Auteur Topic: Afvallerseiland Gual  (gelezen 12571 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Afvallerseiland Gual
« Gepost op: 12-11-2007, 11:05:00 »
Net als vorig jaar is er ook dit jaar een afvallerseiland.

Ik vind het super van Frans en Nelleke dat zij de tweede kans pakken, en ik ben ook blij voor ze  ::ok::

Maar het concept afvallerseiland vond ik vorig jaar al niet goed gaan.
Olga zag het echt als haar eiland, en iedereen die er kwam werd met de nek aangekeken (m.u.v. Koen dan), en moest voelen dat ze haar, volgens haarzelf ten onrechte, had weggestemd.
Ook nu lijkt het erop dat de 2 eerste bewoners het beschouwen als hun eigen eilandje.

Wat vinden jullie van dit concept?
Keep calm and eat chocolates!

Offline mosdiertje

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerseiland Gual
« Reactie #1 Gepost op: 12-11-2007, 11:16:24 »
Petje af voor Nelleke en Frans. Een pizza laten staan na drie weken honger! Alle begrip dat ze nieuwkomers niet graag zien komen. 'The others' hadden hen namelijk niet gekozen bij de laatste 10. Ze moeten ook het schaarse voedsel delen met meer en meer magen.Het strand op Gual is echt klein. Best dat dus niet alle afvallers er heen gegaan zijn.
« Laatst bewerkt op: 14-11-2007, 10:57:12 door mosdiertje »

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerseiland Gual
« Reactie #2 Gepost op: 12-11-2007, 11:31:53 »
Net als vorig jaar is er ook dit jaar een afvallerseiland.

Ik vind het super van Frans en Nelleke dat zij de tweede kans pakken, en ik ben ook blij voor ze  ::ok::

Maar het concept afvallerseiland vond ik vorig jaar al niet goed gaan.
Olga zag het echt als haar eiland, en iedereen die er kwam werd met de nek aangekeken (m.u.v. Koen dan), en moest voelen dat ze haar, volgens haarzelf ten onrechte, had weggestemd.
Ook nu lijkt het erop dat de 2 eerste bewoners het beschouwen als hun eigen eilandje.

Wat vinden jullie van dit concept?

Als een van de eerste bewoners van Gual kan ik alleen maar zeggen dat dit voor ons de (kleine) kans is om terug te keren in de Expeditie. Ja en waarom beschouw ik het als ons eigen eilandje?
Toen Nelleke en ik aankwamen op Gual was daar een afdak van ongeveer twee bij drie meter.
Na onze eerste nacht kwamen we erachter dat dit een water en winddichte hut moest worden want anders zouden we er niet in kunnen slapen. Zo gezegd zo gedaan, en samen hebben wij getracht er een onderkomen van te maken. Twee bij drie is redelijk voldoende om met z'n tweeen in te slapen en te schuilen maar er vanuit gaand dat er steed meer afvallers onze kant op zouden komen zou dat dus voor problemen gaan zorgen. Stel dat er maximaal 8 afvallers onze kant op zouden komen, wel dan wens een ieder een prettige wedstrijd maar met 10 man slapen in een hok van twee bij drie dat lukt echt niet. Bij ons aantreden op Gual was er 1 kokosnoot in een boom, kregen wij ongeveer 1kilo rijst en 1 kilo bloem. Verder was er wel genoeg rode vrucht (ongeveer 20-25) en oesters en karrakollen, maar vis vingen we (nog) niet. We wisten dat we er minstens drie weken zouden gaan verblijven, en ja dan hoef je geen wiskundige te zijn om uit te rekenen dat er een tekort aan voedsel zou gaan komen.
Kort gezegd liever geen nieuwelingen erbij want met ons tweeen moesten we al meteen op rantsoen om met het beetje eten 3 weken uit te komen. Er van uitgaand dat er op winnerseiland altijd wel voedsel te verdienen was en we dus ook nog eens met redelijk doorvoede nieuwkomers te maken konden krijgen, die wel weer graag ook op Gual mee wilden eten, is het misschien te begrijpen waarom we liever met z'n 2en bleven. Ik denk dat dat niets met vijandigheid te maken heeft maar gewoon proberen te overleven in een bepaalde tijd met wat je hebt. En dat gaat ons lukken met de nodige moeite.

