Auteur Topic: [kandidaat] Frans  (gelezen 213701 keer)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #380 Gepost op: 16-12-2007, 22:19:36 »
Compleet belachelijke reactie tegen Mieke...  ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok::
En dan dreigen met zo'n mes... Dan kom je op mij over als een gevaarlijke gek. Terecht dat Frans uit de expeditie is gehaald.

Kom op zeg, volwassen vent van dik in de 50 tegen een grietje van begin 20, als je zo tekeer gaat ben je ver heen.  ::niet-ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline moltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #381 Gepost op: 16-12-2007, 22:20:33 »
Ben blij dat hij weg is. Echt te erg die reactie van hem. ::niet-ok::

Offline Franklin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Franske!
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #382 Gepost op: 16-12-2007, 22:23:19 »
Het was dan ook wel een héle domme actie van Mieke om zo te gaan zitten lullen. Daar wint ze sowieos al geen stemmen mee. En als je daar al zo lang zit als Frans kan ik me voorstellen dat je zo zal reageren. Alleen ja, dat mes was een beetje erg ja.

Wel prachtige televisie ;)

Het ergste is nog, dit is precies wat de redactie van ER wilde zien toen ze besloten iemand naar dat eiland te sturen terwijl ze net allerlei lekkere dingen te eten hebben gekregen. Lekker nog wat zout in de wonden strooien.

Hoe zie jij dat Frans?

Offline kakko

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #383 Gepost op: 16-12-2007, 22:46:54 »
Ik vind het idd ook erg dom van Mieke om gelijk over dat taartje te beginnen. Ze kan ook zeggen ik had op wat lekkers geboden en daar zat een bezoekje aan jullie aan vast. Lijkt me logisch dat de afvallers daar niet op zitten te wachten. Maar Frans wou je zelf ook weg, want toen EP zei dat je te ver was gegaan zei je: dat was ook de bedoeling, was die reactie met het oog op een vertrek of was dat eigenlijk niet zo bedoeld?

Offline ser_mozes

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #384 Gepost op: 16-12-2007, 22:48:21 »
kan maar 1 ding zegge ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::


want als een mens te weinig eet wordt ie sagerijnig.

Trouwens frans ik ben wel benieuwt hoeveel je afgevallen bent , want je lijkt wel veel dunner dan bij aflevering 1

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #385 Gepost op: 16-12-2007, 22:57:36 »
Iedereen zou hier toch van flippen, de één gaat janken en de ander door het lint. Ik vind zijn reactie heel logisch. Je zal al 3 weken nauwelijks iets te eten hebben en dan komt iemand vertellen hoe ze een papiertje aflikte ::niet-ok::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #386 Gepost op: 16-12-2007, 22:59:54 »
Honger of niet, zelfbeheersing staat blijkbaar niet in Frans z'n woordenboek.

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #387 Gepost op: 16-12-2007, 23:05:57 »
Het was dan ook wel een héle domme actie van Mieke om zo te gaan zitten lullen. Daar wint ze sowieos al geen stemmen mee. En als je daar al zo lang zit als Frans kan ik me voorstellen dat je zo zal reageren. Alleen ja, dat mes was een beetje erg ja.

Wel prachtige televisie ;)

Het ergste is nog, dit is precies wat de redactie van ER wilde zien toen ze besloten iemand naar dat eiland te sturen terwijl ze net allerlei lekkere dingen te eten hebben gekregen. Lekker nog wat zout in de wonden strooien.

Hoe zie jij dat Frans?

