Auteur Topic: "Camerageilheid", werkt dat voor je of juist tegen je?  (gelezen 6766 keer)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
"Camerageilheid", werkt dat voor je of juist tegen je?
« Gepost op: 25-10-2007, 21:54:51 »
N.a.v. de opmerking die Irma (Sleeve) maakte in één van haar posts

...
Verder irriteerde ik me mateloos aan de mensen die continue bezig waren om gefilmd te worden.
...

vroeg ik me eigenlijk het volgende af:

Zal deze "camerageilheid" (zoals ik 'm gemakshalve maar even noem) positief of juist negatief voor iemand uitpakken. En wat is het doel hiervan? Doen mensen dit omdat ze graag in het middelpunt van de belangstelling willen staan of is dit een bepaalde tactiek waardoor mensen bv verwachten verder in het spel te komen? Of is het gewoon pure ijdelheid? ::)

Wat is jullie mening hierover. Ik ben ook erg benieuwd wat de kandidaten hier zelf over te melden hebben... ;D
Geniet nooit met mate...

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: "Camerageilheid", werkt dat voor je of juist tegen je?
« Reactie #1 Gepost op: 25-10-2007, 22:19:19 »
Ik ben geen (ex-)kandidaat ER, maar heb al drie TV-spelletjes achter de rug (en nog twee in the running) en mijn indruk is dat dit je toch wel wat vooruit kan helpen bij dit soort programma's. Grijze muizen vallen tussen de mazen door, hoeveel hebben we er hier al niet zien passeren dit jaar? Je zal er misschien niét door winnen, maar bv. Bruno heeft wel degelijk voordeel gehaald door zich zo te profileren voor de camera: hij zit er nog in, anders was ie naar verluidt al naar huis. Als je drie kandidaten hebt met alle kwaliteiten in huis om te winnen zal diegene die goed met de camera kan 'flirten' en zorgt voor leuke en/of pakkende beelden doorgaans de meeste kans hebben om een heel eind ver te komen omdat die beelden lekkere TV opleveren, en hoe beter het beeldmateriaal, hoe meer kijkcijfers, en dat blijft toch de Almachtige TVGod hé, die kijkcijfers! En als de winnaar dan met televoting wordt gekozen...
Als 'camerageilheid' je enige eigenschap is val je imho zielig door (en naast) de mand.

Samenvattend: je krijgt zeker meer (naam)bekendheid, maar als je al geen winnaarskwaliteiten hebt worden je kansen om te winnen er nauwelijks door vergroot.
:)

-just my opinion, correct me if I'm wrong-
« Laatst bewerkt op: 25-10-2007, 23:45:26 door Lukas »
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: "Camerageilheid", werkt dat voor je of juist tegen je?
« Reactie #2 Gepost op: 25-10-2007, 23:01:30 »
Als je je voor de camera aanzienlijk anders gedraagt dan wanneer deze weg is, dan zul je alleen maar je eilandgenoten irriteren. Dat werkt dus niet. Op het eiland denk ik niet dat het een voordeel is als iemand alleen maar met de camera bezig is.
Aan de andere kant zul je toch wel iets van jezelf moeten laten zien, om te zorgen dat je bijvoorbeeld gekozen wordt in een kamp. Maar dat hoeft  helemaal niet voor de camera te zijn. Tenzij er in de finale weer getelevote gaat worden, maakt het helemaal niets uit hoe je op tv overkomt, als je het maar goed doet bij je medekandidaten.

Hoewel ik dus denk dat echte "camerageilheid" niet gunstig is voor de overwinningskansen, is het tegenovergestelde (camera-angst) helemaal desastreus, lijkt me.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: "Camerageilheid", werkt dat voor je of juist tegen je?
« Reactie #3 Gepost op: 26-10-2007, 11:42:41 »
Dit jaar geen finale met TELEVOTING - De finale is, net zoals in de eerste 2 edities, reeds gespeeld.

hoera!  ::bravo::
eindelijk gelijke kansen en geen lenny/olga taferelen meer

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: "Camerageilheid", werkt dat voor je of juist tegen je?
« Reactie #4 Gepost op: 26-10-2007, 11:44:52 »
hoera!  ::bravo::
eindelijk gelijke kansen en geen lenny/olga taferelen meer

Ja idd heel fijn!
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: "Camerageilheid", werkt dat voor je of juist tegen je?
« Reactie #5 Gepost op: 26-10-2007, 12:32:39 »
Dit jaar geen finale met TELEVOTING - De finale is, net zoals in de eerste 2 edities, reeds gespeeld.