Garoetos Frans
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerseiland Gual
« Reactie #3 Gepost op: 12-11-2007, 11:33:21 »
Petje af voor Nelleke en Frans. Een pizza laten staan na drie weken honger! Alle begrip dat ze nieuwkomers niet graag zien komen. 'The others' hadden hen namelijk niet gekozen bij de laatste 10. Ze moeten ook het schaarse voedsel delen met meer en meer magen.Het strand op Gual is echt klein, bij springtij loopt het water in de hut. Best dat dus niet alle afvallers er heen gegaan zijn.

Thanks voor het begrip wat je opbrengt.  ::bravo::

Frans
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afvallerseiland Gual
« Reactie #4 Gepost op: 12-11-2007, 12:16:28 »
Ik vind het ook wel jammer dat ze dit jaar op Gual niet weer een hutje gemaakt hebben van de produktie. Het was nu alleen een afdakje en dat was toch maar erg magertjes in vergelijking met 2003 toen Ryan, Björn en Ilonka er verbleven.

Btw, Chico zat toch ook op Gual?
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Afvallerseiland Gual
« Reactie #5 Gepost op: 12-11-2007, 15:33:02 »
Ik vind het ook wel jammer dat ze dit jaar op Gual niet weer een hutje gemaakt hebben van de produktie. Het was nu alleen een afdakje en dat was toch maar erg magertjes in vergelijking met 2003 toen Ryan, Björn en Ilonka er verbleven.

Btw, Chico zat toch ook op Gual?

Ik dacht het wel, maar dat eiland zag er wel anders uit!

Offline anatje

  • Forumlid
Re: Afvallerseiland Gual
« Reactie #6 Gepost op: 12-11-2007, 15:40:46 »
Ik vind het zo ontzettend knap en sterk van Frans en Nelleke!!!
Ik denk dat die anderen die nee,hebben gezegt al met hun hoofd thuis waren zeg maar.
Tis toch wat om die knop weer om te switchen in je koppie.
Van,ok,we moeten naar huis tot:shit,toch nog een kans!maar ook weer verlekkerd bij de gedachte om weer thuis bij de hele familie te zijn!
Had het alleen niet verwacht van:frits,timo en arthur!!!

DUS,FRANS EN NELLEKE!!!!!!!!!!!!!!
SUPERRRRRRRR!!!!!!
BIJ ONS THUIS HEBBEN JULLIE PUNTEN GESCOORD!!!!
TOPPERTJES ZIJN JULLIE ::bravo::

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerseiland Gual
« Reactie #7 Gepost op: 12-11-2007, 16:00:10 »
Frans is nog door! :D

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerseiland Gual
« Reactie #8 Gepost op: 12-11-2007, 16:59:11 »
Ik hou echt van die onverwachte wendingen in ER :D
Zeker omdat Nelleke nu door is,
een kandidaat die ik zeer leuk vind  ::love::  ;)
Maar ook Frans,
die ik in het begin maar iritant vond,
vind ik elke aflevering sympathieker worden.
Van mij mogen ze allebei ver komen  ::ok::
There's no show like a reality show ;)

Offline Remy Bouwman

  • Forumlid
Re: Afvallerseiland Gual
« Reactie #9 Gepost op: 12-11-2007, 17:09:53 »
Btw, Chico zat toch ook op Gual?
Chico zat op Goal en dit is Gual, klein verschil winnaarseiland en duivelseiland ;)