Na 19 dagen overleven op een hongerrantsoentje was bij mij zowel lichamelijk als psychisch het breekpunt bereikt. Het bezoek van Mieke en hetgeen zij vertelde kwam op het verkeerde moment, zowiezo omdat we net onze gevangen vissen zouden gaan bereiden en eten (onze dagmaaltijd), maar eerst moesten we al onze aandacht aan Mieke gaan geven en daar zat echt niemand op dat moment op te wachten. Vooral het uitgebreid verslag over wat ze op Rapang net hadden gegeten en gewonnen was zeker bij mij de bekende druppel. Ik had al aan gegeven dat het niet meer ging met me, maar helaas was er geen mogelijk om weg te komen van Gual. Het was echt een verkeerde inschatting van de productie en ook van Mieke om e.e.a. op deze manier mede te delen. De sfeer op Gual daalde met de seconde en werd ronduit een sfeer van verbijstering, woede en verdriet. Ik was er echt klaar mee en heb luid en duidelijk bewust de spelregels overtreden om weg te komen uit de expeditie. Dit was de enige manier om weg te komen, ik mocht simpelweg niet weg van de productie.
Mijns inziens is het bezoek van Mieke ook door de productie helemaal verkeerd ingeschat, begrijp me goed Mieke was enkel zeer enthousiast over wat ze had meegemaakt en ik neem het haar echt niet kwalijk. Ik heb niemand enig zeer gedaan of bedreigd ik heb enkel mijn parang gepakt om uit de expeditie te komen en niet om iemand te kwetsen. Ik ben ook weg gelopen van ons onderkomen om mijn kampgenoten niet te kwetsen.
Begrijp me goed, ik wil mezelf zeker niet schoon praten, ikzelf heb die keuze gemaakt om naar dit middel te grijpen. Dus niemand buiten mezelf is verantwoordelijk voor wat ik gedaan heb en ik hoef er ook niet trots op te zijn, maar de koek was gewoon op na 19 dagen. De batterij was leeg en er was geen oplaadmogelijkheid meer voor mij. End of story.

P.S. Ik lust geenens chocoladetaartjes.
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Miek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #388 Gepost op: 16-12-2007, 23:09:35 »
Die indruk had ik ook, Ernst Paul stelde zelfs nog voor om het gebakje daar op te eten... dat heeft ze gelukkig niet gedaan(hoewel dat volgens mij eerder kwam omdat ze de verleiding niet langer kon weerstaan als uit tactvolle overwegingen) want anders was ze waarschijnlijk aangevallen met die machette, maar vertellen deed ze het wel en dan vraag ik me af wat daar nu de reden voor kan zijn.

Waarom ga je in vredesnaam aan mensen die overduidelijk honger hebben tot in details staan te vertellen wat er aan eten is gewonnen???? Ik kan het echt niet volgen hoor.  ::ohno::

Neemt niet weg dat de reactie van Frans hoe dan ook buiten alle proporties was. 

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #389 Gepost op: 16-12-2007, 23:10:51 »
kan maar 1 ding zegge ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::


want als een mens te weinig eet wordt ie sagerijnig.

Trouwens frans ik ben wel benieuwt hoeveel je afgevallen bent , want je lijkt wel veel dunner dan bij aflevering 1

Het is niet alleen het weinige eten maar ook het geestdodende van niets om handen hebben op zo'n overigens prachtig eiland. En ik ben ruim 18 kilo afgevallen tijdens mijn expeditie.
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Miek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #390 Gepost op: 16-12-2007, 23:18:32 »
Na 19 dagen overleven op een hongerrantsoentje was bij mij zowel lichamelijk als psychisch het breekpunt bereikt. Het bezoek van Mieke en hetgeen zij vertelde kwam op het verkeerde moment, zowiezo omdat we net onze gevangen vissen zouden gaan bereiden en eten (onze dagmaaltijd), maar eerst moesten we al onze aandacht aan Mieke gaan geven en daar zat echt niemand op dat moment op te wachten. Vooral het uitgebreid verslag over wat ze op Rapang net hadden gegeten en gewonnen was zeker bij mij de bekende druppel. Ik had al aan gegeven dat het niet meer ging met me, maar helaas was er geen mogelijk om weg te komen van Gual. Het was echt een verkeerde inschatting van de productie en ook van Mieke om e.e.a. op deze manier mede te delen. De sfeer op Gual daalde met de seconde en werd ronduit een sfeer van verbijstering, woede en verdriet. Ik was er echt klaar mee en heb luid en duidelijk bewust de spelregels overtreden om weg te komen uit de expeditie. Dit was de enige manier om weg te komen, ik mocht simpelweg niet weg van de productie.
Mijns inziens is het bezoek van Mieke ook door de productie helemaal verkeerd ingeschat, begrijp me goed Mieke was enkel zeer enthousiast over wat ze had meegemaakt en ik neem het haar echt niet kwalijk. Ik heb niemand enig zeer gedaan of bedreigd ik heb enkel mijn parang gepakt om uit de expeditie te komen en niet om iemand te kwetsen. Ik ben ook weg gelopen van ons onderkomen om mijn kampgenoten niet te kwetsen.
Begrijp me goed, ik wil mezelf zeker niet schoon praten, ikzelf heb die keuze gemaakt om naar dit middel te grijpen. Dus niemand buiten mezelf is verantwoordelijk voor wat ik gedaan heb en ik hoef er ook niet trots op te zijn, maar de koek was gewoon op na 19 dagen. De batterij was leeg en er was geen oplaadmogelijkheid meer voor mij. End of story.

