Auteur Topic: De beste stuurlui staan op het vaste land  (gelezen 10008 keer)

Offline zeester

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
De beste stuurlui staan op het vaste land
« Gepost op: 23-10-2007, 08:58:29 »
Ik lees hier al een tijdje mee op dit forum en voel nu de behoefte om toch even te reageren met mijn perceptie over het uit de expeditie stappen na 16 dagen omwille van gebrek aan uitdaging.

Ook al was het na een tweetal weken expeditie bijzonder moeilijk voor de iets meer avontuurlijken, waaronder ik me toch ook wel durf bijrekenen, en stelde ik me ook wel eens de vraag van "Is dit het nu" terwijl er thuis nog een mooie vakantie wacht, toch was ik steeds sterk genoeg om vooruit te kijken.

Want...de eerste dag reeds heeft EP gezegd dat de volhouders de expeditie krijgen waarvoor ze zich hebben ingeschreven. Die boodschap heb ik mezelf steeds voorgehouden en was mijn motivatie om die final ten plaats te bereiken. 
Dus opgeven omwille van gebrek aan uiidaging duidt naar mijn gevoel toch zeker wel op een gebrek aan wilskracht en doorzettingsvermogen.
En dat dit nu net twee belangrijke eigenschappen zijn om de expeditie vol te houden.

Of ik die final ten plaats nu bereikt heb of niet laat ik hier in het midden....


Offline theemuts

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De beste stuurlui staan op het vaste land
« Reactie #1 Gepost op: 23-10-2007, 09:04:28 »
en nou ben ik benieuwd... wie ben jij?
met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De beste stuurlui staan op het vaste land
« Reactie #2 Gepost op: 23-10-2007, 09:41:57 »
Ik lees hier al een tijdje mee op dit forum en voel nu de behoefte om toch even te reageren met mijn perceptie over het uit de expeditie stappen na 16 dagen omwille van gebrek aan uitdaging.

Ook al was het na een tweetal weken expeditie bijzonder moeilijk voor de iets meer avontuurlijken, waaronder ik me toch ook wel durf bijrekenen, en stelde ik me ook wel eens de vraag van "Is dit het nu" terwijl er thuis nog een mooie vakantie wacht, toch was ik steeds sterk genoeg om vooruit te kijken.

Want...de eerste dag reeds heeft EP gezegd dat de volhouders de expeditie krijgen waarvoor ze zich hebben ingeschreven. Die boodschap heb ik mezelf steeds voorgehouden en was mijn motivatie om die final ten plaats te bereiken. 
Dus opgeven omwille van gebrek aan uiidaging duidt naar mijn gevoel toch zeker wel op een gebrek aan wilskracht en doorzettingsvermogen.
En dat dit nu net twee belangrijke eigenschappen zijn om de expeditie vol te houden.

Of ik die final ten plaats nu bereikt heb of niet laat ik hier in het midden....



Mooi gesproken! ::ok::
Ik ben benieuwd wie je bent. ::vergroot::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline groen draakje

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
  • De rest van je leven begint NU !
Re: De beste stuurlui staan op het vaste land
« Reactie #3 Gepost op: 23-10-2007, 09:43:36 »
Ik lees hier al een tijdje mee op dit forum en voel nu de behoefte om toch even te reageren met mijn perceptie over het uit de expeditie stappen na 16 dagen omwille van gebrek aan uitdaging.

Ook al was het na een tweetal weken expeditie bijzonder moeilijk voor de iets meer avontuurlijken, waaronder ik me toch ook wel durf bijrekenen, en stelde ik me ook wel eens de vraag van "Is dit het nu" terwijl er thuis nog een mooie vakantie wacht, toch was ik steeds sterk genoeg om vooruit te kijken.

Want...de eerste dag reeds heeft EP gezegd dat de volhouders de expeditie krijgen waarvoor ze zich hebben ingeschreven. Die boodschap heb ik mezelf steeds voorgehouden en was mijn motivatie om die final ten plaats te bereiken. 
Dus opgeven omwille van gebrek aan uiidaging duidt naar mijn gevoel toch zeker wel op een gebrek aan wilskracht en doorzettingsvermogen.
En dat dit nu net twee belangrijke eigenschappen zijn om de expeditie vol te houden.

Of ik die final ten plaats nu bereikt heb of niet laat ik hier in het midden....