Offline Tannie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afvallerseiland Gual
« Reactie #10 Gepost op: 12-11-2007, 17:20:38 »
Ik vind het concept ´verliezerseiland´ niet slecht. Alleen jammer dat de mesnen die weggestemd worden daar ook naartoe gaan. Ik zou het persoonlijk leuker vinden als Frans en Nelleke echt alleen op dat eiland zouden blijven en uiteindelijk door 1 proef werd beslist wie er in de finale mocht komen (of zoiets). Die anderen hebben hun kans gehad, zou ik zo zeggen...
Wel heel dapper van Frans en Nelleke. Ik dacht echt even dat Nelleke alleen zou moeten vertrekken, had zeker verwacht dat Kennt, Bart, Frits en Arthur terug zouden keren. Van Frans had ik dit juist niet verwacht en daarom ook juist zo gaaf dat hij dat zegt± `Ik drink mijn glaasje wijn leeg en dan ga ik weer terug` ::ok::

GO FRANS EN NELLEKE!!!!!!!  ::bravo::

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Afvallerseiland Gual
« Reactie #11 Gepost op: 12-11-2007, 18:00:51 »
ik dacht dat Gual het duivelseiland was eigenlijk niet Goal. Ik vind het super dat Frans en Nelleke de confrontatie aangegaan zijn!! ::bravo:: zwaar respect voor beiden en ik vind het zwak van de rest dat ze liever opgaven. Iemand als Frits of Bart had ik zeker wel zien blijven, ook Kenny had ik niet snel zien weggaan.
Veel succes Frans en Nelleke, ik gun het jullie van harte om tot het einde te raken!! ::bravo::
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline mosdiertje

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerseiland Gual
« Reactie #12 Gepost op: 12-11-2007, 18:11:57 »
Volgens mij is Gual en Goal juist hetzelfde eiland. ::jaja::
Een strand kan er na een jaar helemaal anders uitzien. Op Gual stonden drie kokospalmen, op Goal ook.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Afvallerseiland Gual
« Reactie #13 Gepost op: 12-11-2007, 19:37:38 »
Ja, Gual en Goal zijn precies hetzelfde, dat kun je duidelijk aan die rots zien.
Het duivelseiland en het winnaarseiland waren toen ook al hetzelfde, dus dit is de derde keer dat we hetzelfde eiland zien.
Chico schijnt niet op het eiland achtergelaten te zijn, die is ergens in Maleisië verpatst, geloof ik.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerseiland Gual
« Reactie #14 Gepost op: 13-11-2007, 11:59:39 »
Van mij ook veel bewondering voor Nelleke en Frans. Het getuigt mi van veel mentale kracht dat jullie door zijn gegaan. Petje af! ::ok:: ::respect::
Geniet nooit met mate...

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afvallerseiland Gual
« Reactie #15 Gepost op: 27-11-2007, 08:58:42 »
Een vraagje achteraf: als ze geweten hadden dat het zo zwaar was, met zo weinig eten en zo weinig kans op terugkomen in de expeditie, hadden Frans en Nelleke dan toch gekozen voor Gual?

Bij de Strijd der Titanen had de winnaar van afvallerseiland een plaats in de finale.
Deze reeks moet er hard gestreden worden voor een plekje terug bij de finalisten.

En stel nu dat het iemand van Gual lukt de volgende keer, dan lijkt mij de kans heel groot dat diegene een eilandraad later wordt weggestemd.

Achteraf geef ik Frits, Tim, Arthur en de anderen groot gelijk, jullie hebben goed gekozen  ::ok:: al was dat wel heel jammer voor de kijkers...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Jake Bullet

  • Forumlid
Re: Afvallerseiland Gual
« Reactie #16 Gepost op: 27-11-2007, 09:41:33 »
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat de afvallers uiteindelijk tegen elkaar moeten strijden voor een plekje in de finale...

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerseiland Gual
« Reactie #17 Gepost op: 27-11-2007, 12:58:38 »
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat de afvallers uiteindelijk tegen elkaar moeten strijden voor een plekje in de finale...