P.S. Ik lust geenens chocoladetaartjes.

Dat je pissed off was is ook heel goed te begrijpen hoor, dat was gewoon een hele domme zet van Mieke, maar waarom nou dat mes gepakt?? hoe bedoel je trouwens "mijn" parang, die hoorde toch bij de spullen van de expeditie om eten mee te koken??  En waarom zou jij niet weg hebben gemogen, ze hebben die 2 meiden toch ook laten gaan??

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #391 Gepost op: 16-12-2007, 23:23:59 »
Ik heb niemand enig zeer gedaan of bedreigd ik heb enkel mijn parang gepakt om uit de expeditie te komen en niet om iemand te kwetsen. Ik ben ook weg gelopen van ons onderkomen om mijn kampgenoten niet te kwetsen.
Dus de kans zat er blijkbaar toch in. Tja als je na zoveel afleveringen ER je als kandidaat opgeeft en je weet dan nog niet dat je honger zal hebben en daardoor  misschien zal doordraaien....... en dat als ex-militair tsk,tsk,tsk.
Ofwel waren tijdens de selectiedagen de lokalen van ER en Temptation island net naast elkaar en had Frans zich van lokaal vergist?  ::)

Offline Miek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #392 Gepost op: 16-12-2007, 23:24:30 »
Het is niet alleen het weinige eten maar ook het geestdodende van niets om handen hebben op zo'n overigens prachtig eiland. En ik ben ruim 18 kilo afgevallen tijdens mijn expeditie.

Heb je er toch nog iets goeds aan over gehouden moet je maar denken, thuiskomen met een goddelijk lichaam is toch ook wat waard.  ::tandpastasmiley::

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #393 Gepost op: 16-12-2007, 23:32:23 »
Dat je pissed off was is ook heel goed te begrijpen hoor, dat was gewoon een hele domme zet van Mieke, maar waarom nou dat mes gepakt?? hoe bedoel je trouwens "mijn" parang, die hoorde toch bij de spullen van de expeditie om eten mee te koken??  En waarom zou jij niet weg hebben gemogen, ze hebben die 2 meiden toch ook laten gaan??

Het pakken van de parang was de enige mogelijkheid die ik nog zag om weg te komen. Het was niet mijn parang (foute woordkeuze van me) het was inderdaad een van de parangs van de uitrusting van ons eiland, en voor mij de enige mogelijkheid om weg te komen. Geweld of dreigen met geweld was niet toegestaan en daarop stond gewoon "einde expeditie". Ja en dat Nelleke en Kristien weg mochten,  dat gold niet meer voor mij (bijna 2 weken later). Dus ik kon niets anders verzinnen op dat moment als dit, helaas.
Het was niet leuk en is nu ik het weer gezien heb nog steeds niet leuk, maar ik ben er erg makkelijk in, ga maar eens 19 dagen op een eiland zitten met weinig of geen voedsel en dan als je na 19 dagen nog bodyfit bent en er niet doorheen zit, laat me dat dan eens weten hoe dat is. Dan weet ik hoe dat het moeten "doen" tijdens mijn verblijf op Gual.
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #394 Gepost op: 16-12-2007, 23:43:34 »
Dus de kans zat er blijkbaar toch in. Tja als je na zoveel afleveringen ER je als kandidaat opgeeft en je weet dan nog niet dat je honger zal hebben en daardoor  misschien zal doordraaien....... en dat als ex-militair tsk,tsk,tsk.
Ofwel waren tijdens de selectiedagen de lokalen van ER en Temptation island net naast elkaar en had Frans zich van lokaal vergist?  ::)