Hoi zeester,
Ik ben het echt 100% met je eens.  ::ok::
Zelf heb ik gewoon super genoten van alles wat WEL leuk en mooi is. En dat was elke dag toch weer veel. Al was het alleen maar de schitterende natuur waarin we  mochten verblijven. (ok, de zandvlooien waren een minder prettig onderdeel)  ;)
Natuurlijk dacht ik ook soms aan de vele dingen die ik thuis nog had liggen om te doen (en dat is veel, geloof me: eigen zaak (van m'n man maar ik besteed er ook heel wat uren aan), full-time baan, groot gezin, mega-verbouwing) maar ik bedacht ook dat dit waarschijnlijk een eenmalige kans was, en die wou ik gewoon helemaal benutten en van genieten. Het is per slot van rekening "maar" 7 weken maximaal, en wat is 7 weken op een mensenleven?
En ik had thuis ook altijd geroepen: "ik zou NOOIT opgeven" en ik weet dat ik het mezelf heel erg kwalijk zou hebben genomen als ik me daar niet aan had gehouden. (ziekte ed natuurlijk uitgezonderd)
Ik wil alleen nog even zeggen: op het vliegveld, toen bleek dat we met 100 waren, was het voor mij natuurlijk ook even een teleurstelling. Maar direct daarna had ik zoiets van: ok, dan moet ik niet 15 personen wegspelen, maar 99. Ik ga ervoor!
Ik weet nu natuurlijk ook niet wie je bent, zeester, maar aangezien je er was, ken ik je:  ::hug::  ::bravo::

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: De beste stuurlui staan op het vaste land
« Reactie #4 Gepost op: 23-10-2007, 09:53:40 »
Ik lees hier al een tijdje mee op dit forum en voel nu de behoefte om toch even te reageren met mijn perceptie over het uit de expeditie stappen na 16 dagen omwille van gebrek aan uitdaging.

Ook al was het na een tweetal weken expeditie bijzonder moeilijk voor de iets meer avontuurlijken, waaronder ik me toch ook wel durf bijrekenen, en stelde ik me ook wel eens de vraag van "Is dit het nu" terwijl er thuis nog een mooie vakantie wacht, toch was ik steeds sterk genoeg om vooruit te kijken.

Want...de eerste dag reeds heeft EP gezegd dat de volhouders de expeditie krijgen waarvoor ze zich hebben ingeschreven. Die boodschap heb ik mezelf steeds voorgehouden en was mijn motivatie om die final ten plaats te bereiken. 
Dus opgeven omwille van gebrek aan uiidaging duidt naar mijn gevoel toch zeker wel op een gebrek aan wilskracht en doorzettingsvermogen.
En dat dit nu net twee belangrijke eigenschappen zijn om de expeditie vol te houden.

Of ik die final ten plaats nu bereikt heb of niet laat ik hier in het midden....


Dag Zeester! ::hug::
Ik hoop van harte dat je de finale hebt gehaald, want jij bent een vrouw met de juiste instelling, niet meer of niet minder.
::ok:: ::ok:: ::ok::
Go4it!!
::zwaai::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De beste stuurlui staan op het vaste land
« Reactie #5 Gepost op: 23-10-2007, 13:02:53 »
Duidelijk een geval van OUGH!!!! :o



Tsja, ik vind het wel jammer. Had echt verwacht(gehoopt) dat Walther ver zou komen en idd, nu wordt het bijna een expeditie zoals we gewend waren dus waarom opgeven? De uitdagingen, proeven zijn zoooo dichtbij. Maar ja, het is duidelijk dat we, vanaf de bank voor de buis, niet in hun koppies kunnen kijken en dus hun beweegredenen niet helemaal begrijpen. So be it, maar wel een typisch geval van jammer... Baai Walther ::zwaai::
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline Sleeve

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: De beste stuurlui staan op het vaste land
« Reactie #6 Gepost op: 24-10-2007, 07:26:59 »
Ik lees hier al een tijdje mee op dit forum en voel nu de behoefte om toch even te reageren met mijn perceptie over het uit de expeditie stappen na 16 dagen omwille van gebrek aan uitdaging.

Ook al was het na een tweetal weken expeditie bijzonder moeilijk voor de iets meer avontuurlijken, waaronder ik me toch ook wel durf bijrekenen, en stelde ik me ook wel eens de vraag van "Is dit het nu" terwijl er thuis nog een mooie vakantie wacht, toch was ik steeds sterk genoeg om vooruit te kijken.