::ok:: ::ok:: ::ok::
Dat is ook té belachelijk hé, eerst profileren (maken of kraken) ze je met een zorgvuldige selectie van de beelden, en dan moet je gaan SMS'en wie jij de beste vindt, aan de hand van die gemanipuleerde beelden en je eventuele familie/vriendenband met die persoon... ::)
Laat de mensen ginder beslissen, voor mijn part de cameraploeg. Zij weten nog altijd beter wie de titel verdient en wie niet.  ::jaja::
Een positieve evolutie vind ik dit!
 ::ok::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline groen draakje

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
  • De rest van je leven begint NU !
Re: "Camerageilheid", werkt dat voor je of juist tegen je?
« Reactie #6 Gepost op: 26-10-2007, 19:11:33 »
Helemaal mee eens.  ::ok:: Goede zaak!
Wat de 'camerageilheid' betreft: ik ben het ermee eens dat je, als je verder wilt komen, niet cameraschuw moet zijn. Maar ik denk (EN hoop) dat het ook niet nodig is om voor de camera te springen en heel druk te gaan doen op het moment dat de camera verschijnt.  8) Natuurlijk gebeurt dat wel. Bij de een wat meer dan bij de ander, en dat geeft ook niet, er moeten tenslotte wel leuke opnames gemaakt worden. Het nadeel als je het niet doet heb ik zelf gemerkt. Ik ben op expedities geweest, heel veel gevist, veel bezig geweest, maar weinig daarvan is gefilmd. Dus ja, dan kan het gebeuren dat er wél een opname is dat je ligt te zonnen en je daardoor overkomt als luilak.  ::rofl:: Dus misschien is het wel verstandig om wat meer de camera op te zoeken als je positieve dingen doet om zodoende positiever over te komen. Maar gelukkig is dit door deze manier van spelen (geen tele-voting) minder belangrijk geworden, want het is niet iets dat mij ligt.   ::schaam::

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: "Camerageilheid", werkt dat voor je of juist tegen je?
« Reactie #7 Gepost op: 26-10-2007, 19:47:19 »
Ik ben blij dat ze het televoting eruit hebben gegooid  ::ok::

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: "Camerageilheid", werkt dat voor je of juist tegen je?
« Reactie #8 Gepost op: 26-10-2007, 20:58:19 »
Ik ben blij dat ze het televoting eruit hebben gegooid  ::ok::

Trek maar een bonnetje en schuif achteraan aan! ::rofl::
::bravo::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: "Camerageilheid", werkt dat voor je of juist tegen je?
« Reactie #9 Gepost op: 26-10-2007, 22:14:15 »
En ik maar denken dat ik de enige was  ;D

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: "Camerageilheid", werkt dat voor je of juist tegen je?
« Reactie #10 Gepost op: 26-10-2007, 23:31:34 »
En ik maar denken dat ik de enige was  ;D

 ;D ;D ;D
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: "Camerageilheid", werkt dat voor je of juist tegen je?
« Reactie #11 Gepost op: 27-10-2007, 09:15:00 »
Camerageilheid, ja wat is dat nou? Wat je ook doet om in beeld te komen (Handstandjes maken, uit de boom springen, of weet ik wat al niet) ::rofl::, het is natuurlijk de productie die bepaald. Er wordt (zeker in het begin van de expeditie) veel en vaak gefilmd, maar de produktie zal uit al die kilometers "film" toch dat kiezen wat zij  leuk vinden. Kortom de produktie kan iemand "op het voetstuk zetten" en niet de persoon zelf. Natuurlijk waren en zijn er willicht deelnemers die weten hoe ze met de camera moeten "flirten", maar vergeet niet dat alles en iedereen die achter de camera hun werk doen dit niet voor de eerste keer doen en dus weten wat voor "vlees" ze in de kuip hebben, en de productie laat zich echt niet manipuleren, wat je ook doet.
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Miek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: "Camerageilheid", werkt dat voor je of juist tegen je?
« Reactie #12 Gepost op: 28-10-2007, 13:40:54 »
en de productie laat zich echt niet manipuleren, wat je ook doet.

Manipuleren is misschien het woord niet maar de productie weet natuurlijk maar al te goed dat shots van "rondborstige" dames, om maar een voorbeeld te noemen... ::) niet slecht zijn voor de kijkcijfers...   ;D

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: "Camerageilheid", werkt dat voor je of juist tegen je?
« Reactie #13 Gepost op: 28-10-2007, 15:37:12 »
Manipuleren is misschien het woord niet maar de productie weet natuurlijk maar al te goed dat shots van "rondborstige" dames, om maar een voorbeeld te noemen... ::) niet slecht zijn voor de kijkcijfers...   ;D

Neuh dat gebeurt niet hoor. Is mij althans niet opgevallen.
First you go backwards, but then forwards again