Verrek ja toch de verkeerde deur gekozen toendertijd, Temptation Island zei je toch, nee die deur heb ik toen niet gezien helaas dus alleen Robinson was mogelijk. En honger, ja weet je dat doet echt wel wat je. Een bekend spreekwoord zegt ook: Hongerige soldaten vechten slecht en zijn niet gemotiveerd.
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #395 Gepost op: 16-12-2007, 23:45:18 »
Heb je er toch nog iets goeds aan over gehouden moet je maar denken, thuiskomen met een goddelijk lichaam is toch ook wat waard.  ::tandpastasmiley::

Dat vond mijn vrouw ook, en de rest van de buurvrouwen ook.
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #396 Gepost op: 16-12-2007, 23:52:54 »
Het pakken van de parang was de enige mogelijkheid die ik nog zag om weg te komen. Het was niet mijn parang (foute woordkeuze van me) het was inderdaad een van de parangs van de uitrusting van ons eiland, en voor mij de enige mogelijkheid om weg te komen. Geweld of dreigen met geweld was niet toegestaan en daarop stond gewoon "einde expeditie". Ja en dat Nelleke en Kristien weg mochten,  dat gold niet meer voor mij (bijna 2 weken later). Dus ik kon niets anders verzinnen op dat moment als dit, helaas.
Het was niet leuk en is nu ik het weer gezien heb nog steeds niet leuk, maar ik ben er erg makkelijk in, ga maar eens 19 dagen op een eiland zitten met weinig of geen voedsel en dan als je na 19 dagen nog bodyfit bent en er niet doorheen zit, laat me dat dan eens weten hoe dat is. Dan weet ik hoe dat het moeten "doen" tijdens mijn verblijf op Gual.

Waarom mocht je niet meer weg dan, Frans?

Offline Miek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #397 Gepost op: 17-12-2007, 00:03:51 »
Het pakken van de parang was de enige mogelijkheid die ik nog zag om weg te komen. Het was niet mijn parang (foute woordkeuze van me) het was inderdaad een van de parangs van de uitrusting van ons eiland, en voor mij de enige mogelijkheid om weg te komen. Geweld of dreigen met geweld was niet toegestaan en daarop stond gewoon "einde expeditie". Ja en dat Nelleke en Kristien weg mochten,  dat gold niet meer voor mij (bijna 2 weken later). Dus ik kon niets anders verzinnen op dat moment als dit, helaas.
Het was niet leuk en is nu ik het weer gezien heb nog steeds niet leuk, maar ik ben er erg makkelijk in, ga maar eens 19 dagen op een eiland zitten met weinig of geen voedsel en dan als je na 19 dagen nog bodyfit bent en er niet doorheen zit, laat me dat dan eens weten hoe dat is. Dan weet ik hoe dat het moeten "doen" tijdens mijn verblijf op Gual.

Frans, nogmaals, dat je pissig werd en er helemaal doorheen zat is (voor mij althans) niet meer dan begrijpelijk, daarnaast ben ik me er ook terdege van bewust dat ze bij de produktie heel creatief kunnen zijn met knippen en plakken maar kan jij je andersom ook enigzins in ons, de kijkers verplaatsen en je voorstellen dat veel mensen daar een beetje bang van worden om iemand die zo woedend is, zwaaiend met een machette boven het hoofd het strand te zien verlaten? 

Offline Miek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #398 Gepost op: 17-12-2007, 00:05:10 »
Dat vond mijn vrouw ook, en de rest van de buurvrouwen ook.

 ::tandpastasmiley::

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #399 Gepost op: 17-12-2007, 00:14:21 »
Waarom mocht je niet meer weg dan, Frans?

In het kader van het spel, laat ik het maar zo zeggen ik mocht niet weg vanwege het spel. Verder kan en mag ik het niet zeggen i.v.m. zwijgplicht. Sorry jongens ik zou graag meer vertellen maar het mag (nog) niet.

Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle