij iemand over ("jouw hoef ik niet te vragen, ik weet dat je terug naar huis wil"). Dankzij die achtergrondinformatie weet je waarom EP het diegene niet meer vroeg. :) Kleine dingen, maar maken het voor mij als kijker wel leuker om naar de afleveringen te kijken.
Klopt, behalve dat je iemand van rood bedoelt. Blauw had het touwtrekken verloren.  :\'(  ;D

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #57 Gepost op: 21-11-2007, 10:16:55 »
Klopt, behalve dat je iemand van rood bedoelt. Blauw had het touwtrekken verloren.  :\'(  ;D

Oeps. :D   ::hug::
Nog even niks.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 8
« Reactie #58 Gepost op: 21-11-2007, 16:46:48 »
Het was toch iemand die van blauw naar rood was gekomen? ::) :P
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #59 Gepost op: 21-11-2007, 20:34:19 »
Het was toch iemand die van blauw naar rood was gekomen? ::) :P

 ::rofl::

*fluit onwetend*
Nog even niks.