Want...de eerste dag reeds heeft EP gezegd dat de volhouders de expeditie krijgen waarvoor ze zich hebben ingeschreven. Die boodschap heb ik mezelf steeds voorgehouden en was mijn motivatie om die final ten plaats te bereiken. 
Dus opgeven omwille van gebrek aan uiidaging duidt naar mijn gevoel toch zeker wel op een gebrek aan wilskracht en doorzettingsvermogen.
En dat dit nu net twee belangrijke eigenschappen zijn om de expeditie vol te houden.

Of ik die final ten plaats nu bereikt heb of niet laat ik hier in het midden....



Ik had hier een heel antwoord op gepost, maar haal het toch maar weer weg.....  ergens voel ik heel erg de neiging om mezelf en anderen te verdedigen... Het is niet leuk om loser genoemd te worden, of als er over je gezegd wordt dat je geen doorzettingsvermogen of wilskracht hebt terwijl jezelf wel beter weet. Maar ik denk eigenlijk dat ik al voldoende toelichting heb gegeven in mijn eigen topic en ik hoop dat er toch nog mensen zijn die iets minder kortzichtig zijn.
« Laatst bewerkt op: 24-10-2007, 08:45:53 door Sleeve »

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: De beste stuurlui staan op het vaste land
« Reactie #7 Gepost op: 24-10-2007, 10:41:56 »
Ik had hier een heel antwoord op gepost, maar haal het toch maar weer weg.....  ergens voel ik heel erg de neiging om mezelf en anderen te verdedigen... Het is niet leuk om loser genoemd te worden, of als er over je gezegd wordt dat je geen doorzettingsvermogen of wilskracht hebt terwijl jezelf wel beter weet. Maar ik denk eigenlijk dat ik al voldoende toelichting heb gegeven in mijn eigen topic en ik hoop dat er toch nog mensen zijn die iets minder kortzichtig zijn.

Lieve Irma,

Niet doen hoor jezelf verdedigen. Als ik een ding heb geleerd uit de nasleep van ER is het dat jouw keuze goed is, want het is jouw keuze en niet die van het publiek of medekandidaten. En je bent goed zoals je bent, daarover hoef jij jezelf en anderen niet te verdedigen.

Ik snap je volledig! Kortzicht is geen zicht!

X

Saron

p.s: dat biertje gaat dat ook op voor kandidaten van een ander jaar, maar die je wel kennen van die dolle dag van de vorige selectie?
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Sleeve

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: De beste stuurlui staan op het vaste land
« Reactie #8 Gepost op: 24-10-2007, 11:09:22 »
Lieve Irma,

Niet doen hoor jezelf verdedigen. Als ik een ding heb geleerd uit de nasleep van ER is het dat jouw keuze goed is, want het is jouw keuze en niet die van het publiek of medekandidaten. En je bent goed zoals je bent, daarover hoef jij jezelf en anderen niet te verdedigen.

Ik snap je volledig! Kortzicht is geen zicht!

X

Saron

p.s: dat biertje gaat dat ook op voor kandidaten van een ander jaar, maar die je wel kennen van die dolle dag van de vorige selectie?

Hoi Saron,

Het is inderdaad zinloos mezelf te verdedigen.

Natuurlijk ben je meer dan welkom voor een lekker biertje, het lijkt me hardstikke leuk om je weer te zien en bij te kletsen!


Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: De beste stuurlui staan op het vaste land
« Reactie #9 Gepost op: 24-10-2007, 13:12:20 »
Ik ben natuurlijk Walther niet en ik kan niet voor hem spreken, maar zover ik hem ken en nog heb gesproken heb nadat hij de expeditie had verlaten, had het niets te maken met heimwee. Hij zag er gewoon geen uitdaging meer in, en geloof me, daar was hij niet de enige in.
Als kijker ervaar je het compleet anders omdat het allemaal spannend word gemonteerd, maar in reality ga je daar op dat eiland bijna dood van verveling. Op het moment dat Walther wegging zaten ze daar 16 dagen. In die 16 dagen hadden ze één proef gehad met een hele grote groep, en één proef waar maar één deelnemer aan mee mocht doen. Wat betreft het survivalen viel het gewoon reuze mee aangezien we met z'n alleen een behoorlijke campinguitrusting bij ons hadden.
Je kan er van uit gaan dat je in een groep van 14 mensen (+ 27 tegenstanders) nog steeds niet een aanzienlijk aandeel in een volgende proef gaat krijgen, wie weet is het wel weer iets wat door één persoon gedaan moet worden?
En ondertussen zou je als je van dat eiland af was 1000 dingen kunnen doen die eigenlijk veel belangrijker en leuker zijn.....
Ieder mens weegt constant af of datgene dat hij of zij op dat moment aan het doen is de moeite waard is. Levert het evenveel op als je ervoor moet geven? En de uitkomst daarvan is voor ieder mens ook weer anders.....

