Dank je!

Ik was ook al een heel eind inmiddels, behalve Polen kwam ik niet uit.
Nou hier zijn dan de punten van
Vietnam
Alvast excuses voor de kritische noot, maar over het algemeen vond ik het een saai songfestival. Eigenlijk behalve de nr 1 en en mijn eigen song zit er niks tussen waarvan ik denk, dat zet ik nog eens op. En zelfs de nr 1 zou bij andere songfestival niet heel hoog zijn geëindigd.
Allereerst een ‘eervolle’ vermelding voor één land:
Italië; voor de clip had ik 12 punten gegeven, maar ik vond het nummer echt verschrikkelijk. Zo hoog was het niveau niet dit keer, dus punten hadden er best wel ingezeten, indien er voor iets anders was gekozen.
Dan nu de punten.
1 punt
Noorwegen; het laatste punt moest ergens heen. ’t Viel niet tegen, laten we het daarop houden.
2 punten
Turkije; als ik een live optreden zie wil ook een live optreden horen. Had mogelijk meer punten opgeleverd (maar misschien ook minder, dat zullen we nooit weten).
3 punten
Polen; gelukkig dat ik geen strafpunten uitdeel voor de clip want dat dansje ….
4 punten
Guinee-Bissau; niks speciaals, maar goed gezongen, en een originele keuze qua land, dus mag wel beloond worden met wat punten.
5 punten
Brazilië; lekker om op de achtergrond aan te zetten tijdens een borrel ofzo.
6 punten
Rusland; witte mannen + gitaren = gegarandeerd punten van de Vietnamese jury
7 punten
Duitsland; Duitse degelijkheid, prima pop nummer.
8 punten
Tsjechië; hé dit heb ik ooit op een shorlist gezet om in te sturen. Het maakt me iig blij, itt heel veel andere nummers.
10 punten
Oekraïne; het blijft wel hangen tussen alle andere liedjes, en door het verhaal eromheen springt het er wel uit.
12 punten
Frankrijk; echt het enige liedje naast mijn eigen inzending nog eens met plezier opzet. De rest ben ik over een paar maanden weer vergeten vrees ik, sorry.