Dat denk ik ook ja.
Want als het alleen zo'n miezerige kansjes zijn,
hadden ze misschien wel beter naar huis kunne  gaan.
There's no show like a reality show ;)

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Afvallerseiland Gual
« Reactie #18 Gepost op: 27-11-2007, 14:59:34 »
Als een van de eerste bewoners van Gual kan ik alleen maar zeggen dat dit voor ons de (kleine) kans is om terug te keren in de Expeditie. Ja en waarom beschouw ik het als ons eigen eilandje?
Toen Nelleke en ik aankwamen op Gual was daar een afdak van ongeveer twee bij drie meter.
Na onze eerste nacht kwamen we erachter dat dit een water en winddichte hut moest worden want anders zouden we er niet in kunnen slapen. Zo gezegd zo gedaan, en samen hebben wij getracht er een onderkomen van te maken. Twee bij drie is redelijk voldoende om met z'n tweeen in te slapen en te schuilen maar er vanuit gaand dat er steed meer afvallers onze kant op zouden komen zou dat dus voor problemen gaan zorgen. Stel dat er maximaal 8 afvallers onze kant op zouden komen, wel dan wens een ieder een prettige wedstrijd maar met 10 man slapen in een hok van twee bij drie dat lukt echt niet. Bij ons aantreden op Gual was er 1 kokosnoot in een boom, kregen wij ongeveer 1kilo rijst en 1 kilo bloem. Verder was er wel genoeg rode vrucht (ongeveer 20-25) en oesters en karrakollen, maar vis vingen we (nog) niet. We wisten dat we er minstens drie weken zouden gaan verblijven, en ja dan hoef je geen wiskundige te zijn om uit te rekenen dat er een tekort aan voedsel zou gaan komen.
Kort gezegd liever geen nieuwelingen erbij want met ons tweeen moesten we al meteen op rantsoen om met het beetje eten 3 weken uit te komen. Er van uitgaand dat er op winnerseiland altijd wel voedsel te verdienen was en we dus ook nog eens met redelijk doorvoede nieuwkomers te maken konden krijgen, die wel weer graag ook op Gual mee wilden eten, is het misschien te begrijpen waarom we liever met z'n 2en bleven. Ik denk dat dat niets met vijandigheid te maken heeft maar gewoon proberen te overleven in een bepaalde tijd met wat je hebt. En dat gaat ons lukken met de nodige moeite.

Garoetos Frans
Ten eerste vind ik het geweldig dat jullie twee naar Gual zijn gegaan... Die pizza zal wel een hele grote verleiding zijn geweest... Ik snap ook dat jullie niet blij waren met afvallers.. Zelf zou ik er ook niet blij mee zijn. Maar goed ze zijn er wel, en daar hebben ze (volgens mij) zelf ook niet voor gekozen. Er werd hun verteld dat ze naar afvallerseiland gingen, maar niet dat er niet genoeg eten/slaapplaats voor meer afvallers. Dus toen Kristien kwam had ik het gevoel dat jullie haar een beetje negeerden en dat ze maar voor haarzelf moest gaan zorgen. En dat vond ik niet zo'n leuke actie van jullie. Maar zoals het er nu uitziet, vind ik dat jullie al een stuk beter voor jullie vluchtelingen zorgen.  ;)
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afvallerseiland Gual
« Reactie #19 Gepost op: 3-12-2007, 08:15:44 »
Gelukkig voor Frans twee monden minder om te voeden. Maar toch een flinke achterstand voor de bewoners van Gual. Op Rapang een flinke voorraad rijst erbij, en veel meer vis, en op Gual honger, honger, honger. Voor de mensen die daar al langer zitten wordt de kans steeds kleiner dat ze de anderen kunnen verslaan tijdens een immuniteitsproef.
Keep calm and eat chocolates!