Ik geef bij wijze van spreken mijn linkerpink om me daar 16 dagen (en meer) te vervelen.
Dat is toch de essentie van Expeditie Robinson, je spoelt alleen of met -tig mensen aan op een eiland en probeert te overleven en er het beste van te maken. Met of zonder campingmateriaal. 't Is toch geen Spel Zonder Grenzen of Fort Boyard hé?
???

Misschien is het échte overleven op dit moment wat zoek, maar in het geval van de drenkelingen die met enkele kratten voedsel aangespoeld zijn is er de eerste weken ook veel eten hé! Misschien kunnen we in 2008 nog satelliet-TV installeren, om de verveling tegen te gaan de eerste weken? En een 'Dienst Spelletjes en Vermaak' met afhaalloket en animatie op het eiland!
:P

Wij, als kijker kunnen maar moeilijk begrijpen dat iemand er 'zomaar' uit stapt, maar iedereen neemt die beslissing voor zich, en zoals hier wat eerder gezegd hoeft een deelnemer die eruit is gestapt zich daar niet telkens tegen te verweren (mag wel hoor!). Als die beslissing genomen is in eer en geweten, en je hebt er geen spijt van dan hoef je je nergens voor te schamen, of zelfs door aangesproken voelen.
Onze reacties thuis voor de TV en hier op het forum zijn logisch, zeker van diegenen die hebben meegedaan met de selectie en niet zijn 'weerhouden', om het zo maar eens te zeggen.
::joehoe::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: De beste stuurlui staan op het vaste land
« Reactie #10 Gepost op: 24-10-2007, 13:59:46 »
Ik geef bij wijze van spreken mijn linkerpink om me daar 16 dagen (en meer) te vervelen.

Heb je iets van gelijke strekking ook bij de screening gezegd? Ik snap dat je graag wilt, maar om bij wijze van spreken een vinger te offeren voor 16 dagen ER. Ik denk dat ik je niet zou meenemen, mocht je zoiets zeggen. Graag willen is een ding, maar dit komt ietwat obsessief over. Ik denk dat iemand als jij of heel erg geniet van het gebeuren of dat het een enorme afknapper is. Ik hoop voor je dat je ooit je eigen oordeel kan geven op basis van ervaring.
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: De beste stuurlui staan op het vaste land
« Reactie #11 Gepost op: 24-10-2007, 14:23:26 »
Heb je iets van gelijke strekking ook bij de screening gezegd? Ik snap dat je graag wilt, maar om bij wijze van spreken een vinger te offeren voor 16 dagen ER. Ik denk dat ik je niet zou meenemen, mocht je zoiets zeggen. Graag willen is een ding, maar dit komt ietwat obsessief over. Ik denk dat iemand als jij of heel erg geniet van het gebeuren of dat het een enorme afknapper is. Ik hoop voor je dat je ooit je eigen oordeel kan geven op basis van ervaring.

Hihi wat maak jij hier nou van?? ??? ::rofl:: Lighten up baby!! Anders krijg je maagzweren... ;D

"Bij wijze van spreken" = "As a matter of speaking" = zegswijze om iets heel duidelijk te maken. Niet meer dan dat. Geen haktoestanden.
Over mijn levensgenieten ga ik het hier niet uitgebreid hebben, maar mijn onderschrift was vroeger 'epicurist tot in de kist'... en dat is nog steeds mijn levensmotto.
::zwaai::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: De beste stuurlui staan op het vaste land
« Reactie #12 Gepost op: 24-10-2007, 15:54:45 »
Heb je iets van gelijke strekking ook bij de screening gezegd? Ik snap dat je graag wilt, maar om bij wijze van spreken een vinger te offeren voor 16 dagen ER. Ik denk dat ik je niet zou meenemen, mocht je zoiets zeggen. Graag willen is een ding, maar dit komt ietwat obsessief over. Ik denk dat iemand als jij of heel erg geniet van het gebeuren of dat het een enorme afknapper is. Ik hoop voor je dat je ooit je eigen oordeel kan geven op basis van ervaring.
Ben ik het wel mee eens
First you go backwards, but then forwards again

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: De beste stuurlui staan op het vaste land
« Reactie #13 Gepost op: 24-10-2007, 17:24:50 »
Hihi wat maak jij hier nou van?? ??? ::rofl:: Lighten up baby!! Anders krijg je maagzweren... ;D

"Bij wijze van spreken" = "As a matter of speaking" = zegswijze om iets heel duidelijk te maken. Niet meer dan dat. Geen haktoestanden.
Over mijn levensgenieten ga ik het hier niet uitgebreid hebben, maar mijn onderschrift was vroeger 'epicurist tot in de kist'... en dat is nog steeds mijn levensmotto.
::zwaai::


Epiwatte? Leg ns uit, dit is een nieuw woord voor mij. Klinkt wel geweldig hoor, maar ik heb echt geen idee wat t is.

Gelukkig dat je je vinger er niet afhakt, kan ik weer opgelucht adem halen. Wie weet had ik anders niet geslapen vannacht, hehehe...

okee en dan weer over naar Walther, want we zijn zijn topic aan het vervuilen met Saw-achtige taferelen. Sorry Walther!
« Laatst bewerkt op: 24-10-2007, 17:26:47 door Clown »
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: De beste stuurlui staan op het vaste land
« Reactie #14 Gepost op: 24-10-2007, 18:59:17 »
Ben ik het wel mee eens

Oh.My.Goood. Het is gewoon een uitdrukking, een zegswijze. Normaal is het zelfs "I'd give my left NUT" dus ik was nog beleefd... ;D :P
En dit is meteen het laatste dat ik hierover schrijf. ::jaja::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: De beste stuurlui staan op het vaste land
« Reactie #15 Gepost op: 24-10-2007, 19:30:40 »
En *poef* onze reply's staan ergens anders hihi!
::rofl::
Met dank aan een modje ongetwijfeld... ::joehoe::
« Laatst bewerkt op: 24-10-2007, 21:28:43 door Lukas »
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De beste stuurlui staan op het vaste land
« Reactie #16 Gepost op: 24-10-2007, 19:54:15 »
Het zou voor ons kijkers,lezers,aan "wal"  ;) -staanden al veel meer opheldering geven als we nou eens wisten wie zeester is,want 'erkend insider' zie ik nog steeds niet bij zijn/haar naam staan  ::ohno:: ik kan mij ook uitgeven als kandidaat en mij bijv. zeekoe of zeemossel ofzo noemen. WIE BEN JIJ?

Offline zeester

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De beste stuurlui staan op het vaste land
« Reactie #17 Gepost op: 24-10-2007, 20:04:01 »
Het zou voor ons kijkers,lezers,aan "wal"  ;) -staanden al veel meer opheldering geven als we nou eens wisten wie zeester is,want 'erkend insider' zie ik nog steeds niet bij zijn/haar naam staan  ::ohno:: ik kan mij ook uitgeven als kandidaat en mij bijv. zeekoe of zeemossel ofzo noemen. WIE BEN JIJ?
Wie ik ben....de bescheidenheid zelve, hoef niet zozeer erkend insider op mijn naamkaartje te hebben staan.
Wat me wel benieuwd is..."de veel meer opheldering" waarover je spreekt indien je zou weten wie zeester is. Wat zou dat bij je veranderen dan ?
Groetjes
voorlopig Zeester (maar blijkbaar zit er wel een muziekkenner onder jullie vaste forumposters)

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: De beste stuurlui staan op het vaste land
« Reactie #18 Gepost op: 24-10-2007, 20:57:09 »
Wie ik ben....de bescheidenheid zelve, hoef niet zozeer erkend insider op mijn naamkaartje te hebben staan.
Wat me wel benieuwd is..."de veel meer opheldering" waarover je spreekt indien je zou weten wie zeester is. Wat zou dat bij je veranderen dan ?
Groetjes
voorlopig Zeester (maar blijkbaar zit er wel een muziekkenner onder jullie vaste forumposters)

 ;D ;D ;D

 ::hug::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: De beste stuurlui staan op het vaste land
« Reactie #19 Gepost op: 24-10-2007, 21:30:06 »
Bakje koffie? (hint hint)
:P
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!